Busquen a un reclús acusat de tractar de subornar a un metge en la presó de Fontcalent

 

Les autoritats busquen a un home que en desembre de 2017 va ingressar a la presó de Fontcalent, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), per diferents fets delictius. L’home va aprofitar el seu pas pel centre penitenciari per a intentar subornar a un metge de la presó, amb la finalitat que li fera un informe favorable per a la seua excarceració per raons de salut.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, el funcionari es va oposar a les pretensions de l’acusat i va presentar la corresponent denúncia. Ara, quan ha arribat la data del judici, l’Audiència Provincial d’Alacant ha hagut de suspendre el judici, ja que el sospitós que actualment estava en llibertat, es troba en parador desconegut. Per este motiu, la sala no ha pogut citar al presumpte autor dels fets per a acudir a la vista oral.

 

Tal com pareix, els fets es van produir el 15 de desembre de 2017 en el centre penitenciari d’Alacant. