Investiguen l’abocament de substàncies tòxiques en una xarxa potable d’aigua de la Vall d’Uixó

La Patrulla de SEPRONA de Guàrdia Civil de Segorbe ha investigat a una persona per la comissió d’un presumpte delicte contra la salut pública per la contaminació d’una xarxa de consum humà d’aigua.

El passat dia 10 de febrer els agents de SEPRONA van tindre coneixement que en un polígon industrial de la localitat de la Vall d’Uixó, l’aigua desprenia una forta olor i presentava coloració blanquinosa, per la qual cosa podria tractar-se presumptament d’aigües contaminades.

Traslladats al lloc i amb la posterior realització de gestions en qualitat de Policia Judicial Específica Mediambiental, van donar com a resultat que la possible font de contaminació procediria d’una empresa relacionada amb la gestió de residus perillosos, i que després d’una avaria en el procés de producció i la seua posterior reparació, injectaven aigua del procés de neteja dels residus perillosos a la xarxa d’aigua de consum humà, afectant diverses empreses d’un polígon industrial.

Aquests extrems van fer que el Departament de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat Valenciana decretara el tall de l’aigua de consum de la xarxa general durant un període de catorze dies davant el potencial risc d’intoxicació humana.

La presa de mostres realitzades van llançar alts valors de substàncies tòxiques, entre altres, diferents tipus de fitosanitaris, detergents, acetones, acetats, etc, superant alguns d’ells en més de 1.000 vegades els valors límit màxims permesos.

Els agents de SEPRONA van aconseguir identificar i investigar, el passat 11 de maig, al presumpte autor responsable, un home de 64 anys, remetent-se totes les actuacions a l’Autoritat Judicial competent.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.