Detingut per amenaçar amb una escopeta de caça a la seua exparella en Polop

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Polop, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), a un home com a presumpte autor d’un delicte de violència de gènere després d’agredir a la seua exparella i amenaçar-la amb una arma de foc. L’home va estar en busca i captura durant un dia i mig.

 

Els fets s’han produït este dilluns quan la Guàrdia Civil d’Altea, en la mateixa comarca, ha tingut coneixement de què una dona havia sigut víctima d’un delicte de violència de gènere després de patir una agressió física i amenaces de mort i ser apuntada amb una arma de foc, concretament amb una escopeta de caça, per part de la seua exparella, amb la que havia trencat la relació recentment.

 

Davant de la gravetat del fet, l’institut armat ha explicat que els agents s’han traslladat a Polop per a procedir a la detenció de l’autor. Els familiars, que estaven en casa en este moment, han manifestat a la Guàrdia Civil que desconeixien el seu parador.

 

S’han confiscat algunes armes

Davant de les sospites de què estiguera ocult en la casa, i davant la necessitat de confiscar l’arma, s’ha sol·licitat l’entrada i registre en el Jutjat d’Instrucció número 3 de la Vila Joiosa, en la mateixa comarca.

Després d’entrar en la casa, s’ha comprovat que no estava dins, però sí que s’ha localitzat i s’han confiscat algunes armes: una escopeta de caça del calibre 16 amb dos cartutxos, una escopeta de balins d’aire comprimit, dos ballestes amb fletxes i quatre pistoles detonadores amb munició. Està per determinar quina ha sigut la que ha usat per a apuntar a la seua exparella al cap.

 

Ha eixit al balcó amb un ganivet

D’esta manera, este dimarts, cap a les 18.00 hores, l’han localitzat en el balcó de sa casa, al que ha eixit amb un gran ganivet i amenaçant als agents amb clavar-li’l en el coll si no se’n anaven. Després de 40 minuts, ha baixat al carrer i s’ha procedit a la seua detenció.

 

El detingut, espanyol de 49 anys, té numerosos antecedents policials i ha passat a la disposició del Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de la Vila Joiosa, com a presumpte autor dels delictes de lesions i amenaces en l’àmbit de la violència de gènere, un delicte de tinença il·lícita d’armes i un delicte de desobediència greu als agents.

 

Pel que fa a la víctima, espanyola de 36 anys, ha estat baix vigilància i protecció de la Guàrdia Civil de manera permanent, a la que se li ha garantit la seua seguretat en tot moment.

Últimes notícies

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.

Cauen a Elx cinc acusats d’estafar compravendes d’or amb joies falses

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx un grup que ha col·locat com a or macís joies falses en establiments de compravenda, amb almenys nou operacions i cinc detinguts.

Tres ferits en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla

Un home de 55 anys, una dona de 24 i un jove de 19 han resultat ferits esta matinada en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla.

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.