10.7 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Bill Gates i Melinda Gates es divorcien després de 27 anys de matrimoni

L’empresari i filantrop Bill Gates (65), fundador de Microsoft i un dels homes més rics del món, ha anunciat en les xarxes socials el seu divorci de Melinda (56) després de 27 anys de matrimoni. En un comunicat conjunt, la parella ha revelat la seua decisió “després de molt pensar”, després de més de tres dècades d’amor i amb tres fills en comú: Jennifer, Rory i Phoebe. Tots dos anuncien, no obstant això, que continuaran treballant junts en la fundació que comparteixen.

“Després de molt pensar i de molta faena en la nostra relació, hem pres la decisió d’acabar el nostre matrimoni. Durant els últims 27 anys hem criat a tres fills increïbles i hem construït una fundació que funciona a tot el món per a permetre que totes les persones puguen tindre una vida sana i productiva. Continuem compartint la nostra fe en aqueixa missió i continuarem el nostre treball junts en la fundació, però pensem que ja no podem créixer junts com a parella en esta fase de les nostres vides. Demanem espai i privacitat per a la nostra família mentre comencem a navegar per esta nova vida”, expressa el seu comunicat.

 

Bill i Melinda Gates van començar la seua relació en 1987 després de conéixer-se en una fira comercial a Nova York. Ella treballaria després en màrqueting en Microsoft i més tard seria nomenada gerent general en una de les branques de la mateixa empresa.

No seria fins a l’1 de gener de 1994 quan farien el pas casant-se a Hawaii. Dos anys després, Melinda va deixar Microsoft per a cuidar de la família que tots dos havien creat i fins ara compartien una fortuna que Forbes situa per damunt dels 120.000 milions de dòlars.

Junts continuaran treballant en la Fundació Bill & Melinda Gates que tants diners ha destinat a causes benèfiques i que va aconseguir el Premi Príncep d’Astúries de Cooperació Internacional en 2006. Un any abans, la parella va ser nomenada guanyadora de manera conjunta del premi a ‘Persona de l’any’ de la revista Time al costat del cantant Bono. Cal recordar que fa tan sols uns mesos, la mateixa fundació va tractar si es fes amb 100 milions de vacunes per a lluitar contra el coronavirus en més de noranta països en vies de desenvolupament.

 

Fortuna del matrimoni

 

La fortuna de Bill Gates, segons la llista Forbes, se situa en els 124.000 milions de dòlars -uns 103.000 milions d’euros-, mentre que la de la seua dona Melinda ronda, segons ‘Clarí’, els 70.000 milions de dòlars -uns 58.000 milions-. Un dels primers aspectes a repartir seria l’1% que tots dos continuen posseint de Microsoft i que tindria un valor de 7.000 milions de dòlars -uns 5,8 milions d’euros-.

No obstant això, tot el protagonisme se l’emporten els 50.000 milions de dòlars que té de valor la fundació que tots dos van crear junts l’any 2000 i en la qual, segons el comunicat, tots dos continuaran treballant junts. De moment es desconeix si entre tots dos tenen un acord prenupcial

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.