Un alacantí destapa un fals segrest virtual de cinc familiars d’una anciana a Brasil

La Guàrdia Civil de Torrevieja, al Baix Segura ha evitat un presumpte delicte d'extorsió, dut a terme a Brasil pel mètode conegut com a segrest virtual, de cinc familiars d'una dona de 72 anys. Els agents van ser alertats de la seua situació per un veí de la localitat alacantina de Guardamar del Segura, amic de la víctima. 

 

  

Este home de 60 anys mantenia una videocridada per ordinador amb la dona quan ella va rebre una cridada en el seu mòbil en el qual uns desconeguts li comunicaven que tenien segrestada a la seua filla, al seu gendre i a tres nétes, també residents a Brasil. Li van exigir un rescat de 7.000 reals (uns 2.000 euros) pel seu alliberament, segons ha informat l'institut armat en un comunicat. 

 

En tindre coneixement de l'extorsió, l'alacantí va alertar a la Guàrdia Civil per a denunciar els fets. Havia escoltat tota la conversa de la dona amb els falsos segrestadors i fins i tot va intentar intervenir, però els sospitosos la van obligar a tallar la comunicació amb ell. Però no va anar així: ella va apagar el so de la videocridada i va mantenir al seu amic en línia. Donada la gravetat de la situació, els agents de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Torrevieja es van desplaçar al domicili de l'home i van idear un pla per a comunicar-se amb la víctima mitjançant notes escrites durant la videocridada, alhora que ella seguia en contacte telefònic amb els segrestadors. Estos rètols els van permetre obtindre més dades sobre les peticions dels segrestadors. 

 

Els sospitosos van obligar a la dona a romandre al telèfon durant 11 hores i van aconseguir sostraure-li dades bancàries, baix l'amenaça de fer mal a la seua família. Van arribar a assegurar-li que tenien monitoritzats tots els telèfons i dispositius del seu habitatge per a evitar que avisara a la Policia. Durant este temps, els supòsits segrestadors van tractar d'evitar qualsevol tipus de reacció per part de la víctima, sense deixar-li actuar. De fet, s'alternaven per a no deixar-la sola i un d'ells es va fer passar per un familiar de la víctima, la qual cosa va augmentar el seu nerviosisme i estat de bloqueig mental, segons la Guàrdia Civil.

Durant este temps, els supòsits segrestadors van tractar d'evitar qualsevol tipus de reacció per part de la víctima, sense deixar-li actuar. De fet, s'alternaven per a no deixar-la sola i un d'ells es va fer passar per un familiar de la víctima, la qual cosa va augmentar el seu nerviosisme i estat de bloqueig mental, segons la Guàrdia Civil. 

  

Els segrestadors semblaven tenir bastant experiència en la matèria, ja que van sol·licitar a la dona quantitats que oscil·laven entre 5.000 i 7.000 reals, per baix dels 10.000 (uns 2.800 euros) que haurien activat una alerta.

Últimes notícies

Reobrin les carreteres CV-500 i CV-401 i les platges afectades per l’incendi d’El Saler

Les carreteres CV-500 i CV-401, les platges i gran part dels accessos a la Devesa d’El Saler han reobert després de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees. Es recupera també el servici de l’EMT, encara que alguns camins i tallafocs seguixen tancats mentre continua la investigació de l’origen del foc.

Últim dia d’agost amb menys calor i poques nuvolades a València i Castelló

L’últim dia d’agost arriba amb cels poc ennuvolats i un descens de les màximes a València i l’interior de Castelló, mentre que demà s’esperen alguns núvols i possibles pluges febles disperses.

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.