L’Ajuntament d’Elx resol un ciberatac contra la seua pàgina de Facebook

 

L’Ajuntament d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha informat este divendres en un comunicat que ha conseguit solucionar sense conseqüències un atac de hackers contra la seua pàgina oficial en Facebook, que es va produir este dimecres.

 

Segons la nota de premsa, «els atacants van prendre el control de la pàgina del l’Ajuntament d’Elx i van expulsar als administradors municipals de la xarxa social».

 

No obstant això, precisa, «no van poder fer cap publicació en la pàgina, ja que ràpidament es va denunciar l’incident davant Facebook per a que es prengueren mesures preventives davant la possible inserció de post en nom de l’Ajuntament per part de persones alienes a l’administració local».

«En els treballs per a resoldre este atac han participat personal dels departaments de Comunicació i Telecomunicacions de l’Ajuntament d’Elx i responsables de la Policia Local especialitzats en ciberseguretat», indica.

 

El comunicat del consistori afirma que, des de primera hora del matí d’este divendres, s’ha recuperat el control total de la pàgina de l’Ajuntament en la xarxa social i s’han représ les publicacions amb normalitat. 

Últimes notícies

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.