Aprova els exàmens tipus test sense haver d’estudiar gràcies a 5 senzills trucs

 

Abans que res, volem destacar que la nostra intenció no és fer apologia de la ganduleria i que la manera ideal d’aprovar els exàmens és estudiar, entendre i memoritzar allò que s’ha fet a classe per poder respondre de manera idònia i no patir. Les bones notes sempre són un reconeixement a la feina ben feta i a l’esforç, i això proporciona una satisfacció que no es pot substituir per cap altra cosa.

 

  

Ara bé, potser t’has adonat que, mentre alguna gent té la mà trencada amb els exàmens de tipus test, d’altres suen i tremolen només de pensar a fer una prova així. Per una banda, este tipus d’avaluacions tenen la característica singular de ser sovint més fàcils per a la gent més intuïtiva i, per l’altra, els individus que solen estar nerviosos pels exàmens habitualment tenen notes més baixes del normal en estes proves, encara que no haja diferències remarcables entre les coses que tots dos perfils de gent saben sobre la matèria. 

 

 

Què fa que alguna gent odie els exàmens tipus test i que d’altres els facen molt a gust?

El quid de la qüestió no només rau en el grau d’intuïció que té cadascú, sinó que també es basa en una sèrie de trucs que alguns individus duen a terme per tal d’aconseguir millors resultats en estos exàmens on s’ha de triar entre diferents respostes. Són estratagemes dels estudiants més astuts, però també disposen d’una base científica. 

L’escriptor nord-americà William Poundstone, amb el seu llibre ‘Rock Breaks Scissors, A practical guide to Outguessing and Outwitting Almost Everybody’, en català «La roca guanya les tisores: una guia pràctica per ser més astut que molta gent», va identificar diverses inclinacions significatives dels professors quan elaboren esta mena d’avaluacions.

  

 

 

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.