16.8 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Dos bombers ferits i dos camions cremats en un incendi a Polinyà de Xúquer

 

Els bombers del Consorci Provincial de València han estat treballant a diversos incendis de vegetació durant la jornada del dilluns, amb alerta 3 a la província de València per màxim risc d’incendis forestals. Alguns d’ells s’han complicat a causa de les condicions meteorològiques, concretament a un incendi de vegetació de Polinyà del Xúquer, que ha cremat zona de camps i un palmerar.

Allí, un canvi sobtat de vent ha provocat que dos camions de bombers s’hagen vist afectats per les flames quedant totalment cremats. Així mateix dos bombers han hagut de ser sigut atesos per mitjans sanitaris per cremades de primer i segon grau, encara que no han necessitat ingrés hospitalari.

Fins a l’incendi, el Consorci havia mobilitzat un total de tres dotacions de bombers, diverses unitats de comandament del Consorci, quatre brigades de la Diputació de València, dos unitats de bombers forestals de GVA-Sgise i dos mitjans aeris de GVA.

Cal recordar que davant la situació d’Alerta 3 declarada pel risc extrem d’incendis forestals per a tota la província de València per al dilluns dia 12 de juliol, el Consorci Provincial de Bombers de València va activar durant tota la jornada el reforç del dispositiu especial contra incendis forestals, afegint una segona eixida completa als parcs principals, en horari de 10 a 22 h.

A més han reforçat el personal del Centre de Comunicació i Control, així com de les àrees de Coordinador Forestal, Tècnic Forestal, Cap de Sector, Oficial, Cap d’Operacions, i parcs de bombers voluntaris. A més el dispositiu especial compta amb 56 brigades forestals de Diputació i 12 coordinadors d’estes brigades.

Últimes notícies

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.