82 detinguts en una macrooperació contra el trànsit de vehicles d’alta gamma

Agents de la Policia Nacional han detingut a 82 persones i recuperat 58 vehicles d’alta gamma, en una macrooperació contra el tràfic il·lícit de vehicles duta a terme en més de 20 províncies. Conformaven una organització fortament estructurada en sis nuclis, cadascun amb la seua pròpia estructura però interrelacionats entre si, a Alacant, Almeria, Jaén, Madrid, Múrcia i Tarragona.

Creaven empreses per tot el país per a contractar serveis de rènting o lísing de vehicles que posteriorment, després de falsificar la documentació, eren destinats a la venda tant a Espanya com en diferents països europeus. S’estima que el frau produït per l’organització ascendeix a més de 10.000.000 d’euros i als arrestats se’ls imputen entre altres delictes de pertinença a organització criminal, estafa, alçament de béns, falsedat documental, extorsió i blanqueig de capitals.

La investigació es va iniciar al febrer de l’any passat quan es va detectar a la frontera d’Eslovènia a una persona de nacionalitat romanesa a bord d’un vehicle amb el permís de circulació falsificat, el turisme, propietat d’una empresa de rènting espanyola, havia sigut matriculat deu dies abans en la localitat de Múrcia i entregat en aquesta ciutat a l’administrador d’una empresa amb seu a Barcelona.

Poc després, una altra persona va intentar travessar la mateixa frontera amb un altre vehicle de similars característiques, també amb la documentació falsificada, un contracte de compravenda fictici i també propietat d’una empresa de rènting espanyola, que igualment havia sigut matriculat dies abans i entregat en la localitat de Múrcia a l’administrador d’una altra mercantil amb seu a Almeria.

D’aquesta manera, dues empreses presumptament no relacionades i amb seus en diferents capitals, van contractar i van rebre vehicles a Múrcia que van acabar travessant la frontera d’Eslovènia amb la documentació falsificada. Els agents també van descobrir que les dues persones que conduïen els vehicles havien entrat a Espanya amb avió dies abans amb bitllet sol d’anada i que no era la primera vegada que ho feien.

A partir d’aquestes informacions es van produir les primeres detencions pels delictes d’estafa i falsedat documental i es va iniciar una investigació que de manera ininterrompuda ha permés la identificació i la detenció al llarg de tot el territori nacional de tots els integrants de l’organització criminal, desarticulant fins a sis nuclis de tràfic il·lícit de vehicles, cadascun amb la seua pròpia estructura però interrelacionats entre si, a Alacant, Madrid, Múrcia, Jaén, Almeria i Tarragona.

Creaven empreses per a adquirir vehicles per rènting o lísing

La dinàmica d’aquesta organització criminal consistia en la creació o la utilització d’empreses dedicades a diferents activitats i amb seus repartides per tota la geografia nacional, per a contractar serveis de rènting o lísing de vehicles, si bé, també utilitzava a persones físiques «mules» per a aquestes contractacions.

Una vegada que els vehicles estaven en poder de l’organització, es realitzava la falsificació dels documents necessaris, i mitjançant contractes de compravenda ficticis els traslladaven fins a països europeus, on s’oferien a baixos preus a altres entramats delinqüencials que al seu torn els venien a compradors de bona fe. Els investigadors van detectar que en alguns casos i seguint la mateixa metodologia els vehicles també eren venuts dins del territori nacional.

Aconseguidors i “mules” per a posar els vehicles al seu nom

L’organització estava fortament estructurada i conformada per persones que tenien diferents rols molt definits dins d’ella. Així, estaven els aconseguidors, que mitjançant empreses o en el seu propi nom obtenien els vehicles per a posteriorment cedir-los a l’organització. Els intermediaris o tractants s’encarregaven de vendre o introduir els vehicles en el mercat legal, uns altres realitzaven les gestions i la documentació necessàries per a aconseguir la transferència dels automòbils.

Comptaven també amb «mules», que a canvi d’una compensació econòmica, facilitaven la seua identitat per a dur a terme el canvi fraudulent de titularitat dels cotxes i amb responsables d’establiments i negocis de compravenda que realitzaven les transaccions.

Durant l’operació s’ha detingut a 82 persones de nacionalitat espanyola i romanesa en diferents províncies del territori nacional – Alacant (33), Jaén (18), Madrid (11), Múrcia (11), Almeria (5), Hellín (2), Castelló (1) i Saragossa (1) – i s’han practicat registres en domicilis, seus jurídiques d’empreses i establiments dedicats a la compravenda de vehicles. En l’operatiu s’han intervingut 58 vehicles d’alta gamma, tres caps tractors valorades en més de 400.000 euros, més de 24.000 euros en efectiu, multitud de documentació i útils necessaris per a la falsificació.

A més els agents han detectat altres 50 turismes que estan sent investigats per si pogueren haver sigut adquirits amb el mateix procediment fraudulent. Els investigadors van observar que alguns dels turismes presenten “caletas” en diversos compartiments pel que s’investiga també si l’organització poguera estar relacionada amb el tràfic de drogues.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.