14.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Un ancià detingut per causar incendis forestals en una zona protegida en localitats de la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha esclarit quatre delictes d’incendi, presumptament, intencionat, que han afectat terreny forestal, i quatre delictes de danys a conseqüència de diferents focs produïts en zones agrícoles i urbanes. 

 

Les actuacions es van iniciar després que la Guàrdia Civil de Xaló, en la Marina Alta (Alacant), tinguera coneixement de l’ocurrència des de feia un any, de diferents incendis en paratges forestals en una zona pròxima al llit del riu Gorgos i en els voltants de la localitat d’Alcalalí, en la mateixa comarca. Uns fets que havien generat una certa alarma social entre els veïns. 

 

Les primeres perquisicions seguides pels agents de Xaló i components de l’Àrea d’Investigació de Benissa, van revelar que els quatre incendis forestals havien tingut lloc en una única zona pròxima a riu Gorgos, enquadrada en tot just 400 m². 

 

La zona afectada era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari

La zona en la que s’havien produït els incendis era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) en la Xarxa Natura 2000, ja que es tractava d’un paratge d’alt valor ecològic, un dels quasi 1.500 en Espanya, que compten amb esta mateixa catalogació, i que són protegits per a garantir la supervivència a llarg termini d’espècies i hàbitats.

 

Fruit del treball conjunt que els agents van fer amb el Grup d’Investigació d’Incendis de la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana, es va poder determinar la presumpta intencionalitat dels incendis, i les similituds existents en el mètode i horaris, en els que actuava l’autor, en este cas mentres eixia a passejar al matí. 

 

Les exhaustives inspeccions oculars de la Guàrdia Civil al costat dels informes tècnics de causes elaborats pels agents i la col·laboració ciutadana dels veïns de diferents localitats, van ser clau per a identificar i situar, en el lloc on s’havia iniciat el foc, a una persona amb els mateixos trets físics en tots els casos. 

 

L’anàlisi de la informació obtinguda revelava que existia un nexe de connexió entre els fets investigats fins al moment i altres quatre incendis que havien tingut lloc en la mateixa zona, tres d’ells en terrenys agrícoles i l’altre en una zona pròxima a urbanitzacions residencials i cases rústiques de la localitat.

 

L’home, de 80 anys, ha sigut detingut com a presumpte autor de quatre incendis forestals en una zona protegida i catalogada com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) i de quatre delictes de danys en terreny agrícola i urbà a causa dels incendis que suposadament provocava.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.