9.7 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Detingut el presumpte autor de nombrosos incendis en la localitat d’Asp

 

El dia 19 de maig, la Guàrdia Civil d’Alacant va posar fi a l’Operació Burning Asp després d’un any d’investigacions, amb la detenció del presumpte autor d’una desena d’incendis produïts en zones concretes de la localitat d’Asp, algun d’ells de gran magnitud, produint-se nombrosos danys materials i naturals, la qual cosa va portar a una creixent alarma social.

El mes de maig passat de 2020, la Guàrdia Civil d’Alacant va detectar un notable increment dels incendis en terrenys rurals i cases de camp de manera contínua i reiterada en una zona determinada del terme municipal d’Asp, concretament en els camins Castillo, Pollastre i Carril del conegut com a paratge “El Castell”, on s’han produït fins hui més de 30 incendis de diversa índole, ja que algun d’ells han sigut simples conats i han pogut ser sufocats per veïns o per les mateixes Forces de Seguretat que donaven cobertura a l’avís, Policia Local i Guàrdia Civil, però altres van aconseguir una certa magnitud, estenent-se a parcel·les amb cases de camp habitades, arribant a aconseguir diversos vehicles, fins i tot en algun dels més greus, els serveis d’emergències van tindre una àrdua tasca en les labors d’extinció, sent necessària la utilització d’una avioneta i un helicòpter, així com diverses dotacions de bombers d’Elx i Crevillent. Tots estos fets van causar una gran alarma social en la població.

És per això que l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal d’Asp va iniciar la que van denominar Operació Burning Asp. Les labors policials van portar als agents a identificar un mateix modus operandi en estos incendis, pel fet que per a la ignició del foc, s’utilitzaven sempre el mateix tipus de pastilles hexagonals de sofre.
Després d’àrdues investigacions a causa de la complexitat del cas, les perquisicions van portar fins a un veí de la localitat d’Asp, un home espanyol de 40 anys, el qual, el dia 19 de maig, va ser sorprés in fraganti, en llançar sobre el buit del capó del vehicle camuflat utilitzat pels agents per a realitzar una vigilància, una pastilla de sofre, combustions, amb la clara intenció d’incendiar el vehicle.´

 El foc va ser immediatament apagat pels mateixos agents, patint el vehicle danys lleus i el sospitós detingut. Estos fets es van produir en el mateix lloc on s’havia produït l’incendi d’un Tot Terreny la setmana anterior.
Per tot això, al detingut se li van atribuir la suposada autoria de 10 delictes d’incendi i danys, passant a disposició judicial en el matí de hui i decretant l’autoritat la llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.

València Basket obri 2026 en la quasi inexpugnable pista del Surne Bilbao

València obri l'any en una pista on el Bilbao ha guanyat 5 de 6 i amb un calendari que comprimix 12 partits en 28 dies entre Lliga Endesa i Eurolliga. Ponsarnau i la defensa local marquen el repte.

Desmantellen un entramat d’estafes a Alacant amb 200.000 euros defraudats i quasi 200 víctimes

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de 'smishing' amb abast en tota Espanya, amb 14 detinguts, 986 estafes esclarides i quasi 200 víctimes. La investigació continua oberta.

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 entra en vigor: quarta en la història

La pròrroga dels pressupostos de la Generalitat de 2025 ha entrat en vigor i és la quarta en la història valenciana. Manté els comptes aprovats al juny per PP i Vox fins que s'aprove la llei de 2026, amb la segona extensió seguida en esta legislatura.