ALERTA: Et poden robar fins a 1.000 euros en segons

La Policia Nacional ha alertat sobre una nova estafa perpetuada a través de Bizum mitjançant la qual un grup de cibercriminals pretén fer-se amb els nostres diners. Concretament agents adscrits al Grup de Delictes Tecnològics de la Policia Judicial de la Prefectura Superior de Policia de la Rioja, els qui han fet saltar la veu d’alarma després d’identificar el mateix modus operandi en diversos casos denunciats durant estos últims dies.

Segons ha donat a conéixer la policia, l’estafa comença quan el potencial comprador d’un vehicle (que en realitat és el responsable de l’estafa) es posa en contacte amb el venedor d’este. Després d’explicar-li que està interessat en la compra del vehicle, el responsable de l’estafa li ofereix 400 euros al venedor en concepte de reserva del vehicle.

A continuació, i per a demostrar-li que va completament de debò, li explica que li farà l’ingrés d’esta quantitat de diners a través de la plataforma de pagament instantani Bizum. No obstant això, i atés que Bizum permet realitzar ingressos de fins a 1.000 euros en un sol pagament, el muntant podria variar depenent del cas.

Així treballen els estafadors: volen enganyar-te per a robar-te 1.000 euros

 

No obstant això, i en comptes de fer-li un ingrés de 400 euros, li envia una sol·licitud de diners per eixe mateix muntant econòmic. L’objectiu de l’estafador és que el venedor del vehicle pense que està rebent els 400 euros i que accepte la notificació sense reparar en ella. D’esta manera, la víctima acabarà enviant-li 400 euros sense alçar cap mena de sospita. Un modus operandi que s’ha repetit especialment durant estos últims dies.

Després d’adonar-se de l’error, el venedor tractarà de posar-se en contacte amb l’estafador per a recuperar els diners. No obstant això, el potencial comprador del vehicle no tornarà a donar senyals de vida. Així ho ha fet constatar la Policia Nacional, qui ha alertat que diverses persones s’han acostat a dependències policials durant estos últims dies per a denunciar este tipus de situacions. 

 

Altres estafes relacionades amb Bizum

 

Segons compta la Policia Nacional, alguns estafadors es fan passar per una companyia telefònica amb la intenció d’oferir-li una rebaixa en la seua factura de telèfon a la seua potencial víctima o fins i tot un regal. En cas que accepte esta oferta, l’estafador o l’estafadora li demanarà el número del seu compte bancari o de la targeta per a poder executar esta oferta.

No obstant això, la seua intenció és una altra. Tal com recull la Policia, els estafadors associaran  esta informació a Bizum per a poder realitzar tota mena d’operacions. Atés que esta plataforma requereix un número PIN per a executar les diferents operacions, els estafadors tractaran de fer tot el possible perquè la seua víctima li ho faciliten. Per tant, i si algú et demana el teu número de targeta de crèdit, ni cas.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.

El València Basket busca afermar la segona plaça davant un Riu Breogán a l’alça

El València Basket rep al Riu Breogán en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en joc i un calendari exigent que a penes li deixa descans.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en una caiguda a Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure's i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona rural de difícil accés a Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers. L'operatiu va haver de superar un riu per a evacuar al ferit fins al punt on esperava l'ambulància.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en caure en una zona aïllada de Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona aïllada de Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers.

Nate Reuvers, MVP de la jornada 35 de l’Eurolliga després d’una exhibició històrica

Nate Reuvers, pivot del València Basket, és triat MVP de la jornada 35 de l'Eurolliga després de firmar a Bolonya 33 punts, 10 rebots i 44 de valoració, el rècord de la temporada.

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.