Absolen a l’assassí de Chella d’amenaces després d’una relació que va iniciar en la presó

 

Rubén Maño, el condemnat a presó permanent revisable per violar i assassinar a Vanessa Ferrer, una menor de quinze anys, en la localitat de Chella, en la comarca de la Canal de Navarrés (València), en octubre de 2016, ha sigut absolt ara del delicte d’amenaces en l’àmbit familiar i coaccions a una altra xica amb la que va iniciar una relació amorosa estant ja ell en el centre penitenciari de Picassent a l’espera del judici per l’assassinat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el Jutjat penal número 19 de València considera que no ha quedat acreditat que entre els mesos d’octubre i desembre de 2018, Rubén Maño efectuarà assetjament telefònic a la denunciant. 

 

Amb esta xica, l’acusat havia tingut una relació sentimental des de presó i en els ‘vis a vis’, aprofitava per amenaçar-la dient-li que «si no era per a ell no seria per a ningú» i que «si eixia i la veia amb un altre el mataria i a ella també».

 

Condemnat per assassinat i agressió sexual continuada

El Ministeri fiscal sol·licitava per a l’acusat un any de presó pel delicte d’amenaces, i un altre delicte per coaccions. Cal destacar que Maño acaba de ser condemnat a la presó permanent revisable per un assassinat, i a altres 17 anys i tres mesos pels delictes d’agressió sexual continuada i profanació de cadàver.

 

L’acusació el que pretenia era demostrar el perill que suposa esta persona fins i tot estant pres, en haver contactat i amenaçat a la seua exparella després de la ruptura.

 

No obstant això, el jutge argumenta en la sentència que el testimoni de la suposada víctima no complix amb els tres requisits que la jurisprudència valora per a ser considerat com a prova de càrrec vàlida per a enervar la presumpció d’innocència; absència d’incredibilitat subjectiva, versemblança recolzada en corroboracions perifèriques i persistència i fermesa del testimoniatge incriminatori.

 

 

Últimes notícies

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.

El Tribunal Suprem manté els quasi 8 anys de presó per a Marcos Benavent, el conegut ‘yonqui del dinero’

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna de set anys i 10 mesos de presó per a l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent en el primer juí del cas Imelsa, i només li ha reduït una part de les costes. També ha ajustat la pena a l’empresari José Antonio Toledo.

Acord per a la jubilació parcial del professorat en la concertada valenciana

Educació i els sindicats de l’ensenyament concertat han tancat un preacord per implantar la jubilació parcial del professorat a la Comunitat Valenciana, amb relleu generacional i finançament públic de les cotitzacions.

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina duplica participants en la cinquena edició

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina, que se celebra a l'Arniches d'Alacant de l'1 al 4 de juliol, ha rebut 768 projectes, el doble que l'any passat, amb 35 produccions de creadors de la província.

La jutgessa de la dana crida a declarar el responsable autonòmic d’atenció a les víctimes

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha citat com a testimoni l’aleshores director general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Francisco Javier Soler Flores, i ha fixat noves declaracions per a setembre.

Docents denuncien a STEPV retallades errònies en la nòmina després de la vaga

El sindicat STEPV ha rebut queixes de professorat de la pública per descomptes excessius en la nòmina de juny després de la vaga indefinida entre l’11 de maig i l’11 de juny.