Un ancià detingut per causar incendis forestals en una zona protegida en localitats de la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha esclarit quatre delictes d’incendi, presumptament, intencionat, que han afectat terreny forestal, i quatre delictes de danys a conseqüència de diferents focs produïts en zones agrícoles i urbanes. 

 

Les actuacions es van iniciar després que la Guàrdia Civil de Xaló, en la Marina Alta (Alacant), tinguera coneixement de l’ocurrència des de feia un any, de diferents incendis en paratges forestals en una zona pròxima al llit del riu Gorgos i en els voltants de la localitat d’Alcalalí, en la mateixa comarca. Uns fets que havien generat una certa alarma social entre els veïns. 

 

Les primeres perquisicions seguides pels agents de Xaló i components de l’Àrea d’Investigació de Benissa, van revelar que els quatre incendis forestals havien tingut lloc en una única zona pròxima a riu Gorgos, enquadrada en tot just 400 m². 

 

La zona afectada era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari

La zona en la que s’havien produït els incendis era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) en la Xarxa Natura 2000, ja que es tractava d’un paratge d’alt valor ecològic, un dels quasi 1.500 en Espanya, que compten amb esta mateixa catalogació, i que són protegits per a garantir la supervivència a llarg termini d’espècies i hàbitats.

 

Fruit del treball conjunt que els agents van fer amb el Grup d’Investigació d’Incendis de la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana, es va poder determinar la presumpta intencionalitat dels incendis, i les similituds existents en el mètode i horaris, en els que actuava l’autor, en este cas mentres eixia a passejar al matí. 

 

Les exhaustives inspeccions oculars de la Guàrdia Civil al costat dels informes tècnics de causes elaborats pels agents i la col·laboració ciutadana dels veïns de diferents localitats, van ser clau per a identificar i situar, en el lloc on s’havia iniciat el foc, a una persona amb els mateixos trets físics en tots els casos. 

 

L’anàlisi de la informació obtinguda revelava que existia un nexe de connexió entre els fets investigats fins al moment i altres quatre incendis que havien tingut lloc en la mateixa zona, tres d’ells en terrenys agrícoles i l’altre en una zona pròxima a urbanitzacions residencials i cases rústiques de la localitat.

 

L’home, de 80 anys, ha sigut detingut com a presumpte autor de quatre incendis forestals en una zona protegida i catalogada com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) i de quatre delictes de danys en terreny agrícola i urbà a causa dels incendis que suposadament provocava.

Últimes notícies

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.