Detingut el presumpte autor de nombrosos incendis en la localitat d’Asp

 

El dia 19 de maig, la Guàrdia Civil d’Alacant va posar fi a l’Operació Burning Asp després d’un any d’investigacions, amb la detenció del presumpte autor d’una desena d’incendis produïts en zones concretes de la localitat d’Asp, algun d’ells de gran magnitud, produint-se nombrosos danys materials i naturals, la qual cosa va portar a una creixent alarma social.

El mes de maig passat de 2020, la Guàrdia Civil d’Alacant va detectar un notable increment dels incendis en terrenys rurals i cases de camp de manera contínua i reiterada en una zona determinada del terme municipal d’Asp, concretament en els camins Castillo, Pollastre i Carril del conegut com a paratge “El Castell”, on s’han produït fins hui més de 30 incendis de diversa índole, ja que algun d’ells han sigut simples conats i han pogut ser sufocats per veïns o per les mateixes Forces de Seguretat que donaven cobertura a l’avís, Policia Local i Guàrdia Civil, però altres van aconseguir una certa magnitud, estenent-se a parcel·les amb cases de camp habitades, arribant a aconseguir diversos vehicles, fins i tot en algun dels més greus, els serveis d’emergències van tindre una àrdua tasca en les labors d’extinció, sent necessària la utilització d’una avioneta i un helicòpter, així com diverses dotacions de bombers d’Elx i Crevillent. Tots estos fets van causar una gran alarma social en la població.

És per això que l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal d’Asp va iniciar la que van denominar Operació Burning Asp. Les labors policials van portar als agents a identificar un mateix modus operandi en estos incendis, pel fet que per a la ignició del foc, s’utilitzaven sempre el mateix tipus de pastilles hexagonals de sofre.
Després d’àrdues investigacions a causa de la complexitat del cas, les perquisicions van portar fins a un veí de la localitat d’Asp, un home espanyol de 40 anys, el qual, el dia 19 de maig, va ser sorprés in fraganti, en llançar sobre el buit del capó del vehicle camuflat utilitzat pels agents per a realitzar una vigilància, una pastilla de sofre, combustions, amb la clara intenció d’incendiar el vehicle.´

 El foc va ser immediatament apagat pels mateixos agents, patint el vehicle danys lleus i el sospitós detingut. Estos fets es van produir en el mateix lloc on s’havia produït l’incendi d’un Tot Terreny la setmana anterior.
Per tot això, al detingut se li van atribuir la suposada autoria de 10 delictes d’incendi i danys, passant a disposició judicial en el matí de hui i decretant l’autoritat la llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.