L’amenaça de mort després de dictar-se una ordre d’allunyament

Agents de la Policia Nacional han detingut ahir dijous a València a un home de 55 anys, d’origen espanyol, com a presumpte autor dels delictes de trencament de condemna i amenaces greus, després de pel que sembla amenaçar de mort a la seua exparella enviant-li fins a huit àudios a través d’una aplicació de missatgeria instantània.

Els fets es van produir el dimecres, quan una dona hauria rebut amenaces tan sols set hores després que un Jutjat penal decretara que la seua exparella no podia acostar-se ni comunicar-se amb ella, ja que, el juliol de 2019, li va propinar colps al cap en ple carrer, alertant a la Policia un testimoni.

Els agents van poder saber que, en els missatges de veu enviats pel sospitós, hauria realitzat afirmacions com ara “et mataré, gossa, perdulària, puta”; se m’anirà el cap”.

Els investigadors van esbrinar que tan sols hora i mitja després de celebrar-se el judici en el qual es van dictar les mesures cautelars que prohibien a l’home aproximar-se i comunicar-se amb la seua exparella, este ja li hauria enviat un missatge, agraint-li que haguera acudit al jutjat. Poc després, sobre les quatre i mitja de la vesprada, li hauria enviat les amenaces de mort.

Per tot això, els policies de la UFAM una vegada van establir les mesures de protecció sobre la víctima, van localitzar i van detindre 24 hores després de celebrar-se el judici, a l’home com a presumpte autor dels delictes de trencament de condemna i amenaces greus. L’arrestat, amb antecedents policials, ha passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.