14.8 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

82 detinguts en una macrooperació contra el trànsit de vehicles d’alta gamma

Agents de la Policia Nacional han detingut a 82 persones i recuperat 58 vehicles d’alta gamma, en una macrooperació contra el tràfic il·lícit de vehicles duta a terme en més de 20 províncies. Conformaven una organització fortament estructurada en sis nuclis, cadascun amb la seua pròpia estructura però interrelacionats entre si, a Alacant, Almeria, Jaén, Madrid, Múrcia i Tarragona.

Creaven empreses per tot el país per a contractar serveis de rènting o lísing de vehicles que posteriorment, després de falsificar la documentació, eren destinats a la venda tant a Espanya com en diferents països europeus. S’estima que el frau produït per l’organització ascendeix a més de 10.000.000 d’euros i als arrestats se’ls imputen entre altres delictes de pertinença a organització criminal, estafa, alçament de béns, falsedat documental, extorsió i blanqueig de capitals.

La investigació es va iniciar al febrer de l’any passat quan es va detectar a la frontera d’Eslovènia a una persona de nacionalitat romanesa a bord d’un vehicle amb el permís de circulació falsificat, el turisme, propietat d’una empresa de rènting espanyola, havia sigut matriculat deu dies abans en la localitat de Múrcia i entregat en aquesta ciutat a l’administrador d’una empresa amb seu a Barcelona.

Poc després, una altra persona va intentar travessar la mateixa frontera amb un altre vehicle de similars característiques, també amb la documentació falsificada, un contracte de compravenda fictici i també propietat d’una empresa de rènting espanyola, que igualment havia sigut matriculat dies abans i entregat en la localitat de Múrcia a l’administrador d’una altra mercantil amb seu a Almeria.

D’aquesta manera, dues empreses presumptament no relacionades i amb seus en diferents capitals, van contractar i van rebre vehicles a Múrcia que van acabar travessant la frontera d’Eslovènia amb la documentació falsificada. Els agents també van descobrir que les dues persones que conduïen els vehicles havien entrat a Espanya amb avió dies abans amb bitllet sol d’anada i que no era la primera vegada que ho feien.

A partir d’aquestes informacions es van produir les primeres detencions pels delictes d’estafa i falsedat documental i es va iniciar una investigació que de manera ininterrompuda ha permés la identificació i la detenció al llarg de tot el territori nacional de tots els integrants de l’organització criminal, desarticulant fins a sis nuclis de tràfic il·lícit de vehicles, cadascun amb la seua pròpia estructura però interrelacionats entre si, a Alacant, Madrid, Múrcia, Jaén, Almeria i Tarragona.

Creaven empreses per a adquirir vehicles per rènting o lísing

La dinàmica d’aquesta organització criminal consistia en la creació o la utilització d’empreses dedicades a diferents activitats i amb seus repartides per tota la geografia nacional, per a contractar serveis de rènting o lísing de vehicles, si bé, també utilitzava a persones físiques “mules” per a aquestes contractacions.

Una vegada que els vehicles estaven en poder de l’organització, es realitzava la falsificació dels documents necessaris, i mitjançant contractes de compravenda ficticis els traslladaven fins a països europeus, on s’oferien a baixos preus a altres entramats delinqüencials que al seu torn els venien a compradors de bona fe. Els investigadors van detectar que en alguns casos i seguint la mateixa metodologia els vehicles també eren venuts dins del territori nacional.

Aconseguidors i “mules” per a posar els vehicles al seu nom

L’organització estava fortament estructurada i conformada per persones que tenien diferents rols molt definits dins d’ella. Així, estaven els aconseguidors, que mitjançant empreses o en el seu propi nom obtenien els vehicles per a posteriorment cedir-los a l’organització. Els intermediaris o tractants s’encarregaven de vendre o introduir els vehicles en el mercat legal, uns altres realitzaven les gestions i la documentació necessàries per a aconseguir la transferència dels automòbils.

Comptaven també amb “mules”, que a canvi d’una compensació econòmica, facilitaven la seua identitat per a dur a terme el canvi fraudulent de titularitat dels cotxes i amb responsables d’establiments i negocis de compravenda que realitzaven les transaccions.

Durant l’operació s’ha detingut a 82 persones de nacionalitat espanyola i romanesa en diferents províncies del territori nacional – Alacant (33), Jaén (18), Madrid (11), Múrcia (11), Almeria (5), Hellín (2), Castelló (1) i Saragossa (1) – i s’han practicat registres en domicilis, seus jurídiques d’empreses i establiments dedicats a la compravenda de vehicles. En l’operatiu s’han intervingut 58 vehicles d’alta gamma, tres caps tractors valorades en més de 400.000 euros, més de 24.000 euros en efectiu, multitud de documentació i útils necessaris per a la falsificació.

A més els agents han detectat altres 50 turismes que estan sent investigats per si pogueren haver sigut adquirits amb el mateix procediment fraudulent. Els investigadors van observar que alguns dels turismes presenten “caletas” en diversos compartiments pel que s’investiga també si l’organització poguera estar relacionada amb el tràfic de drogues.

Últimes notícies

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.

Els Arts estrena Luisa Miller de Verdi amb el debut operístic de sir Mark Elder

El Palau de les Arts presenta el 10 de desembre Luisa Miller de Verdi, amb el debut operístic de sir Mark Elder i direcció escènica de Valentina Carrasco. La producció forma part del 20 aniversari del coliseu valencià.

El sector hoteler de la Comunitat Valenciana preveu una ocupació del 77% en el pont

La Comunitat Valenciana anticipa una ocupació mitjana del 77% en el pont de la Constitució i la Immaculada. València frega el 'ple tècnic' per la Marató i l'interior registra bones xifres.

Jorge Suárez entrega a la jutgessa notes manuscrites seues i de Pradas del Cecopi

El subdirector d'Emergències ha aportat a la instrucció els seus apunts i les notes manuscrites de Salomé Pradas de la reunió del Cecopi del 29 d'octubre. Els documents reflectixen recomanacions considerades per a l'És-Alert que no van arribar a l'avís final.