ALERTA: Et poden robar fins a 1.000 euros en segons

La Policia Nacional ha alertat sobre una nova estafa perpetuada a través de Bizum mitjançant la qual un grup de cibercriminals pretén fer-se amb els nostres diners. Concretament agents adscrits al Grup de Delictes Tecnològics de la Policia Judicial de la Prefectura Superior de Policia de la Rioja, els qui han fet saltar la veu d’alarma després d’identificar el mateix modus operandi en diversos casos denunciats durant estos últims dies.

Segons ha donat a conéixer la policia, l’estafa comença quan el potencial comprador d’un vehicle (que en realitat és el responsable de l’estafa) es posa en contacte amb el venedor d’este. Després d’explicar-li que està interessat en la compra del vehicle, el responsable de l’estafa li ofereix 400 euros al venedor en concepte de reserva del vehicle.

A continuació, i per a demostrar-li que va completament de debò, li explica que li farà l’ingrés d’esta quantitat de diners a través de la plataforma de pagament instantani Bizum. No obstant això, i atés que Bizum permet realitzar ingressos de fins a 1.000 euros en un sol pagament, el muntant podria variar depenent del cas.

Així treballen els estafadors: volen enganyar-te per a robar-te 1.000 euros

 

No obstant això, i en comptes de fer-li un ingrés de 400 euros, li envia una sol·licitud de diners per eixe mateix muntant econòmic. L’objectiu de l’estafador és que el venedor del vehicle pense que està rebent els 400 euros i que accepte la notificació sense reparar en ella. D’esta manera, la víctima acabarà enviant-li 400 euros sense alçar cap mena de sospita. Un modus operandi que s’ha repetit especialment durant estos últims dies.

Després d’adonar-se de l’error, el venedor tractarà de posar-se en contacte amb l’estafador per a recuperar els diners. No obstant això, el potencial comprador del vehicle no tornarà a donar senyals de vida. Així ho ha fet constatar la Policia Nacional, qui ha alertat que diverses persones s’han acostat a dependències policials durant estos últims dies per a denunciar este tipus de situacions. 

 

Altres estafes relacionades amb Bizum

 

Segons compta la Policia Nacional, alguns estafadors es fan passar per una companyia telefònica amb la intenció d’oferir-li una rebaixa en la seua factura de telèfon a la seua potencial víctima o fins i tot un regal. En cas que accepte esta oferta, l’estafador o l’estafadora li demanarà el número del seu compte bancari o de la targeta per a poder executar esta oferta.

No obstant això, la seua intenció és una altra. Tal com recull la Policia, els estafadors associaran  esta informació a Bizum per a poder realitzar tota mena d’operacions. Atés que esta plataforma requereix un número PIN per a executar les diferents operacions, els estafadors tractaran de fer tot el possible perquè la seua víctima li ho faciliten. Per tant, i si algú et demana el teu número de targeta de crèdit, ni cas.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.