Ataquen una estació de tren utilitzada per a evacuar civils a Ucraïna

Nova atrocitat contra els civils en la guerra d’Ucraïna. Desenes de persones han mort (entre les mates es troben almenys dues xiquetes) i centenars han resultat ferides després que dos míssils hagen impactat sobre l’estació de tren de Kramatorsk, a l’est d’Ucraïna. Un dels punts de fugida més comuns en aquesta guerra per part dels refugiats.

Milers de persones són evacuades des de fa dies des d’aquesta estació cap a la resta del país. Segons informa AFP, centenars de persones esperaven encara en l’estació abans de l’atac per a aconseguir pujar-se a un tren que els traguera de la ciutat, que estava sota amenaça d’una ofensiva russa. Kramatorsk es troba en l’est del país, a unes 80 milles a l’oest de Luhansk.

Segons la companyia ferroviària ha informat que almenys podria haver-hi un total de 30 morts i un centenar de ferits. Aquesta estació ferroviària s’utilitza per a l’evacuació de civils de l’est del país, assetjat per tropes russes.

Funcionaris ucraïnesos diuen que les forces russes s’han estat reagrupant per a una nova ofensiva i que Moscou planeja apoderar-se de la major quantitat de territori possible en la part oriental d’Ucraïna coneguda com a Donbas, a la frontera amb Rússia. Les autoritats locals en algunes àrees han estat instant els civils que es vagen mentre siga possiblement i relativament segur fer-ho. Però ara que fugen també estan sent massacrats.

Aquest divendres, la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, i l’alt representant de la Unió Europea per a la Política Exterior i de Seguretat, Josep Borrell, visiten Ucraïna per a portar a aqueix país un missatge de “completa solidaritat” de la Unió Europea (UE) i conéixer de primera mà el que està passant. Tots dos han compartit diverses fotografies en les quals semblen haver arribat a Ucraïna al costat dels missatges “mirant cap a Kíev” i “anant a Kíev”.

D’altra banda, la situació en Borodianka, una xicoteta localitat al nord-oest de Kíev, evacuada recentment per les tropes russes, i on s’ha denunciat la desaparició de nombroses persones sense que s’hagen trobat els cossos, és “molt més horrible” que en Bucha, segons ha dit el president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.