14.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

L’amenaça de mort després de dictar-se una ordre d’allunyament

Agents de la Policia Nacional han detingut ahir dijous a València a un home de 55 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor dels delictes de trencament de condemna i amenaces greus, després de pel que sembla amenaçar de mort a la seua exparella enviant-li fins a huit àudios a través d’una aplicació de missatgeria instantània.

Els fets es van produir el dimecres, quan una dona hauria rebut amenaces tan sols set hores després que un Jutjat penal decretara que la seua exparella no podia acostar-se ni comunicar-se amb ella, ja que, el juliol de 2019, li va propinar colps al cap en ple carrer, alertant a la Policia un testimoni.

Els agents van poder saber que, en els missatges de veu enviats pel sospitós, hauria realitzat afirmacions com ara “et mataré, gossa, perdulària, puta”; se m’anirà el cap”.

Els investigadors van esbrinar que tan sols hora i mitja després de celebrar-se el judici en el qual es van dictar les mesures cautelars que prohibien a l’home aproximar-se i comunicar-se amb la seua exparella, este ja li hauria enviat un missatge, agraint-li que haguera acudit al jutjat. Poc després, sobre les quatre i mitja de la vesprada, li hauria enviat les amenaces de mort.

Per tot això, els policies de la UFAM una vegada van establir les mesures de protecció sobre la víctima, van localitzar i van detindre 24 hores després de celebrar-se el judici, a l’home com a presumpte autor dels delictes de trencament de condemna i amenaces greus. L’arrestat, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.