Investiguen l’abocament de substàncies tòxiques en una xarxa potable d’aigua de la Vall d’Uixó

La Patrulla de SEPRONA de Guàrdia Civil de Segorbe ha investigat a una persona per la comissió d’un presumpte delicte contra la salut pública per la contaminació d’una xarxa de consum humà d’aigua.

El passat dia 10 de febrer els agents de SEPRONA van tindre coneixement que en un polígon industrial de la localitat de la Vall d’Uixó, l’aigua desprenia una forta olor i presentava coloració blanquinosa, per la qual cosa podria tractar-se presumptament d’aigües contaminades.

Traslladats al lloc i amb la posterior realització de gestions en qualitat de Policia Judicial Específica Mediambiental, van donar com a resultat que la possible font de contaminació procediria d’una empresa relacionada amb la gestió de residus perillosos, i que després d’una avaria en el procés de producció i la seua posterior reparació, injectaven aigua del procés de neteja dels residus perillosos a la xarxa d’aigua de consum humà, afectant diverses empreses d’un polígon industrial.

Aquests extrems van fer que el Departament de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat Valenciana decretara el tall de l’aigua de consum de la xarxa general durant un període de catorze dies davant el potencial risc d’intoxicació humana.

La presa de mostres realitzades van llançar alts valors de substàncies tòxiques, entre altres, diferents tipus de fitosanitaris, detergents, acetones, acetats, etc, superant alguns d’ells en més de 1.000 vegades els valors límit màxims permesos.

Els agents de SEPRONA van aconseguir identificar i investigar, el passat 11 de maig, al presumpte autor responsable, un home de 64 anys, remetent-se totes les actuacions a l’Autoritat Judicial competent.

Últimes notícies

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.