Aitor, el xic que va morir després de què el metge del 112 es negara a ajudar-lo

 

Aitor, el fill de Carmen, es va donar un colp molt fort després d’alçar-se en sa casa en Navalcarnero (Madrid). Just després va començar a ofegar-se. Sa mare, en vore que el xic, de 23 anys, no podia respirar, va cridar per telèfon al 112. El metge que va atendre la telefonada li va demanar que el fill es posara al telèfon, amb el fi de poder parlar amb ell per saber què li passava. «Senyora, el seu fill està perfectament. Ell dirà el que vulga», va dir el sanitari. Pocs dies després, Aitor va morir ingressat en l’hospital.

 

Els sanitaris van tardar 23 minuts en arribar a la vivienda, fet que l’acusació incrimina com a responsable principal i directe de la mort del xic. Segons relata ‘El Español’, el jove va entrar en mort cerebral a causa d’una trombosi en el pulmó, que li va causar l’ofegament durant l’emissió de la telefonada. Ara, els pares, que consideren que es tracta d’una negligència, reclamen 175.000 euros d’indemnització a la Comunitat de Madrid. La Comunitat es nega a assumir responsabilitats i considera inoportú identificar el metge que va contestar a la família.

 

Dos anys lluitant en els jutjats 

Fa quasi dos anys que sos pares van emprendre una batalla judicial. En un principi, l’advocat defensor no va rebre en cap moment les gravacions de la telefonada, sinó que el centre es va limitar a oferir les transcripcions. El lletrat, Carlos Sardinero, després d’haver escoltat reiteradament els àudios, assegura que «són molt impactants, tant que els pares no han pogut escoltar-los de nou».

 

La transcripció de la trucada

– Mare: Mire, és que s’ha alçat el xic i s’ha marejat. Jo estava en la cuina i l’he sentit caure’s.

  

– Metge: Sí.

  

– Mare: I en eixe moment una suor enorme… Ara s’ha quedat més bé fred, però amb una suor enorme.

  

– Metge: Ell està en tractament d’alguna cosa?

 

– Mare: No, no.

  

– Metge: Ha tingut una síncope.

  

– Mare: I està com, com… Diu que no pot respirar.

  

– Metge: Val. Passe-me’l al telèfon, per favor.

  

– Mare: A qui: al xic?

  

– Metge: Clar.

  

– Mare: No puc, no puc.

  

– Metge: És que ha de parlar amb el metge. No té un mòbil i el telefone jo?

  

– Mare: Si ell no pot, si ell està en la…!

  

– Metge: Senyora, si anara a l’hospital ara mateix un metge allí, haurà de parlar amb ell o no?

  

– Mare: Bé, però vostè…

  

– Metge: És igual que siga per telèfon o el que siga, ha de parlar amb el metge.

  

– Mare: Ell diu que no pot respirar i que…

  

– Metge: Bé, ja, però jo necessite avaluar-lo. Senyora, perquè ell pot necessitar una UVI, pot necessitar un ingrés hospitalari o pot necessitar un metge…

  

– Mare: Mira, que diu el metge que has de parlar amb ell, que a vore el que et passa…

  

– Metge: Digues, què et passa, explica’m un poc.

  

– Aitor: M’ofegue…

  

– Metge: Jo no sent que t’ofegues. Has estat nerviós o alguna cosa?

  

– Aitor: No.

  

– Mèdic: Estàs en tractament d’alguna cosa?

  

– Aitor: No puc.. M’ofegue…

  

– Metge: A vore, passa’m a ta mare.

  

– Aitor: No puc…

  

– Metge: Passa’m a ta mare.

  

– Mare: Mire vosté com està.

  

– Metge: No, respira perfectament. Està en tractament psiquiàtric d’alguna cosa?

  

– Mare: No, no, de res.

  

– Mèdic: De res? Ha pres alguna…?

  

– Mare: No, mire, si ahir ni va eixir ni res, va estar ací en casa tot el dia…

  

– Metge: Bé, anirà un metge a vore’l i tindrà el que siga, no ho sé, però no pot ser que haja pres alguna cosa?

  

– Mare: No, no…

  

– Metge: Algun medicament o alguna cosa?

  

– Mare: No.

  

– Metge: Perquè respira perfectament, eh? Que respira perfectament…

  

– Mare: Però ell diu que no pot respirar.

  

– Metge: Ell diu el que vulga, però respira perfectament perquè parla perfectament, d’acord?

  

– Mare: Perquè mire vostè jo no sé el que…

  

– Metge: Bé, anirà un metge a vore’l, però ell sí que respira…

  

– Mare: Jo no sé…

  

– Metge: Sí, respira. Vinga. Fins ara. Pareix més bé que està tocat d’alguna cosa. No sé. Anirem a vore-ho. Vinga, fins ara.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.