Un alacantí destapa un fals segrest virtual de cinc familiars d’una anciana a Brasil

La Guàrdia Civil de Torrevieja, al Baix Segura ha evitat un presumpte delicte d'extorsió, dut a terme a Brasil pel mètode conegut com a segrest virtual, de cinc familiars d'una dona de 72 anys. Els agents van ser alertats de la seua situació per un veí de la localitat alacantina de Guardamar del Segura, amic de la víctima. 

 

  

Este home de 60 anys mantenia una videocridada per ordinador amb la dona quan ella va rebre una cridada en el seu mòbil en el qual uns desconeguts li comunicaven que tenien segrestada a la seua filla, al seu gendre i a tres nétes, també residents a Brasil. Li van exigir un rescat de 7.000 reals (uns 2.000 euros) pel seu alliberament, segons ha informat l'institut armat en un comunicat. 

 

En tindre coneixement de l'extorsió, l'alacantí va alertar a la Guàrdia Civil per a denunciar els fets. Havia escoltat tota la conversa de la dona amb els falsos segrestadors i fins i tot va intentar intervenir, però els sospitosos la van obligar a tallar la comunicació amb ell. Però no va anar així: ella va apagar el so de la videocridada i va mantenir al seu amic en línia. Donada la gravetat de la situació, els agents de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Torrevieja es van desplaçar al domicili de l'home i van idear un pla per a comunicar-se amb la víctima mitjançant notes escrites durant la videocridada, alhora que ella seguia en contacte telefònic amb els segrestadors. Estos rètols els van permetre obtindre més dades sobre les peticions dels segrestadors. 

 

Els sospitosos van obligar a la dona a romandre al telèfon durant 11 hores i van aconseguir sostraure-li dades bancàries, baix l'amenaça de fer mal a la seua família. Van arribar a assegurar-li que tenien monitoritzats tots els telèfons i dispositius del seu habitatge per a evitar que avisara a la Policia. Durant este temps, els supòsits segrestadors van tractar d'evitar qualsevol tipus de reacció per part de la víctima, sense deixar-li actuar. De fet, s'alternaven per a no deixar-la sola i un d'ells es va fer passar per un familiar de la víctima, la qual cosa va augmentar el seu nerviosisme i estat de bloqueig mental, segons la Guàrdia Civil.

Durant este temps, els supòsits segrestadors van tractar d'evitar qualsevol tipus de reacció per part de la víctima, sense deixar-li actuar. De fet, s'alternaven per a no deixar-la sola i un d'ells es va fer passar per un familiar de la víctima, la qual cosa va augmentar el seu nerviosisme i estat de bloqueig mental, segons la Guàrdia Civil. 

  

Els segrestadors semblaven tenir bastant experiència en la matèria, ja que van sol·licitar a la dona quantitats que oscil·laven entre 5.000 i 7.000 reals, per baix dels 10.000 (uns 2.800 euros) que haurien activat una alerta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.