Un alacantí destapa un fals segrest virtual de cinc familiars d’una anciana a Brasil

La Guàrdia Civil de Torrevieja, al Baix Segura ha evitat un presumpte delicte d'extorsió, dut a terme a Brasil pel mètode conegut com a segrest virtual, de cinc familiars d'una dona de 72 anys. Els agents van ser alertats de la seua situació per un veí de la localitat alacantina de Guardamar del Segura, amic de la víctima. 

 

  

Este home de 60 anys mantenia una videocridada per ordinador amb la dona quan ella va rebre una cridada en el seu mòbil en el qual uns desconeguts li comunicaven que tenien segrestada a la seua filla, al seu gendre i a tres nétes, també residents a Brasil. Li van exigir un rescat de 7.000 reals (uns 2.000 euros) pel seu alliberament, segons ha informat l'institut armat en un comunicat. 

 

En tindre coneixement de l'extorsió, l'alacantí va alertar a la Guàrdia Civil per a denunciar els fets. Havia escoltat tota la conversa de la dona amb els falsos segrestadors i fins i tot va intentar intervenir, però els sospitosos la van obligar a tallar la comunicació amb ell. Però no va anar així: ella va apagar el so de la videocridada i va mantenir al seu amic en línia. Donada la gravetat de la situació, els agents de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Torrevieja es van desplaçar al domicili de l'home i van idear un pla per a comunicar-se amb la víctima mitjançant notes escrites durant la videocridada, alhora que ella seguia en contacte telefònic amb els segrestadors. Estos rètols els van permetre obtindre més dades sobre les peticions dels segrestadors. 

 

Els sospitosos van obligar a la dona a romandre al telèfon durant 11 hores i van aconseguir sostraure-li dades bancàries, baix l'amenaça de fer mal a la seua família. Van arribar a assegurar-li que tenien monitoritzats tots els telèfons i dispositius del seu habitatge per a evitar que avisara a la Policia. Durant este temps, els supòsits segrestadors van tractar d'evitar qualsevol tipus de reacció per part de la víctima, sense deixar-li actuar. De fet, s'alternaven per a no deixar-la sola i un d'ells es va fer passar per un familiar de la víctima, la qual cosa va augmentar el seu nerviosisme i estat de bloqueig mental, segons la Guàrdia Civil.

Durant este temps, els supòsits segrestadors van tractar d'evitar qualsevol tipus de reacció per part de la víctima, sense deixar-li actuar. De fet, s'alternaven per a no deixar-la sola i un d'ells es va fer passar per un familiar de la víctima, la qual cosa va augmentar el seu nerviosisme i estat de bloqueig mental, segons la Guàrdia Civil. 

  

Els segrestadors semblaven tenir bastant experiència en la matèria, ja que van sol·licitar a la dona quantitats que oscil·laven entre 5.000 i 7.000 reals, per baix dels 10.000 (uns 2.800 euros) que haurien activat una alerta.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.