15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Absolen a l’assassí de Chella d’amenaces després d’una relació que va iniciar en la presó

 

Rubén Maño, el condemnat a presó permanent revisable per violar i assassinar a Vanessa Ferrer, una menor de quinze anys, en la localitat de Chella, en la comarca de la Canal de Navarrés (València), en octubre de 2016, ha sigut absolt ara del delicte d’amenaces en l’àmbit familiar i coaccions a una altra xica amb la que va iniciar una relació amorosa estant ja ell en el centre penitenciari de Picassent a l’espera del judici per l’assassinat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el Jutjat penal número 19 de València considera que no ha quedat acreditat que entre els mesos d’octubre i desembre de 2018, Rubén Maño efectuarà assetjament telefònic a la denunciant. 

 

Amb esta xica, l’acusat havia tingut una relació sentimental des de presó i en els ‘vis a vis’, aprofitava per amenaçar-la dient-li que «si no era per a ell no seria per a ningú» i que «si eixia i la veia amb un altre el mataria i a ella també».

 

Condemnat per assassinat i agressió sexual continuada

El Ministeri fiscal sol·licitava per a l’acusat un any de presó pel delicte d’amenaces, i un altre delicte per coaccions. Cal destacar que Maño acaba de ser condemnat a la presó permanent revisable per un assassinat, i a altres 17 anys i tres mesos pels delictes d’agressió sexual continuada i profanació de cadàver.

 

L’acusació el que pretenia era demostrar el perill que suposa esta persona fins i tot estant pres, en haver contactat i amenaçat a la seua exparella després de la ruptura.

 

No obstant això, el jutge argumenta en la sentència que el testimoni de la suposada víctima no complix amb els tres requisits que la jurisprudència valora per a ser considerat com a prova de càrrec vàlida per a enervar la presumpció d’innocència; absència d’incredibilitat subjectiva, versemblança recolzada en corroboracions perifèriques i persistència i fermesa del testimoniatge incriminatori.

 

 

Últimes notícies

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.

Montero nega que el nou model de gestió pretenga trossejar l’Agència Tributària

Montero ha negat que el nou model de gestió tributària busque 'trossejar l'Agència Tributària' i ha defés un treball en xarxa per a millorar el servici i el control del frau.