5.5 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Assassinen a l’ex-primer ministre japonés, Shinzo Abe, en un acte electoral

L’ex-primer ministre del Japó, Shinzo Abe, ha mort aquest matí després de ser disparat en un atemptat perpetrat durant un acte electoral.

El Partit Liberal Democràtic (PLD) ha confirmat la mort del polític, que s’ha produït en les hores posteriors a l’atac durant el míting a la ciutat de Nara.

Els trets li han causat una parada cardiorespiratòria per la qual ha sigut traslladat d’urgència a un centre hospitalari, però els serveis mèdics no han pogut finalment salvar-li la vida.

El succés ha tingut lloc al voltant de les 11.30 hores quan a l’ex-primer ministre, de 67 anys, li han disparat per l’esquena amb una escopeta mentre oferia un discurs de campanya al carrer, prop d’una estació de tren a Nara.

En aquests moments, hi ha un detingut com a suposat autor de l’assassinat. La policia ho ha identificat com Yamagami Tetsuya, un home desocupat de 41 anys.

Últimes notícies

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.