Les Arts inaugura temporada amb divisió d’opinions davant una Flauta Màgica trencadora

 

El Palau dels Arts de València va obrir anit la seua tretzena temporada d’abonament amb un nou muntatge de ‘La flauta màgica’ de Mozart que va ser rebut amb divisió d’opinions pel públic a causa del no-res convencional proposta del director d’escena Graham Vick. Així, al final de la representació, mentre gran part del respectable va ovacionar en peus l’espectacle, també es va produir una sonora brega i alguns espectadors van abandonar ràpidament l’auditori.

    

En la Sala Principal es trobava el ministre de Cultura, José Guirao, que amb la seua presència subratllava el compromís de l’Executiu central d’incorporar-se, després d’anys de reivindicacions del govern valencià, al Patronat de les Arts. Al costat d’ell, van assistir a l’estrena el president de la Generalitat, Ximo Puig, i el conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Vicent Marzà.

    

En la roda de premsa de presentació d’aquest títol —coproducció del coliseu valencià amb Macerata Festival (Itàlia)— el director d’escena anglés Graham Vick ja va avançar que la seua reinterpretació del clàssic de Mozart era nova. I així és.

 

Una posada en escena amb pancartes de reivindicacions socials

 

La posada en escena desdibuixa els límits entre l’escenari i el pati de butaques, que s’ompli de pancartes amb reivindicacions socials contra les retallades, la corrupció, la violència de gènere, els desnonaments, la banca o la xenofòbia. A més, una passarel·la davant del fossat de l’orquestra acosta al públic als cantants, que, en determinats moments, es barregen directament i interactuen, parlant en alemany i en espanyol, amb els espectadors.

    

Vick —fundador i director artístic de l’Òpera de Birmingham, companyia estendard de la modernització i democratització de l’òpera— convertix la germanor d’iniciats original en els privilegiats actuals, representats en els poders polític, econòmic i religiós. Així mateix, inclou un final més obert que suscita moltes preguntes i subratlla aspectes com el paper de la dona.

 

El director afirma que esta obra de Mozart és «exclusivament patriarcal»

  

En aquest sentit, recorda que l’obra de Mozart està influïda per la maçoneria, una estructura «exclusivament patriarcal, una realitat també en l’Església catòlica, on la dona no té poder i no se li permet mai opinar», la qual cosa es deixa veure en a l’escenografia, per exemple, amb la imatge d’una verge amb la boca tapada. Una altra referència és la fi del primer acte, que culmina amb dos dones portant una pancarta en la qual es pot llegir el lema ‘No és no’.

 

Crítiques per utilitzar actor no professionals i sense remuneració

  

El director d’escena porta experimentant amb actors no professionals des de fa vint anys amb la intenció de «enriquir la funció d’òpera, com a deure cívic, tant des del punt de vista de la representació com del públic», segons les seues pròpies paraules. No obstant açò, l’ús d’aquests figurants no remunerats també ha suscitat critiques per parts d’associacions d’actors i ballarins.

  

En total, el Palau dels Arts oferirà sis funcions de ‘La flauta màgica’. Les següents cites estan fixades per als dies 4, 7, 9, 13 i 15 de desembre.

 

Últimes notícies

Com evitar lesions oculars durant l’eclipsi solar amb ulleres adequades

Mirar l’eclipsi solar sense protecció adequada pot causar lesions irreversibles als ulls. Sanitat reforça urgències i Oftalmologia i recomana ulleres homologades i supervisió dels menors.

La valenciana Natalia Palomares triomfa com a única ballarina europea de Shakira

La valenciana Natalia Palomares és l’única ballarina europea que acompanya Shakira en la gira mundial 'Las mujeres ya no lloran', un espectacle que, segons destaca, transforma el dolor en poder inspirador. La seua trajectòria passa per deixar el Grau de Dret per la dansa i arribar a escenaris com la final del Mundial de futbol.

Caiguda múltiple en una prova ciclista a Estivella amb dos ferits greus

Una col·lisió entre dos ciclistes que lideraven el pilot en una prova a Estivella ha provocat una caiguda múltiple amb prop de 40 afectats i dos corredors ferits greus.

Així ha creat la UPV aperitius més dolços amb menys sucre gràcies a la impressió 3D

Un equip de la Universitat Politècnica de València ha desenvolupat una estratègia per reduir el sucre dels aperitius mantenint el sabor dolç, mitjançant la impressió 3D i una distribució intel·ligent del sucre dins del producte.

Mor una turista britànica de 66 anys fent parasailing a Benidorm

Una dona britànica de 66 anys ha mort després d’un accident de parasailing en aigües de Benidorm. Un home britànic de 47 anys també ha resultat ferit i tots dos han sigut traslladats a l’Hospital Marina Baixa.

Intervals nuvolosos i pujada de temperatures a l’interior de València este dimarts

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts 11 d’agost una jornada amb intervals nuvolosos i temperatures estables, amb un ascens de les màximes a l’interior de la província de València, on podran registrar-se valors significativament alts.

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.