Una baralla entre 30 interns de la presó de Picassent deixa un pres ferit i danys materials

Una baralla entre al voltant d’uns 30 interns de la presó de Picassent (València) s’ha saldat amb un pres ferit, dos traslladats a aïllament i altres vuit a aïllament provisional, a més de nombrosos danys materials com a taules i cadires. Cap funcionari de presons ha resultat ferit.

La raó: els deutes

La batussa, iniciada per un assumpte de deutes, ha tingut lloc durant la passada nit en un mòdul d’interns molt conflictius, on actualment es troben prop de 30 presos, segons han informat a Europa Press fonts d‘Institucions Penitenciàries.

En la baralla ha participat la pràctica totalitat dels interns d’este mòdul, enfrontats en dos grups diferenciats. Els presos van començar a llançar-se cadires i taules. Per contra, no van utilitzar eines punxants.

Un dels interns involucrats ha sofert una lesió lleu a conseqüència de la batussa, mentre que dos presos han estat traslladats a aïllament i altres vuit a aïllament provisional, seguint l’article 75.1 del reglament penitenciari.

Cap funcionari ha resultat ferit

Funcionaris de presons van evitar que continués la baralla. Cap d’ells ha resultat ferit, segons han informat les mateixes fonts.

La presó de Picassent

Està considerada com un dels centres penitenciaris més conflictius d’Espanya.

El centre penitenciari de València, segons el parer de Acaip, és un dels més conflictius del sistema penitenciari espanyol degut, entre altres coses, al fet que acull a 27 interns en primer grau, els considerats més perillosos. “Això suposa que hagen d’estar repartits entre diversos departaments. El mòdul que alberga a la majoria té gran quantitat de deficiències estructurals en matèria de seguretat, i suposa un risc afegit per als treballadors que presten servei en este, tal com este Sindicat ha denunciat en nombroses ocasions”. Al mateix temps, el sindicat denuncia “un dèficit endèmic en matèria de personal”, ja que “la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries ho considera un centre normal a l’hora de dotació de personal, alguna cosa que no és un cert a causa de la seua grandària i a la seua estructura arquitectònica”. “Ha quedat demostrat en nombroses ocasions que quan el nombre de funcionaris prestant servei es redueix, s’incrementa la conflictivitat”

D’altra banda, el sindicat lamenta que l’Administració penitenciària “només considera que hi ha agressió a un treballador si hi ha un mal. En el cas que un intern li pose un ganivet en el coll a un treballador, només seria reflectit com a agressió si li clava el ganivet. Alguna cosa que és totalment inconcebible”. “Així mateix, la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries es continua negant al fet que els funcionaris penitenciaris tinguen la condició d’agent de l’autoritat en l’acompliment de les seues funcions, com ja ho són un metge o un mestre, i que els oferiria una major protecció jurídica i de prevenció general”, reclama Acaip-UGT.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València invertirà més de 800.000 euros per a renovar la imatge i la llum del Mercat Central

L'Ajuntament de València impulsa un projecte de més de 800.000 euros per a netejar i restaurar les façanes del Mercat Central, recuperar els seus colors originals i millorar la il·luminació de l'edifici modernista.

Benidorm guarda tres minuts de silenci pels dos operaris morts en desplomar-se una bastida

L'Ajuntament de Benidorm ha guardat tres minuts de silenci pels dos operaris morts després de desplomar-se una bastida en una obra, en un acte amb àmplia participació ciutadana.

La Generalitat obri expedient per infracció molt greu a la promotora de vivenda pública de Sant Joan

La conselleria de Vivenda ha iniciat un expedient sancionador per una possible infracció molt greu en la promoció de 131 vivendes de protecció pública en Nou Nazareth, a Sant Joan d'Alacant.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

Ángel Lluna defén davant Les Corts la independència del Síndic de Greuges, denúncia la deterioració de la bona administració i assenyala greus problemes en servicis socials, vivenda i transparència.

Protecció Civil provarà el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà entre el 24 d'abril i el 13 de maig un simulacre del sistema d'alertes ÉS-Alert en 61 municipis pròxims a centrals nuclears, aconseguint a més de 75.000 habitants.

Les inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores de Transports defenen davant el Suprem que l'auditoria sobre contractes de màscares es va fer sense indicacions externes i sense vulnerar la legalitat.

Protecció Civil prova el sistema ÉS-Alert en municipis pròxims a centrals nuclears

Protecció Civil realitzarà un simulacre del sistema ÉS-Alert en 61 municipis situats al voltant de centrals nuclears per a comprovar la resposta dels plans d'emergència.

Busquen a un agressor sexual de Castelló que havia d’haver ingressat a la presó a principis d’abril

Les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat busquen a un home de 45 anys, condemnat per agressions sexuals i coaccions, que no va ingressar a la presó a principis d'abril i el parador del qual es desconeix.