15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Els veïns afirmen que l’amo de la casa de l’explosió en Torrevieja havia amenaçat en fer volar l’edifici

 

Actualització 20/11/2020 a les 10.25 hores. Els veïns de la casa de Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), a on hi ha hagut una gran explosió esta matinada de dijous per gas butà han manifestat que l’amo d’eixa vivenda havia amenaçat en numeroses ocasions en el passat que tenia intenció de «volar» l’edifici.

 

La deflagració ha tingut lloc cap a les 06.20 hores en una casa de l’encreuament de l’avinguda de Diego Ramírez i el carrer d’Apol·lo, i s’ha saldat sense ferits tot i que ha provocat importants destrosses en 14 cases de la mateixa planta i altres menors en els pisos superiors.

 

Encara que al principi es va buscar entre les runes a l’amo de la casa, finalment s’ha comprovat que no està i en ara  es busca el seu parador, amb la finalitat de determinar la seua possible implicació en el sinistre. En declaracions a Efe Televisió, un portaveu dels bombers ha informat que este home «havia amenaçat que anava a volar l’edifici» en diferents ocasions i que, per això, alguns dels veïns li havien denunciat.

 

Dins de la casa hi havia 9 botelles de gas butà, 3 de càmping gas, pots de pintura i llandes de gasolina «estratègicament repartides» per les estades, segons el bomber, qui ha assenyalat que a la llum de tots els indicis «cal pensar que hi havia una intencionalitat perquè es produïra l’explosió».

 

Els veïns afirmen que «està mal del cap»

Un veí porta amb porta ha indicat a Efe Televisió que l’amo del pis a on hi ha hagut l’explosió «està malament del cap» i que ell li ha posat diferents denúncies per amenaçar als veïns, inclosos als seus fills. Per això, esta veí que és taxista creu que esta denúncia va poder fer que l’home posara en pràctica les seues amenaces de fer volar la casa.

 

Un altre veí de la tercera planta ha manifestat que «l’explosió ha sigut enorme» i ha afegit que li «ha tocat la loteria» perquè no ha patit danys ni ell ni els seus veïns, i ha confessat que no preveia que hi haguera una situació d’esta classe. 

 

Busquen entre la runa al propietari d’una casa a on hi ha hagut una explosió de gas en Torrevieja

Els bombers busquen a un home entre els enderrocs que ha provocat una gran explosió de gas butà registrada esta matinada de dijous dins d’una casa en la localitat de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), possiblement intencionada i que de moment no ha deixat ferits.

 

Segons el Consorci Provincial de Bombers de la Diputació d’Alacant i Emergències de la Generalitat, la forta deflagració s’ha produït cap a les 6.20 hores en una casa situada en l’encreuament entre l’avinguda de Diego Ramírez i el carrer d’Apol·lo, i es busca al propietari de l’immoble entre els rebles.

 

Es creu que l’explosió ha sigut provocada perquè s’han trobat diferents bombones de gas i gasolina, segons els bombers. La deflagració, que ha causat una gran ona expansiva, ha arrasat la casa.

 

Els bombers, Guàrdia Civil i la Policia Local han evacuat l’edifici i ara mateix es valora les condicions d’habitabilitat, a demés d’investigar-se els detalls del que ha passat. Es continua buscant entre els enderrocs a l’amo de la casa i, segons ha indicat a Efe el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU), no hi ha ferits.

Últimes notícies

Vueling programa més de 1,6 milions de seients a Alacant per a l’estiu de 2026

L'aerolínia incrementa un 18% la seua capacitat respecte a 2025 i operarà 16 rutes, nou internacionals, després de basar un avió addicional a Alacant i afegir freqüències.

Pérez Llorca ressalta les dades ‘magnífiques’ del turisme en les tres províncies valencianes

Pérez Llorca ha qualificat de 'magnífics' els resultats turístics de Castelló, València i Alacant en l'últim any. Ha defés una presència 'positiva' en Fitur per a reforçar l'oferta provincial.

Sanitat no detecta reutilització de catèters a l’Hospital del Vinalopó i avisa de mesures

El conseller Marciano Gómez ha assegurat que la inspecció urgent a l'Hospital del Vinalopó no ha trobat proves de reutilització de catèters. Si afloren irregularitats, promet actuar amb 'amb contundència'.

Pérez Llorca defén que l’estatut d’expresidents valencià és molt similar al d’altres regions

Pérez Llorca ha defés que l'estatut per als expresidents valencians és 'molt similar' al d'altres regions i ha acusat a Compromís de buscar titulars. També ha enlletgit que es condicione la reunió del 27 de gener al fet que reclame l'acta de Carlos Mazón.

Dimitix l’alcaldessa de Llocnou de la Corona i manté l’acta

Paqui Llopis ha presentat la seua renúncia per motius personals, familiars i laborals després d'una profunda reflexió. Mantindrà l'acta i les delegacions de Participació i Festes mentres s'ordena el relleu.

Pérez Llorca exigix al Govern aclarir la reducció de velocitat en l’AVE Madrid-Comunitat Valenciana

El president Juanfran Pérez Llorca ha demanat explicacions per la reducció de velocitat en l'AVE Madrid-Comunitat Valenciana després de l'accident de Adamuz. Advertix d'impacte en la seguretat percebuda i possibles efectes en el turisme.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.

Detingut en l’aeroport de Manises amb 102 càpsules d’heroïna en el seu organisme

La Policia Nacional ha detingut a Manises a un passatger amb 102 càpsules d'heroïna en el seu organisme, amb un pes total de 1.140 grams. L'home, de 37 anys, ha ingressat a la presó preventiva per un presumpte delicte de narcotràfic.