Absolen a l’assassí de Chella d’amenaces després d’una relació que va iniciar en la presó

 

Rubén Maño, el condemnat a presó permanent revisable per violar i assassinar a Vanessa Ferrer, una menor de quinze anys, en la localitat de Chella, en la comarca de la Canal de Navarrés (València), en octubre de 2016, ha sigut absolt ara del delicte d’amenaces en l’àmbit familiar i coaccions a una altra xica amb la que va iniciar una relació amorosa estant ja ell en el centre penitenciari de Picassent a l’espera del judici per l’assassinat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el Jutjat penal número 19 de València considera que no ha quedat acreditat que entre els mesos d’octubre i desembre de 2018, Rubén Maño efectuarà assetjament telefònic a la denunciant. 

 

Amb esta xica, l’acusat havia tingut una relació sentimental des de presó i en els ‘vis a vis’, aprofitava per amenaçar-la dient-li que «si no era per a ell no seria per a ningú» i que «si eixia i la veia amb un altre el mataria i a ella també».

 

Condemnat per assassinat i agressió sexual continuada

El Ministeri fiscal sol·licitava per a l’acusat un any de presó pel delicte d’amenaces, i un altre delicte per coaccions. Cal destacar que Maño acaba de ser condemnat a la presó permanent revisable per un assassinat, i a altres 17 anys i tres mesos pels delictes d’agressió sexual continuada i profanació de cadàver.

 

L’acusació el que pretenia era demostrar el perill que suposa esta persona fins i tot estant pres, en haver contactat i amenaçat a la seua exparella després de la ruptura.

 

No obstant això, el jutge argumenta en la sentència que el testimoni de la suposada víctima no complix amb els tres requisits que la jurisprudència valora per a ser considerat com a prova de càrrec vàlida per a enervar la presumpció d’innocència; absència d’incredibilitat subjectiva, versemblança recolzada en corroboracions perifèriques i persistència i fermesa del testimoniatge incriminatori.

 

 

Últimes notícies

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.

El Consell reforça el gasto social en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 augmenten el gasto en sanitat, educació, servicis socials, vivenda, ocupació, emergències i justícia, amb especial focus en jóvens i famílies.