Un ancià detingut per causar incendis forestals en una zona protegida en localitats de la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha esclarit quatre delictes d’incendi, presumptament, intencionat, que han afectat terreny forestal, i quatre delictes de danys a conseqüència de diferents focs produïts en zones agrícoles i urbanes. 

 

Les actuacions es van iniciar després que la Guàrdia Civil de Xaló, en la Marina Alta (Alacant), tinguera coneixement de l’ocurrència des de feia un any, de diferents incendis en paratges forestals en una zona pròxima al llit del riu Gorgos i en els voltants de la localitat d’Alcalalí, en la mateixa comarca. Uns fets que havien generat una certa alarma social entre els veïns. 

 

Les primeres perquisicions seguides pels agents de Xaló i components de l’Àrea d’Investigació de Benissa, van revelar que els quatre incendis forestals havien tingut lloc en una única zona pròxima a riu Gorgos, enquadrada en tot just 400 m². 

 

La zona afectada era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari

La zona en la que s’havien produït els incendis era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) en la Xarxa Natura 2000, ja que es tractava d’un paratge d’alt valor ecològic, un dels quasi 1.500 en Espanya, que compten amb esta mateixa catalogació, i que són protegits per a garantir la supervivència a llarg termini d’espècies i hàbitats.

 

Fruit del treball conjunt que els agents van fer amb el Grup d’Investigació d’Incendis de la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana, es va poder determinar la presumpta intencionalitat dels incendis, i les similituds existents en el mètode i horaris, en els que actuava l’autor, en este cas mentres eixia a passejar al matí. 

 

Les exhaustives inspeccions oculars de la Guàrdia Civil al costat dels informes tècnics de causes elaborats pels agents i la col·laboració ciutadana dels veïns de diferents localitats, van ser clau per a identificar i situar, en el lloc on s’havia iniciat el foc, a una persona amb els mateixos trets físics en tots els casos. 

 

L’anàlisi de la informació obtinguda revelava que existia un nexe de connexió entre els fets investigats fins al moment i altres quatre incendis que havien tingut lloc en la mateixa zona, tres d’ells en terrenys agrícoles i l’altre en una zona pròxima a urbanitzacions residencials i cases rústiques de la localitat.

 

L’home, de 80 anys, ha sigut detingut com a presumpte autor de quatre incendis forestals en una zona protegida i catalogada com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) i de quatre delictes de danys en terreny agrícola i urbà a causa dels incendis que suposadament provocava.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.

Awa Fam prioritza a Espanya i aparca la WNBA mentres brilla en el Premundial

La pivot de 19 anys del València Basket va apostar per centrar-se en la selecció en el Premundial de Puerto Rico i aparcar, de moment, el seu salt a la WNBA. Va firmar 7 punts davant Nova Zelanda i 9 enfront del Senegal i va avisar del desafiament de jugar contra l'amfitriona.

Milers de persones clamen No a la guerra i exigixen frenar el conflicte a Orient Mitjà

Milers de persones es mobilitzen en més de 150 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà, en una crida pacífica i transversal.

València encarrega un mapa d’infraestructures crítiques i risc d’inundació

L'Ajuntament encarregarà un modelatge hidrodinàmic a escala de carrer amb 200.000 euros per a anticipar inundacions, prioritzar mesures i protegir infraestructures crítiques.