Tres bebés afectats per la ‘síndrome de l’home llop’ en territori valencià

Síndrome home llop

A més del territori valencià, s’han vist afectades Cantàbria i Andalusia | Twitter

 

Tres bebés valencians entre els dèsset afectats en Espanya per la hipertricosi, coneguda com a ‘síndrome de l’home llop’, una malaltia que provoca un excés de pèl per tot el cos. La causa ha sigut el consum d’un medicament per a tractar l’alopècia, per culpa d’un error de l’empresa Farma-Química Sur en comercialitzar el producte com si fora omeprazol. 

 

La ministra de Sanitat, Maria Luisa Carcedo, ha confirmat este dimecres que l’error es va produir en l’envasament del producte. Carcedo ha explicat que l’empresa encarregada d’envasar els productes farmacèutics va introduir minoxidil (el medicament utilitzat per a afavorir el creixement del monyo) en un envàs a on posava omeprazol.

 

Els primers casos es van conéixer en juny a través del sistema de farmacovigilància, l’encarregat de detectar els errors en l’ús de qualsevol medicament del sistema sanitari. Els experts van sospitar des del primer moment perquè el creixement de pèl no és un efecte secundari conegut de l’omeprazol.

 

Després d’analitzar el medicament, van trobar minoxidil en l’envàs i els lots defectuosos es va retirar de seguida, tot i que es van produir fins a dos alertes. La ministra ha afirmat que els casos que s’han detectat ara són de fa mesos. Dels dèsset casos coneguts, tretze s’han localitzat en Cantàbria i en Andalusia. 

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afirmat que els tres casos valencians van ser detectats durant la primera alerta –en el mes de juliol– de l’Agència estatal del Medicament. No existix «cap risc» perqùe els lots defectuosos del segon avís no es van comercialitzar en territori valencià. La consellera també ha confirmat que, després de la primera alerta, es va retirar el tractament als xiquets i ara tenen un «seguiment per part dels seus pediatres».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.