Un ancià detingut per causar incendis forestals en una zona protegida en localitats de la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha esclarit quatre delictes d’incendi, presumptament, intencionat, que han afectat terreny forestal, i quatre delictes de danys a conseqüència de diferents focs produïts en zones agrícoles i urbanes. 

 

Les actuacions es van iniciar després que la Guàrdia Civil de Xaló, en la Marina Alta (Alacant), tinguera coneixement de l’ocurrència des de feia un any, de diferents incendis en paratges forestals en una zona pròxima al llit del riu Gorgos i en els voltants de la localitat d’Alcalalí, en la mateixa comarca. Uns fets que havien generat una certa alarma social entre els veïns. 

 

Les primeres perquisicions seguides pels agents de Xaló i components de l’Àrea d’Investigació de Benissa, van revelar que els quatre incendis forestals havien tingut lloc en una única zona pròxima a riu Gorgos, enquadrada en tot just 400 m². 

 

La zona afectada era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari

La zona en la que s’havien produït els incendis era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) en la Xarxa Natura 2000, ja que es tractava d’un paratge d’alt valor ecològic, un dels quasi 1.500 en Espanya, que compten amb esta mateixa catalogació, i que són protegits per a garantir la supervivència a llarg termini d’espècies i hàbitats.

 

Fruit del treball conjunt que els agents van fer amb el Grup d’Investigació d’Incendis de la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana, es va poder determinar la presumpta intencionalitat dels incendis, i les similituds existents en el mètode i horaris, en els que actuava l’autor, en este cas mentres eixia a passejar al matí. 

 

Les exhaustives inspeccions oculars de la Guàrdia Civil al costat dels informes tècnics de causes elaborats pels agents i la col·laboració ciutadana dels veïns de diferents localitats, van ser clau per a identificar i situar, en el lloc on s’havia iniciat el foc, a una persona amb els mateixos trets físics en tots els casos. 

 

L’anàlisi de la informació obtinguda revelava que existia un nexe de connexió entre els fets investigats fins al moment i altres quatre incendis que havien tingut lloc en la mateixa zona, tres d’ells en terrenys agrícoles i l’altre en una zona pròxima a urbanitzacions residencials i cases rústiques de la localitat.

 

L’home, de 80 anys, ha sigut detingut com a presumpte autor de quatre incendis forestals en una zona protegida i catalogada com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) i de quatre delictes de danys en terreny agrícola i urbà a causa dels incendis que suposadament provocava.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges fortes este dimarts i descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts molt nuvolós, amb ruixats que podran ser forts i persistents a Alacant i un descens de les màximes. El dimecres les precipitacions tendiran a remetre des del migdia.

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte