22.3 C
València
Divendres, 24 octubre, 2025

Dos menors detinguts a Alacant per agressions a 2 alumnes d’un institut

Agents de la Policia Nacional han detingut dos menors d’edat com a presumptes agressors a companys d’institut, menors que ells, en dos fets diferents ocorreguts la mateixa setmana en un institut de la ciutat, gràcies al fet que els mateixos alumnes del centre van alertar de la situació, conscienciats per les xerrades rebudes de la Unitat de Participació Ciutadana d’Alacant.

 

Un xiquet de 14 anys agredit mentre que un altre el subjectava

 

El primer dels successos, va passar el dia trenta de novembre passat cap a les dos de la vesprada quan, tant la víctima de 14 anys, com el menor detingut eixien de l’institut.

Segons sembla, l’agressor de més edat i corpulència que la víctima, havia estat insultant-lo el dia anterior, acabant per amenaçar-lo d’esperar-lo a l’eixida de l’institut l’endemà per enganxar-lo.

Així les coses, quan van eixir de l’institut, el presumpte agressor estava esperant la víctima per consumar les amenaces i en veure’l eixir de l’institut va anar cap a ell i li va clavar un cop de puny a la cara.

Quan la víctima va intentar defensar-se, un altre xiquet que la víctima no coneixia de res, el va agafar pels braços per evitar que es defensés, moment en què el presumpte agressor va aprofitar per a seguir donant-li diversos cops de puny a la cara.

Diversos companys de la víctima, seguint el que han aprés en aquestes xerrades, van alertar la Policia Nacional sobre l’agressió que estava produint, arribant a lloc una dotació policial que va auxiliar el menor després de l’agressió.

 

Una xiqueta de 12 anys amb fractura de ràdio

 

Aquella mateixa setmana, al mateix institut on va passar el succés anterior, una xica de 12 anys va ser agredida per part d’una altra xica d’un altre curs més gran que ella.

Pel que sembla, la víctima havia estat patint assetjament escolar durant un mes i mig de part de tres companyes de l’institut. Durant gairebé cada dia la seguien pel pati, l’envoltaven i la insultaven i increpaven.

Finalment, el dia dels fets, una la va abordar quan se n’anava a casa i, en contra de la seua voluntat, la va conduir fins on hi havia una altra de les presumptes assetjadores, juntament amb altres alumnes. Allà, la presumpta assetjadora, va començar a donar-li bufetades a la cara i malgrat que la víctima va intentar marxar, l’agressora, la va agafar dels cabells per l’esquena, la va tirar a terra i la va seguir colpejant.

Gràcies a la intervenció d’altres alumnes que van veure l’agressió es van acostar ràpidament i van aconseguir persuadir l’agressora perquè deixés d’enganxar la víctima. Tot i això, a causa de l’aparatosa caiguda quan la va agafar dels cabells, la víctima es va fracturar el radi del seu braç dret, a més de patir també lesions lleus que li van produir els cops que li va clavar.

 

La investigació del Grup de Menors de Policia Nacional

 

De la investigació, se’n va fer càrrec el Grup de Menors de la UFAM de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant, on la xiqueta de 12 anys, va sol·licitar una ordre d’allunyament contra les seues agressores, a causa de la por que tenia que es repetís aquest succés.

Després de les tasques investigatives i esbrinar les identitats dels menors implicats en els fets, van ser detinguts imputant-los els delictes de lesions i contra la integritat moral a més en el segon succés. Després d’això, segons el que disposa la Fiscalia de Menors d’Alacant, van ser posats en llibertat, en espera de ser citats per aquesta Fiscalia.

Els dos menors arrestats, un home i una dona, tenien edats compreses entre els 16 i els 15 anys respectivament.

 

Labors de la Unitat de Participació Ciutadana d’Alacant

 

Aquesta unitat de la Policia Nacional, enquadrada dins la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana de la Comissaria Provincial d’Alacant, entre altres tasques, en connexió íntima amb els Grups de Menors, s’encarrega d’impartir xerrades als centres educatius de la província per conscienciar als alumnes, pares i docents, sobre l’existència de determinades actituds contemplades com a delictes en la nostra vigent legislació, com ara l’assetjament escolar anomenat “bulling”, on es pot trobar també el ciberassetjament.

