Alcoi suma un nou Bé d’Interés Cultural

 

La Generalitat Valenciana ha aprovat el decret que concedeix la denominació de Bé d’Interés Cultural (BIC) a la Campana de l’Ermita de Barxell, dins de l’expedient que atorga aquesta catalogació al conjunt de 70 campanes gòtiques valencianes, datades entre 1250 i 1659. Aquesta peça patrimonial del segle XVI va ser sostreta en 2005 i recuperada pel grup de Patrimoni Històric de la Unitat de Policia Nacional adscrita a la Comunitat Valenciana. El trasllat es va efectuar a Alcoi al juliol per a incorporar-la al fons del Museu Arqueològic per a la seua restauració i exhibició.La declaració de BIC d’aquestes campanes permet recuperar el patrimoni sonor valencià. Cal dir que l’alcoiana és la número 36 de les 70 campanes, fosa en 1529, té en el terç la inscripció en minúscula gòtica: «sancta maria ora pro nobi». També té una creu amb pedestal al mig i diversos cordons. El seu diàmetre és de 35 cm i el seu pes aproximat de 23 kg.

Cal destacar que la ciutat d’Alcoi compta ara amb un total de 22 BICs, dos d’ells de caràcter immaterial vinculats al Nadal Alcoià: el Betlem de Tirisiti i la Cavalcada de Reis. També està en procés d’incoació la declaració de Bic immaterial per a les Festes de Moros i Cristians. Els 19 restants són immobles, incloent entre ells, el recinte emmurallat de la ciutat, els diversos abrics de la Sarga i el seu entorn, el sector antic de la ciutat, el Molinar, la Serreta, la torre de Barxell, el Puig o Els Llençols, entre altres. Cal destacar que la ciutat compta, a més a més, amb una declaració de Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO a les pintures d’art rupestre de la Sarga.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.