Ataquen una estació de tren utilitzada per a evacuar civils a Ucraïna

Nova atrocitat contra els civils en la guerra d’Ucraïna. Desenes de persones han mort (entre les mates es troben almenys dues xiquetes) i centenars han resultat ferides després que dos míssils hagen impactat sobre l’estació de tren de Kramatorsk, a l’est d’Ucraïna. Un dels punts de fugida més comuns en aquesta guerra per part dels refugiats.

Milers de persones són evacuades des de fa dies des d’aquesta estació cap a la resta del país. Segons informa AFP, centenars de persones esperaven encara en l’estació abans de l’atac per a aconseguir pujar-se a un tren que els traguera de la ciutat, que estava sota amenaça d’una ofensiva russa. Kramatorsk es troba en l’est del país, a unes 80 milles a l’oest de Luhansk.

Segons la companyia ferroviària ha informat que almenys podria haver-hi un total de 30 morts i un centenar de ferits. Aquesta estació ferroviària s’utilitza per a l’evacuació de civils de l’est del país, assetjat per tropes russes.

Funcionaris ucraïnesos diuen que les forces russes s’han estat reagrupant per a una nova ofensiva i que Moscou planeja apoderar-se de la major quantitat de territori possible en la part oriental d’Ucraïna coneguda com a Donbas, a la frontera amb Rússia. Les autoritats locals en algunes àrees han estat instant els civils que es vagen mentre siga possiblement i relativament segur fer-ho. Però ara que fugen també estan sent massacrats.

Aquest divendres, la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, i l’alt representant de la Unió Europea per a la Política Exterior i de Seguretat, Josep Borrell, visiten Ucraïna per a portar a aqueix país un missatge de «completa solidaritat» de la Unió Europea (UE) i conéixer de primera mà el que està passant. Tots dos han compartit diverses fotografies en les quals semblen haver arribat a Ucraïna al costat dels missatges «mirant cap a Kíev» i «anant a Kíev».

D’altra banda, la situació en Borodianka, una xicoteta localitat al nord-oest de Kíev, evacuada recentment per les tropes russes, i on s’ha denunciat la desaparició de nombroses persones sense que s’hagen trobat els cossos, és «molt més horrible» que en Bucha, segons ha dit el president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.