Camió amb 4.500l de gasoil bolca en la CV-563 en la Llosa de Ranes

 

Este dijous de matí, cap a les 08.00 hores, un camió que anava carregat amb 4.500 litres de gasoil ha bolcat en la carretera CV-583, en el terme municipal de la Llosa de Ranes, en la comarca de la Costera (València). L’accident ha obligat a tallar durant vora tres hores la via, però no ha provocat vessament de la càrrega ni cap ferit, segons han informat fonts del Centre de Gestió de Trànsit i del Consorci Provincial de Bombers.

 

El succés s’ha registrat, per causes no precisades, quan el vehicle ha bolcat en el quilòmetre 0,8 d’esta carretera, en la Llosa de Ranes en direcció cap a Manuel. En contindre càrrega, s’ha hagut de buidar el gasoil abans de retirar el camió de la calçada, segons Trànsit. Quant al conductor, no ha quedat atrapat.

 

 

Segons bombers, el camió transportava 4.500 litres de gasoil de repartiment a domicili. Fins al lloc s’han mobilitzat bombers de Xàtiva i el cap del sector, que estan en prevenció, mentres que una grua ha alçat el camió per a poder fer el transvasament de la càrrega i retirar-lo. D’acord amb el Centre de Gestió de Trànsit, passades les 11.00 hores ja havia quedat resolt el sinistre i la carretera va quedar reoberta a la circulació.

 

Una operació ben organitzada

Per a poder moure el camió, ha calgut desplaçar dos grues al lloc. En eixe moment, s’han fet dos dics de contenció per a possibles fuites del producte, un amb serradures a tres metres del vehicle en previsió de xicotetes fuites, i un altre situat a 50 metres amb terra.

 

Després, s’ha preparat (amb cobertes de rodes de cotxes) una base en el lateral de la cisterna per a minimitzar l’impacte i el frec de la mateixa en l’asfalt, i s’ha procedit a crear una altra base de protecció sobre el vehicle i la zona amb espuma per a minimitzar els riscos durant la maniobra. Finalment, s’ha fet la maniobra en dos fases, la primera col·locant el camió sobre el seu lateral i la segona per a portar-lo sobre les seues rodes.

 

Acabada la maniobra, i verificat que no existia cap fuita del contingut, s’ha decidit a carregar el vehicle accidentat sobre un camió góndola per a portar-lo fins al recinte de la base de les grues –que està situat a 5 km d’allí– i s’ha procedit, en eixe punt, a transvasar el producte. A més, s’ha fet seguiment de la góndola fins al punt de descàrrega en previsió d’algun risc.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.