16.3 C
València
Divendres, 31 octubre, 2025

Detingut per amenaçar amb una escopeta de caça a la seua exparella en Polop

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Polop, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), a un home com a presumpte autor d’un delicte de violència de gènere després d’agredir a la seua exparella i amenaçar-la amb una arma de foc. L’home va estar en busca i captura durant un dia i mig.

 

Els fets s’han produït este dilluns quan la Guàrdia Civil d’Altea, en la mateixa comarca, ha tingut coneixement de què una dona havia sigut víctima d’un delicte de violència de gènere després de patir una agressió física i amenaces de mort i ser apuntada amb una arma de foc, concretament amb una escopeta de caça, per part de la seua exparella, amb la que havia trencat la relació recentment.

 

Davant de la gravetat del fet, l’institut armat ha explicat que els agents s’han traslladat a Polop per a procedir a la detenció de l’autor. Els familiars, que estaven en casa en este moment, han manifestat a la Guàrdia Civil que desconeixien el seu parador.

 

S’han confiscat algunes armes

Davant de les sospites de què estiguera ocult en la casa, i davant la necessitat de confiscar l’arma, s’ha sol·licitat l’entrada i registre en el Jutjat d’Instrucció número 3 de la Vila Joiosa, en la mateixa comarca.

Després d’entrar en la casa, s’ha comprovat que no estava dins, però sí que s’ha localitzat i s’han confiscat algunes armes: una escopeta de caça del calibre 16 amb dos cartutxos, una escopeta de balins d’aire comprimit, dos ballestes amb fletxes i quatre pistoles detonadores amb munició. Està per determinar quina ha sigut la que ha usat per a apuntar a la seua exparella al cap.

 

Ha eixit al balcó amb un ganivet

D’esta manera, este dimarts, cap a les 18.00 hores, l’han localitzat en el balcó de sa casa, al que ha eixit amb un gran ganivet i amenaçant als agents amb clavar-li’l en el coll si no se’n anaven. Després de 40 minuts, ha baixat al carrer i s’ha procedit a la seua detenció.

 

El detingut, espanyol de 49 anys, té numerosos antecedents policials i ha passat a la disposició del Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de la Vila Joiosa, com a presumpte autor dels delictes de lesions i amenaces en l’àmbit de la violència de gènere, un delicte de tinença il·lícita d’armes i un delicte de desobediència greu als agents.

 

Pel que fa a la víctima, espanyola de 36 anys, ha estat baix vigilància i protecció de la Guàrdia Civil de manera permanent, a la que se li ha garantit la seua seguretat en tot moment.

Últimes notícies

Els mitjans digitals valencians col·laboraran amb Club Abierto de Editores per a reforçar la seua activitat

L’associació AMDComVal i el col·lectiu editorial han signat un acord de col·laboració que també té com a objectiu potenciar el reconeixement dels mitjans natius digitals

Mazón avança una reflexió més profunda després del funeral per les víctimes de la DANA

El president ha assumit l'ocorregut en el funeral d'Estat per les 237 víctimes de la DANA i ha avançat que en els pròxims dies farà una reflexió més profunda. També ha assenyalat que rebrà hui a una família d'afectats i que acudirà a comissions d'investigació.

Mompó acusa Moncloa d’orquestrar el funeral d’Estat i lamenta l’ús de les víctimes

El president de la Diputació de València ha atribuït a Moncloa l'organització del funeral per la DANA i ha demanat que el focus es mantinga en les víctimes. També ha qüestionat el protocol i ha defés millorar coordinació i formació davant emergències.

El vicepresident de la comissió de la DANA creu que Mazón no seguirà en el càrrec quan comparega

IU sosté que Carlos Mazón podria no continuar com a president abans de la seua cita del dia 17 en la comissió de la DANA. Exigixen la seua dimissió i respecte a les víctimes.

La dana dispara la preocupació climàtica i la ecoansiedad en la Comunitat Valenciana

Un estudi liderat des de la UCV constata que la dana d'octubre intensifica la preocupació pel canvi climàtic i eleva la ecoansiedad, sobretot en dones i jóvens.

El PSPV denuncia violència institucional de Mazón amb les víctimes de la DANA

El síndic José Muñoz ha acusat a Carlos Mazón de violència institucional amb les víctimes de la DANA després del funeral d'Estat. El PSPV ha demanat eleccions anticipades i ha assenyalat a PP i Vox com a responsables de sostindre-ho en el càrrec.

La plantilla de Mahle vota el preacord del ERE: 506 acomiadaments, 40 a Paterna

El preacord entre la direcció i CCOO i UGT fixa 506 acomiadaments, millores d'indemnització i una borsa d'ocupació. La votació en assemblees pot tancar la negociació.

Vox: el funeral per la DANA no va honrar a les víctimes i va blanquejar a Sánchez

Vox ha sostingut que el funeral per les víctimes de la DANA va servir per a blanquejar a Pedro Sánchez i no per a honrar als morts. José María Llanos ha denunciat que un any després no s'han iniciat obres i ha qüestionat el Pacte Verd.