Investiguen l’abocament de substàncies tòxiques en una xarxa potable d’aigua de la Vall d’Uixó

La Patrulla de SEPRONA de Guàrdia Civil de Segorbe ha investigat a una persona per la comissió d’un presumpte delicte contra la salut pública per la contaminació d’una xarxa de consum humà d’aigua.

El passat dia 10 de febrer els agents de SEPRONA van tindre coneixement que en un polígon industrial de la localitat de la Vall d’Uixó, l’aigua desprenia una forta olor i presentava coloració blanquinosa, per la qual cosa podria tractar-se presumptament d’aigües contaminades.

Traslladats al lloc i amb la posterior realització de gestions en qualitat de Policia Judicial Específica Mediambiental, van donar com a resultat que la possible font de contaminació procediria d’una empresa relacionada amb la gestió de residus perillosos, i que després d’una avaria en el procés de producció i la seua posterior reparació, injectaven aigua del procés de neteja dels residus perillosos a la xarxa d’aigua de consum humà, afectant diverses empreses d’un polígon industrial.

Aquests extrems van fer que el Departament de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat Valenciana decretara el tall de l’aigua de consum de la xarxa general durant un període de catorze dies davant el potencial risc d’intoxicació humana.

La presa de mostres realitzades van llançar alts valors de substàncies tòxiques, entre altres, diferents tipus de fitosanitaris, detergents, acetones, acetats, etc, superant alguns d’ells en més de 1.000 vegades els valors límit màxims permesos.

Els agents de SEPRONA van aconseguir identificar i investigar, el passat 11 de maig, al presumpte autor responsable, un home de 64 anys, remetent-se totes les actuacions a l’Autoritat Judicial competent.

Últimes notícies

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.