Bill Gates i Melinda Gates es divorcien després de 27 anys de matrimoni

L’empresari i filantrop Bill Gates (65), fundador de Microsoft i un dels homes més rics del món, ha anunciat en les xarxes socials el seu divorci de Melinda (56) després de 27 anys de matrimoni. En un comunicat conjunt, la parella ha revelat la seua decisió «després de molt pensar», després de més de tres dècades d’amor i amb tres fills en comú: Jennifer, Rory i Phoebe. Tots dos anuncien, no obstant això, que continuaran treballant junts en la fundació que comparteixen.

«Després de molt pensar i de molta faena en la nostra relació, hem pres la decisió d’acabar el nostre matrimoni. Durant els últims 27 anys hem criat a tres fills increïbles i hem construït una fundació que funciona a tot el món per a permetre que totes les persones puguen tindre una vida sana i productiva. Continuem compartint la nostra fe en aqueixa missió i continuarem el nostre treball junts en la fundació, però pensem que ja no podem créixer junts com a parella en esta fase de les nostres vides. Demanem espai i privacitat per a la nostra família mentre comencem a navegar per esta nova vida», expressa el seu comunicat.

 

Bill i Melinda Gates van començar la seua relació en 1987 després de conéixer-se en una fira comercial a Nova York. Ella treballaria després en màrqueting en Microsoft i més tard seria nomenada gerent general en una de les branques de la mateixa empresa.

No seria fins a l’1 de gener de 1994 quan farien el pas casant-se a Hawaii. Dos anys després, Melinda va deixar Microsoft per a cuidar de la família que tots dos havien creat i fins ara compartien una fortuna que Forbes situa per damunt dels 120.000 milions de dòlars.

Junts continuaran treballant en la Fundació Bill & Melinda Gates que tants diners ha destinat a causes benèfiques i que va aconseguir el Premi Príncep d’Astúries de Cooperació Internacional en 2006. Un any abans, la parella va ser nomenada guanyadora de manera conjunta del premi a ‘Persona de l’any’ de la revista Time al costat del cantant Bono. Cal recordar que fa tan sols uns mesos, la mateixa fundació va tractar si es fes amb 100 milions de vacunes per a lluitar contra el coronavirus en més de noranta països en vies de desenvolupament.

 

Fortuna del matrimoni

 

La fortuna de Bill Gates, segons la llista Forbes, se situa en els 124.000 milions de dòlars -uns 103.000 milions d’euros-, mentre que la de la seua dona Melinda ronda, segons ‘Clarí’, els 70.000 milions de dòlars -uns 58.000 milions-. Un dels primers aspectes a repartir seria l’1% que tots dos continuen posseint de Microsoft i que tindria un valor de 7.000 milions de dòlars -uns 5,8 milions d’euros-.

No obstant això, tot el protagonisme se l’emporten els 50.000 milions de dòlars que té de valor la fundació que tots dos van crear junts l’any 2000 i en la qual, segons el comunicat, tots dos continuaran treballant junts. De moment es desconeix si entre tots dos tenen un acord prenupcial

Últimes notícies

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.