Detingut per amenaçar amb una escopeta de caça a la seua exparella en Polop

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Polop, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), a un home com a presumpte autor d’un delicte de violència de gènere després d’agredir a la seua exparella i amenaçar-la amb una arma de foc. L’home va estar en busca i captura durant un dia i mig.

 

Els fets s’han produït este dilluns quan la Guàrdia Civil d’Altea, en la mateixa comarca, ha tingut coneixement de què una dona havia sigut víctima d’un delicte de violència de gènere després de patir una agressió física i amenaces de mort i ser apuntada amb una arma de foc, concretament amb una escopeta de caça, per part de la seua exparella, amb la que havia trencat la relació recentment.

 

Davant de la gravetat del fet, l’institut armat ha explicat que els agents s’han traslladat a Polop per a procedir a la detenció de l’autor. Els familiars, que estaven en casa en este moment, han manifestat a la Guàrdia Civil que desconeixien el seu parador.

 

S’han confiscat algunes armes

Davant de les sospites de què estiguera ocult en la casa, i davant la necessitat de confiscar l’arma, s’ha sol·licitat l’entrada i registre en el Jutjat d’Instrucció número 3 de la Vila Joiosa, en la mateixa comarca.

Després d’entrar en la casa, s’ha comprovat que no estava dins, però sí que s’ha localitzat i s’han confiscat algunes armes: una escopeta de caça del calibre 16 amb dos cartutxos, una escopeta de balins d’aire comprimit, dos ballestes amb fletxes i quatre pistoles detonadores amb munició. Està per determinar quina ha sigut la que ha usat per a apuntar a la seua exparella al cap.

 

Ha eixit al balcó amb un ganivet

D’esta manera, este dimarts, cap a les 18.00 hores, l’han localitzat en el balcó de sa casa, al que ha eixit amb un gran ganivet i amenaçant als agents amb clavar-li’l en el coll si no se’n anaven. Després de 40 minuts, ha baixat al carrer i s’ha procedit a la seua detenció.

 

El detingut, espanyol de 49 anys, té numerosos antecedents policials i ha passat a la disposició del Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de la Vila Joiosa, com a presumpte autor dels delictes de lesions i amenaces en l’àmbit de la violència de gènere, un delicte de tinença il·lícita d’armes i un delicte de desobediència greu als agents.

 

Pel que fa a la víctima, espanyola de 36 anys, ha estat baix vigilància i protecció de la Guàrdia Civil de manera permanent, a la que se li ha garantit la seua seguretat en tot moment.

Últimes notícies

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.