Alcoi suma un nou Bé d’Interés Cultural

 

La Generalitat Valenciana ha aprovat el decret que concedeix la denominació de Bé d’Interés Cultural (BIC) a la Campana de l’Ermita de Barxell, dins de l’expedient que atorga aquesta catalogació al conjunt de 70 campanes gòtiques valencianes, datades entre 1250 i 1659. Aquesta peça patrimonial del segle XVI va ser sostreta en 2005 i recuperada pel grup de Patrimoni Històric de la Unitat de Policia Nacional adscrita a la Comunitat Valenciana. El trasllat es va efectuar a Alcoi al juliol per a incorporar-la al fons del Museu Arqueològic per a la seua restauració i exhibició.La declaració de BIC d’aquestes campanes permet recuperar el patrimoni sonor valencià. Cal dir que l’alcoiana és la número 36 de les 70 campanes, fosa en 1529, té en el terç la inscripció en minúscula gòtica: «sancta maria ora pro nobi». També té una creu amb pedestal al mig i diversos cordons. El seu diàmetre és de 35 cm i el seu pes aproximat de 23 kg.

Cal destacar que la ciutat d’Alcoi compta ara amb un total de 22 BICs, dos d’ells de caràcter immaterial vinculats al Nadal Alcoià: el Betlem de Tirisiti i la Cavalcada de Reis. També està en procés d’incoació la declaració de Bic immaterial per a les Festes de Moros i Cristians. Els 19 restants són immobles, incloent entre ells, el recinte emmurallat de la ciutat, els diversos abrics de la Sarga i el seu entorn, el sector antic de la ciutat, el Molinar, la Serreta, la torre de Barxell, el Puig o Els Llençols, entre altres. Cal destacar que la ciutat compta, a més a més, amb una declaració de Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO a les pintures d’art rupestre de la Sarga.

Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana duplica les morts en carretera a l’abril fins a deu conductors morts

Deu conductors van morir en les carreteres de la Comunitat Valenciana a l'abril, sis més que en 2025, la qual cosa la situa com la regió amb major increment de sinistres mortals a Espanya.

La Generalitat accelera 117 vivendes protegides a Benidorm amb lloguer per davall del mercat

La Generalitat construïx 117 vivendes protegides a Benidorm dins del Pla Viu, destinades a lloguer assequible sobre sòl públic i amb prioritat per a jóvens i persones amb discapacitat.

Pérez Llorca reforça la integració de les arts a les aules com a via d’inclusió de l’alumnat

Juanfran Pérez Llorca destaca el programa Innov@arts i el seu projecte Innova@cant com a exemple de com la música i les arts impulsen creativitat, inclusió i desenrotllament integral de l'alumnat.

Óscar Puente visita la nova passarel·la de Picanya reconstruïda després de la dana amb 2,1 milions

La nova passarel·la de María Cambrils a Picanya ha entrat en servici després de ser arrasada per la dana, amb una inversió de 2,1 milions i un disseny més resilient davant futurs temporals.

Sumar es desmarca del PSOE pel cas Ábalos i presumix de no tindre corrupció

Ernest Urtasun reclama que la Justícia investigue fins al final el cas Ábalos, es distancia del PSOE i reivindica que l'espai de Sumar no ha estat afectat per casos greus de corrupció.

El PP vincula el juí del cas Koldo amb la suposada implicació de Pedro Sánchez

El PP sosté que les declaracions en el juí del cas Koldo en el Suprem reforcen la idea d'una implicació de Pedro Sánchez i apunten a un presumpte finançament il·legal del PSOE.

Ábalos nega que els folis anaren bitllets i acusa un juí mediàtic pel cas Koldo

Ábalos es defén en el Suprem pel cas Koldo negant que els folis al·ludiren a diners, rebutjant haver intervingut en contractes públics i denunciant un juí ja condemnat mediàticament.

El Barça es creua amb el Recol·lectes Valladolid i l’Enforne Alacant amb el Bada Huesca en els quarts de la Copa del Rei

El sorteig de la Copa del Rei d'handbol definix uns quarts de final amb un Barça-Recol·lectes Atlètic Valladolid i un Enforne Alacant-Bada Huesca com a creus estel·lars en el Centre de Tecnificació.