Els abusos sexuals protagonitzen el calendari de l’Audiència Provincial de Castelló

Els delictes sexuals continuen copant els jutjats de la Comunitat Valenciana. L’Audiència Provincial de Castelló jutjarà en tan sols una setmana tres delictes d’abusos sexuals. El calendari d’assenyalaments de les Audiències Provincials d’Alacant i València també registra diversos casos de delictes sexuals.

El primer judici a Castelló es realitzarà el dilluns 17 de gener, en la Secció 2n. Jutgen a un home acusat de dos delictes d’abús sexual amb accés carnal comès contra sengles menors. La Fiscalia sosté que el primer dels fets va ocórrer durant les festes d’una localitat castellonenca, l’abril de 2019, en un parc on l’acusat va sotmetre a tocaments a la menor i va intentar mantenir relacions sexuals completes amb ella.

Per aqueix episodi, el Ministeri Públic, demana provisionalment una condemna de 12 anys de presó. El segon fet, pel qual se sol·licita 15 anys de presó, va succeir en el domicili del processament el 4 de març de 2021, quan l’home va abusar sexualment de la víctima a la seua habitació.

El dimarts, 18 de gener jutgen a una dona acusada de prostituir a canvi de diners a una menor d’edat, una xica de 15 anys amb la qual convivia, entre setembre de 2016 i gener de 2017.

Igualment, jutgen a un dels clients, al domicili dels quals va ser portada la xica després de ser treta d’un centre d’acolliment i on va estar retinguda perquè patira abusos per part d’aqueix home de forma continuada. La Guàrdia Civil la va rescatar d’aqueix domicili després de la denúncia per desaparició interposada per una treballadora del centre d’acolliment.

La Fiscalia sol·licita provisionalment per a la dona acusada penes que sumen 55 anys i mig de presó com a presumpta autora d’un delicte d’inducció a la prostitució i un altre de detenció il·legal, així com presumpta inductora de tres delictes d’abusos sexuals. Per a l’home acusat, la Fiscalia reclama 22 anys i mig de presó pel delicte de detenció il·legal i un delicte d’abusos sexuals continuat.

La secció 1a jutjarà el divendres, 21 de gener a un jove acusat d’abusar sexualment d’una xiqueta de set anys el juliol de 2020. Els fets van ocórrer a la urbanització d’una localitat costanera de la província, quan el sospitós, que pateix un retard mental lleuger, va coincidir en la piscina comunitària amb la menor i, després de guanyar-se la seua confiança, la va convidar a fer una passejada que va finalitzar en un descampat pròxim, on es van produir els presumptes abusos. La Fiscalia sol·licita per a l’acusat una pena de 9 anys de presó per un delicte d’abús sexual a menor de 16 anys amb atenuant d’alteració mental.

Últimes notícies

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.