Investiguen l’abocament de substàncies tòxiques en una xarxa potable d’aigua de la Vall d’Uixó

La Patrulla de SEPRONA de Guàrdia Civil de Segorbe ha investigat a una persona per la comissió d’un presumpte delicte contra la salut pública per la contaminació d’una xarxa de consum humà d’aigua.

El passat dia 10 de febrer els agents de SEPRONA van tindre coneixement que en un polígon industrial de la localitat de la Vall d’Uixó, l’aigua desprenia una forta olor i presentava coloració blanquinosa, per la qual cosa podria tractar-se presumptament d’aigües contaminades.

Traslladats al lloc i amb la posterior realització de gestions en qualitat de Policia Judicial Específica Mediambiental, van donar com a resultat que la possible font de contaminació procediria d’una empresa relacionada amb la gestió de residus perillosos, i que després d’una avaria en el procés de producció i la seua posterior reparació, injectaven aigua del procés de neteja dels residus perillosos a la xarxa d’aigua de consum humà, afectant diverses empreses d’un polígon industrial.

Aquests extrems van fer que el Departament de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat Valenciana decretara el tall de l’aigua de consum de la xarxa general durant un període de catorze dies davant el potencial risc d’intoxicació humana.

La presa de mostres realitzades van llançar alts valors de substàncies tòxiques, entre altres, diferents tipus de fitosanitaris, detergents, acetones, acetats, etc, superant alguns d’ells en més de 1.000 vegades els valors límit màxims permesos.

Els agents de SEPRONA van aconseguir identificar i investigar, el passat 11 de maig, al presumpte autor responsable, un home de 64 anys, remetent-se totes les actuacions a l’Autoritat Judicial competent.

Últimes notícies

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.

Dissabte amb calor extrema i tempestes fortes a la vesprada a l’interior de València

Les màximes tornen a ser molt altes a l’interior de València i sud d’Alacant este dissabte, amb tempestes fortes de vesprada i pols en suspensió. Diumenge s’esperen ruixats i tronades fortes o molt fortes a la província de València.

El FIB aguanta la calor i es rendix a l’indie amb The Kooks i Kaiser Chiefs

La segona jornada del FIB 2026 ha omplit Benicàssim d’indie britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs, i ha confirmat l’empenta de les bandes estatals malgrat la forta calor.

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.