Bill Gates i Melinda Gates es divorcien després de 27 anys de matrimoni

L’empresari i filantrop Bill Gates (65), fundador de Microsoft i un dels homes més rics del món, ha anunciat en les xarxes socials el seu divorci de Melinda (56) després de 27 anys de matrimoni. En un comunicat conjunt, la parella ha revelat la seua decisió «després de molt pensar», després de més de tres dècades d’amor i amb tres fills en comú: Jennifer, Rory i Phoebe. Tots dos anuncien, no obstant això, que continuaran treballant junts en la fundació que comparteixen.

«Després de molt pensar i de molta faena en la nostra relació, hem pres la decisió d’acabar el nostre matrimoni. Durant els últims 27 anys hem criat a tres fills increïbles i hem construït una fundació que funciona a tot el món per a permetre que totes les persones puguen tindre una vida sana i productiva. Continuem compartint la nostra fe en aqueixa missió i continuarem el nostre treball junts en la fundació, però pensem que ja no podem créixer junts com a parella en esta fase de les nostres vides. Demanem espai i privacitat per a la nostra família mentre comencem a navegar per esta nova vida», expressa el seu comunicat.

 

Bill i Melinda Gates van començar la seua relació en 1987 després de conéixer-se en una fira comercial a Nova York. Ella treballaria després en màrqueting en Microsoft i més tard seria nomenada gerent general en una de les branques de la mateixa empresa.

No seria fins a l’1 de gener de 1994 quan farien el pas casant-se a Hawaii. Dos anys després, Melinda va deixar Microsoft per a cuidar de la família que tots dos havien creat i fins ara compartien una fortuna que Forbes situa per damunt dels 120.000 milions de dòlars.

Junts continuaran treballant en la Fundació Bill & Melinda Gates que tants diners ha destinat a causes benèfiques i que va aconseguir el Premi Príncep d’Astúries de Cooperació Internacional en 2006. Un any abans, la parella va ser nomenada guanyadora de manera conjunta del premi a ‘Persona de l’any’ de la revista Time al costat del cantant Bono. Cal recordar que fa tan sols uns mesos, la mateixa fundació va tractar si es fes amb 100 milions de vacunes per a lluitar contra el coronavirus en més de noranta països en vies de desenvolupament.

 

Fortuna del matrimoni

 

La fortuna de Bill Gates, segons la llista Forbes, se situa en els 124.000 milions de dòlars -uns 103.000 milions d’euros-, mentre que la de la seua dona Melinda ronda, segons ‘Clarí’, els 70.000 milions de dòlars -uns 58.000 milions-. Un dels primers aspectes a repartir seria l’1% que tots dos continuen posseint de Microsoft i que tindria un valor de 7.000 milions de dòlars -uns 5,8 milions d’euros-.

No obstant això, tot el protagonisme se l’emporten els 50.000 milions de dòlars que té de valor la fundació que tots dos van crear junts l’any 2000 i en la qual, segons el comunicat, tots dos continuaran treballant junts. De moment es desconeix si entre tots dos tenen un acord prenupcial

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.