Absolen als amos del gos que va atacar a Sandra Gómez, després de retirar l’acusació

 

Els amos dels gos de raça perillosa que va atacar a la vicealcaldessa de València, Sandra Gómez (PSPV), en desembre de 2018 en la platja de la Patacona, en Alboraia, en la comarca de l’Horta Nord (València), han quedat absolts després que l’edil haja retirat l’acusació en el procés penal i haja decidit prosseguir per la via civil en línia amb l’escrit de la Fiscalia.

 

Així ho ha explicat Sandra Gómez, que ha manifestat que, després que els amos del gos hagen reconegut els fets, se suma a l’escrit del fiscal, que no acusava per la via penal perquè no va poder tipificar els danys com a imprudència menys greu -després de l’última reforma del Codi Penal-, encara que deixava oberta la via civil.

 

A través de les xarxes socials, la vicealcaldessa ha confirmat que «després de reconèixer els acusats (part) dels fets i mostrar penediment», ha decidit «no sol·licitar pena de presó» perquè ella «volia un perdó, no vore a ningú en la presó». Ha afegit que, «això sí, pagaran les sancions i multes» impose l’Ajuntament de València.

 

El gos dels acusats es de raça perillosa

«No vull que als gossos els ocórrega res dolent. Ens han ensenyat que han anat a un curs d’educació i vull creure que mai més aniran solts i sense boç. Al final tinc el dit ximple i una mica de por en el cos, però res amb el que podria haver passat així que això servisca almenys d’exemple que si tenim un gos descrit com a perillós hem de ser persones responsables i seguir i complir les normes», ha assenyalat l’edil.

 

Els fets es van produir en desembre de 2018 quan un home passejava el gos de la seua parella, un American Staffordshire Terrier, i una femella American Bully per la platja de la Patacona. El Golden de la vicealcaldessa, Pep, corria al costat d’ella solt per la platja.

 

En un moment determinat, l’animal dels acusats va agredir al gos de Gómez, ella es va interposar i va ser mossegada en el dit d’una mà. Este fet li va provocar una fractura oberta.

 

La víctima va necessitar 126 de recuperació

Com a conseqüència, es va haver de sotmetre a una operació i va precisar 126 dies per a curar-se. L’agressió va acabar en denúncia i va recaure en el Jutjat d’Instrucció número 3 de València.

 

El passat 19 d’octubre, es va celebrar en el Jutjat penal número 12 de València la vista contra els amos del gos, que van reconèixer davant el jutge que el gos anava sense boç i que es va llançar sobre el gos de la política, encara que no van admetre les lesions que ella al·legava. L’edil va mantenir la imprudència dels acusats i la lesió que va patir.

 

La vicealcaldessa demanava per als acusats mig any de presó per un delicte de lesions per imprudència greu i una indemnització d’uns 9.000 euros.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.