14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Aitor, el xic que va morir després de què el metge del 112 es negara a ajudar-lo

 

Aitor, el fill de Carmen, es va donar un colp molt fort després d’alçar-se en sa casa en Navalcarnero (Madrid). Just després va començar a ofegar-se. Sa mare, en vore que el xic, de 23 anys, no podia respirar, va cridar per telèfon al 112. El metge que va atendre la telefonada li va demanar que el fill es posara al telèfon, amb el fi de poder parlar amb ell per saber què li passava. «Senyora, el seu fill està perfectament. Ell dirà el que vulga», va dir el sanitari. Pocs dies després, Aitor va morir ingressat en l’hospital.

 

Els sanitaris van tardar 23 minuts en arribar a la vivienda, fet que l’acusació incrimina com a responsable principal i directe de la mort del xic. Segons relata ‘El Español’, el jove va entrar en mort cerebral a causa d’una trombosi en el pulmó, que li va causar l’ofegament durant l’emissió de la telefonada. Ara, els pares, que consideren que es tracta d’una negligència, reclamen 175.000 euros d’indemnització a la Comunitat de Madrid. La Comunitat es nega a assumir responsabilitats i considera inoportú identificar el metge que va contestar a la família.

 

Dos anys lluitant en els jutjats 

Fa quasi dos anys que sos pares van emprendre una batalla judicial. En un principi, l’advocat defensor no va rebre en cap moment les gravacions de la telefonada, sinó que el centre es va limitar a oferir les transcripcions. El lletrat, Carlos Sardinero, després d’haver escoltat reiteradament els àudios, assegura que «són molt impactants, tant que els pares no han pogut escoltar-los de nou».

 

La transcripció de la trucada

– Mare: Mire, és que s’ha alçat el xic i s’ha marejat. Jo estava en la cuina i l’he sentit caure’s.

  

– Metge: Sí.

  

– Mare: I en eixe moment una suor enorme… Ara s’ha quedat més bé fred, però amb una suor enorme.

  

– Metge: Ell està en tractament d’alguna cosa?

 

– Mare: No, no.

  

– Metge: Ha tingut una síncope.

  

– Mare: I està com, com… Diu que no pot respirar.

  

– Metge: Val. Passe-me’l al telèfon, per favor.

  

– Mare: A qui: al xic?

  

– Metge: Clar.

  

– Mare: No puc, no puc.

  

– Metge: És que ha de parlar amb el metge. No té un mòbil i el telefone jo?

  

– Mare: Si ell no pot, si ell està en la…!

  

– Metge: Senyora, si anara a l’hospital ara mateix un metge allí, haurà de parlar amb ell o no?

  

– Mare: Bé, però vostè…

  

– Metge: És igual que siga per telèfon o el que siga, ha de parlar amb el metge.

  

– Mare: Ell diu que no pot respirar i que…

  

– Metge: Bé, ja, però jo necessite avaluar-lo. Senyora, perquè ell pot necessitar una UVI, pot necessitar un ingrés hospitalari o pot necessitar un metge…

  

– Mare: Mira, que diu el metge que has de parlar amb ell, que a vore el que et passa…

  

– Metge: Digues, què et passa, explica’m un poc.

  

– Aitor: M’ofegue…

  

– Metge: Jo no sent que t’ofegues. Has estat nerviós o alguna cosa?

  

– Aitor: No.

  

– Mèdic: Estàs en tractament d’alguna cosa?

  

– Aitor: No puc.. M’ofegue…

  

– Metge: A vore, passa’m a ta mare.

  

– Aitor: No puc…

  

– Metge: Passa’m a ta mare.

  

– Mare: Mire vosté com està.

  

– Metge: No, respira perfectament. Està en tractament psiquiàtric d’alguna cosa?

  

– Mare: No, no, de res.

  

– Mèdic: De res? Ha pres alguna…?

  

– Mare: No, mire, si ahir ni va eixir ni res, va estar ací en casa tot el dia…

  

– Metge: Bé, anirà un metge a vore’l i tindrà el que siga, no ho sé, però no pot ser que haja pres alguna cosa?

  

– Mare: No, no…

  

– Metge: Algun medicament o alguna cosa?

  

– Mare: No.

  

– Metge: Perquè respira perfectament, eh? Que respira perfectament…

  

– Mare: Però ell diu que no pot respirar.

  

– Metge: Ell diu el que vulga, però respira perfectament perquè parla perfectament, d’acord?

  

– Mare: Perquè mire vostè jo no sé el que…

  

– Metge: Bé, anirà un metge a vore’l, però ell sí que respira…

  

– Mare: Jo no sé…

  

– Metge: Sí, respira. Vinga. Fins ara. Pareix més bé que està tocat d’alguna cosa. No sé. Anirem a vore-ho. Vinga, fins ara.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.