Absolen als amos del gos que va atacar a Sandra Gómez, després de retirar l’acusació

 

Els amos dels gos de raça perillosa que va atacar a la vicealcaldessa de València, Sandra Gómez (PSPV), en desembre de 2018 en la platja de la Patacona, en Alboraia, en la comarca de l’Horta Nord (València), han quedat absolts després que l’edil haja retirat l’acusació en el procés penal i haja decidit prosseguir per la via civil en línia amb l’escrit de la Fiscalia.

 

Així ho ha explicat Sandra Gómez, que ha manifestat que, després que els amos del gos hagen reconegut els fets, se suma a l’escrit del fiscal, que no acusava per la via penal perquè no va poder tipificar els danys com a imprudència menys greu -després de l’última reforma del Codi Penal-, encara que deixava oberta la via civil.

 

A través de les xarxes socials, la vicealcaldessa ha confirmat que «després de reconèixer els acusats (part) dels fets i mostrar penediment», ha decidit «no sol·licitar pena de presó» perquè ella «volia un perdó, no vore a ningú en la presó». Ha afegit que, «això sí, pagaran les sancions i multes» impose l’Ajuntament de València.

 

El gos dels acusats es de raça perillosa

«No vull que als gossos els ocórrega res dolent. Ens han ensenyat que han anat a un curs d’educació i vull creure que mai més aniran solts i sense boç. Al final tinc el dit ximple i una mica de por en el cos, però res amb el que podria haver passat així que això servisca almenys d’exemple que si tenim un gos descrit com a perillós hem de ser persones responsables i seguir i complir les normes», ha assenyalat l’edil.

 

Els fets es van produir en desembre de 2018 quan un home passejava el gos de la seua parella, un American Staffordshire Terrier, i una femella American Bully per la platja de la Patacona. El Golden de la vicealcaldessa, Pep, corria al costat d’ella solt per la platja.

 

En un moment determinat, l’animal dels acusats va agredir al gos de Gómez, ella es va interposar i va ser mossegada en el dit d’una mà. Este fet li va provocar una fractura oberta.

 

La víctima va necessitar 126 de recuperació

Com a conseqüència, es va haver de sotmetre a una operació i va precisar 126 dies per a curar-se. L’agressió va acabar en denúncia i va recaure en el Jutjat d’Instrucció número 3 de València.

 

El passat 19 d’octubre, es va celebrar en el Jutjat penal número 12 de València la vista contra els amos del gos, que van reconèixer davant el jutge que el gos anava sense boç i que es va llançar sobre el gos de la política, encara que no van admetre les lesions que ella al·legava. L’edil va mantenir la imprudència dels acusats i la lesió que va patir.

 

La vicealcaldessa demanava per als acusats mig any de presó per un delicte de lesions per imprudència greu i una indemnització d’uns 9.000 euros.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.