Bill Gates i Melinda Gates es divorcien després de 27 anys de matrimoni

L’empresari i filantrop Bill Gates (65), fundador de Microsoft i un dels homes més rics del món, ha anunciat en les xarxes socials el seu divorci de Melinda (56) després de 27 anys de matrimoni. En un comunicat conjunt, la parella ha revelat la seua decisió «després de molt pensar», després de més de tres dècades d’amor i amb tres fills en comú: Jennifer, Rory i Phoebe. Tots dos anuncien, no obstant això, que continuaran treballant junts en la fundació que comparteixen.

«Després de molt pensar i de molta faena en la nostra relació, hem pres la decisió d’acabar el nostre matrimoni. Durant els últims 27 anys hem criat a tres fills increïbles i hem construït una fundació que funciona a tot el món per a permetre que totes les persones puguen tindre una vida sana i productiva. Continuem compartint la nostra fe en aqueixa missió i continuarem el nostre treball junts en la fundació, però pensem que ja no podem créixer junts com a parella en esta fase de les nostres vides. Demanem espai i privacitat per a la nostra família mentre comencem a navegar per esta nova vida», expressa el seu comunicat.

 

Bill i Melinda Gates van començar la seua relació en 1987 després de conéixer-se en una fira comercial a Nova York. Ella treballaria després en màrqueting en Microsoft i més tard seria nomenada gerent general en una de les branques de la mateixa empresa.

No seria fins a l’1 de gener de 1994 quan farien el pas casant-se a Hawaii. Dos anys després, Melinda va deixar Microsoft per a cuidar de la família que tots dos havien creat i fins ara compartien una fortuna que Forbes situa per damunt dels 120.000 milions de dòlars.

Junts continuaran treballant en la Fundació Bill & Melinda Gates que tants diners ha destinat a causes benèfiques i que va aconseguir el Premi Príncep d’Astúries de Cooperació Internacional en 2006. Un any abans, la parella va ser nomenada guanyadora de manera conjunta del premi a ‘Persona de l’any’ de la revista Time al costat del cantant Bono. Cal recordar que fa tan sols uns mesos, la mateixa fundació va tractar si es fes amb 100 milions de vacunes per a lluitar contra el coronavirus en més de noranta països en vies de desenvolupament.

 

Fortuna del matrimoni

 

La fortuna de Bill Gates, segons la llista Forbes, se situa en els 124.000 milions de dòlars -uns 103.000 milions d’euros-, mentre que la de la seua dona Melinda ronda, segons ‘Clarí’, els 70.000 milions de dòlars -uns 58.000 milions-. Un dels primers aspectes a repartir seria l’1% que tots dos continuen posseint de Microsoft i que tindria un valor de 7.000 milions de dòlars -uns 5,8 milions d’euros-.

No obstant això, tot el protagonisme se l’emporten els 50.000 milions de dòlars que té de valor la fundació que tots dos van crear junts l’any 2000 i en la qual, segons el comunicat, tots dos continuaran treballant junts. De moment es desconeix si entre tots dos tenen un acord prenupcial

Últimes notícies

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.

Les crítiques del PP a Zapatero després de la imputació de les seues filles pel cas Plus Ultra

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha assegurat a Alacant que la imputació de les filles de José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus Ultra el retrata com a persona i polític, i ha vinculat també Pedro Sánchez amb la suposada trama de comissions.

Tellado demana ajornar el congrés del PPCV i prioritzar la gestió de la Generalitat

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha remarcat a Alacant que el congrés del PPCV continua sense data perquè considera que ara s'ha de prioritzar la gestió del Govern de la Generalitat.

La cinquena setmana de vaga mèdica tanca amb xifres enfrontades a la Comunitat Valenciana

La cinquena setmana de vaga de metges i facultatius en la sanitat pública valenciana acaba amb un seguiment del 80 % segons el sindicat mèdic CESM CV i del 7,47 % segons la Conselleria de Sanitat, amb talls de trànsit davant hospitals de València i concentracions en centres d’Alacant.