13 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Tres bebés afectats per la ‘síndrome de l’home llop’ en territori valencià

Síndrome home llop

A més del territori valencià, s’han vist afectades Cantàbria i Andalusia | Twitter

 

Tres bebés valencians entre els dèsset afectats en Espanya per la hipertricosi, coneguda com a ‘síndrome de l’home llop’, una malaltia que provoca un excés de pèl per tot el cos. La causa ha sigut el consum d’un medicament per a tractar l’alopècia, per culpa d’un error de l’empresa Farma-Química Sur en comercialitzar el producte com si fora omeprazol. 

 

La ministra de Sanitat, Maria Luisa Carcedo, ha confirmat este dimecres que l’error es va produir en l’envasament del producte. Carcedo ha explicat que l’empresa encarregada d’envasar els productes farmacèutics va introduir minoxidil (el medicament utilitzat per a afavorir el creixement del monyo) en un envàs a on posava omeprazol.

 

Els primers casos es van conéixer en juny a través del sistema de farmacovigilància, l’encarregat de detectar els errors en l’ús de qualsevol medicament del sistema sanitari. Els experts van sospitar des del primer moment perquè el creixement de pèl no és un efecte secundari conegut de l’omeprazol.

 

Després d’analitzar el medicament, van trobar minoxidil en l’envàs i els lots defectuosos es va retirar de seguida, tot i que es van produir fins a dos alertes. La ministra ha afirmat que els casos que s’han detectat ara són de fa mesos. Dels dèsset casos coneguts, tretze s’han localitzat en Cantàbria i en Andalusia. 

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afirmat que els tres casos valencians van ser detectats durant la primera alerta –en el mes de juliol– de l’Agència estatal del Medicament. No existix «cap risc» perqùe els lots defectuosos del segon avís no es van comercialitzar en territori valencià. La consellera també ha confirmat que, després de la primera alerta, es va retirar el tractament als xiquets i ara tenen un «seguiment per part dels seus pediatres».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.