L’Ajuntament d’Elx resol un ciberatac contra la seua pàgina de Facebook

 

L’Ajuntament d’Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant), ha informat este divendres en un comunicat que ha conseguit solucionar sense conseqüències un atac de hackers contra la seua pàgina oficial en Facebook, que es va produir este dimecres.

 

Segons la nota de premsa, «els atacants van prendre el control de la pàgina del l’Ajuntament d’Elx i van expulsar als administradors municipals de la xarxa social».

 

No obstant això, precisa, «no van poder fer cap publicació en la pàgina, ja que ràpidament es va denunciar l’incident davant Facebook per a que es prengueren mesures preventives davant la possible inserció de post en nom de l’Ajuntament per part de persones alienes a l’administració local».

«En els treballs per a resoldre este atac han participat personal dels departaments de Comunicació i Telecomunicacions de l’Ajuntament d’Elx i responsables de la Policia Local especialitzats en ciberseguretat», indica.

 

El comunicat del consistori afirma que, des de primera hora del matí d’este divendres, s’ha recuperat el control total de la pàgina de l’Ajuntament en la xarxa social i s’han représ les publicacions amb normalitat. 

Últimes notícies

València celebrarà els Premis Rei Jaume I amb un espectacle pirotècnic en la plaça de l’Ajuntament

L'Ajuntament de València organitzarà l'1 de juny un espectacle pirotècnic de cinc minuts en la plaça de l'Ajuntament per a acompanyar la reunió dels jurats dels Premis Rei Jaume I.

Aemet activa l’avís groc en el litoral de València per màximes de 36 graus este divendres

Aemet activa este divendres l'avís groc en el litoral de la província de València per temperatures màximes de fins a 36 graus, amb una probabilitat d'entre el 40 i el 70 per cent.

Presó per a tres hòmens que van intentar assaltar un caixer a Benifairó de la Valldigna

Tres hòmens han ingressat a la presó després de ser sorpresos per la Guàrdia Civil quan manipulaven la part posterior d'un caixer automàtic a Benifairó de la Valldigna. Estan acusats de robatori en grau de temptativa, falsedat documental, furt i pertinença a grup criminal.

El Consell aprovarà el divendres els Pressupostos de 2026 després de tancar un nou acord amb Vox

El Govern valencià aprovarà este divendres el projecte de Pressupostos de la Generalitat per a 2026, els primers de Juanfran Pérez Llorca, gràcies al suport de Vox i a un calendari parlamentari ampliat fins a juliol.

Entra a la presó per estafar 30.000 euros amb una falsa empresa de tendals a Santa Pola

Un home de 45 anys ha ingressat a la presó acusat d'estafar 30.000 euros a sis clients a Santa Pola mitjançant una empresa de muntatge de tendals els treballs dels quals mai arribava a realitzar.

Rafa Mir i Pablo Jara se senten en la banqueta a València per presumpta agressió sexual a dos dones

Rafa Mir i Pablo Jara compareixen en l'Audiència Provincial de València acusats d'agredir sexualment i lesionar a dos dones a Bétera en 2024, amb la Fiscalia demanant fins a 10,5 anys de presó.

Detingut a Vinaròs per robar patinets elèctrics i revendre’ls de segona mà

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a un home de 44 anys pel presumpte robatori de diversos patinets elèctrics i ha investigat a una dona per receptació després de localitzar un dels vehicles i retornar-lo al seu amo.

La vaga docent encadena 14 dies a l’espera d’una octava negociació decisiva

La vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana complix 14 dies mentres la Conselleria d'Educació intenta tancar un acord en l'octava taula de negociació.