Camió amb 4.500l de gasoil bolca en la CV-563 en la Llosa de Ranes

 

Este dijous de matí, cap a les 08.00 hores, un camió que anava carregat amb 4.500 litres de gasoil ha bolcat en la carretera CV-583, en el terme municipal de la Llosa de Ranes, en la comarca de la Costera (València). L’accident ha obligat a tallar durant vora tres hores la via, però no ha provocat vessament de la càrrega ni cap ferit, segons han informat fonts del Centre de Gestió de Trànsit i del Consorci Provincial de Bombers.

 

El succés s’ha registrat, per causes no precisades, quan el vehicle ha bolcat en el quilòmetre 0,8 d’esta carretera, en la Llosa de Ranes en direcció cap a Manuel. En contindre càrrega, s’ha hagut de buidar el gasoil abans de retirar el camió de la calçada, segons Trànsit. Quant al conductor, no ha quedat atrapat.

 

 

Segons bombers, el camió transportava 4.500 litres de gasoil de repartiment a domicili. Fins al lloc s’han mobilitzat bombers de Xàtiva i el cap del sector, que estan en prevenció, mentres que una grua ha alçat el camió per a poder fer el transvasament de la càrrega i retirar-lo. D’acord amb el Centre de Gestió de Trànsit, passades les 11.00 hores ja havia quedat resolt el sinistre i la carretera va quedar reoberta a la circulació.

 

Una operació ben organitzada

Per a poder moure el camió, ha calgut desplaçar dos grues al lloc. En eixe moment, s’han fet dos dics de contenció per a possibles fuites del producte, un amb serradures a tres metres del vehicle en previsió de xicotetes fuites, i un altre situat a 50 metres amb terra.

 

Després, s’ha preparat (amb cobertes de rodes de cotxes) una base en el lateral de la cisterna per a minimitzar l’impacte i el frec de la mateixa en l’asfalt, i s’ha procedit a crear una altra base de protecció sobre el vehicle i la zona amb espuma per a minimitzar els riscos durant la maniobra. Finalment, s’ha fet la maniobra en dos fases, la primera col·locant el camió sobre el seu lateral i la segona per a portar-lo sobre les seues rodes.

 

Acabada la maniobra, i verificat que no existia cap fuita del contingut, s’ha decidit a carregar el vehicle accidentat sobre un camió góndola per a portar-lo fins al recinte de la base de les grues –que està situat a 5 km d’allí– i s’ha procedit, en eixe punt, a transvasar el producte. A més, s’ha fet seguiment de la góndola fins al punt de descàrrega en previsió d’algun risc.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Jupol denuncia la tardana mobilització de la Policia Nacional durant la dana de 2024 a València

El sindicat Jupol acusa la Direcció Superior de València de reaccionar tard davant la dana de 2024 i de deixar sense desplegar a unitats preparades mentres es derivava als agents al 112 com a voluntaris per a retirar fang.

El pallasso alacantí David García Coll lidera Kurios, l’espectacle de Circ del Sol a Alacant

L'artista alacantí David García Coll encarna a un científic idealista del segle XIX en Kurios, el muntatge de Circ del Sol que arribarà a la Platja de Sant Joan del 16 de juliol al 23 d'agost.

L’Eurocambra alça la immunitat a Alvise Pérez perquè siga jutjat per assetjament a la fiscal Gisbert

El Parlament Europeu ha alçat la immunitat parlamentària de Luis Alvise Pérez, líder des Va acabar la Festa, perquè el Tribunal Suprem puga investigar-li per presumpte assetjament a la fiscal de delictes d'odi Susana Gisbert.

La jutgessa que investiga la DANA citarà a Carlos Mazón com a testimoni després de la decisió de l’Audiència

La jutgessa del Jutjat 3 de Catarroja posposa la citació com a testimoni del expresident de la Generalitat Carlos Mazón fins que l'Audiència de València resolga el seu recurs per a personar-se en la causa per la DANA.

La Comunitat Valenciana se situa com la tercera regió amb menor sinistralitat laboral

La Comunitat Valenciana es consolida com la tercera autonomia amb menor sinistralitat laboral, reduïx accidents i reforça la prevenció en la reincorporació després d'una baixa.

Sanitat fixa el 4 de maig per a negociar la implantació de la jornada de 35 hores

La Conselleria de Sanitat convoca la Taula Sectorial el 4 de maig per a arrancar la negociació de la jornada de 35 hores en la sanitat valenciana a partir de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

Borriana activa un cens genètic caní per a identificar als amos per ADN

Borriana posa en marxa un cens genètic caní que permetrà identificar als propietaris a partir de l'ADN dels seus gossos i sancionar els excrements abandonats en la via pública.

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.