Absolen als amos del gos que va atacar a Sandra Gómez, després de retirar l’acusació

 

Els amos dels gos de raça perillosa que va atacar a la vicealcaldessa de València, Sandra Gómez (PSPV), en desembre de 2018 en la platja de la Patacona, en Alboraia, en la comarca de l’Horta Nord (València), han quedat absolts després que l’edil haja retirat l’acusació en el procés penal i haja decidit prosseguir per la via civil en línia amb l’escrit de la Fiscalia.

 

Així ho ha explicat Sandra Gómez, que ha manifestat que, després que els amos del gos hagen reconegut els fets, se suma a l’escrit del fiscal, que no acusava per la via penal perquè no va poder tipificar els danys com a imprudència menys greu -després de l’última reforma del Codi Penal-, encara que deixava oberta la via civil.

 

A través de les xarxes socials, la vicealcaldessa ha confirmat que «després de reconèixer els acusats (part) dels fets i mostrar penediment», ha decidit «no sol·licitar pena de presó» perquè ella «volia un perdó, no vore a ningú en la presó». Ha afegit que, «això sí, pagaran les sancions i multes» impose l’Ajuntament de València.

 

El gos dels acusats es de raça perillosa

«No vull que als gossos els ocórrega res dolent. Ens han ensenyat que han anat a un curs d’educació i vull creure que mai més aniran solts i sense boç. Al final tinc el dit ximple i una mica de por en el cos, però res amb el que podria haver passat així que això servisca almenys d’exemple que si tenim un gos descrit com a perillós hem de ser persones responsables i seguir i complir les normes», ha assenyalat l’edil.

 

Els fets es van produir en desembre de 2018 quan un home passejava el gos de la seua parella, un American Staffordshire Terrier, i una femella American Bully per la platja de la Patacona. El Golden de la vicealcaldessa, Pep, corria al costat d’ella solt per la platja.

 

En un moment determinat, l’animal dels acusats va agredir al gos de Gómez, ella es va interposar i va ser mossegada en el dit d’una mà. Este fet li va provocar una fractura oberta.

 

La víctima va necessitar 126 de recuperació

Com a conseqüència, es va haver de sotmetre a una operació i va precisar 126 dies per a curar-se. L’agressió va acabar en denúncia i va recaure en el Jutjat d’Instrucció número 3 de València.

 

El passat 19 d’octubre, es va celebrar en el Jutjat penal número 12 de València la vista contra els amos del gos, que van reconèixer davant el jutge que el gos anava sense boç i que es va llançar sobre el gos de la política, encara que no van admetre les lesions que ella al·legava. L’edil va mantenir la imprudència dels acusats i la lesió que va patir.

 

La vicealcaldessa demanava per als acusats mig any de presó per un delicte de lesions per imprudència greu i una indemnització d’uns 9.000 euros.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.