Els abusos sexuals protagonitzen el calendari de l’Audiència Provincial de Castelló

Els delictes sexuals continuen copant els jutjats de la Comunitat Valenciana. L’Audiència Provincial de Castelló jutjarà en tan sols una setmana tres delictes d’abusos sexuals. El calendari d’assenyalaments de les Audiències Provincials d’Alacant i València també registra diversos casos de delictes sexuals.

El primer judici a Castelló es realitzarà el dilluns 17 de gener, en la Secció 2n. Jutgen a un home acusat de dos delictes d’abús sexual amb accés carnal comès contra sengles menors. La Fiscalia sosté que el primer dels fets va ocórrer durant les festes d’una localitat castellonenca, l’abril de 2019, en un parc on l’acusat va sotmetre a tocaments a la menor i va intentar mantenir relacions sexuals completes amb ella.

Per aqueix episodi, el Ministeri Públic, demana provisionalment una condemna de 12 anys de presó. El segon fet, pel qual se sol·licita 15 anys de presó, va succeir en el domicili del processament el 4 de març de 2021, quan l’home va abusar sexualment de la víctima a la seua habitació.

El dimarts, 18 de gener jutgen a una dona acusada de prostituir a canvi de diners a una menor d’edat, una xica de 15 anys amb la qual convivia, entre setembre de 2016 i gener de 2017.

Igualment, jutgen a un dels clients, al domicili dels quals va ser portada la xica després de ser treta d’un centre d’acolliment i on va estar retinguda perquè patira abusos per part d’aqueix home de forma continuada. La Guàrdia Civil la va rescatar d’aqueix domicili després de la denúncia per desaparició interposada per una treballadora del centre d’acolliment.

La Fiscalia sol·licita provisionalment per a la dona acusada penes que sumen 55 anys i mig de presó com a presumpta autora d’un delicte d’inducció a la prostitució i un altre de detenció il·legal, així com presumpta inductora de tres delictes d’abusos sexuals. Per a l’home acusat, la Fiscalia reclama 22 anys i mig de presó pel delicte de detenció il·legal i un delicte d’abusos sexuals continuat.

La secció 1a jutjarà el divendres, 21 de gener a un jove acusat d’abusar sexualment d’una xiqueta de set anys el juliol de 2020. Els fets van ocórrer a la urbanització d’una localitat costanera de la província, quan el sospitós, que pateix un retard mental lleuger, va coincidir en la piscina comunitària amb la menor i, després de guanyar-se la seua confiança, la va convidar a fer una passejada que va finalitzar en un descampat pròxim, on es van produir els presumptes abusos. La Fiscalia sol·licita per a l’acusat una pena de 9 anys de presó per un delicte d’abús sexual a menor de 16 anys amb atenuant d’alteració mental.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manuel González guanya en Moto2 de Tailàndia per 0,099 s; Folgat tercer i García Dols evacuat

Manuel González ha aconseguit la seua primera victòria de la temporada en el GP de Tailàndia de Moto2 després d'un final resolt per 99 mil·lèsimes. Izan Guevara va ser segon i Daniel Holgado, tercer, en una carrera amb dos banderes roges i evacuació de Sergio García Dols.

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.