Una baralla entre 30 interns de la presó de Picassent deixa un pres ferit i danys materials

Una baralla entre al voltant d’uns 30 interns de la presó de Picassent (València) s’ha saldat amb un pres ferit, dos traslladats a aïllament i altres vuit a aïllament provisional, a més de nombrosos danys materials com a taules i cadires. Cap funcionari de presons ha resultat ferit.

La raó: els deutes

La batussa, iniciada per un assumpte de deutes, ha tingut lloc durant la passada nit en un mòdul d’interns molt conflictius, on actualment es troben prop de 30 presos, segons han informat a Europa Press fonts d‘Institucions Penitenciàries.

En la baralla ha participat la pràctica totalitat dels interns d’este mòdul, enfrontats en dos grups diferenciats. Els presos van començar a llançar-se cadires i taules. Per contra, no van utilitzar eines punxants.

Un dels interns involucrats ha sofert una lesió lleu a conseqüència de la batussa, mentre que dos presos han estat traslladats a aïllament i altres vuit a aïllament provisional, seguint l’article 75.1 del reglament penitenciari.

Cap funcionari ha resultat ferit

Funcionaris de presons van evitar que continués la baralla. Cap d’ells ha resultat ferit, segons han informat les mateixes fonts.

La presó de Picassent

Està considerada com un dels centres penitenciaris més conflictius d’Espanya.

El centre penitenciari de València, segons el parer de Acaip, és un dels més conflictius del sistema penitenciari espanyol degut, entre altres coses, al fet que acull a 27 interns en primer grau, els considerats més perillosos. «Això suposa que hagen d’estar repartits entre diversos departaments. El mòdul que alberga a la majoria té gran quantitat de deficiències estructurals en matèria de seguretat, i suposa un risc afegit per als treballadors que presten servei en este, tal com este Sindicat ha denunciat en nombroses ocasions». Al mateix temps, el sindicat denuncia «un dèficit endèmic en matèria de personal», ja que «la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries ho considera un centre normal a l’hora de dotació de personal, alguna cosa que no és un cert a causa de la seua grandària i a la seua estructura arquitectònica». «Ha quedat demostrat en nombroses ocasions que quan el nombre de funcionaris prestant servei es redueix, s’incrementa la conflictivitat»

D’altra banda, el sindicat lamenta que l’Administració penitenciària «només considera que hi ha agressió a un treballador si hi ha un mal. En el cas que un intern li pose un ganivet en el coll a un treballador, només seria reflectit com a agressió si li clava el ganivet. Alguna cosa que és totalment inconcebible». «Així mateix, la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries es continua negant al fet que els funcionaris penitenciaris tinguen la condició d’agent de l’autoritat en l’acompliment de les seues funcions, com ja ho són un metge o un mestre, i que els oferiria una major protecció jurídica i de prevenció general», reclama Acaip-UGT.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.