ALERTA: Et poden robar fins a 1.000 euros en segons

La Policia Nacional ha alertat sobre una nova estafa perpetuada a través de Bizum mitjançant la qual un grup de cibercriminals pretén fer-se amb els nostres diners. Concretament agents adscrits al Grup de Delictes Tecnològics de la Policia Judicial de la Prefectura Superior de Policia de la Rioja, els qui han fet saltar la veu d’alarma després d’identificar el mateix modus operandi en diversos casos denunciats durant estos últims dies.

Segons ha donat a conéixer la policia, l’estafa comença quan el potencial comprador d’un vehicle (que en realitat és el responsable de l’estafa) es posa en contacte amb el venedor d’este. Després d’explicar-li que està interessat en la compra del vehicle, el responsable de l’estafa li ofereix 400 euros al venedor en concepte de reserva del vehicle.

A continuació, i per a demostrar-li que va completament de debò, li explica que li farà l’ingrés d’esta quantitat de diners a través de la plataforma de pagament instantani Bizum. No obstant això, i atés que Bizum permet realitzar ingressos de fins a 1.000 euros en un sol pagament, el muntant podria variar depenent del cas.

Així treballen els estafadors: volen enganyar-te per a robar-te 1.000 euros

 

No obstant això, i en comptes de fer-li un ingrés de 400 euros, li envia una sol·licitud de diners per eixe mateix muntant econòmic. L’objectiu de l’estafador és que el venedor del vehicle pense que està rebent els 400 euros i que accepte la notificació sense reparar en ella. D’esta manera, la víctima acabarà enviant-li 400 euros sense alçar cap mena de sospita. Un modus operandi que s’ha repetit especialment durant estos últims dies.

Després d’adonar-se de l’error, el venedor tractarà de posar-se en contacte amb l’estafador per a recuperar els diners. No obstant això, el potencial comprador del vehicle no tornarà a donar senyals de vida. Així ho ha fet constatar la Policia Nacional, qui ha alertat que diverses persones s’han acostat a dependències policials durant estos últims dies per a denunciar este tipus de situacions. 

 

Altres estafes relacionades amb Bizum

 

Segons compta la Policia Nacional, alguns estafadors es fan passar per una companyia telefònica amb la intenció d’oferir-li una rebaixa en la seua factura de telèfon a la seua potencial víctima o fins i tot un regal. En cas que accepte esta oferta, l’estafador o l’estafadora li demanarà el número del seu compte bancari o de la targeta per a poder executar esta oferta.

No obstant això, la seua intenció és una altra. Tal com recull la Policia, els estafadors associaran  esta informació a Bizum per a poder realitzar tota mena d’operacions. Atés que esta plataforma requereix un número PIN per a executar les diferents operacions, els estafadors tractaran de fer tot el possible perquè la seua víctima li ho faciliten. Per tant, i si algú et demana el teu número de targeta de crèdit, ni cas.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.