Els abusos sexuals protagonitzen el calendari de l’Audiència Provincial de Castelló

Els delictes sexuals continuen copant els jutjats de la Comunitat Valenciana. L’Audiència Provincial de Castelló jutjarà en tan sols una setmana tres delictes d’abusos sexuals. El calendari d’assenyalaments de les Audiències Provincials d’Alacant i València també registra diversos casos de delictes sexuals.

El primer judici a Castelló es realitzarà el dilluns 17 de gener, en la Secció 2n. Jutgen a un home acusat de dos delictes d’abús sexual amb accés carnal comès contra sengles menors. La Fiscalia sosté que el primer dels fets va ocórrer durant les festes d’una localitat castellonenca, l’abril de 2019, en un parc on l’acusat va sotmetre a tocaments a la menor i va intentar mantenir relacions sexuals completes amb ella.

Per aqueix episodi, el Ministeri Públic, demana provisionalment una condemna de 12 anys de presó. El segon fet, pel qual se sol·licita 15 anys de presó, va succeir en el domicili del processament el 4 de març de 2021, quan l’home va abusar sexualment de la víctima a la seua habitació.

El dimarts, 18 de gener jutgen a una dona acusada de prostituir a canvi de diners a una menor d’edat, una xica de 15 anys amb la qual convivia, entre setembre de 2016 i gener de 2017.

Igualment, jutgen a un dels clients, al domicili dels quals va ser portada la xica després de ser treta d’un centre d’acolliment i on va estar retinguda perquè patira abusos per part d’aqueix home de forma continuada. La Guàrdia Civil la va rescatar d’aqueix domicili després de la denúncia per desaparició interposada per una treballadora del centre d’acolliment.

La Fiscalia sol·licita provisionalment per a la dona acusada penes que sumen 55 anys i mig de presó com a presumpta autora d’un delicte d’inducció a la prostitució i un altre de detenció il·legal, així com presumpta inductora de tres delictes d’abusos sexuals. Per a l’home acusat, la Fiscalia reclama 22 anys i mig de presó pel delicte de detenció il·legal i un delicte d’abusos sexuals continuat.

La secció 1a jutjarà el divendres, 21 de gener a un jove acusat d’abusar sexualment d’una xiqueta de set anys el juliol de 2020. Els fets van ocórrer a la urbanització d’una localitat costanera de la província, quan el sospitós, que pateix un retard mental lleuger, va coincidir en la piscina comunitària amb la menor i, després de guanyar-se la seua confiança, la va convidar a fer una passejada que va finalitzar en un descampat pròxim, on es van produir els presumptes abusos. La Fiscalia sol·licita per a l’acusat una pena de 9 anys de presó per un delicte d’abús sexual a menor de 16 anys amb atenuant d’alteració mental.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.