Els veïns afirmen que l’amo de la casa de l’explosió en Torrevieja havia amenaçat en fer volar l’edifici

 

Actualització 20/11/2020 a les 10.25 hores. Els veïns de la casa de Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), a on hi ha hagut una gran explosió esta matinada de dijous per gas butà han manifestat que l’amo d’eixa vivenda havia amenaçat en numeroses ocasions en el passat que tenia intenció de «volar» l’edifici.

 

La deflagració ha tingut lloc cap a les 06.20 hores en una casa de l’encreuament de l’avinguda de Diego Ramírez i el carrer d’Apol·lo, i s’ha saldat sense ferits tot i que ha provocat importants destrosses en 14 cases de la mateixa planta i altres menors en els pisos superiors.

 

Encara que al principi es va buscar entre les runes a l’amo de la casa, finalment s’ha comprovat que no està i en ara  es busca el seu parador, amb la finalitat de determinar la seua possible implicació en el sinistre. En declaracions a Efe Televisió, un portaveu dels bombers ha informat que este home «havia amenaçat que anava a volar l’edifici» en diferents ocasions i que, per això, alguns dels veïns li havien denunciat.

 

Dins de la casa hi havia 9 botelles de gas butà, 3 de càmping gas, pots de pintura i llandes de gasolina «estratègicament repartides» per les estades, segons el bomber, qui ha assenyalat que a la llum de tots els indicis «cal pensar que hi havia una intencionalitat perquè es produïra l’explosió».

 

Els veïns afirmen que «està mal del cap»

Un veí porta amb porta ha indicat a Efe Televisió que l’amo del pis a on hi ha hagut l’explosió «està malament del cap» i que ell li ha posat diferents denúncies per amenaçar als veïns, inclosos als seus fills. Per això, esta veí que és taxista creu que esta denúncia va poder fer que l’home posara en pràctica les seues amenaces de fer volar la casa.

 

Un altre veí de la tercera planta ha manifestat que «l’explosió ha sigut enorme» i ha afegit que li «ha tocat la loteria» perquè no ha patit danys ni ell ni els seus veïns, i ha confessat que no preveia que hi haguera una situació d’esta classe. 

 

Busquen entre la runa al propietari d’una casa a on hi ha hagut una explosió de gas en Torrevieja

Els bombers busquen a un home entre els enderrocs que ha provocat una gran explosió de gas butà registrada esta matinada de dijous dins d’una casa en la localitat de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), possiblement intencionada i que de moment no ha deixat ferits.

 

Segons el Consorci Provincial de Bombers de la Diputació d’Alacant i Emergències de la Generalitat, la forta deflagració s’ha produït cap a les 6.20 hores en una casa situada en l’encreuament entre l’avinguda de Diego Ramírez i el carrer d’Apol·lo, i es busca al propietari de l’immoble entre els rebles.

 

Es creu que l’explosió ha sigut provocada perquè s’han trobat diferents bombones de gas i gasolina, segons els bombers. La deflagració, que ha causat una gran ona expansiva, ha arrasat la casa.

 

Els bombers, Guàrdia Civil i la Policia Local han evacuat l’edifici i ara mateix es valora les condicions d’habitabilitat, a demés d’investigar-se els detalls del que ha passat. Es continua buscant entre els enderrocs a l’amo de la casa i, segons ha indicat a Efe el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU), no hi ha ferits.

Últimes notícies

Pérez Llorca exige que els alts càrrecs de l’Estat facen públics els seus missatges sobre la dana

El president Juanfran Pérez Llorca ha instat el PSPV a demanar als responsables de CHJ i Aemet que facen públics els missatges que van intercanviar el 29 d’octubre de 2024 durant la dana que va causar 230 morts a la província de València. L’oposició li ha reclamat dimissions, eleccions anticipades i ha acusat el Consell de gestió nefasta de l’emergència.

Reforcen la seguretat de Susana Camarero per un home que acudix a tots els seus actes

La Policia Autonòmica ha reforçat la contravigilància al voltant de la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, per la presència reiterada d’un home amb nombrosos antecedents que acudix a tots els seus actes públics i s’espera davant la Conselleria.

Vox exigirà prioritat nacional i més retalls a agents socials en els pressupostos del 2026

Vox ha anunciat que presentarà esmenes als pressupostos de la Generalitat del 2026 per a introduir la prioritat nacional en ajudes públiques i vivenda i per a rebaixar un 20 % addicional les subvencions a patronal i sindicats, fins al 50 % en dos anys. El partit vincula l’aprovació dels comptes a l’aplicació d’estes mesures i reivindica que el pacte amb el PP inclou també la defensa del producte nacional.

El Vila-real CF demana començar la Lliga jugant fora per les obres a l’estadi de la Ceràmica

El Vila-real CF ha sol·licitat a LaLiga disputar com a visitant les tres primeres jornades del pròxim campionat per poder completar les obres de remodelació de l’estadi de la Ceràmica.

El desig d’un refugiat palestí a Alacant: reagrupar la seua família per a viure en pau

El refugiat palestí Karam Alzweidi, establit a Alacant, vol portar la seua família des de Gaza, especialment la mare, perquè puguen viure a Espanya amb dignitat, llibertat i pau, malgrat els obstacles burocràtics i la destrucció del consolat espanyol.

Així seran els dies grans de les Fogueres d’Alacant: mascletades, ‘plantà’ i ‘cremà’

Alacant enceta els dies grans de les Fogueres de Sant Joan amb la primera mascletà en Luceros, la ‘plantà’ de més de 180 monuments i la ‘cremà’ final en la nit del 24 al 25 de juny.

Carrasco assegura que PP i Vox ja han complit quasi tot el pacte de govern a Castelló

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, afirma que el govern PP-Vox ja ha executat o té en marxa el 87% del seu acord de govern i destaca avanços en vivenda, empleu i rebaixa fiscal quan es complixen tres anys del mandat.

Catalá posa el focus en les urnes davant un possible congrés del PP valencià

L'alcaldessa de València, María José Catalá, rebutja entrar en el debat sobre un congrés regional del PP i insistix que la prioritat és preparar-se per a les pròximes eleccions, descartant alhora una candidatura seua a la Generalitat.