Camió amb 4.500l de gasoil bolca en la CV-563 en la Llosa de Ranes

 

Este dijous de matí, cap a les 08.00 hores, un camió que anava carregat amb 4.500 litres de gasoil ha bolcat en la carretera CV-583, en el terme municipal de la Llosa de Ranes, en la comarca de la Costera (València). L’accident ha obligat a tallar durant vora tres hores la via, però no ha provocat vessament de la càrrega ni cap ferit, segons han informat fonts del Centre de Gestió de Trànsit i del Consorci Provincial de Bombers.

 

El succés s’ha registrat, per causes no precisades, quan el vehicle ha bolcat en el quilòmetre 0,8 d’esta carretera, en la Llosa de Ranes en direcció cap a Manuel. En contindre càrrega, s’ha hagut de buidar el gasoil abans de retirar el camió de la calçada, segons Trànsit. Quant al conductor, no ha quedat atrapat.

 

 

Segons bombers, el camió transportava 4.500 litres de gasoil de repartiment a domicili. Fins al lloc s’han mobilitzat bombers de Xàtiva i el cap del sector, que estan en prevenció, mentres que una grua ha alçat el camió per a poder fer el transvasament de la càrrega i retirar-lo. D’acord amb el Centre de Gestió de Trànsit, passades les 11.00 hores ja havia quedat resolt el sinistre i la carretera va quedar reoberta a la circulació.

 

Una operació ben organitzada

Per a poder moure el camió, ha calgut desplaçar dos grues al lloc. En eixe moment, s’han fet dos dics de contenció per a possibles fuites del producte, un amb serradures a tres metres del vehicle en previsió de xicotetes fuites, i un altre situat a 50 metres amb terra.

 

Després, s’ha preparat (amb cobertes de rodes de cotxes) una base en el lateral de la cisterna per a minimitzar l’impacte i el frec de la mateixa en l’asfalt, i s’ha procedit a crear una altra base de protecció sobre el vehicle i la zona amb espuma per a minimitzar els riscos durant la maniobra. Finalment, s’ha fet la maniobra en dos fases, la primera col·locant el camió sobre el seu lateral i la segona per a portar-lo sobre les seues rodes.

 

Acabada la maniobra, i verificat que no existia cap fuita del contingut, s’ha decidit a carregar el vehicle accidentat sobre un camió góndola per a portar-lo fins al recinte de la base de les grues –que està situat a 5 km d’allí– i s’ha procedit, en eixe punt, a transvasar el producte. A més, s’ha fet seguiment de la góndola fins al punt de descàrrega en previsió d’algun risc.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.

El Consell reforça el gasto social en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 augmenten el gasto en sanitat, educació, servicis socials, vivenda, ocupació, emergències i justícia, amb especial focus en jóvens i famílies.