Una asseguradora de Carcaixent perd 37.000 euros per diferents estafes

Es té coneixement, a través d’investigacions realitzades per la Guàrdia Civil, que una Asseguradora de la localitat de Carcaixent, podria haver estafat als seus clients amb la intenció de beneficiar-se econòmicament.

L’autor podria estar utilitzant dades personals per a contractar pòlisses sense una autorització del seu titular, és a dir, emetre diferents pòlisses per a una mateixa matricula, però amb diferents prenedors, així com emetre noves pòlisses modificant tomador i assegurat parell no ser captat pel sistema de l’Asseguradora.

Per part de la Guàrdia Civil de Carcaixent, en el marc de l’Operació «SOCIOEXCLUSIVO«, es realitzen gestions a fi de localitzar i identificar la gestoria on podrien estar realitzant altes de pòlisses sense consentiment dels prenedors.

Després d’analitzar els fets delictius que es coneixen donada la problemàtica existent, sumada a la interposició de nombroses denúncies per part dels perjudicats, decideixen establir contacte amb la seu principal de l’Asseguradora.

Per a sol·licitar d’esta, la informació obrant en les seues bases de dades, així com les dades d’identificació dels possibles perjudicats, indicant al seu torn, la mateixa entitat d’assegurances que desitgen interposar denúncia, quan recopilen tota la informació que posseïsquen, ja que ells mateixos es mostren com perjudicats en estos fets.

També és destacable, que quasi la totalitat dels prenedors d’assegurances són de la localitat de Carcaixent, més concretament han sigut o són clients habituals de la seua corredoria, en canvi els vehicles assegurats són de diferents localitats de la Comunitat Valenciana i fins i tot d’altres comunitats.

 

Modus operandi

– Emetre pòlisses per a la mateixa matrícula, però amb diferents prenedors.
– Realitzar «altes per reemplaçament» en les quals es cobren els rebuts, però la pòlissa és anul·lada s’han tornat a emetre pòlisses per a la mateixa matrícula però amb diferents prenedors.
– Realitzar pòlisses per a la mateixa matrícula i amb diferents prenedors amb la finalitat d’evitar el control establit per la companyia asseguradora.
– Sinistres declarats per a pòlisses anul·lades per falta de pagament i ocorreguts a partir de l’endemà a l’anul·lació.

Per tot, l’esmentat anteriorment es descobreix, que esta Corredoria d’assegurances, ha manipulat més 316 pòlisses i un total de 31 sinistres falsos, els quals han originat unes perdudes de més de 37.000 € a la companyia Asseguradora, així com els nombrosos cobraments als seus clients sense estar realment assegurats.

Finalment es procedeix a l’aprehensió de nombrosa documentació i pòlisses d’assegurances originals, que fonamenten la investigació de dites il·lícites penals. Després de la finalització del registre es va procedir amb la detenció del suposat autor dels fets.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Núm. 1 d’Alzira.

 

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.