Els pares acusats de maltractament no podran visitar als seus fills menors

 

A partir d’de hui els pares incursos en un procés penal per violència de gènere no podran gaudir d’un règim de visites als seus fills menors, en entrar en vigor la reforma del Codi Civil que posa fi a eixos contactes.

La reforma es va incloure en una llei tramitada abans de l’estiu amb un altre objectiu, el d’acabar amb la incapacitació judicial de les persones amb discapacitat intel·lectual.

Entre les nombroses modificacions del Codi Civil que s’abordaven en eixa llei, al Senat es va decidir donar la volta a l’article 94, que recollia el dret dels progenitors que no tenen amb si als seus fills menors o discapacitats a visitar-los i comunicar-se amb ells.

Amb la reforma aprovada, en vigor des de hui, el jutge no fixarà un règim de visites, i el suspendrà si existeix, quan el progenitor estiga incurs en un procés penal per atemptar contra la vida, agredir o abusar de la parella o dels fills, i tampoc si aprecia “Queda en mans dels jutges determinar motivadament quan l’adopció del règim de visites redundarà en l’interés dels menors malgrat l’existència d’un procediment per violència de gènere, i en aqueix cas, s’acordarà”, explica un adbocat de Violència sobre la Dona del Consell General.

“S’ha passat de la limitació del règim de visites si així ho considerava el jutge a la supressió del règim de visites llevat que el jutge considere convenient la seua adopció en interés del menor”, conclou.

Fins ara es deixava a criteri de l’òrgan judicial la decisió sobre la limitació o suspensió de les visites si es donaren greus circumstàncies que així ho aconsellen o s’incompliren greu o reiteradament els deures imposats per la resolució judicial.

 

Denuncia abusos a menors 

 

A més, amb esta llei hi haurà més temps per a denunciar els abusos a menors, ja que començarà a comptar la prescripció dels delictes quan la víctima tinga 35 anys, i no 18 com ara, i qualsevol persona que conega un cas haurà de comunicar-lo. Quan els casos arriben als tribunals, els xiquets menors de 14 anys només hauran de declarar una vegada durant la investigació.

El cas de Tomás Gimeno i les seues filles Olivia i Anna

 

La reforma es va publicar en el Boletín Oficial de l’Estat el 3 de juny, i pocs dies després de va trobar en la mar de Tenerife el cos sense vida d’Olivia, la xiqueta de 6 anys segrestada al costat de la seua germana Anna, d’un, pel seu pare, que no va retornar a les menors a la seua mare el dia pactat.

A la fi d’eixe mes va entrar en vigor la llei de protecció integral a la infància i adolescència enfront de la violència, que va fer un primer pas per a restringir les visites als maltractadors reformant la llei d’enjudiciament criminal.

Segons es va establir llavors, quan es dicte una ordre de protecció amb mesures de contingut penal i existisquen indicis fundats que els fills menors d’edat han pogut presenciar o patir violència domèstica el jutge ha de suspendre el règim de visites, estada o comunicació de l’inculpat amb els menors.

El principal objectiu d’estes mesures és protegir els menors i combatre la denominada violència vicària, la que els maltractadors exerceixen sobre els fills amb l’objectiu de causar el major mal possible a les seues parelles o exparelles.

 

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.