Una baralla entre 30 interns de la presó de Picassent deixa un pres ferit i danys materials

Una baralla entre al voltant d’uns 30 interns de la presó de Picassent (València) s’ha saldat amb un pres ferit, dos traslladats a aïllament i altres vuit a aïllament provisional, a més de nombrosos danys materials com a taules i cadires. Cap funcionari de presons ha resultat ferit.

La raó: els deutes

La batussa, iniciada per un assumpte de deutes, ha tingut lloc durant la passada nit en un mòdul d’interns molt conflictius, on actualment es troben prop de 30 presos, segons han informat a Europa Press fonts d‘Institucions Penitenciàries.

En la baralla ha participat la pràctica totalitat dels interns d’este mòdul, enfrontats en dos grups diferenciats. Els presos van començar a llançar-se cadires i taules. Per contra, no van utilitzar eines punxants.

Un dels interns involucrats ha sofert una lesió lleu a conseqüència de la batussa, mentre que dos presos han estat traslladats a aïllament i altres vuit a aïllament provisional, seguint l’article 75.1 del reglament penitenciari.

Cap funcionari ha resultat ferit

Funcionaris de presons van evitar que continués la baralla. Cap d’ells ha resultat ferit, segons han informat les mateixes fonts.

La presó de Picassent

Està considerada com un dels centres penitenciaris més conflictius d’Espanya.

El centre penitenciari de València, segons el parer de Acaip, és un dels més conflictius del sistema penitenciari espanyol degut, entre altres coses, al fet que acull a 27 interns en primer grau, els considerats més perillosos. «Això suposa que hagen d’estar repartits entre diversos departaments. El mòdul que alberga a la majoria té gran quantitat de deficiències estructurals en matèria de seguretat, i suposa un risc afegit per als treballadors que presten servei en este, tal com este Sindicat ha denunciat en nombroses ocasions». Al mateix temps, el sindicat denuncia «un dèficit endèmic en matèria de personal», ja que «la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries ho considera un centre normal a l’hora de dotació de personal, alguna cosa que no és un cert a causa de la seua grandària i a la seua estructura arquitectònica». «Ha quedat demostrat en nombroses ocasions que quan el nombre de funcionaris prestant servei es redueix, s’incrementa la conflictivitat»

D’altra banda, el sindicat lamenta que l’Administració penitenciària «només considera que hi ha agressió a un treballador si hi ha un mal. En el cas que un intern li pose un ganivet en el coll a un treballador, només seria reflectit com a agressió si li clava el ganivet. Alguna cosa que és totalment inconcebible». «Així mateix, la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries es continua negant al fet que els funcionaris penitenciaris tinguen la condició d’agent de l’autoritat en l’acompliment de les seues funcions, com ja ho són un metge o un mestre, i que els oferiria una major protecció jurídica i de prevenció general», reclama Acaip-UGT.

Últimes notícies

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.