Investiguen si l’assassí de la seua nóvia en Vilanova de Castelló li provocà un avortament d’una pallissa

Casa en Vilanova de Castelló (València)

El xalet a on es van produir els fets | EFE

Els investigadors tracten de saber si l’home que, presumptament, va matar d’un tir en el cap a la seua parella en Vilanova de Castelló, en la comarca de la Ribera (València), li va provocar un avortament en 2019 després de pegar-li una pallissa.

 

Fonts pròximes al cas han indicat que esta és una hipòtesi amb la que treballen els investigadors, que no descarten que es produïren eixos fets a pesar de què no hi havia denúncies prèvies de la dona.

 

Mónica E. N., de 38 anys, va morir després de rebre un tir en el cap, presumptament disparat per la seua parella, per a qui ja s’ha decretat l’ingrés en presó provisional per un delicte d’homicidi, cosa que eleva a quinze els crims masclistes des de principi d’any en Espanya.

 

L’acusat afirma que va ser un accident

El succés es va produir la nit del passat divendres i encara que l’home va confessar, una volta detingut per la Guàrdia Civil, que el tir que va causar la mort de la dona s’havia produït de manera accidental, mentres netejava una arma de foc, la principal hipòtesi és la violència masclista.

 

La dona va morir entorn de les sis i mitja de la vesprada del dissabte en l’hospital de la Fe de València. Els dos eren parella sentimental des de fa tres anys i no tenien fills en comú.

 

El Ministeri d’Igualtat ha expressat en un comunicat la seua «més absoluta condemna i repulsa» pel nou assassinat masclista i ha indicat que la víctima tenia un fill menor d’edat, pel que pareix d’una altra relació anterior.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per ruixats intensos al sud de València i litoral d’Alacant

Aemet ha activat este dijous l’avís taronja per pluges molt intenses al litoral d’Alacant i sud de la província de València, amb fins a 60 l/m2 en una hora i tempestes amb granís.

Metrovalencia reprén el servici en totes les línies després de les fortes pluges

Metrovalencia ha reobert este dijous al matí totes les línies de metro i tramvia després de suspendre el servici per les fortes pluges, encara amb incidències puntuals. També s’han registrat problemes en diverses línies de Rodalia a la província de València.

Preemergencia per risc d’inundacions en el Magre, Baix Túria i diversos barrancs

Emergències de la Generalitat ha activat la preemergencia hidrològica de nivell groc al Magre, Baix Túria, Poyo-Saleta, Carraixet-Calderona i a la zona de barrancs de l’Albufera. S’insta els ajuntaments a activar els seus plans davant el risc d’inundacions i a reforçar la vigilància en punts crítics.

Paiporta i Aldaia aguanten 60 l/m² en una hora sense danys greus però amb el record de la dana

Paiporta i Aldaia han registrat 60 litres per metre quadrat en una hora sense incidències greus, però amb el temor encara present després de la dana de 2024. Les obres en barrancs, clavegueram i escorrentia han funcionat però els veïns continuen en alerta.

Aemet activa l’avís taronja per pluges intenses a la costa d’Alacant i sud de València

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges de fins a 120 l/m2 en dotze hores a la costa d’Alacant i sud de València, amb altres avisos taronja i grocs per precipitacions i tempestats en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Les fortes pluges col·lapsen el trànsit a València i deixen 85 l/m² en mitja hora a L’Eliana

Les pluges intenses i les tronades han obligat a reduir la velocitat en diverses vies de l’àrea de València i han deixat fins a 85 l/m² en L’Eliana en només mitja hora, amb avís taronja activat per Aemet.

Tancat l’Aeroport de València per inundacions després de fortes pluges

L’Aeroport de València, situat a Manises, ha tancat per inundacions a les instal·lacions després de fortes pluges a la província. Emergències ha activat la situació 1 del Pla Especial d’Inundacions i ha enviat un avís Es-Alert a la població.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen metro i aeroport i tornen la por a la dana

Un front de tempestes molt intenses ha inundat carrers i túnels de València i l’àrea metropolitana, ha obligat a tancar el metro i l’aeroport de Manises i ha fet reviure la por a la dana de 2024, amb prop de 500 incidents però sense danys personals greus fins ara.