Almenys dos morts i una vintena de ferits en un tiroteig selectiu en un concert a Miami, als Estats Units

Les primeres informacions assenyalen que almenys dos persones han mort i al voltant d’altres 25 han resultat ferides per un un tiroteig produït a la ciutat estatunidenca de Miami Gardens (Miami, estat de Florida) contra els assistents a un concert. Les primeres recerques de la Policia apunten al fet que l’atac va «ser selectiu«.

Tiroteig massiu

El tiroteig va esclatar poc després de la mitjanit en una sala de la ciutat estatunidenca i, segons els testimonis citats pel cap de Policia de Miami-DadeAlfredo Ramírez, els autors van ser tres homes que es van baixar d’una camioneta amb fusells d’assalt i van obrir foc contra la multitud. De fet, aquestes tres persones no han estat identificades.

«Creiem que es tracta d’un acte de violència armada selectiva», ha declarat Ramírez posteriorment en roda de premsa, recollida pel ‘Miami Herald’. «Aquest és un acte menyspreable de violència armada, un acte covard», ha afegit. Un dels ferits es troba en estat crític.
La Policia encara no té una descripció de les tres persones que van disparar contra la multitud i que van seleccionar a les seves víctimes. Es van donar a la fugida després de l’atac.

<

>

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU