Un alacantí destapa un fals segrest virtual de cinc familiars d’una anciana a Brasil

La Guàrdia Civil de Torrevieja, al Baix Segura ha evitat un presumpte delicte d'extorsió, dut a terme a Brasil pel mètode conegut com a segrest virtual, de cinc familiars d'una dona de 72 anys. Els agents van ser alertats de la seua situació per un veí de la localitat alacantina de Guardamar del Segura, amic de la víctima. 

 

  

Este home de 60 anys mantenia una videocridada per ordinador amb la dona quan ella va rebre una cridada en el seu mòbil en el qual uns desconeguts li comunicaven que tenien segrestada a la seua filla, al seu gendre i a tres nétes, també residents a Brasil. Li van exigir un rescat de 7.000 reals (uns 2.000 euros) pel seu alliberament, segons ha informat l'institut armat en un comunicat. 

 

En tindre coneixement de l'extorsió, l'alacantí va alertar a la Guàrdia Civil per a denunciar els fets. Havia escoltat tota la conversa de la dona amb els falsos segrestadors i fins i tot va intentar intervenir, però els sospitosos la van obligar a tallar la comunicació amb ell. Però no va anar així: ella va apagar el so de la videocridada i va mantenir al seu amic en línia. Donada la gravetat de la situació, els agents de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Torrevieja es van desplaçar al domicili de l'home i van idear un pla per a comunicar-se amb la víctima mitjançant notes escrites durant la videocridada, alhora que ella seguia en contacte telefònic amb els segrestadors. Estos rètols els van permetre obtindre més dades sobre les peticions dels segrestadors. 

 

Els sospitosos van obligar a la dona a romandre al telèfon durant 11 hores i van aconseguir sostraure-li dades bancàries, baix l'amenaça de fer mal a la seua família. Van arribar a assegurar-li que tenien monitoritzats tots els telèfons i dispositius del seu habitatge per a evitar que avisara a la Policia. Durant este temps, els supòsits segrestadors van tractar d'evitar qualsevol tipus de reacció per part de la víctima, sense deixar-li actuar. De fet, s'alternaven per a no deixar-la sola i un d'ells es va fer passar per un familiar de la víctima, la qual cosa va augmentar el seu nerviosisme i estat de bloqueig mental, segons la Guàrdia Civil.

Durant este temps, els supòsits segrestadors van tractar d'evitar qualsevol tipus de reacció per part de la víctima, sense deixar-li actuar. De fet, s'alternaven per a no deixar-la sola i un d'ells es va fer passar per un familiar de la víctima, la qual cosa va augmentar el seu nerviosisme i estat de bloqueig mental, segons la Guàrdia Civil. 

  

Els segrestadors semblaven tenir bastant experiència en la matèria, ja que van sol·licitar a la dona quantitats que oscil·laven entre 5.000 i 7.000 reals, per baix dels 10.000 (uns 2.800 euros) que haurien activat una alerta.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.