Una asseguradora de Carcaixent perd 37.000 euros per diferents estafes

Es té coneixement, a través d’investigacions realitzades per la Guàrdia Civil, que una Asseguradora de la localitat de Carcaixent, podria haver estafat als seus clients amb la intenció de beneficiar-se econòmicament.

L’autor podria estar utilitzant dades personals per a contractar pòlisses sense una autorització del seu titular, és a dir, emetre diferents pòlisses per a una mateixa matricula, però amb diferents prenedors, així com emetre noves pòlisses modificant tomador i assegurat parell no ser captat pel sistema de l’Asseguradora.

Per part de la Guàrdia Civil de Carcaixent, en el marc de l’Operació «SOCIOEXCLUSIVO«, es realitzen gestions a fi de localitzar i identificar la gestoria on podrien estar realitzant altes de pòlisses sense consentiment dels prenedors.

Després d’analitzar els fets delictius que es coneixen donada la problemàtica existent, sumada a la interposició de nombroses denúncies per part dels perjudicats, decideixen establir contacte amb la seu principal de l’Asseguradora.

Per a sol·licitar d’esta, la informació obrant en les seues bases de dades, així com les dades d’identificació dels possibles perjudicats, indicant al seu torn, la mateixa entitat d’assegurances que desitgen interposar denúncia, quan recopilen tota la informació que posseïsquen, ja que ells mateixos es mostren com perjudicats en estos fets.

També és destacable, que quasi la totalitat dels prenedors d’assegurances són de la localitat de Carcaixent, més concretament han sigut o són clients habituals de la seua corredoria, en canvi els vehicles assegurats són de diferents localitats de la Comunitat Valenciana i fins i tot d’altres comunitats.

 

Modus operandi

– Emetre pòlisses per a la mateixa matrícula, però amb diferents prenedors.
– Realitzar «altes per reemplaçament» en les quals es cobren els rebuts, però la pòlissa és anul·lada s’han tornat a emetre pòlisses per a la mateixa matrícula però amb diferents prenedors.
– Realitzar pòlisses per a la mateixa matrícula i amb diferents prenedors amb la finalitat d’evitar el control establit per la companyia asseguradora.
– Sinistres declarats per a pòlisses anul·lades per falta de pagament i ocorreguts a partir de l’endemà a l’anul·lació.

Per tot, l’esmentat anteriorment es descobreix, que esta Corredoria d’assegurances, ha manipulat més 316 pòlisses i un total de 31 sinistres falsos, els quals han originat unes perdudes de més de 37.000 € a la companyia Asseguradora, així com els nombrosos cobraments als seus clients sense estar realment assegurats.

Finalment es procedeix a l’aprehensió de nombrosa documentació i pòlisses d’assegurances originals, que fonamenten la investigació de dites il·lícites penals. Després de la finalització del registre es va procedir amb la detenció del suposat autor dels fets.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Núm. 1 d’Alzira.

 

Últimes notícies

El PP titlla de fiasco la Conferència del PSPV i acusa Diana Morant de decepció

El síndic del PP a Les Corts, Nando Pastor, ha qualificat de fiasco la Conferència política del PSPV a Alacant i ha acusat la ministra i líder socialista valenciana, Diana Morant, de ser una decepció política.

A disposició judicial el jove acusat de matar a colps el seu padrastre a València

El jove de 23 anys detingut per la mort violenta del seu padrastre al barri de Sant Isidre ha passat a disposició judicial després d’haver estat fugit deu dies. La víctima, de 50 anys, va ser trobada amb un fort colp al cap provocat amb una mancuerna.

Catalá exigeix al Govern que millore ja el servici de Rodalia a València

María José Catalá ha reclamat al Ministeri de Transportes que actue amb urgència sobre el servici de Rodalia a València, que considera lamentable per les contínues anul·lacions i retards, i alerta que és l’únic mitjà que està perdent usuaris.

València acollirà un congrés sobre els reptes legals i ètics de l’alzhéimer

El IX Congrés de l’Associació de Dret Sanitari de la Comunitat Valenciana reunirà a València experts sanitaris, juristes i científics per a analitzar els efectes legals i ètics de l’alzhéimer i altres grans debats del dret sanitari actual.

El PP insta Bernabé a centrar-se en els problemes dels valencians més enllà de tornar a classe

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha instat la delegada del Govern, Pilar Bernabé, a prioritzar la gestió de col·lapses en la Seguretat Social i el carnet de conduir, més enllà de reprendre els seus estudis universitaris.

Pastor dona per tancada la gestió de la DANA de 2024 i acusa l’esquerra de fer-ne espectacle

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, defensa que la gestió de la DANA de 2024 a la Comunitat Valenciana ja està aclarida i critica l’esquerra per forçar una nova compareixença de Carlos Mazón al Congrés, que atribuíx a un suposat afany de muntar un espectacle polític.

Un excap de la CHJ alerta de falta de personal per vigilar els rius en la DANA

L’excap del servici de Policia d’Aigües de la CHJ ha declarat al jutjat de Catarroja que la vigilància dels rius és molt deficient per falta de personal i que el dia de la DANA només es van fer gestions ordinàries.

Consum eleva un 10 % les seues donacions d’aliments fins a 5.920 tones

La cooperativa Consum ha augmentat un 10 % les donacions d’aliments amb el Programa Profit entre febrer i agost de 2026, fins a 5.920 tones, i ha arribat a més de 59.200 persones vulnerables.