Camió amb 4.500l de gasoil bolca en la CV-563 en la Llosa de Ranes

 

Este dijous de matí, cap a les 08.00 hores, un camió que anava carregat amb 4.500 litres de gasoil ha bolcat en la carretera CV-583, en el terme municipal de la Llosa de Ranes, en la comarca de la Costera (València). L’accident ha obligat a tallar durant vora tres hores la via, però no ha provocat vessament de la càrrega ni cap ferit, segons han informat fonts del Centre de Gestió de Trànsit i del Consorci Provincial de Bombers.

 

El succés s’ha registrat, per causes no precisades, quan el vehicle ha bolcat en el quilòmetre 0,8 d’esta carretera, en la Llosa de Ranes en direcció cap a Manuel. En contindre càrrega, s’ha hagut de buidar el gasoil abans de retirar el camió de la calçada, segons Trànsit. Quant al conductor, no ha quedat atrapat.

 

 

Segons bombers, el camió transportava 4.500 litres de gasoil de repartiment a domicili. Fins al lloc s’han mobilitzat bombers de Xàtiva i el cap del sector, que estan en prevenció, mentres que una grua ha alçat el camió per a poder fer el transvasament de la càrrega i retirar-lo. D’acord amb el Centre de Gestió de Trànsit, passades les 11.00 hores ja havia quedat resolt el sinistre i la carretera va quedar reoberta a la circulació.

 

Una operació ben organitzada

Per a poder moure el camió, ha calgut desplaçar dos grues al lloc. En eixe moment, s’han fet dos dics de contenció per a possibles fuites del producte, un amb serradures a tres metres del vehicle en previsió de xicotetes fuites, i un altre situat a 50 metres amb terra.

 

Després, s’ha preparat (amb cobertes de rodes de cotxes) una base en el lateral de la cisterna per a minimitzar l’impacte i el frec de la mateixa en l’asfalt, i s’ha procedit a crear una altra base de protecció sobre el vehicle i la zona amb espuma per a minimitzar els riscos durant la maniobra. Finalment, s’ha fet la maniobra en dos fases, la primera col·locant el camió sobre el seu lateral i la segona per a portar-lo sobre les seues rodes.

 

Acabada la maniobra, i verificat que no existia cap fuita del contingut, s’ha decidit a carregar el vehicle accidentat sobre un camió góndola per a portar-lo fins al recinte de la base de les grues –que està situat a 5 km d’allí– i s’ha procedit, en eixe punt, a transvasar el producte. A més, s’ha fet seguiment de la góndola fins al punt de descàrrega en previsió d’algun risc.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.