6.9 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

ALERTA: Et poden robar fins a 1.000 euros en segons

La Policia Nacional ha alertat sobre una nova estafa perpetuada a través de Bizum mitjançant la qual un grup de cibercriminals pretén fer-se amb els nostres diners. Concretament agents adscrits al Grup de Delictes Tecnològics de la Policia Judicial de la Prefectura Superior de Policia de la Rioja, els qui han fet saltar la veu d’alarma després d’identificar el mateix modus operandi en diversos casos denunciats durant estos últims dies.

Segons ha donat a conéixer la policia, l’estafa comença quan el potencial comprador d’un vehicle (que en realitat és el responsable de l’estafa) es posa en contacte amb el venedor d’este. Després d’explicar-li que està interessat en la compra del vehicle, el responsable de l’estafa li ofereix 400 euros al venedor en concepte de reserva del vehicle.

A continuació, i per a demostrar-li que va completament de debò, li explica que li farà l’ingrés d’esta quantitat de diners a través de la plataforma de pagament instantani Bizum. No obstant això, i atés que Bizum permet realitzar ingressos de fins a 1.000 euros en un sol pagament, el muntant podria variar depenent del cas.

Així treballen els estafadors: volen enganyar-te per a robar-te 1.000 euros

 

No obstant això, i en comptes de fer-li un ingrés de 400 euros, li envia una sol·licitud de diners per eixe mateix muntant econòmic. L’objectiu de l’estafador és que el venedor del vehicle pense que està rebent els 400 euros i que accepte la notificació sense reparar en ella. D’esta manera, la víctima acabarà enviant-li 400 euros sense alçar cap mena de sospita. Un modus operandi que s’ha repetit especialment durant estos últims dies.

Després d’adonar-se de l’error, el venedor tractarà de posar-se en contacte amb l’estafador per a recuperar els diners. No obstant això, el potencial comprador del vehicle no tornarà a donar senyals de vida. Així ho ha fet constatar la Policia Nacional, qui ha alertat que diverses persones s’han acostat a dependències policials durant estos últims dies per a denunciar este tipus de situacions. 

 

Altres estafes relacionades amb Bizum

 

Segons compta la Policia Nacional, alguns estafadors es fan passar per una companyia telefònica amb la intenció d’oferir-li una rebaixa en la seua factura de telèfon a la seua potencial víctima o fins i tot un regal. En cas que accepte esta oferta, l’estafador o l’estafadora li demanarà el número del seu compte bancari o de la targeta per a poder executar esta oferta.

No obstant això, la seua intenció és una altra. Tal com recull la Policia, els estafadors associaran  esta informació a Bizum per a poder realitzar tota mena d’operacions. Atés que esta plataforma requereix un número PIN per a executar les diferents operacions, els estafadors tractaran de fer tot el possible perquè la seua víctima li ho faciliten. Per tant, i si algú et demana el teu número de targeta de crèdit, ni cas.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.