Camió amb 4.500l de gasoil bolca en la CV-563 en la Llosa de Ranes

 

Este dijous de matí, cap a les 08.00 hores, un camió que anava carregat amb 4.500 litres de gasoil ha bolcat en la carretera CV-583, en el terme municipal de la Llosa de Ranes, en la comarca de la Costera (València). L’accident ha obligat a tallar durant vora tres hores la via, però no ha provocat vessament de la càrrega ni cap ferit, segons han informat fonts del Centre de Gestió de Trànsit i del Consorci Provincial de Bombers.

 

El succés s’ha registrat, per causes no precisades, quan el vehicle ha bolcat en el quilòmetre 0,8 d’esta carretera, en la Llosa de Ranes en direcció cap a Manuel. En contindre càrrega, s’ha hagut de buidar el gasoil abans de retirar el camió de la calçada, segons Trànsit. Quant al conductor, no ha quedat atrapat.

 

 

Segons bombers, el camió transportava 4.500 litres de gasoil de repartiment a domicili. Fins al lloc s’han mobilitzat bombers de Xàtiva i el cap del sector, que estan en prevenció, mentres que una grua ha alçat el camió per a poder fer el transvasament de la càrrega i retirar-lo. D’acord amb el Centre de Gestió de Trànsit, passades les 11.00 hores ja havia quedat resolt el sinistre i la carretera va quedar reoberta a la circulació.

 

Una operació ben organitzada

Per a poder moure el camió, ha calgut desplaçar dos grues al lloc. En eixe moment, s’han fet dos dics de contenció per a possibles fuites del producte, un amb serradures a tres metres del vehicle en previsió de xicotetes fuites, i un altre situat a 50 metres amb terra.

 

Després, s’ha preparat (amb cobertes de rodes de cotxes) una base en el lateral de la cisterna per a minimitzar l’impacte i el frec de la mateixa en l’asfalt, i s’ha procedit a crear una altra base de protecció sobre el vehicle i la zona amb espuma per a minimitzar els riscos durant la maniobra. Finalment, s’ha fet la maniobra en dos fases, la primera col·locant el camió sobre el seu lateral i la segona per a portar-lo sobre les seues rodes.

 

Acabada la maniobra, i verificat que no existia cap fuita del contingut, s’ha decidit a carregar el vehicle accidentat sobre un camió góndola per a portar-lo fins al recinte de la base de les grues –que està situat a 5 km d’allí– i s’ha procedit, en eixe punt, a transvasar el producte. A més, s’ha fet seguiment de la góndola fins al punt de descàrrega en previsió d’algun risc.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.