Telegram info@valenciadiari.com

E-Mail: info@valenciadiari.com

Tres bebés afectats per la 'síndrome de l'home llop' en territori valencià

L'origen de la malaltia ha sigut el consum d'un tractament per a l'alopècia venut com a omeprazol
Leer en español
A més del territori valencià, s'han vist afectades Cantàbria i Andalusia | Twitter

 

Tres bebés valencians entre els dèsset afectats en Espanya per la hipertricosi, coneguda com a 'síndrome de l'home llop', una malaltia que provoca un excés de pèl per tot el cos. La causa ha sigut el consum d'un medicament per a tractar l'alopècia, per culpa d'un error de l'empresa Farma-Química Sur en comercialitzar el producte com si fora omeprazol. 

 

La ministra de Sanitat, Maria Luisa Carcedo, ha confirmat este dimecres que l'error es va produir en l'envasament del producte. Carcedo ha explicat que l'empresa encarregada d'envasar els productes farmacèutics va introduir minoxidil (el medicament utilitzat per a afavorir el creixement del monyo) en un envàs a on posava omeprazol.

 

Els primers casos es van conéixer en juny a través del sistema de farmacovigilància, l'encarregat de detectar els errors en l'ús de qualsevol medicament del sistema sanitari. Els experts van sospitar des del primer moment perquè el creixement de pèl no és un efecte secundari conegut de l'omeprazol.

 

Després d'analitzar el medicament, van trobar minoxidil en l'envàs i els lots defectuosos es va retirar de seguida, tot i que es van produir fins a dos alertes. La ministra ha afirmat que els casos que s'han detectat ara són de fa mesos. Dels dèsset casos coneguts, tretze s'han localitzat en Cantàbria i en Andalusia. 

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afirmat que els tres casos valencians van ser detectats durant la primera alerta –en el mes de juliol– de l'Agència estatal del Medicament. No existix «cap risc» perqùe els lots defectuosos del segon avís no es van comercialitzar en territori valencià. La consellera també ha confirmat que, després de la primera alerta, es va retirar el tractament als xiquets i ara tenen un «seguiment per part dels seus pediatres».

 

També pots llegir...

 

🌞 Vols saber l'oratge que farà? Seguix-nos en Instagram!

📸 L'actualitat valenciana en imàtgens! Seguix-nos en Instagram