14.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Un ancià detingut per causar incendis forestals en una zona protegida en localitats de la Marina Alta

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha esclarit quatre delictes d’incendi, presumptament, intencionat, que han afectat terreny forestal, i quatre delictes de danys a conseqüència de diferents focs produïts en zones agrícoles i urbanes. 

 

Les actuacions es van iniciar després que la Guàrdia Civil de Xaló, en la Marina Alta (Alacant), tinguera coneixement de l’ocurrència des de feia un any, de diferents incendis en paratges forestals en una zona pròxima al llit del riu Gorgos i en els voltants de la localitat d’Alcalalí, en la mateixa comarca. Uns fets que havien generat una certa alarma social entre els veïns. 

 

Les primeres perquisicions seguides pels agents de Xaló i components de l’Àrea d’Investigació de Benissa, van revelar que els quatre incendis forestals havien tingut lloc en una única zona pròxima a riu Gorgos, enquadrada en tot just 400 m². 

 

La zona afectada era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari

La zona en la que s’havien produït els incendis era un espai protegit i catalogat com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) en la Xarxa Natura 2000, ja que es tractava d’un paratge d’alt valor ecològic, un dels quasi 1.500 en Espanya, que compten amb esta mateixa catalogació, i que són protegits per a garantir la supervivència a llarg termini d’espècies i hàbitats.

 

Fruit del treball conjunt que els agents van fer amb el Grup d’Investigació d’Incendis de la Conselleria d’Agricultura de la Generalitat Valenciana, es va poder determinar la presumpta intencionalitat dels incendis, i les similituds existents en el mètode i horaris, en els que actuava l’autor, en este cas mentres eixia a passejar al matí. 

 

Les exhaustives inspeccions oculars de la Guàrdia Civil al costat dels informes tècnics de causes elaborats pels agents i la col·laboració ciutadana dels veïns de diferents localitats, van ser clau per a identificar i situar, en el lloc on s’havia iniciat el foc, a una persona amb els mateixos trets físics en tots els casos. 

 

L’anàlisi de la informació obtinguda revelava que existia un nexe de connexió entre els fets investigats fins al moment i altres quatre incendis que havien tingut lloc en la mateixa zona, tres d’ells en terrenys agrícoles i l’altre en una zona pròxima a urbanitzacions residencials i cases rústiques de la localitat.

 

L’home, de 80 anys, ha sigut detingut com a presumpte autor de quatre incendis forestals en una zona protegida i catalogada com a Lloc d’Interés Comunitari (LIC) i de quatre delictes de danys en terreny agrícola i urbà a causa dels incendis que suposadament provocava.

Últimes notícies

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.