Detingut el presumpte autor de nombrosos incendis en la localitat d’Asp

 

El dia 19 de maig, la Guàrdia Civil d’Alacant va posar fi a l’Operació Burning Asp després d’un any d’investigacions, amb la detenció del presumpte autor d’una desena d’incendis produïts en zones concretes de la localitat d’Asp, algun d’ells de gran magnitud, produint-se nombrosos danys materials i naturals, la qual cosa va portar a una creixent alarma social.

El mes de maig passat de 2020, la Guàrdia Civil d’Alacant va detectar un notable increment dels incendis en terrenys rurals i cases de camp de manera contínua i reiterada en una zona determinada del terme municipal d’Asp, concretament en els camins Castillo, Pollastre i Carril del conegut com a paratge “El Castell”, on s’han produït fins hui més de 30 incendis de diversa índole, ja que algun d’ells han sigut simples conats i han pogut ser sufocats per veïns o per les mateixes Forces de Seguretat que donaven cobertura a l’avís, Policia Local i Guàrdia Civil, però altres van aconseguir una certa magnitud, estenent-se a parcel·les amb cases de camp habitades, arribant a aconseguir diversos vehicles, fins i tot en algun dels més greus, els serveis d’emergències van tindre una àrdua tasca en les labors d’extinció, sent necessària la utilització d’una avioneta i un helicòpter, així com diverses dotacions de bombers d’Elx i Crevillent. Tots estos fets van causar una gran alarma social en la població.

És per això que l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal d’Asp va iniciar la que van denominar Operació Burning Asp. Les labors policials van portar als agents a identificar un mateix modus operandi en estos incendis, pel fet que per a la ignició del foc, s’utilitzaven sempre el mateix tipus de pastilles hexagonals de sofre.
Després d’àrdues investigacions a causa de la complexitat del cas, les perquisicions van portar fins a un veí de la localitat d’Asp, un home espanyol de 40 anys, el qual, el dia 19 de maig, va ser sorprés in fraganti, en llançar sobre el buit del capó del vehicle camuflat utilitzat pels agents per a realitzar una vigilància, una pastilla de sofre, combustions, amb la clara intenció d’incendiar el vehicle.´

 El foc va ser immediatament apagat pels mateixos agents, patint el vehicle danys lleus i el sospitós detingut. Estos fets es van produir en el mateix lloc on s’havia produït l’incendi d’un Tot Terreny la setmana anterior.
Per tot això, al detingut se li van atribuir la suposada autoria de 10 delictes d’incendi i danys, passant a disposició judicial en el matí de hui i decretant l’autoritat la llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.