Dos menors detinguts a Alacant per agressions a 2 alumnes d’un institut

Agents de la Policia Nacional han detingut dos menors d’edat com a presumptes agressors a companys d’institut, menors que ells, en dos fets diferents ocorreguts la mateixa setmana en un institut de la ciutat, gràcies al fet que els mateixos alumnes del centre van alertar de la situació, conscienciats per les xerrades rebudes de la Unitat de Participació Ciutadana d’Alacant.

 

Un xiquet de 14 anys agredit mentre que un altre el subjectava

 

El primer dels successos, va passar el dia trenta de novembre passat cap a les dos de la vesprada quan, tant la víctima de 14 anys, com el menor detingut eixien de l’institut.

Segons sembla, l’agressor de més edat i corpulència que la víctima, havia estat insultant-lo el dia anterior, acabant per amenaçar-lo d’esperar-lo a l’eixida de l’institut l’endemà per enganxar-lo.

Així les coses, quan van eixir de l’institut, el presumpte agressor estava esperant la víctima per consumar les amenaces i en veure’l eixir de l’institut va anar cap a ell i li va clavar un cop de puny a la cara.

Quan la víctima va intentar defensar-se, un altre xiquet que la víctima no coneixia de res, el va agafar pels braços per evitar que es defensés, moment en què el presumpte agressor va aprofitar per a seguir donant-li diversos cops de puny a la cara.

Diversos companys de la víctima, seguint el que han aprés en aquestes xerrades, van alertar la Policia Nacional sobre l’agressió que estava produint, arribant a lloc una dotació policial que va auxiliar el menor després de l’agressió.

 

Una xiqueta de 12 anys amb fractura de ràdio

 

Aquella mateixa setmana, al mateix institut on va passar el succés anterior, una xica de 12 anys va ser agredida per part d’una altra xica d’un altre curs més gran que ella.

Pel que sembla, la víctima havia estat patint assetjament escolar durant un mes i mig de part de tres companyes de l’institut. Durant gairebé cada dia la seguien pel pati, l’envoltaven i la insultaven i increpaven.

Finalment, el dia dels fets, una la va abordar quan se n’anava a casa i, en contra de la seua voluntat, la va conduir fins on hi havia una altra de les presumptes assetjadores, juntament amb altres alumnes. Allà, la presumpta assetjadora, va començar a donar-li bufetades a la cara i malgrat que la víctima va intentar marxar, l’agressora, la va agafar dels cabells per l’esquena, la va tirar a terra i la va seguir colpejant.

Gràcies a la intervenció d’altres alumnes que van veure l’agressió es van acostar ràpidament i van aconseguir persuadir l’agressora perquè deixés d’enganxar la víctima. Tot i això, a causa de l’aparatosa caiguda quan la va agafar dels cabells, la víctima es va fracturar el radi del seu braç dret, a més de patir també lesions lleus que li van produir els cops que li va clavar.

 

La investigació del Grup de Menors de Policia Nacional

 

De la investigació, se’n va fer càrrec el Grup de Menors de la UFAM de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant, on la xiqueta de 12 anys, va sol·licitar una ordre d’allunyament contra les seues agressores, a causa de la por que tenia que es repetís aquest succés.

Després de les tasques investigatives i esbrinar les identitats dels menors implicats en els fets, van ser detinguts imputant-los els delictes de lesions i contra la integritat moral a més en el segon succés. Després d’això, segons el que disposa la Fiscalia de Menors d’Alacant, van ser posats en llibertat, en espera de ser citats per aquesta Fiscalia.

Els dos menors arrestats, un home i una dona, tenien edats compreses entre els 16 i els 15 anys respectivament.

 

Labors de la Unitat de Participació Ciutadana d’Alacant

 

Aquesta unitat de la Policia Nacional, enquadrada dins la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana de la Comissaria Provincial d’Alacant, entre altres tasques, en connexió íntima amb els Grups de Menors, s’encarrega d’impartir xerrades als centres educatius de la província per conscienciar als alumnes, pares i docents, sobre l’existència de determinades actituds contemplades com a delictes en la nostra vigent legislació, com ara l’assetjament escolar anomenat “bulling”, on es pot trobar també el ciberassetjament.

D’altra banda, també se’ls adverteix sobre la possibilitat de ser víctimes de delictes d’índole sexual, com ara el delicte de childgrooming, o fins i tot com actuar quan detecten que s’està produint algun delicte d’aquest tipus, bé perquè siguen víctimes, bé perquè hagen tingut coneixement que ho està patint algun altre alumne.

En aquest últim any, s’ha incrementat el nombre de xerrades impartides per aquesta unitat de la Policia Nacional a Alacant, comptabilitzant-se un total de 526 xerrades a la província, component una mitjana de tres xerrades diàries, tenint en compte que aquest any hi ha hagut una mitjana de 175 dies lectius a l’any.

D’aquestes xerrades, que han versat sobre matèries de drogoaddicció, riscos a internet, violència de gènere o bandes juvenils, 111 han versat sobre matèria d’assetjament escolar, gràcies a la qual cosa, els alumnes aprenen com intervenir i informar els responsables del centre ja la Policia Nacional quan detecten algun fet, fins i tot, els Policies que els imparteixen han arribat a rebre denúncies in situ en alguna de les xerrades, gràcies a la confiança generada amb els alumnes.

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.