Ataquen una estació de tren utilitzada per a evacuar civils a Ucraïna

Nova atrocitat contra els civils en la guerra d’Ucraïna. Desenes de persones han mort (entre les mates es troben almenys dues xiquetes) i centenars han resultat ferides després que dos míssils hagen impactat sobre l’estació de tren de Kramatorsk, a l’est d’Ucraïna. Un dels punts de fugida més comuns en aquesta guerra per part dels refugiats.

Milers de persones són evacuades des de fa dies des d’aquesta estació cap a la resta del país. Segons informa AFP, centenars de persones esperaven encara en l’estació abans de l’atac per a aconseguir pujar-se a un tren que els traguera de la ciutat, que estava sota amenaça d’una ofensiva russa. Kramatorsk es troba en l’est del país, a unes 80 milles a l’oest de Luhansk.

Segons la companyia ferroviària ha informat que almenys podria haver-hi un total de 30 morts i un centenar de ferits. Aquesta estació ferroviària s’utilitza per a l’evacuació de civils de l’est del país, assetjat per tropes russes.

Funcionaris ucraïnesos diuen que les forces russes s’han estat reagrupant per a una nova ofensiva i que Moscou planeja apoderar-se de la major quantitat de territori possible en la part oriental d’Ucraïna coneguda com a Donbas, a la frontera amb Rússia. Les autoritats locals en algunes àrees han estat instant els civils que es vagen mentre siga possiblement i relativament segur fer-ho. Però ara que fugen també estan sent massacrats.

Aquest divendres, la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, i l’alt representant de la Unió Europea per a la Política Exterior i de Seguretat, Josep Borrell, visiten Ucraïna per a portar a aqueix país un missatge de “completa solidaritat” de la Unió Europea (UE) i conéixer de primera mà el que està passant. Tots dos han compartit diverses fotografies en les quals semblen haver arribat a Ucraïna al costat dels missatges “mirant cap a Kíev” i “anant a Kíev”.

D’altra banda, la situació en Borodianka, una xicoteta localitat al nord-oest de Kíev, evacuada recentment per les tropes russes, i on s’ha denunciat la desaparició de nombroses persones sense que s’hagen trobat els cossos, és “molt més horrible” que en Bucha, segons ha dit el president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Orquestra de València debutarà en el Musikverein de Viena el 16 d’abril

La Orquestra de València reforçarà la seua projecció internacional amb la seua estrena el 16 d'abril a la sala principal del Musikverein de Viena, sota la batuta d'Alexander Liebreich i amb el duo Silver-Garburg com a solistes.

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.

Dissabte Sant amb cel buidat i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El Dissabte Sant arriba a la Comunitat Valenciana amb cels buidats, temperatures màximes en ascens i vent fluix amb brises en el litoral. El diumenge es mantindrà l'ambient estable i lleugerament més càlid.

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.