19.4 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Els abusos sexuals protagonitzen el calendari de l’Audiència Provincial de Castelló

Els delictes sexuals continuen copant els jutjats de la Comunitat Valenciana. L’Audiència Provincial de Castelló jutjarà en tan sols una setmana tres delictes d’abusos sexuals. El calendari d’assenyalaments de les Audiències Provincials d’Alacant i València també registra diversos casos de delictes sexuals.

El primer judici a Castelló es realitzarà el dilluns 17 de gener, en la Secció 2n. Jutgen a un home acusat de dos delictes d’abús sexual amb accés carnal comès contra sengles menors. La Fiscalia sosté que el primer dels fets va ocórrer durant les festes d’una localitat castellonenca, l’abril de 2019, en un parc on l’acusat va sotmetre a tocaments a la menor i va intentar mantenir relacions sexuals completes amb ella.

Per aqueix episodi, el Ministeri Públic, demana provisionalment una condemna de 12 anys de presó. El segon fet, pel qual se sol·licita 15 anys de presó, va succeir en el domicili del processament el 4 de març de 2021, quan l’home va abusar sexualment de la víctima a la seua habitació.

El dimarts, 18 de gener jutgen a una dona acusada de prostituir a canvi de diners a una menor d’edat, una xica de 15 anys amb la qual convivia, entre setembre de 2016 i gener de 2017.

Igualment, jutgen a un dels clients, al domicili dels quals va ser portada la xica després de ser treta d’un centre d’acolliment i on va estar retinguda perquè patira abusos per part d’aqueix home de forma continuada. La Guàrdia Civil la va rescatar d’aqueix domicili després de la denúncia per desaparició interposada per una treballadora del centre d’acolliment.

La Fiscalia sol·licita provisionalment per a la dona acusada penes que sumen 55 anys i mig de presó com a presumpta autora d’un delicte d’inducció a la prostitució i un altre de detenció il·legal, així com presumpta inductora de tres delictes d’abusos sexuals. Per a l’home acusat, la Fiscalia reclama 22 anys i mig de presó pel delicte de detenció il·legal i un delicte d’abusos sexuals continuat.

La secció 1a jutjarà el divendres, 21 de gener a un jove acusat d’abusar sexualment d’una xiqueta de set anys el juliol de 2020. Els fets van ocórrer a la urbanització d’una localitat costanera de la província, quan el sospitós, que pateix un retard mental lleuger, va coincidir en la piscina comunitària amb la menor i, després de guanyar-se la seua confiança, la va convidar a fer una passejada que va finalitzar en un descampat pròxim, on es van produir els presumptes abusos. La Fiscalia sol·licita per a l’acusat una pena de 9 anys de presó per un delicte d’abús sexual a menor de 16 anys amb atenuant d’alteració mental.

Últimes notícies

El Jutjat d’Instància 5 assumix la denúncia de Mans Netes per les vivendes públiques d’Alacant

El Tribunal d'Instància número 5 d'Alacant ha rebut per repartiment la denúncia de Mans Netes per presumptes anomalies en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan. L'òrgan serà competent per a investigar i acumular altres quatre denúncies ja en Fiscalia, en un cas que ha provocat dimissions.

Detingut un home pel robatori de desenes de bicicletes i patinets a Torrevieja i el seu entorn

Un home de 45 anys ha sigut detingut pel suposat robatori de desenes de bicicletes i patinets d'alta gamma a Torrevieja i localitats pròximes. En la seua vivenda es van trobar 35 bicicletes, 18 patinets i diversos carregadors; ha quedat en llibertat a l'espera de citació i s'ha demanat col·laboració per a identificar-los.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

Tres persones van ser ateses per inhalació de fum després de l'incendi en l'última planta d'un edifici de Vila-real. El foc es va extingir a mitjanit.

Detingut a Elda per amenaçar i colpejar a un home amb una arma de foc després d’una discussió

Un home de 58 anys ha sigut detingut a Elda després d'amenaçar a un altre amb una pistola de salva i colpejar-li al cap. La Policia va intervindre més armes i munició.

La incidència de grip puja un 75% en la Comunitat Valenciana en l’última setmana

La taxa de grip ascendix a 35,2 casos per 100.000 habitants enfront de 19,8 la setmana prèvia. VRS i el total d'infeccions respiratòries baixen; covid se situa en zero.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i una nit de 23 graus en la Comunitat Valenciana

El temporal ha disparat el vent i les temperatures: 104 km/h a Atzeneta del Maestrat i fins a 23 graus en diverses localitats, amb rècords nocturns provisionals.

Dimecres amb ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils impulsa vent de l'oest amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i grocs a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. Hi haurà nuvolositat variable i pluges febles a l'interior a la vesprada, amb mala mar en la costa.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i 23 graus de matinada en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils ha deixat ratxes de fins a 104 km/h i temperatures de 23 graus en plena matinada en diversos punts de la Comunitat Valenciana. Bombers han intervingut pels efectes del vent.