Tres bebés afectats per la ‘síndrome de l’home llop’ en territori valencià

Ejemplo de shortcode con estilo
A més del territori valencià, s’han vist afectades Cantàbria i Andalusia | Twitter   Tres bebés valencians entre els dèsset afectats en Espanya per la hipertricosi, coneguda com a ‘síndrome de l’home llop’, una malaltia que provoca un excés de pèl per tot el cos. La causa ha sigut el consum d’un medicament per a tractar l’alopècia, per culpa d’un error […]
Síndrome home llop

A més del territori valencià, s’han vist afectades Cantàbria i Andalusia | Twitter

 

Tres bebés valencians entre els dèsset afectats en Espanya per la hipertricosi, coneguda com a ‘síndrome de l’home llop’, una malaltia que provoca un excés de pèl per tot el cos. La causa ha sigut el consum d’un medicament per a tractar l’alopècia, per culpa d’un error de l’empresa Farma-Química Sur en comercialitzar el producte com si fora omeprazol. 

 

La ministra de Sanitat, Maria Luisa Carcedo, ha confirmat este dimecres que l’error es va produir en l’envasament del producte. Carcedo ha explicat que l’empresa encarregada d’envasar els productes farmacèutics va introduir minoxidil (el medicament utilitzat per a afavorir el creixement del monyo) en un envàs a on posava omeprazol.

 

Els primers casos es van conéixer en juny a través del sistema de farmacovigilància, l’encarregat de detectar els errors en l’ús de qualsevol medicament del sistema sanitari. Els experts van sospitar des del primer moment perquè el creixement de pèl no és un efecte secundari conegut de l’omeprazol.

 

Després d’analitzar el medicament, van trobar minoxidil en l’envàs i els lots defectuosos es va retirar de seguida, tot i que es van produir fins a dos alertes. La ministra ha afirmat que els casos que s’han detectat ara són de fa mesos. Dels dèsset casos coneguts, tretze s’han localitzat en Cantàbria i en Andalusia. 

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afirmat que els tres casos valencians van ser detectats durant la primera alerta –en el mes de juliol– de l’Agència estatal del Medicament. No existix «cap risc» perqùe els lots defectuosos del segon avís no es van comercialitzar en territori valencià. La consellera també ha confirmat que, després de la primera alerta, es va retirar el tractament als xiquets i ara tenen un «seguiment per part dels seus pediatres».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.

Castro demana al Llevant que mantinga la seua identitat després de perdre davant l’Atlético

Luís Castro ha destacat el joc i les ocasions del Llevant malgrat la derrota davant l’Atlético de Madrid al Ciutat de València. També ha elogiat el jove Marc Santos.

Brugué destaca l’actitud de l’equip després de perdre davant de l’Atlético

Roger Brugué ha llevat importància a l’error d’un company que ha propiciat el primer gol de l’Atlético i ha destacat la bona actitud del Llevant en la derrota per 0-2.

L’Atlético de Madrid venç 0-2 el Levante i pren el lideratge

L’Atlético de Madrid ha guanyat 0-2 al Levante al Ciutat de València i s’ha situat líder, amb un partit més que el Barcelona.

Les famílies recorden les 234 víctimes de la dana amb els reconeixements ‘Memoria’

L’associació de familiars ha homenatjat les 234 víctimes de la dana en la primera edició dels reconeixements 'Memoria', dos anys després de la catàstrofe.

El Villarreal acumula cinc lesionats musculars

El El Villarreal acumula cinc baixes per lesions musculars després de la lesió de Gerard Moreno. Encara falten informes sobre tres jugadors.

El Valencia vol encadenar victòries en la Lliga a la pista del necessitat Andorra

El Valencia Basket visita diumenge l’Andorra amb l’objectiu de sumar el tercer triomf consecutiu en la Lliga Endesa i mantindre’s en la zona alta.