Els abusos sexuals protagonitzen el calendari de l’Audiència Provincial de Castelló

Els delictes sexuals continuen copant els jutjats de la Comunitat Valenciana. L’Audiència Provincial de Castelló jutjarà en tan sols una setmana tres delictes d’abusos sexuals. El calendari d’assenyalaments de les Audiències Provincials d’Alacant i València també registra diversos casos de delictes sexuals.

El primer judici a Castelló es realitzarà el dilluns 17 de gener, en la Secció 2n. Jutgen a un home acusat de dos delictes d’abús sexual amb accés carnal comès contra sengles menors. La Fiscalia sosté que el primer dels fets va ocórrer durant les festes d’una localitat castellonenca, l’abril de 2019, en un parc on l’acusat va sotmetre a tocaments a la menor i va intentar mantenir relacions sexuals completes amb ella.

Per aqueix episodi, el Ministeri Públic, demana provisionalment una condemna de 12 anys de presó. El segon fet, pel qual se sol·licita 15 anys de presó, va succeir en el domicili del processament el 4 de març de 2021, quan l’home va abusar sexualment de la víctima a la seua habitació.

El dimarts, 18 de gener jutgen a una dona acusada de prostituir a canvi de diners a una menor d’edat, una xica de 15 anys amb la qual convivia, entre setembre de 2016 i gener de 2017.

Igualment, jutgen a un dels clients, al domicili dels quals va ser portada la xica després de ser treta d’un centre d’acolliment i on va estar retinguda perquè patira abusos per part d’aqueix home de forma continuada. La Guàrdia Civil la va rescatar d’aqueix domicili després de la denúncia per desaparició interposada per una treballadora del centre d’acolliment.

La Fiscalia sol·licita provisionalment per a la dona acusada penes que sumen 55 anys i mig de presó com a presumpta autora d’un delicte d’inducció a la prostitució i un altre de detenció il·legal, així com presumpta inductora de tres delictes d’abusos sexuals. Per a l’home acusat, la Fiscalia reclama 22 anys i mig de presó pel delicte de detenció il·legal i un delicte d’abusos sexuals continuat.

La secció 1a jutjarà el divendres, 21 de gener a un jove acusat d’abusar sexualment d’una xiqueta de set anys el juliol de 2020. Els fets van ocórrer a la urbanització d’una localitat costanera de la província, quan el sospitós, que pateix un retard mental lleuger, va coincidir en la piscina comunitària amb la menor i, després de guanyar-se la seua confiança, la va convidar a fer una passejada que va finalitzar en un descampat pròxim, on es van produir els presumptes abusos. La Fiscalia sol·licita per a l’acusat una pena de 9 anys de presó per un delicte d’abús sexual a menor de 16 anys amb atenuant d’alteració mental.

Últimes notícies

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.

Intervals de núvols i algun ruixat aïllat en l’últim dimecres d’agost

L’últim dimecres d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, possibilitat de pluja feble i temperatures amb pocs canvis. Dijous s’espera un ambient més estable, amb cels poc nuvolosos i descens de les màximes en l’interior nord de València.

Buñol es prepara per a una Tomatina amb 150 tones de tomates i 22.000 participants

Buñol acollirà hui una nova edició de la Tomatina, amb 150 tones de tomates i 22.000 participants en una hora de batalla festiva. La festa reforça l’accessibilitat i comptarà amb més trens de Cercanies per a facilitar l’arribada de visitants.

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un matrimoni irlandés en un jacuzzi a Cullera

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per la mort d’un matrimoni irlandés de 50 i 45 anys a Cullera, localitzat sense vida en el jacuzzi de la vivenda pels seus fills menors.

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.