18.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Absolen a l’assassí de Chella d’amenaces després d’una relació que va iniciar en la presó

 

Rubén Maño, el condemnat a presó permanent revisable per violar i assassinar a Vanessa Ferrer, una menor de quinze anys, en la localitat de Chella, en la comarca de la Canal de Navarrés (València), en octubre de 2016, ha sigut absolt ara del delicte d’amenaces en l’àmbit familiar i coaccions a una altra xica amb la que va iniciar una relació amorosa estant ja ell en el centre penitenciari de Picassent a l’espera del judici per l’assassinat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el Jutjat penal número 19 de València considera que no ha quedat acreditat que entre els mesos d’octubre i desembre de 2018, Rubén Maño efectuarà assetjament telefònic a la denunciant. 

 

Amb esta xica, l’acusat havia tingut una relació sentimental des de presó i en els ‘vis a vis’, aprofitava per amenaçar-la dient-li que «si no era per a ell no seria per a ningú» i que «si eixia i la veia amb un altre el mataria i a ella també».

 

Condemnat per assassinat i agressió sexual continuada

El Ministeri fiscal sol·licitava per a l’acusat un any de presó pel delicte d’amenaces, i un altre delicte per coaccions. Cal destacar que Maño acaba de ser condemnat a la presó permanent revisable per un assassinat, i a altres 17 anys i tres mesos pels delictes d’agressió sexual continuada i profanació de cadàver.

 

L’acusació el que pretenia era demostrar el perill que suposa esta persona fins i tot estant pres, en haver contactat i amenaçat a la seua exparella després de la ruptura.

 

No obstant això, el jutge argumenta en la sentència que el testimoni de la suposada víctima no complix amb els tres requisits que la jurisprudència valora per a ser considerat com a prova de càrrec vàlida per a enervar la presumpció d’innocència; absència d’incredibilitat subjectiva, versemblança recolzada en corroboracions perifèriques i persistència i fermesa del testimoniatge incriminatori.

 

 

Últimes notícies

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.