19.4 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Ataquen una estació de tren utilitzada per a evacuar civils a Ucraïna

Nova atrocitat contra els civils en la guerra d’Ucraïna. Desenes de persones han mort (entre les mates es troben almenys dues xiquetes) i centenars han resultat ferides després que dos míssils hagen impactat sobre l’estació de tren de Kramatorsk, a l’est d’Ucraïna. Un dels punts de fugida més comuns en aquesta guerra per part dels refugiats.

Milers de persones són evacuades des de fa dies des d’aquesta estació cap a la resta del país. Segons informa AFP, centenars de persones esperaven encara en l’estació abans de l’atac per a aconseguir pujar-se a un tren que els traguera de la ciutat, que estava sota amenaça d’una ofensiva russa. Kramatorsk es troba en l’est del país, a unes 80 milles a l’oest de Luhansk.

Segons la companyia ferroviària ha informat que almenys podria haver-hi un total de 30 morts i un centenar de ferits. Aquesta estació ferroviària s’utilitza per a l’evacuació de civils de l’est del país, assetjat per tropes russes.

Funcionaris ucraïnesos diuen que les forces russes s’han estat reagrupant per a una nova ofensiva i que Moscou planeja apoderar-se de la major quantitat de territori possible en la part oriental d’Ucraïna coneguda com a Donbas, a la frontera amb Rússia. Les autoritats locals en algunes àrees han estat instant els civils que es vagen mentre siga possiblement i relativament segur fer-ho. Però ara que fugen també estan sent massacrats.

Aquest divendres, la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, i l’alt representant de la Unió Europea per a la Política Exterior i de Seguretat, Josep Borrell, visiten Ucraïna per a portar a aqueix país un missatge de “completa solidaritat” de la Unió Europea (UE) i conéixer de primera mà el que està passant. Tots dos han compartit diverses fotografies en les quals semblen haver arribat a Ucraïna al costat dels missatges “mirant cap a Kíev” i “anant a Kíev”.

D’altra banda, la situació en Borodianka, una xicoteta localitat al nord-oest de Kíev, evacuada recentment per les tropes russes, i on s’ha denunciat la desaparició de nombroses persones sense que s’hagen trobat els cossos, és “molt més horrible” que en Bucha, segons ha dit el president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski.

Últimes notícies

L’esquerra porta al ple la reprovació de Barcala per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han registrat una declaració institucional per a reprovar a Luis Barcala per la polèmica adjudicació de VPP. El debat se celebrarà el 26 de febrer.

Gener deixa en la Comunitat Valenciana un mes càlid i humit, amb pluges un 22% per damunt de la mitjana

Gener de 2026 ha sigut càlid i humit en la Comunitat Valenciana: 8,6 °C de mitjana, 0,5 °C sobre la referència, i 53,3 l/m², un 22% més de pluja. Dos temporals van concentrar els majors acumulats i va haver-hi menys hores de sol.

El Jutjat d’Instància 5 assumix la denúncia de Mans Netes per les vivendes públiques d’Alacant

El Tribunal d'Instància número 5 d'Alacant ha rebut per repartiment la denúncia de Mans Netes per presumptes anomalies en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan. L'òrgan serà competent per a investigar i acumular altres quatre denúncies ja en Fiscalia, en un cas que ha provocat dimissions.

Detingut un home pel robatori de desenes de bicicletes i patinets a Torrevieja i el seu entorn

Un home de 45 anys ha sigut detingut pel suposat robatori de desenes de bicicletes i patinets d'alta gamma a Torrevieja i localitats pròximes. En la seua vivenda es van trobar 35 bicicletes, 18 patinets i diversos carregadors; ha quedat en llibertat a l'espera de citació i s'ha demanat col·laboració per a identificar-los.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

Tres persones van ser ateses per inhalació de fum després de l'incendi en l'última planta d'un edifici de Vila-real. El foc es va extingir a mitjanit.

Detingut a Elda per amenaçar i colpejar a un home amb una arma de foc després d’una discussió

Un home de 58 anys ha sigut detingut a Elda després d'amenaçar a un altre amb una pistola de salva i colpejar-li al cap. La Policia va intervindre més armes i munició.

La incidència de grip puja un 75% en la Comunitat Valenciana en l’última setmana

La taxa de grip ascendix a 35,2 casos per 100.000 habitants enfront de 19,8 la setmana prèvia. VRS i el total d'infeccions respiratòries baixen; covid se situa en zero.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i una nit de 23 graus en la Comunitat Valenciana

El temporal ha disparat el vent i les temperatures: 104 km/h a Atzeneta del Maestrat i fins a 23 graus en diverses localitats, amb rècords nocturns provisionals.