13.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Almenys dos morts i una vintena de ferits en un tiroteig selectiu en un concert a Miami, als Estats Units

Les primeres informacions assenyalen que almenys dos persones han mort i al voltant d’altres 25 han resultat ferides per un un tiroteig produït a la ciutat estatunidenca de Miami Gardens (Miami, estat de Florida) contra els assistents a un concert. Les primeres recerques de la Policia apunten al fet que l’atac va “ser selectiu“.

Tiroteig massiu

El tiroteig va esclatar poc després de la mitjanit en una sala de la ciutat estatunidenca i, segons els testimonis citats pel cap de Policia de Miami-DadeAlfredo Ramírez, els autors van ser tres homes que es van baixar d’una camioneta amb fusells d’assalt i van obrir foc contra la multitud. De fet, aquestes tres persones no han estat identificades.

“Creiem que es tracta d’un acte de violència armada selectiva”, ha declarat Ramírez posteriorment en roda de premsa, recollida pel ‘Miami Herald’. “Aquest és un acte menyspreable de violència armada, un acte covard”, ha afegit. Un dels ferits es troba en estat crític.
La Policia encara no té una descripció de les tres persones que van disparar contra la multitud i que van seleccionar a les seves víctimes. Es van donar a la fugida després de l’atac.

<

>

Últimes notícies

València i Mallorca busquen oxigen a Mestalla per a tancar l’any lluny del descens

València i Mallorca s'enfronten este divendres a Mestalla en un dol directe per allunyar-se del descens. Dos punts els separen i el marge és mínim abans de l'aturada.

Quasi 20 graus animen a passejar al costat de la platja a Alacant a una setmana de Nadal

Les temperatures pròximes a 20 graus han retornat el passeig i les terrasses al Postiguet. Després de dies de pluges intenses, el cel ha estat buidat i el termòmetre ha marcat 19 graus.

Imputat l’alcalde de Jérica del PP per agressió sexual a dos menors

Un jutjat de Segorbe investiga a Jorge Peiró per dos delictes d'agressió sexual a menors. El PP li aparta i el PSPV exigix el seu cessament i la seua dimissió com a alcalde.

Jupol denuncia falta de desplegament policial en la dana i demana comandament únic

El secretari general de Jupol ha sostingut davant la comissió del Senat que la Policia Nacional va voler acudir massivament a les zones afectades per la dana però no es va permetre. Ha reclamat un comandament únic, més formació i recursos per a emergències.

Nadal serà freda en la Comunitat Valenciana i s’esperen pluges en Nit de Nadal

La Comunitat Valenciana registrarà pluges en Nit de Nadal i Nadal serà freda després de l'entrada d'una massa d'aire fred el dilluns. Podria nevar en el nord de Castelló i l'ambient hivernal prolongar-se fins a final d'any, amb incertesa sobre noves precipitacions.

Bernabé promet un protocol d’assetjament infal·lible i un PSOE exemplaritzant

La secretària d'Igualtat del PSOE, Pilar Bernabé, ha anunciat millores per a fer infal·lible el protocol contra l'assetjament i una aplicació exemplaritzant. També ha defés la resposta estatal a la dana i ha carregat contra la gestió autonòmica del PP.

Gómez promet controls i rebutja que empreses sanitàries s’emporten un duro dels valencians

El conseller de Sanitat ha defés la col·laboració públic-privada sota criteris d'eficàcia i eficiència i ha anunciat nous recursos, digitalització i IA. L'oposició l'acusa de privatitzar i de beneficiar a concessionàries; Gómez replica amb dades de llistes d'espera i criteris objectius.

Una de cada deu sancions de l’ordenança de neteja a Alacant és per orinar al carrer

Des de maig a novembre, Alacant ha imposat 304 multes per l'ordenança: més del 50% per depositar escombraries fora d'horari i el 12% per orinar al carrer.