Barceló afirma que no hi ha constància que la nova soca del Covid-19 estiga en territori valencià

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat este dilluns que «no es té constància» que la nova soca del Covid-19 detectada en el Regne Unit haja entrat en el territori valencià i sobre este tema ha destacat els controls que s’estan fent en els aeroports valencians per a impedir la seua propagació.

 

Barceló, en declaracions als mitjans abans de visitar el Lluís Alcanyís de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha recordat en eixe sentit que sobre el territori valencià hi ha decretat un tancament perimetral fins al pròxim 15 de gener.

 

Per tant, ha destacat que este tancament implica «tindre la certesa» que qui entra pels aeroports valencians ha de vindre amb una PCR negativa feta amb 72 hores d’antelació al vol i, a demés, ha de justificar per a poder viatjar que està domiciliat ací.

 

 En qualsevol cas, ha demanat «prudència» davant d’esta nova soca perquè científicament l’única cosa que es coneix és que «contagia més, però no sabem els efectes» que té. Per això, «cal ser prudents a l’hora de parlar d’esta mutació del coronavirus» i ha recordat que els virus «muten constantment».

Últimes notícies

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.

Noves accions contra la violència en el futbol base valencià

La Direcció General de l’Esport i la FFCV han acordat noves mesures de prevenció, formació i sanció per a reduir la violència en el futbol base de la Comunitat Valenciana.

El professorat de la pública alçarà la veu dijous i dissabte contra la falta de canvis

Docents i famílies han convocat protestes dijous a les portes dels centres i manifestacions dissabte a les tres capitals per denunciar que les condicions de l’escola pública valenciana continuen igual i que els avanços són insuficients.