Investiguen l’abocament de substàncies tòxiques en una xarxa potable d’aigua de la Vall d’Uixó

La Patrulla de SEPRONA de Guàrdia Civil de Segorbe ha investigat a una persona per la comissió d’un presumpte delicte contra la salut pública per la contaminació d’una xarxa de consum humà d’aigua.

El passat dia 10 de febrer els agents de SEPRONA van tindre coneixement que en un polígon industrial de la localitat de la Vall d’Uixó, l’aigua desprenia una forta olor i presentava coloració blanquinosa, per la qual cosa podria tractar-se presumptament d’aigües contaminades.

Traslladats al lloc i amb la posterior realització de gestions en qualitat de Policia Judicial Específica Mediambiental, van donar com a resultat que la possible font de contaminació procediria d’una empresa relacionada amb la gestió de residus perillosos, i que després d’una avaria en el procés de producció i la seua posterior reparació, injectaven aigua del procés de neteja dels residus perillosos a la xarxa d’aigua de consum humà, afectant diverses empreses d’un polígon industrial.

Aquests extrems van fer que el Departament de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat Valenciana decretara el tall de l’aigua de consum de la xarxa general durant un període de catorze dies davant el potencial risc d’intoxicació humana.

La presa de mostres realitzades van llançar alts valors de substàncies tòxiques, entre altres, diferents tipus de fitosanitaris, detergents, acetones, acetats, etc, superant alguns d’ells en més de 1.000 vegades els valors límit màxims permesos.

Els agents de SEPRONA van aconseguir identificar i investigar, el passat 11 de maig, al presumpte autor responsable, un home de 64 anys, remetent-se totes les actuacions a l’Autoritat Judicial competent.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El temps es torça des de demà en la Comunitat Valenciana amb més núvols, vent i baixada de màximes

Hui predominaran els cels buidats i les temperatures pujaran. Des de demà augmentarà la nuvolositat, podran donar-se pluges en el nord de Castelló i baixaran les màximes amb vent del nord-est en el litoral.

El Congrés debat estendre la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El Congrés sotmet hui a presa en consideració la proposta del PP per a ampliar els supòsits de la presó permanent revisable. La reforma afig l'ocultació del cadàver i la reincidència com a criteris per a aplicar esta pena en l'article 140 del Codi Penal.

El Suprem confirma la multa a una jutgessa de Nules per humiliar i insultar a funcionaris

El Tribunal Suprem ha confirmat la sanció de 2.000 euros a la titular del Jutjat 4 de Nules per una falta greu de desconsideració. La fallada rebutja que fora un tracte en confiança.

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.