21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

ALERTA: Et poden robar fins a 1.000 euros en segons

La Policia Nacional ha alertat sobre una nova estafa perpetuada a través de Bizum mitjançant la qual un grup de cibercriminals pretén fer-se amb els nostres diners. Concretament agents adscrits al Grup de Delictes Tecnològics de la Policia Judicial de la Prefectura Superior de Policia de la Rioja, els qui han fet saltar la veu d’alarma després d’identificar el mateix modus operandi en diversos casos denunciats durant estos últims dies.

Segons ha donat a conéixer la policia, l’estafa comença quan el potencial comprador d’un vehicle (que en realitat és el responsable de l’estafa) es posa en contacte amb el venedor d’este. Després d’explicar-li que està interessat en la compra del vehicle, el responsable de l’estafa li ofereix 400 euros al venedor en concepte de reserva del vehicle.

A continuació, i per a demostrar-li que va completament de debò, li explica que li farà l’ingrés d’esta quantitat de diners a través de la plataforma de pagament instantani Bizum. No obstant això, i atés que Bizum permet realitzar ingressos de fins a 1.000 euros en un sol pagament, el muntant podria variar depenent del cas.

Així treballen els estafadors: volen enganyar-te per a robar-te 1.000 euros

 

No obstant això, i en comptes de fer-li un ingrés de 400 euros, li envia una sol·licitud de diners per eixe mateix muntant econòmic. L’objectiu de l’estafador és que el venedor del vehicle pense que està rebent els 400 euros i que accepte la notificació sense reparar en ella. D’esta manera, la víctima acabarà enviant-li 400 euros sense alçar cap mena de sospita. Un modus operandi que s’ha repetit especialment durant estos últims dies.

Després d’adonar-se de l’error, el venedor tractarà de posar-se en contacte amb l’estafador per a recuperar els diners. No obstant això, el potencial comprador del vehicle no tornarà a donar senyals de vida. Així ho ha fet constatar la Policia Nacional, qui ha alertat que diverses persones s’han acostat a dependències policials durant estos últims dies per a denunciar este tipus de situacions. 

 

Altres estafes relacionades amb Bizum

 

Segons compta la Policia Nacional, alguns estafadors es fan passar per una companyia telefònica amb la intenció d’oferir-li una rebaixa en la seua factura de telèfon a la seua potencial víctima o fins i tot un regal. En cas que accepte esta oferta, l’estafador o l’estafadora li demanarà el número del seu compte bancari o de la targeta per a poder executar esta oferta.

No obstant això, la seua intenció és una altra. Tal com recull la Policia, els estafadors associaran  esta informació a Bizum per a poder realitzar tota mena d’operacions. Atés que esta plataforma requereix un número PIN per a executar les diferents operacions, els estafadors tractaran de fer tot el possible perquè la seua víctima li ho faciliten. Per tant, i si algú et demana el teu número de targeta de crèdit, ni cas.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.