Absolen a l’assassí de Chella d’amenaces després d’una relació que va iniciar en la presó

 

Rubén Maño, el condemnat a presó permanent revisable per violar i assassinar a Vanessa Ferrer, una menor de quinze anys, en la localitat de Chella, en la comarca de la Canal de Navarrés (València), en octubre de 2016, ha sigut absolt ara del delicte d’amenaces en l’àmbit familiar i coaccions a una altra xica amb la que va iniciar una relació amorosa estant ja ell en el centre penitenciari de Picassent a l’espera del judici per l’assassinat.

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, el Jutjat penal número 19 de València considera que no ha quedat acreditat que entre els mesos d’octubre i desembre de 2018, Rubén Maño efectuarà assetjament telefònic a la denunciant. 

 

Amb esta xica, l’acusat havia tingut una relació sentimental des de presó i en els ‘vis a vis’, aprofitava per amenaçar-la dient-li que «si no era per a ell no seria per a ningú» i que «si eixia i la veia amb un altre el mataria i a ella també».

 

Condemnat per assassinat i agressió sexual continuada

El Ministeri fiscal sol·licitava per a l’acusat un any de presó pel delicte d’amenaces, i un altre delicte per coaccions. Cal destacar que Maño acaba de ser condemnat a la presó permanent revisable per un assassinat, i a altres 17 anys i tres mesos pels delictes d’agressió sexual continuada i profanació de cadàver.

 

L’acusació el que pretenia era demostrar el perill que suposa esta persona fins i tot estant pres, en haver contactat i amenaçat a la seua exparella després de la ruptura.

 

No obstant això, el jutge argumenta en la sentència que el testimoni de la suposada víctima no complix amb els tres requisits que la jurisprudència valora per a ser considerat com a prova de càrrec vàlida per a enervar la presumpció d’innocència; absència d’incredibilitat subjectiva, versemblança recolzada en corroboracions perifèriques i persistència i fermesa del testimoniatge incriminatori.

 

 

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.