Una asseguradora de Carcaixent perd 37.000 euros per diferents estafes

Es té coneixement, a través d’investigacions realitzades per la Guàrdia Civil, que una Asseguradora de la localitat de Carcaixent, podria haver estafat als seus clients amb la intenció de beneficiar-se econòmicament.

L’autor podria estar utilitzant dades personals per a contractar pòlisses sense una autorització del seu titular, és a dir, emetre diferents pòlisses per a una mateixa matricula, però amb diferents prenedors, així com emetre noves pòlisses modificant tomador i assegurat parell no ser captat pel sistema de l’Asseguradora.

Per part de la Guàrdia Civil de Carcaixent, en el marc de l’Operació «SOCIOEXCLUSIVO«, es realitzen gestions a fi de localitzar i identificar la gestoria on podrien estar realitzant altes de pòlisses sense consentiment dels prenedors.

Després d’analitzar els fets delictius que es coneixen donada la problemàtica existent, sumada a la interposició de nombroses denúncies per part dels perjudicats, decideixen establir contacte amb la seu principal de l’Asseguradora.

Per a sol·licitar d’esta, la informació obrant en les seues bases de dades, així com les dades d’identificació dels possibles perjudicats, indicant al seu torn, la mateixa entitat d’assegurances que desitgen interposar denúncia, quan recopilen tota la informació que posseïsquen, ja que ells mateixos es mostren com perjudicats en estos fets.

També és destacable, que quasi la totalitat dels prenedors d’assegurances són de la localitat de Carcaixent, més concretament han sigut o són clients habituals de la seua corredoria, en canvi els vehicles assegurats són de diferents localitats de la Comunitat Valenciana i fins i tot d’altres comunitats.

 

Modus operandi

– Emetre pòlisses per a la mateixa matrícula, però amb diferents prenedors.
– Realitzar «altes per reemplaçament» en les quals es cobren els rebuts, però la pòlissa és anul·lada s’han tornat a emetre pòlisses per a la mateixa matrícula però amb diferents prenedors.
– Realitzar pòlisses per a la mateixa matrícula i amb diferents prenedors amb la finalitat d’evitar el control establit per la companyia asseguradora.
– Sinistres declarats per a pòlisses anul·lades per falta de pagament i ocorreguts a partir de l’endemà a l’anul·lació.

Per tot, l’esmentat anteriorment es descobreix, que esta Corredoria d’assegurances, ha manipulat més 316 pòlisses i un total de 31 sinistres falsos, els quals han originat unes perdudes de més de 37.000 € a la companyia Asseguradora, així com els nombrosos cobraments als seus clients sense estar realment assegurats.

Finalment es procedeix a l’aprehensió de nombrosa documentació i pòlisses d’assegurances originals, que fonamenten la investigació de dites il·lícites penals. Després de la finalització del registre es va procedir amb la detenció del suposat autor dels fets.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Núm. 1 d’Alzira.

 

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.