Dos menors detinguts a Alacant per agressions a 2 alumnes d’un institut

Agents de la Policia Nacional han detingut dos menors d’edat com a presumptes agressors a companys d’institut, menors que ells, en dos fets diferents ocorreguts la mateixa setmana en un institut de la ciutat, gràcies al fet que els mateixos alumnes del centre van alertar de la situació, conscienciats per les xerrades rebudes de la Unitat de Participació Ciutadana d’Alacant.

 

Un xiquet de 14 anys agredit mentre que un altre el subjectava

 

El primer dels successos, va passar el dia trenta de novembre passat cap a les dos de la vesprada quan, tant la víctima de 14 anys, com el menor detingut eixien de l’institut.

Segons sembla, l’agressor de més edat i corpulència que la víctima, havia estat insultant-lo el dia anterior, acabant per amenaçar-lo d’esperar-lo a l’eixida de l’institut l’endemà per enganxar-lo.

Així les coses, quan van eixir de l’institut, el presumpte agressor estava esperant la víctima per consumar les amenaces i en veure’l eixir de l’institut va anar cap a ell i li va clavar un cop de puny a la cara.

Quan la víctima va intentar defensar-se, un altre xiquet que la víctima no coneixia de res, el va agafar pels braços per evitar que es defensés, moment en què el presumpte agressor va aprofitar per a seguir donant-li diversos cops de puny a la cara.

Diversos companys de la víctima, seguint el que han aprés en aquestes xerrades, van alertar la Policia Nacional sobre l’agressió que estava produint, arribant a lloc una dotació policial que va auxiliar el menor després de l’agressió.

 

Una xiqueta de 12 anys amb fractura de ràdio

 

Aquella mateixa setmana, al mateix institut on va passar el succés anterior, una xica de 12 anys va ser agredida per part d’una altra xica d’un altre curs més gran que ella.

Pel que sembla, la víctima havia estat patint assetjament escolar durant un mes i mig de part de tres companyes de l’institut. Durant gairebé cada dia la seguien pel pati, l’envoltaven i la insultaven i increpaven.

Finalment, el dia dels fets, una la va abordar quan se n’anava a casa i, en contra de la seua voluntat, la va conduir fins on hi havia una altra de les presumptes assetjadores, juntament amb altres alumnes. Allà, la presumpta assetjadora, va començar a donar-li bufetades a la cara i malgrat que la víctima va intentar marxar, l’agressora, la va agafar dels cabells per l’esquena, la va tirar a terra i la va seguir colpejant.

Gràcies a la intervenció d’altres alumnes que van veure l’agressió es van acostar ràpidament i van aconseguir persuadir l’agressora perquè deixés d’enganxar la víctima. Tot i això, a causa de l’aparatosa caiguda quan la va agafar dels cabells, la víctima es va fracturar el radi del seu braç dret, a més de patir també lesions lleus que li van produir els cops que li va clavar.

 

La investigació del Grup de Menors de Policia Nacional

 

De la investigació, se’n va fer càrrec el Grup de Menors de la UFAM de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant, on la xiqueta de 12 anys, va sol·licitar una ordre d’allunyament contra les seues agressores, a causa de la por que tenia que es repetís aquest succés.

Després de les tasques investigatives i esbrinar les identitats dels menors implicats en els fets, van ser detinguts imputant-los els delictes de lesions i contra la integritat moral a més en el segon succés. Després d’això, segons el que disposa la Fiscalia de Menors d’Alacant, van ser posats en llibertat, en espera de ser citats per aquesta Fiscalia.

Els dos menors arrestats, un home i una dona, tenien edats compreses entre els 16 i els 15 anys respectivament.

 

Labors de la Unitat de Participació Ciutadana d’Alacant

 

Aquesta unitat de la Policia Nacional, enquadrada dins la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana de la Comissaria Provincial d’Alacant, entre altres tasques, en connexió íntima amb els Grups de Menors, s’encarrega d’impartir xerrades als centres educatius de la província per conscienciar als alumnes, pares i docents, sobre l’existència de determinades actituds contemplades com a delictes en la nostra vigent legislació, com ara l’assetjament escolar anomenat “bulling”, on es pot trobar també el ciberassetjament.

D’altra banda, també se’ls adverteix sobre la possibilitat de ser víctimes de delictes d’índole sexual, com ara el delicte de childgrooming, o fins i tot com actuar quan detecten que s’està produint algun delicte d’aquest tipus, bé perquè siguen víctimes, bé perquè hagen tingut coneixement que ho està patint algun altre alumne.

En aquest últim any, s’ha incrementat el nombre de xerrades impartides per aquesta unitat de la Policia Nacional a Alacant, comptabilitzant-se un total de 526 xerrades a la província, component una mitjana de tres xerrades diàries, tenint en compte que aquest any hi ha hagut una mitjana de 175 dies lectius a l’any.

D’aquestes xerrades, que han versat sobre matèries de drogoaddicció, riscos a internet, violència de gènere o bandes juvenils, 111 han versat sobre matèria d’assetjament escolar, gràcies a la qual cosa, els alumnes aprenen com intervenir i informar els responsables del centre ja la Policia Nacional quan detecten algun fet, fins i tot, els Policies que els imparteixen han arribat a rebre denúncies in situ en alguna de les xerrades, gràcies a la confiança generada amb els alumnes.

Últimes notícies

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.

Compromís reclama en el Congrés que Marlaska explique l’actuació policial en la vaga docent valenciana

Compromís i altres grups demanen que Marlaska rendisca comptes en el Congrés per l'actuació policial durant la vaga docent en la Comunitat Valenciana i per l'agressió a una professora.

Els Premis Rei Jaume I reconeixen avanços en economia de gènere, fotònica i biomedicina

La 38 edició dels Premis Rei Jaume I reconeix investigacions capdavanteres en economia de gènere, fotònica, canvi climàtic, biomedicina, noves tecnologies, empresa i salut pública, amb set guardons dotats amb 100.000 euros cada un.

Docents bloquegen accessos al Palau en protesta durant els premis Rei Jaume I

Diversos grups de docents en vaga indefinida han bloquejat els principals accessos a la plaça de Manises, enfront del Palau de la Generalitat, coincidint amb l'acte de proclamació dels premis Rei Jaume I 2026.

El Marató bp Castelló fixa data per a 2027 i llança les inscripcions

El Marató bp Castelló se celebrarà el 14 de febrer de 2027 i ja ha obert inscripcions per a la seua 17a edició, avalada per la Road Race Label de World Athletics.

València Basket obri a casa els quarts davant un Bilbao en ratxa

València Basket inicia en el Roig Arena la seua eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa davant un Surne Bilbao Basket perillós, en bona dinàmica i amb recent precedent ajustat en el mateix escenari.

Mig centenar de docents passa la nit acampat en la plaça de la Verge de València

Uns 50 docents mantenen una acampada amb 31 botigues en la plaça de la Verge de València en plena quarta setmana de vaga indefinida per a exigir a Educació voluntat negociadora.