Un alacantí destapa un fals segrest virtual de cinc familiars d’una anciana a Brasil

La Guàrdia Civil de Torrevieja, al Baix Segura ha evitat un presumpte delicte d'extorsió, dut a terme a Brasil pel mètode conegut com a segrest virtual, de cinc familiars d'una dona de 72 anys. Els agents van ser alertats de la seua situació per un veí de la localitat alacantina de Guardamar del Segura, amic de la víctima. 

 

  

Este home de 60 anys mantenia una videocridada per ordinador amb la dona quan ella va rebre una cridada en el seu mòbil en el qual uns desconeguts li comunicaven que tenien segrestada a la seua filla, al seu gendre i a tres nétes, també residents a Brasil. Li van exigir un rescat de 7.000 reals (uns 2.000 euros) pel seu alliberament, segons ha informat l'institut armat en un comunicat. 

 

En tindre coneixement de l'extorsió, l'alacantí va alertar a la Guàrdia Civil per a denunciar els fets. Havia escoltat tota la conversa de la dona amb els falsos segrestadors i fins i tot va intentar intervenir, però els sospitosos la van obligar a tallar la comunicació amb ell. Però no va anar així: ella va apagar el so de la videocridada i va mantenir al seu amic en línia. Donada la gravetat de la situació, els agents de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Torrevieja es van desplaçar al domicili de l'home i van idear un pla per a comunicar-se amb la víctima mitjançant notes escrites durant la videocridada, alhora que ella seguia en contacte telefònic amb els segrestadors. Estos rètols els van permetre obtindre més dades sobre les peticions dels segrestadors. 

 

Els sospitosos van obligar a la dona a romandre al telèfon durant 11 hores i van aconseguir sostraure-li dades bancàries, baix l'amenaça de fer mal a la seua família. Van arribar a assegurar-li que tenien monitoritzats tots els telèfons i dispositius del seu habitatge per a evitar que avisara a la Policia. Durant este temps, els supòsits segrestadors van tractar d'evitar qualsevol tipus de reacció per part de la víctima, sense deixar-li actuar. De fet, s'alternaven per a no deixar-la sola i un d'ells es va fer passar per un familiar de la víctima, la qual cosa va augmentar el seu nerviosisme i estat de bloqueig mental, segons la Guàrdia Civil.

Durant este temps, els supòsits segrestadors van tractar d'evitar qualsevol tipus de reacció per part de la víctima, sense deixar-li actuar. De fet, s'alternaven per a no deixar-la sola i un d'ells es va fer passar per un familiar de la víctima, la qual cosa va augmentar el seu nerviosisme i estat de bloqueig mental, segons la Guàrdia Civil. 

  

Els segrestadors semblaven tenir bastant experiència en la matèria, ja que van sol·licitar a la dona quantitats que oscil·laven entre 5.000 i 7.000 reals, per baix dels 10.000 (uns 2.800 euros) que haurien activat una alerta.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.