Detingut el presumpte autor de nombrosos incendis en la localitat d’Asp

 

El dia 19 de maig, la Guàrdia Civil d’Alacant va posar fi a l’Operació Burning Asp després d’un any d’investigacions, amb la detenció del presumpte autor d’una desena d’incendis produïts en zones concretes de la localitat d’Asp, algun d’ells de gran magnitud, produint-se nombrosos danys materials i naturals, la qual cosa va portar a una creixent alarma social.

El mes de maig passat de 2020, la Guàrdia Civil d’Alacant va detectar un notable increment dels incendis en terrenys rurals i cases de camp de manera contínua i reiterada en una zona determinada del terme municipal d’Asp, concretament en els camins Castillo, Pollastre i Carril del conegut com a paratge “El Castell”, on s’han produït fins hui més de 30 incendis de diversa índole, ja que algun d’ells han sigut simples conats i han pogut ser sufocats per veïns o per les mateixes Forces de Seguretat que donaven cobertura a l’avís, Policia Local i Guàrdia Civil, però altres van aconseguir una certa magnitud, estenent-se a parcel·les amb cases de camp habitades, arribant a aconseguir diversos vehicles, fins i tot en algun dels més greus, els serveis d’emergències van tindre una àrdua tasca en les labors d’extinció, sent necessària la utilització d’una avioneta i un helicòpter, així com diverses dotacions de bombers d’Elx i Crevillent. Tots estos fets van causar una gran alarma social en la població.

És per això que l’Àrea d’Investigació del Lloc Principal d’Asp va iniciar la que van denominar Operació Burning Asp. Les labors policials van portar als agents a identificar un mateix modus operandi en estos incendis, pel fet que per a la ignició del foc, s’utilitzaven sempre el mateix tipus de pastilles hexagonals de sofre.
Després d’àrdues investigacions a causa de la complexitat del cas, les perquisicions van portar fins a un veí de la localitat d’Asp, un home espanyol de 40 anys, el qual, el dia 19 de maig, va ser sorprés in fraganti, en llançar sobre el buit del capó del vehicle camuflat utilitzat pels agents per a realitzar una vigilància, una pastilla de sofre, combustions, amb la clara intenció d’incendiar el vehicle.´

 El foc va ser immediatament apagat pels mateixos agents, patint el vehicle danys lleus i el sospitós detingut. Estos fets es van produir en el mateix lloc on s’havia produït l’incendi d’un Tot Terreny la setmana anterior.
Per tot això, al detingut se li van atribuir la suposada autoria de 10 delictes d’incendi i danys, passant a disposició judicial en el matí de hui i decretant l’autoritat la llibertat amb càrrecs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.