82 detinguts en una macrooperació contra el trànsit de vehicles d’alta gamma

Agents de la Policia Nacional han detingut a 82 persones i recuperat 58 vehicles d’alta gamma, en una macrooperació contra el tràfic il·lícit de vehicles duta a terme en més de 20 províncies. Conformaven una organització fortament estructurada en sis nuclis, cadascun amb la seua pròpia estructura però interrelacionats entre si, a Alacant, Almeria, Jaén, Madrid, Múrcia i Tarragona.

Creaven empreses per tot el país per a contractar serveis de rènting o lísing de vehicles que posteriorment, després de falsificar la documentació, eren destinats a la venda tant a Espanya com en diferents països europeus. S’estima que el frau produït per l’organització ascendeix a més de 10.000.000 d’euros i als arrestats se’ls imputen entre altres delictes de pertinença a organització criminal, estafa, alçament de béns, falsedat documental, extorsió i blanqueig de capitals.

La investigació es va iniciar al febrer de l’any passat quan es va detectar a la frontera d’Eslovènia a una persona de nacionalitat romanesa a bord d’un vehicle amb el permís de circulació falsificat, el turisme, propietat d’una empresa de rènting espanyola, havia sigut matriculat deu dies abans en la localitat de Múrcia i entregat en aquesta ciutat a l’administrador d’una empresa amb seu a Barcelona.

Poc després, una altra persona va intentar travessar la mateixa frontera amb un altre vehicle de similars característiques, també amb la documentació falsificada, un contracte de compravenda fictici i també propietat d’una empresa de rènting espanyola, que igualment havia sigut matriculat dies abans i entregat en la localitat de Múrcia a l’administrador d’una altra mercantil amb seu a Almeria.

D’aquesta manera, dues empreses presumptament no relacionades i amb seus en diferents capitals, van contractar i van rebre vehicles a Múrcia que van acabar travessant la frontera d’Eslovènia amb la documentació falsificada. Els agents també van descobrir que les dues persones que conduïen els vehicles havien entrat a Espanya amb avió dies abans amb bitllet sol d’anada i que no era la primera vegada que ho feien.

A partir d’aquestes informacions es van produir les primeres detencions pels delictes d’estafa i falsedat documental i es va iniciar una investigació que de manera ininterrompuda ha permés la identificació i la detenció al llarg de tot el territori nacional de tots els integrants de l’organització criminal, desarticulant fins a sis nuclis de tràfic il·lícit de vehicles, cadascun amb la seua pròpia estructura però interrelacionats entre si, a Alacant, Madrid, Múrcia, Jaén, Almeria i Tarragona.

Creaven empreses per a adquirir vehicles per rènting o lísing

La dinàmica d’aquesta organització criminal consistia en la creació o la utilització d’empreses dedicades a diferents activitats i amb seus repartides per tota la geografia nacional, per a contractar serveis de rènting o lísing de vehicles, si bé, també utilitzava a persones físiques «mules» per a aquestes contractacions.

Una vegada que els vehicles estaven en poder de l’organització, es realitzava la falsificació dels documents necessaris, i mitjançant contractes de compravenda ficticis els traslladaven fins a països europeus, on s’oferien a baixos preus a altres entramats delinqüencials que al seu torn els venien a compradors de bona fe. Els investigadors van detectar que en alguns casos i seguint la mateixa metodologia els vehicles també eren venuts dins del territori nacional.

Aconseguidors i “mules” per a posar els vehicles al seu nom

L’organització estava fortament estructurada i conformada per persones que tenien diferents rols molt definits dins d’ella. Així, estaven els aconseguidors, que mitjançant empreses o en el seu propi nom obtenien els vehicles per a posteriorment cedir-los a l’organització. Els intermediaris o tractants s’encarregaven de vendre o introduir els vehicles en el mercat legal, uns altres realitzaven les gestions i la documentació necessàries per a aconseguir la transferència dels automòbils.

Comptaven també amb «mules», que a canvi d’una compensació econòmica, facilitaven la seua identitat per a dur a terme el canvi fraudulent de titularitat dels cotxes i amb responsables d’establiments i negocis de compravenda que realitzaven les transaccions.

Durant l’operació s’ha detingut a 82 persones de nacionalitat espanyola i romanesa en diferents províncies del territori nacional – Alacant (33), Jaén (18), Madrid (11), Múrcia (11), Almeria (5), Hellín (2), Castelló (1) i Saragossa (1) – i s’han practicat registres en domicilis, seus jurídiques d’empreses i establiments dedicats a la compravenda de vehicles. En l’operatiu s’han intervingut 58 vehicles d’alta gamma, tres caps tractors valorades en més de 400.000 euros, més de 24.000 euros en efectiu, multitud de documentació i útils necessaris per a la falsificació.

A més els agents han detectat altres 50 turismes que estan sent investigats per si pogueren haver sigut adquirits amb el mateix procediment fraudulent. Els investigadors van observar que alguns dels turismes presenten “caletas” en diversos compartiments pel que s’investiga també si l’organització poguera estar relacionada amb el tràfic de drogues.

Últimes notícies

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.

Desallotgen 80 veïns per un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap de València, ha obligat a desallotjar 80 veïns de dos blocs per la gran quantitat de fum, sense causar ferits. La Policia investiga si el foc ha sigut intencionat, coincidint amb un desnonament judicial previst per a este dijous al matí.