Els pares acusats de maltractament no podran visitar als seus fills menors

 

A partir d’de hui els pares incursos en un procés penal per violència de gènere no podran gaudir d’un règim de visites als seus fills menors, en entrar en vigor la reforma del Codi Civil que posa fi a eixos contactes.

La reforma es va incloure en una llei tramitada abans de l’estiu amb un altre objectiu, el d’acabar amb la incapacitació judicial de les persones amb discapacitat intel·lectual.

Entre les nombroses modificacions del Codi Civil que s’abordaven en eixa llei, al Senat es va decidir donar la volta a l’article 94, que recollia el dret dels progenitors que no tenen amb si als seus fills menors o discapacitats a visitar-los i comunicar-se amb ells.

Amb la reforma aprovada, en vigor des de hui, el jutge no fixarà un règim de visites, i el suspendrà si existeix, quan el progenitor estiga incurs en un procés penal per atemptar contra la vida, agredir o abusar de la parella o dels fills, i tampoc si aprecia “Queda en mans dels jutges determinar motivadament quan l’adopció del règim de visites redundarà en l’interés dels menors malgrat l’existència d’un procediment per violència de gènere, i en aqueix cas, s’acordarà”, explica un adbocat de Violència sobre la Dona del Consell General.

“S’ha passat de la limitació del règim de visites si així ho considerava el jutge a la supressió del règim de visites llevat que el jutge considere convenient la seua adopció en interés del menor”, conclou.

Fins ara es deixava a criteri de l’òrgan judicial la decisió sobre la limitació o suspensió de les visites si es donaren greus circumstàncies que així ho aconsellen o s’incompliren greu o reiteradament els deures imposats per la resolució judicial.

 

Denuncia abusos a menors 

 

A més, amb esta llei hi haurà més temps per a denunciar els abusos a menors, ja que començarà a comptar la prescripció dels delictes quan la víctima tinga 35 anys, i no 18 com ara, i qualsevol persona que conega un cas haurà de comunicar-lo. Quan els casos arriben als tribunals, els xiquets menors de 14 anys només hauran de declarar una vegada durant la investigació.

El cas de Tomás Gimeno i les seues filles Olivia i Anna

 

La reforma es va publicar en el Boletín Oficial de l’Estat el 3 de juny, i pocs dies després de va trobar en la mar de Tenerife el cos sense vida d’Olivia, la xiqueta de 6 anys segrestada al costat de la seua germana Anna, d’un, pel seu pare, que no va retornar a les menors a la seua mare el dia pactat.

A la fi d’eixe mes va entrar en vigor la llei de protecció integral a la infància i adolescència enfront de la violència, que va fer un primer pas per a restringir les visites als maltractadors reformant la llei d’enjudiciament criminal.

Segons es va establir llavors, quan es dicte una ordre de protecció amb mesures de contingut penal i existisquen indicis fundats que els fills menors d’edat han pogut presenciar o patir violència domèstica el jutge ha de suspendre el règim de visites, estada o comunicació de l’inculpat amb els menors.

El principal objectiu d’estes mesures és protegir els menors i combatre la denominada violència vicària, la que els maltractadors exerceixen sobre els fills amb l’objectiu de causar el major mal possible a les seues parelles o exparelles.

 

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.