11.6 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Una asseguradora de Carcaixent perd 37.000 euros per diferents estafes

Es té coneixement, a través d’investigacions realitzades per la Guàrdia Civil, que una Asseguradora de la localitat de Carcaixent, podria haver estafat als seus clients amb la intenció de beneficiar-se econòmicament.

L’autor podria estar utilitzant dades personals per a contractar pòlisses sense una autorització del seu titular, és a dir, emetre diferents pòlisses per a una mateixa matricula, però amb diferents prenedors, així com emetre noves pòlisses modificant tomador i assegurat parell no ser captat pel sistema de l’Asseguradora.

Per part de la Guàrdia Civil de Carcaixent, en el marc de l’Operació “SOCIOEXCLUSIVO“, es realitzen gestions a fi de localitzar i identificar la gestoria on podrien estar realitzant altes de pòlisses sense consentiment dels prenedors.

Després d’analitzar els fets delictius que es coneixen donada la problemàtica existent, sumada a la interposició de nombroses denúncies per part dels perjudicats, decideixen establir contacte amb la seu principal de l’Asseguradora.

Per a sol·licitar d’esta, la informació obrant en les seues bases de dades, així com les dades d’identificació dels possibles perjudicats, indicant al seu torn, la mateixa entitat d’assegurances que desitgen interposar denúncia, quan recopilen tota la informació que posseïsquen, ja que ells mateixos es mostren com perjudicats en estos fets.

També és destacable, que quasi la totalitat dels prenedors d’assegurances són de la localitat de Carcaixent, més concretament han sigut o són clients habituals de la seua corredoria, en canvi els vehicles assegurats són de diferents localitats de la Comunitat Valenciana i fins i tot d’altres comunitats.

 

Modus operandi

– Emetre pòlisses per a la mateixa matrícula, però amb diferents prenedors.
– Realitzar “altes per reemplaçament” en les quals es cobren els rebuts, però la pòlissa és anul·lada s’han tornat a emetre pòlisses per a la mateixa matrícula però amb diferents prenedors.
– Realitzar pòlisses per a la mateixa matrícula i amb diferents prenedors amb la finalitat d’evitar el control establit per la companyia asseguradora.
– Sinistres declarats per a pòlisses anul·lades per falta de pagament i ocorreguts a partir de l’endemà a l’anul·lació.

Per tot, l’esmentat anteriorment es descobreix, que esta Corredoria d’assegurances, ha manipulat més 316 pòlisses i un total de 31 sinistres falsos, els quals han originat unes perdudes de més de 37.000 € a la companyia Asseguradora, així com els nombrosos cobraments als seus clients sense estar realment assegurats.

Finalment es procedeix a l’aprehensió de nombrosa documentació i pòlisses d’assegurances originals, que fonamenten la investigació de dites il·lícites penals. Després de la finalització del registre es va procedir amb la detenció del suposat autor dels fets.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Núm. 1 d’Alzira.

 

Últimes notícies

La Fe realitza el primer trasplantament renal robòtic de donant viu en la Comunitat Valenciana

La Fe ha realitzat el primer trasplantament renal de donant viu amb el sistema Da Vinci en la Comunitat Valenciana. La pacient, de 37 anys, es va recuperar amb rapidesa i la donant, la seua mare, va rebre l'alta en dia i mig.

Sense sequeres, moment de planificar l’aigua a Espanya, segons un expert

Les últimes borrasques han assegurat recursos per a almenys un any i, en algunes regions, per a dos. Jorge Olcina ha demanat aprofitar esta finestra per a acordar una política estatal de l'aigua.

Tres detinguts per traficar amb drogues des d’un pis de Benidorm i repartir-les en la zona anglesa

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a dos hòmens i una dona per vendre marihuana i cocaïna des de la seua vivenda. Distribuïen en la zona anglesa i usaven un patinet elèctric.

La UPV impulsa el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb IA gràcies a volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a la ressonància magnètica per a mesurar amb precisió estructures cerebrals vinculades a l'epilèpsia i donar suport a decisions clíniques.

Vent fort i pluges febles a l’interior de la Comunitat Valenciana este diumenge

La Comunitat Valenciana registrarà intervals nuvolosos, ruixats febles i vent del nord-oest amb ratxes molt fortes a l'interior; la cota de neu estarà en 1.200-1.400 m. El dilluns augmentaran els núvols i pujaran les màximes.

La UPV impulsa amb IA el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a l'anàlisi de ressonàncies per a oferir mètriques objectives i reproduïbles. Facilita diagnòstics més precisos i dona suport a la presa de decisions clíniques i la investigació.

3-1: la Real de Matarazzo evidencia la fragilitat de l’Elx

Sucic, Oyarzabal i Óskarsson van firmar el triomf de la Real davant un Elx que va començar millor però es va desunflar després de dos colps abans del descans. remire va ser decisiu.

Finalitza sense ferits l’atrinxerament d’un home en la seua vivenda de Teulada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha donat per acabat sense ferits l'atrinxerament d'un home en la seua vivenda de Teulada després de prop de cinc hores. El CICU ha mobilitzat un SAMU i un home ha sigut traslladat a l'Hospital de Dénia; s'instruiran diligències.