Els pares acusats de maltractament no podran visitar als seus fills menors

 

A partir d’de hui els pares incursos en un procés penal per violència de gènere no podran gaudir d’un règim de visites als seus fills menors, en entrar en vigor la reforma del Codi Civil que posa fi a eixos contactes.

La reforma es va incloure en una llei tramitada abans de l’estiu amb un altre objectiu, el d’acabar amb la incapacitació judicial de les persones amb discapacitat intel·lectual.

Entre les nombroses modificacions del Codi Civil que s’abordaven en eixa llei, al Senat es va decidir donar la volta a l’article 94, que recollia el dret dels progenitors que no tenen amb si als seus fills menors o discapacitats a visitar-los i comunicar-se amb ells.

Amb la reforma aprovada, en vigor des de hui, el jutge no fixarà un règim de visites, i el suspendrà si existeix, quan el progenitor estiga incurs en un procés penal per atemptar contra la vida, agredir o abusar de la parella o dels fills, i tampoc si aprecia “Queda en mans dels jutges determinar motivadament quan l’adopció del règim de visites redundarà en l’interés dels menors malgrat l’existència d’un procediment per violència de gènere, i en aqueix cas, s’acordarà”, explica un adbocat de Violència sobre la Dona del Consell General.

“S’ha passat de la limitació del règim de visites si així ho considerava el jutge a la supressió del règim de visites llevat que el jutge considere convenient la seua adopció en interés del menor”, conclou.

Fins ara es deixava a criteri de l’òrgan judicial la decisió sobre la limitació o suspensió de les visites si es donaren greus circumstàncies que així ho aconsellen o s’incompliren greu o reiteradament els deures imposats per la resolució judicial.

 

Denuncia abusos a menors 

 

A més, amb esta llei hi haurà més temps per a denunciar els abusos a menors, ja que començarà a comptar la prescripció dels delictes quan la víctima tinga 35 anys, i no 18 com ara, i qualsevol persona que conega un cas haurà de comunicar-lo. Quan els casos arriben als tribunals, els xiquets menors de 14 anys només hauran de declarar una vegada durant la investigació.

El cas de Tomás Gimeno i les seues filles Olivia i Anna

 

La reforma es va publicar en el Boletín Oficial de l’Estat el 3 de juny, i pocs dies després de va trobar en la mar de Tenerife el cos sense vida d’Olivia, la xiqueta de 6 anys segrestada al costat de la seua germana Anna, d’un, pel seu pare, que no va retornar a les menors a la seua mare el dia pactat.

A la fi d’eixe mes va entrar en vigor la llei de protecció integral a la infància i adolescència enfront de la violència, que va fer un primer pas per a restringir les visites als maltractadors reformant la llei d’enjudiciament criminal.

Segons es va establir llavors, quan es dicte una ordre de protecció amb mesures de contingut penal i existisquen indicis fundats que els fills menors d’edat han pogut presenciar o patir violència domèstica el jutge ha de suspendre el règim de visites, estada o comunicació de l’inculpat amb els menors.

El principal objectiu d’estes mesures és protegir els menors i combatre la denominada violència vicària, la que els maltractadors exerceixen sobre els fills amb l’objectiu de causar el major mal possible a les seues parelles o exparelles.

 

Últimes notícies

Fiscalia manté 13 anys de presó per al raper El Jincho per l’agressió sexual a una menor a València

La Fiscalia Provincial de València manté la petició de 13 anys de presó per al raper madrileny El Jincho per una suposada agressió sexual a una menor de 17 anys en un hotel de la ciutat en novembre de 2023, i reclama la mateixa pena per al també raper Escol Osiris.

Pérez Llorca reclama a Barcelona una nova financiació autonòmica sense privilegis ni greuges

El president valencià Juanfran Pérez Llorca ha defensat a Barcelona un nou model de finançament autonòmic que acabe amb els greuges i garantisca la igualtat entre territoris, junt amb més aigua, infraestructures modernes i una fiscalitat atractiva per a liderar el Mediterrani.

Bustinduy alerta que la falta de controls d’etiquetatge alimentari deixa desprotegits els consumidors valencians

El ministre Pablo Bustinduy ha remés cartes a la Generalitat en què denuncia que la Comunitat Valenciana és l’única autonomia que, segons Consumo, porta anys sense fer controls oficials sobre qualitat i etiquetatge alimentari.

Així han d’alimentar-se els majors en onades de calor per a protegir la salut

Un taller de Creu Roja al Cabanyal recomana a les persones majors augmentar el consum de fruita, verdura i aigua per a suportar l’onada de calor i reduir riscos per a la salut.

Schinocca obri la porta a vendes si els jugadors de l’Elx es revaloritzen al mercat

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, celebra que futbolistes com Álvaro Rodríguez o David Affengruber desperten interés al mercat i remarca que el club està ordenat i no necessita vendre. També explica la rescissió del contracte de cessió de Rafa Mir després de conéixer-se la seua condemna.

Anselmi alça el llistó a l’Elche: ‘En allò de l’any passat no ens podem conformar’

El nou entrenador de l’Elche, l’argentí Matías Anselmi, aposta per un equip protagonista i ambiciós i assegura que la permanència no serà l’únic objectiu.

Preso provisional l’home acusat de matar el logopeda del seu fill en una clínica de València

Una jutgessa de València ha ordenat presó provisional sense fiança per a l’home de 24 anys investigat per matar dilluns el logopeda del seu fill menor en una clínica de la ciutat, després que ell mateix es va entregar a la Policia.

Morant dona per fet que Mazón no apareixerà amb Feijóo en Sueca i reclama suspendre’l de militància

La líder del PSPV, Diana Morant, ha assegurat que no espera vore Carlos Mazón ni altres expresidents del PP en l’acte que Alberto Núñez Feijóo presidirà dissabte en Sueca i ha reclamat al líder popular que el suspenga de militància i el faça deixar l’escó autonòmic pel seu paper en la gestió de la dana que va causar 230 morts.