D’altra banda, també se’ls adverteix sobre la possibilitat de ser víctimes de delictes d’índole sexual, com ara el delicte de childgrooming, o fins i tot com actuar quan detecten que s’està produint algun delicte d’aquest tipus, bé perquè siguen víctimes, bé perquè hagen tingut coneixement que ho està patint algun altre alumne.

En aquest últim any, s’ha incrementat el nombre de xerrades impartides per aquesta unitat de la Policia Nacional a Alacant, comptabilitzant-se un total de 526 xerrades a la província, component una mitjana de tres xerrades diàries, tenint en compte que aquest any hi ha hagut una mitjana de 175 dies lectius a l’any.

D’aquestes xerrades, que han versat sobre matèries de drogoaddicció, riscos a internet, violència de gènere o bandes juvenils, 111 han versat sobre matèria d’assetjament escolar, gràcies a la qual cosa, els alumnes aprenen com intervenir i informar els responsables del centre ja la Policia Nacional quan detecten algun fet, fins i tot, els Policies que els imparteixen han arribat a rebre denúncies in situ en alguna de les xerrades, gràcies a la confiança generada amb els alumnes.

Últimes notícies

García retrau al PP que el seu plançó ha bloquejat 2 milions per al càncer

Mónica García ha acusat el PP d'ocultar dades dels cribratges i de protagonitzar un plançó que ha impedit aprovar el repartiment de 2 milions per al càncer. Els populars han denunciat un ús unilateral i ideològic de l'Interterritorial.

L’Albufera, estable en aparença, seguix llastrada pel mal sanejament i l’eutrofització, segons experts

Un any després de la dana, l'Albufera mostra una certa estabilitat però arrossega una crisi de sanejament de mig segle i un greu procés d'eutrofització. Experts reclamen mesures estructurals urgents.

Consellers del PP abandonen el Consell Interterritorial per les ‘imposicions’ del Ministeri

Els responsables de Sanitat d'autonomies del PP han deixat el ple en considerar que el Ministeri imposa i manipula entorn de les dades dels cribratges de càncer. Reclamen diàleg, regles clares i indicadors comuns abans de remetre informació.

Un bomber del PMA de la Reva relata la sensació de col·lapse i la dificultat per a prioritzar en la DANA

Un cap de bombers que va operar en el PMA de la Reva durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 descriu una sensació de col·lapse i la dificultat per a prioritzar avisos enmig de rescats, vies tallades i un al·luvió d'informació.

La Mostra estrena este dissabte el documental ‘Mariscal. L’alegria de viure’

La Mostra de València acull este dissabte, a les 20.00, l'estrena en secció oficial del documental 'Mariscal. L'alegria de viure'. El film de Laura Grande repassa la vida i l'obra del dissenyador amb testimoniatges de figures de la cultura.

Consellers del PP abandonen el Consell Interterritorial en plena disputa pels cribratges

Els consellers de Sanitat del PP i el del País Basc han deixat la reunió del Consell Interterritorial a Saragossa en plena crisi per les dades de cribratge. Sanitat ha parlat de 'deslleialtat institucional' i ha advertit que dos punts sobre finançament del càncer no es poden votar

Legends exposarà la samarreta ‘Amunt Valencians’ d’Hugo Duro per l’aniversari de la dana

El museu Legends a Madrid exhibirà durant dos setmanes la samarreta 'Amunt Valencians' d'Hugo Duro, coincidint amb l'aniversari de la dana a València. La peça, lluïda pel València després de la tragèdia, es mostrarà del 24 d'octubre al 7 de novembre.

Aitana amplia la seua Habitació blava World Tour amb set nous concerts

Aitana ha anunciat set noves dates per a la seua gira internacional Habitació blava World Tour després de l'alta demanda, amb un segon concert en el Roig Arena de València. L'artista va esgotar entrades en onze ciutats en només 72 hores.