20.5 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Detingut per amenaçar amb una escopeta de caça a la seua exparella en Polop

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Polop, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), a un home com a presumpte autor d’un delicte de violència de gènere després d’agredir a la seua exparella i amenaçar-la amb una arma de foc. L’home va estar en busca i captura durant un dia i mig.

 

Els fets s’han produït este dilluns quan la Guàrdia Civil d’Altea, en la mateixa comarca, ha tingut coneixement de què una dona havia sigut víctima d’un delicte de violència de gènere després de patir una agressió física i amenaces de mort i ser apuntada amb una arma de foc, concretament amb una escopeta de caça, per part de la seua exparella, amb la que havia trencat la relació recentment.

 

Davant de la gravetat del fet, l’institut armat ha explicat que els agents s’han traslladat a Polop per a procedir a la detenció de l’autor. Els familiars, que estaven en casa en este moment, han manifestat a la Guàrdia Civil que desconeixien el seu parador.

 

S’han confiscat algunes armes

Davant de les sospites de què estiguera ocult en la casa, i davant la necessitat de confiscar l’arma, s’ha sol·licitat l’entrada i registre en el Jutjat d’Instrucció número 3 de la Vila Joiosa, en la mateixa comarca.

Després d’entrar en la casa, s’ha comprovat que no estava dins, però sí que s’ha localitzat i s’han confiscat algunes armes: una escopeta de caça del calibre 16 amb dos cartutxos, una escopeta de balins d’aire comprimit, dos ballestes amb fletxes i quatre pistoles detonadores amb munició. Està per determinar quina ha sigut la que ha usat per a apuntar a la seua exparella al cap.

 

Ha eixit al balcó amb un ganivet

D’esta manera, este dimarts, cap a les 18.00 hores, l’han localitzat en el balcó de sa casa, al que ha eixit amb un gran ganivet i amenaçant als agents amb clavar-li’l en el coll si no se’n anaven. Després de 40 minuts, ha baixat al carrer i s’ha procedit a la seua detenció.

 

El detingut, espanyol de 49 anys, té numerosos antecedents policials i ha passat a la disposició del Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de la Vila Joiosa, com a presumpte autor dels delictes de lesions i amenaces en l’àmbit de la violència de gènere, un delicte de tinença il·lícita d’armes i un delicte de desobediència greu als agents.

 

Pel que fa a la víctima, espanyola de 36 anys, ha estat baix vigilància i protecció de la Guàrdia Civil de manera permanent, a la que se li ha garantit la seua seguretat en tot moment.

Últimes notícies

La Plataforma del Vinalopó veu a Torrejón un patró de Ribera Salut

La Plataforma per la Reversió del Vinalopó ha sostingut que l'ocorregut a Torrejón no és un cas aïllat i ha exigit auditories després de la pròrroga a Ribera Salut. L'oposició a Elx s'ha sumat a les crítiques i ha denunciat llistes d'espera, rotació mèdica i derivacions.

La Plaça de l’Ajuntament de València es redefinix amb una el·lipse com a ‘catedral de la pólvora’

L'avantprojecte de reurbanització, valorat en 11,4 milions i dividit en quatre fases, prioritza al vianant i crea una el·lipse que identifica la zona de mascletaes. La proposta duplica arbrat, augmenta sòls drenants i reorganitza Sant Vicent i Marqués de Sotelo.

La jutgessa de la DANA cita de nou a l’excap de gabinet de Mazón per a declarar este divendres

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha tornat a citar a José Manuel Cuenca per a este divendres després dels WhatsApp de Pradas. S'obri peça per un mort i se suspén una altra testifical.

PSPV demana reobrir la comissió de la DANA en la Diputació de València i aclarir la ingerència de Mompó

El PSPV va registrar una moció per a reobrir la comissió de la DANA en la Diputació de València i exigix a Vicent Mompó que explique el seu paper en el text del Es-Alert. L'avís es va retardar per canvis de redacció i dubtes sobre el seu abast, segons la causa judicial.

Compromís demana a les Corts l’expulsió de Mazón i retirar els seus privilegis de expresident

Compromís registrarà en Les Corts una PNL perquè Carlos Mazón deixe el seu escó i una altra per a suprimir els seus privilegis de expresident, després de conéixer-se missatges de la DANA.

El Vila-real es juga continuar viu en la Champions davant el Copenhaguen

El Vila-real rep al Copenhaguen amb l'obligació de guanyar per a mantindre opcions en la Lliga de Campions. Els danesos arriben en crisis i amb baixes sensibles.

Pérez Llorca demanarà a Sánchez coordinació per a la reconstrucció postdana

El president ha avançat que exigirà coordinació per a accelerar la reconstrucció després de la DANA de 2024 i ha reclamat infraestructures, finançament i regularitat del FLA.

El Eldense rep a la Reial Societat en Copa i el Vila-real visita al Racing

El sorteig de setzens de la Copa del Rei aparella al Eldense amb la Reial Societat i al Vila-real amb el Racing. València, Elx i Llevant jugaran fora.