Dos bombers ferits i dos camions cremats en un incendi a Polinyà de Xúquer

 

Els bombers del Consorci Provincial de València han estat treballant a diversos incendis de vegetació durant la jornada del dilluns, amb alerta 3 a la província de València per màxim risc d’incendis forestals. Alguns d’ells s’han complicat a causa de les condicions meteorològiques, concretament a un incendi de vegetació de Polinyà del Xúquer, que ha cremat zona de camps i un palmerar.

Allí, un canvi sobtat de vent ha provocat que dos camions de bombers s’hagen vist afectats per les flames quedant totalment cremats. Així mateix dos bombers han hagut de ser sigut atesos per mitjans sanitaris per cremades de primer i segon grau, encara que no han necessitat ingrés hospitalari.

Fins a l’incendi, el Consorci havia mobilitzat un total de tres dotacions de bombers, diverses unitats de comandament del Consorci, quatre brigades de la Diputació de València, dos unitats de bombers forestals de GVA-Sgise i dos mitjans aeris de GVA.

Cal recordar que davant la situació d’Alerta 3 declarada pel risc extrem d’incendis forestals per a tota la província de València per al dilluns dia 12 de juliol, el Consorci Provincial de Bombers de València va activar durant tota la jornada el reforç del dispositiu especial contra incendis forestals, afegint una segona eixida completa als parcs principals, en horari de 10 a 22 h.

A més han reforçat el personal del Centre de Comunicació i Control, així com de les àrees de Coordinador Forestal, Tècnic Forestal, Cap de Sector, Oficial, Cap d’Operacions, i parcs de bombers voluntaris. A més el dispositiu especial compta amb 56 brigades forestals de Diputació i 12 coordinadors d’estes brigades.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per al xoc polític

Pilar Bernabé acusa a María José Catalá d'utilitzar la regularització d'immigrants per a generar conflicte polític i recorda que el procés compta amb un ampli suport social i institucional.

València reforça els seus servicis socials amb 39 contractacions davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter d'urgència a 39 professionals i destinarà més d'un milió d'euros per a atendre el procés de regularització extraordinària de migrants, mentres exigix al Govern finançament i claredat en els criteris de vulnerabilitat.

Les Corts tornen a suspendre el Dia de la Cambra del 25 d’abril per falta de consens

Les Corts Valencianes no celebraran per segon any consecutiu el seu dia institucional del 25 d'abril per la falta d'acord sobre com commemorar la data, decisió que ha deslligat crítiques de l'oposició.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per a la confrontació política

Pilar Bernabé critica que María José Catalá use el procés de regularització d'immigrants per a l'enfrontament polític i defén l'ampli suport social i institucional a la iniciativa.

Reobert un carril de la A-3 després de més de 30 hores tallada pel xoc de dos camions a Conca

L'A-3 recupera parcialment la circulació en sentit Madrid a l'altura d'Honrubia, després de romandre més de trenta hores totalment tallada per la col·lisió de dos camions.

L’ampliació de l’Hospital Vega Baixa d’Orihuela estarà llesta abans de 2027

La Generalitat preveu culminar enguany l'ampliació de l'Hospital Vega Baixa d'Orihuela, amb dos nous edificis, més de 82 milions d'inversió i un fort augment de consultes i quiròfans.

Vox sosté que la prioritat nacional d’Extremadura ja està en el pacte amb Pérez Llorca

Vox defén que el concepte de prioritat nacional de l'acord a Extremadura ja s'aplica en el pacte d'investidura amb Juanfran Pérez Llorca, mentres PP, PSPV i Compromís discrepen sobre el seu abast.