Aitor, el xic que va morir després de què el metge del 112 es negara a ajudar-lo

 

Aitor, el fill de Carmen, es va donar un colp molt fort després d’alçar-se en sa casa en Navalcarnero (Madrid). Just després va començar a ofegar-se. Sa mare, en vore que el xic, de 23 anys, no podia respirar, va cridar per telèfon al 112. El metge que va atendre la telefonada li va demanar que el fill es posara al telèfon, amb el fi de poder parlar amb ell per saber què li passava. «Senyora, el seu fill està perfectament. Ell dirà el que vulga», va dir el sanitari. Pocs dies després, Aitor va morir ingressat en l’hospital.

 

Els sanitaris van tardar 23 minuts en arribar a la vivienda, fet que l’acusació incrimina com a responsable principal i directe de la mort del xic. Segons relata ‘El Español’, el jove va entrar en mort cerebral a causa d’una trombosi en el pulmó, que li va causar l’ofegament durant l’emissió de la telefonada. Ara, els pares, que consideren que es tracta d’una negligència, reclamen 175.000 euros d’indemnització a la Comunitat de Madrid. La Comunitat es nega a assumir responsabilitats i considera inoportú identificar el metge que va contestar a la família.

 

Dos anys lluitant en els jutjats 

Fa quasi dos anys que sos pares van emprendre una batalla judicial. En un principi, l’advocat defensor no va rebre en cap moment les gravacions de la telefonada, sinó que el centre es va limitar a oferir les transcripcions. El lletrat, Carlos Sardinero, després d’haver escoltat reiteradament els àudios, assegura que «són molt impactants, tant que els pares no han pogut escoltar-los de nou».

 

La transcripció de la trucada

– Mare: Mire, és que s’ha alçat el xic i s’ha marejat. Jo estava en la cuina i l’he sentit caure’s.

  

– Metge: Sí.

  

– Mare: I en eixe moment una suor enorme… Ara s’ha quedat més bé fred, però amb una suor enorme.

  

– Metge: Ell està en tractament d’alguna cosa?

 

– Mare: No, no.

  

– Metge: Ha tingut una síncope.

  

– Mare: I està com, com… Diu que no pot respirar.

  

– Metge: Val. Passe-me’l al telèfon, per favor.

  

– Mare: A qui: al xic?

  

– Metge: Clar.

  

– Mare: No puc, no puc.

  

– Metge: És que ha de parlar amb el metge. No té un mòbil i el telefone jo?

  

– Mare: Si ell no pot, si ell està en la…!

  

– Metge: Senyora, si anara a l’hospital ara mateix un metge allí, haurà de parlar amb ell o no?

  

– Mare: Bé, però vostè…

  

– Metge: És igual que siga per telèfon o el que siga, ha de parlar amb el metge.

  

– Mare: Ell diu que no pot respirar i que…

  

– Metge: Bé, ja, però jo necessite avaluar-lo. Senyora, perquè ell pot necessitar una UVI, pot necessitar un ingrés hospitalari o pot necessitar un metge…

  

– Mare: Mira, que diu el metge que has de parlar amb ell, que a vore el que et passa…

  

– Metge: Digues, què et passa, explica’m un poc.

  

– Aitor: M’ofegue…

  

– Metge: Jo no sent que t’ofegues. Has estat nerviós o alguna cosa?

  

– Aitor: No.

  

– Mèdic: Estàs en tractament d’alguna cosa?

  

– Aitor: No puc.. M’ofegue…

  

– Metge: A vore, passa’m a ta mare.

  

– Aitor: No puc…

  

– Metge: Passa’m a ta mare.

  

– Mare: Mire vosté com està.

  

– Metge: No, respira perfectament. Està en tractament psiquiàtric d’alguna cosa?

  

– Mare: No, no, de res.

  

– Mèdic: De res? Ha pres alguna…?

  

– Mare: No, mire, si ahir ni va eixir ni res, va estar ací en casa tot el dia…

  

– Metge: Bé, anirà un metge a vore’l i tindrà el que siga, no ho sé, però no pot ser que haja pres alguna cosa?

  

– Mare: No, no…

  

– Metge: Algun medicament o alguna cosa?

  

– Mare: No.

  

– Metge: Perquè respira perfectament, eh? Que respira perfectament…

  

– Mare: Però ell diu que no pot respirar.

  

– Metge: Ell diu el que vulga, però respira perfectament perquè parla perfectament, d’acord?

  

– Mare: Perquè mire vostè jo no sé el que…

  

– Metge: Bé, anirà un metge a vore’l, però ell sí que respira…

  

– Mare: Jo no sé…

  

– Metge: Sí, respira. Vinga. Fins ara. Pareix més bé que està tocat d’alguna cosa. No sé. Anirem a vore-ho. Vinga, fins ara.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.