Una baralla entre 30 interns de la presó de Picassent deixa un pres ferit i danys materials

Una baralla entre al voltant d’uns 30 interns de la presó de Picassent (València) s’ha saldat amb un pres ferit, dos traslladats a aïllament i altres vuit a aïllament provisional, a més de nombrosos danys materials com a taules i cadires. Cap funcionari de presons ha resultat ferit.

La raó: els deutes

La batussa, iniciada per un assumpte de deutes, ha tingut lloc durant la passada nit en un mòdul d’interns molt conflictius, on actualment es troben prop de 30 presos, segons han informat a Europa Press fonts d‘Institucions Penitenciàries.

En la baralla ha participat la pràctica totalitat dels interns d’este mòdul, enfrontats en dos grups diferenciats. Els presos van començar a llançar-se cadires i taules. Per contra, no van utilitzar eines punxants.

Un dels interns involucrats ha sofert una lesió lleu a conseqüència de la batussa, mentre que dos presos han estat traslladats a aïllament i altres vuit a aïllament provisional, seguint l’article 75.1 del reglament penitenciari.

Cap funcionari ha resultat ferit

Funcionaris de presons van evitar que continués la baralla. Cap d’ells ha resultat ferit, segons han informat les mateixes fonts.

La presó de Picassent

Està considerada com un dels centres penitenciaris més conflictius d’Espanya.

El centre penitenciari de València, segons el parer de Acaip, és un dels més conflictius del sistema penitenciari espanyol degut, entre altres coses, al fet que acull a 27 interns en primer grau, els considerats més perillosos. «Això suposa que hagen d’estar repartits entre diversos departaments. El mòdul que alberga a la majoria té gran quantitat de deficiències estructurals en matèria de seguretat, i suposa un risc afegit per als treballadors que presten servei en este, tal com este Sindicat ha denunciat en nombroses ocasions». Al mateix temps, el sindicat denuncia «un dèficit endèmic en matèria de personal», ja que «la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries ho considera un centre normal a l’hora de dotació de personal, alguna cosa que no és un cert a causa de la seua grandària i a la seua estructura arquitectònica». «Ha quedat demostrat en nombroses ocasions que quan el nombre de funcionaris prestant servei es redueix, s’incrementa la conflictivitat»

D’altra banda, el sindicat lamenta que l’Administració penitenciària «només considera que hi ha agressió a un treballador si hi ha un mal. En el cas que un intern li pose un ganivet en el coll a un treballador, només seria reflectit com a agressió si li clava el ganivet. Alguna cosa que és totalment inconcebible». «Així mateix, la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries es continua negant al fet que els funcionaris penitenciaris tinguen la condició d’agent de l’autoritat en l’acompliment de les seues funcions, com ja ho són un metge o un mestre, i que els oferiria una major protecció jurídica i de prevenció general», reclama Acaip-UGT.

Últimes notícies

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.
FILMOTECA D'ESTIU