Detingut el presumpte autor de nombrosos incendis en la localitat d’Asp

 

El dia 19 de maig, la Guàrdia Civil d’Alacant va posar fi a l’Operació Burning Asp després d’un any d’investigacions, amb la detenció del presumpte autor d’una desena d’incendis produïts en zones concretes de la localitat d’Asp, algun d’ells de gran magnitud, produint-se nombrosos danys materials i naturals, la qual cosa va portar a una creixent alarma social.

El mes de maig passat de 2020, la Guàrdia Civil d’Alacant va detectar un notable increment dels incendis en terrenys rurals i cases de camp de manera contínua i reiterada en una zona determinada del terme municipal d’Asp, concretament en els camins Castillo, Pollastre i Carril del conegut com a paratge “El Castell”, on s’han produït fins hui més de 30 incendis de diversa índole, ja que algun d’ells han sigut simples conats i han pogut ser sufocats per veïns o per les mateixes Forces de Seguretat que donaven cobertura a l’avís, Policia Local i Guàrdia Civil, però altres van aconseguir una certa magnitud, estenent-se a parcel·les amb cases de camp habitades, arribant a aconseguir diversos vehicles, fins i tot en algun dels més greus, els serveis d’emergències van tindre una àrdua tasca en les labors d’extinció, sent necessària la utilització d’una avioneta i un helicòpter, així com diverses dotacions de bombers d’Elx i Crevillent. Tots estos fets van causar una gran alarma social en la població.

És per això que l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal d’Asp va iniciar la que van denominar Operació Burning Asp. Les labors policials van portar als agents a identificar un mateix modus operandi en estos incendis, pel fet que per a la ignició del foc, s’utilitzaven sempre el mateix tipus de pastilles hexagonals de sofre.
Després d’àrdues investigacions a causa de la complexitat del cas, les perquisicions van portar fins a un veí de la localitat d’Asp, un home espanyol de 40 anys, el qual, el dia 19 de maig, va ser sorprés in fraganti, en llançar sobre el buit del capó del vehicle camuflat utilitzat pels agents per a realitzar una vigilància, una pastilla de sofre, combustions, amb la clara intenció d’incendiar el vehicle.´

 El foc va ser immediatament apagat pels mateixos agents, patint el vehicle danys lleus i el sospitós detingut. Estos fets es van produir en el mateix lloc on s’havia produït l’incendi d’un Tot Terreny la setmana anterior.
Per tot això, al detingut se li van atribuir la suposada autoria de 10 delictes d’incendi i danys, passant a disposició judicial en el matí de hui i decretant l’autoritat la llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.