Els veïns afirmen que l’amo de la casa de l’explosió en Torrevieja havia amenaçat en fer volar l’edifici

 

Actualització 20/11/2020 a les 10.25 hores. Els veïns de la casa de Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), a on hi ha hagut una gran explosió esta matinada de dijous per gas butà han manifestat que l’amo d’eixa vivenda havia amenaçat en numeroses ocasions en el passat que tenia intenció de «volar» l’edifici.

 

La deflagració ha tingut lloc cap a les 06.20 hores en una casa de l’encreuament de l’avinguda de Diego Ramírez i el carrer d’Apol·lo, i s’ha saldat sense ferits tot i que ha provocat importants destrosses en 14 cases de la mateixa planta i altres menors en els pisos superiors.

 

Encara que al principi es va buscar entre les runes a l’amo de la casa, finalment s’ha comprovat que no està i en ara  es busca el seu parador, amb la finalitat de determinar la seua possible implicació en el sinistre. En declaracions a Efe Televisió, un portaveu dels bombers ha informat que este home «havia amenaçat que anava a volar l’edifici» en diferents ocasions i que, per això, alguns dels veïns li havien denunciat.

 

Dins de la casa hi havia 9 botelles de gas butà, 3 de càmping gas, pots de pintura i llandes de gasolina «estratègicament repartides» per les estades, segons el bomber, qui ha assenyalat que a la llum de tots els indicis «cal pensar que hi havia una intencionalitat perquè es produïra l’explosió».

 

Els veïns afirmen que «està mal del cap»

Un veí porta amb porta ha indicat a Efe Televisió que l’amo del pis a on hi ha hagut l’explosió «està malament del cap» i que ell li ha posat diferents denúncies per amenaçar als veïns, inclosos als seus fills. Per això, esta veí que és taxista creu que esta denúncia va poder fer que l’home posara en pràctica les seues amenaces de fer volar la casa.

 

Un altre veí de la tercera planta ha manifestat que «l’explosió ha sigut enorme» i ha afegit que li «ha tocat la loteria» perquè no ha patit danys ni ell ni els seus veïns, i ha confessat que no preveia que hi haguera una situació d’esta classe. 

 

Busquen entre la runa al propietari d’una casa a on hi ha hagut una explosió de gas en Torrevieja

Els bombers busquen a un home entre els enderrocs que ha provocat una gran explosió de gas butà registrada esta matinada de dijous dins d’una casa en la localitat de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), possiblement intencionada i que de moment no ha deixat ferits.

 

Segons el Consorci Provincial de Bombers de la Diputació d’Alacant i Emergències de la Generalitat, la forta deflagració s’ha produït cap a les 6.20 hores en una casa situada en l’encreuament entre l’avinguda de Diego Ramírez i el carrer d’Apol·lo, i es busca al propietari de l’immoble entre els rebles.

 

Es creu que l’explosió ha sigut provocada perquè s’han trobat diferents bombones de gas i gasolina, segons els bombers. La deflagració, que ha causat una gran ona expansiva, ha arrasat la casa.

 

Els bombers, Guàrdia Civil i la Policia Local han evacuat l’edifici i ara mateix es valora les condicions d’habitabilitat, a demés d’investigar-se els detalls del que ha passat. Es continua buscant entre els enderrocs a l’amo de la casa i, segons ha indicat a Efe el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU), no hi ha ferits.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla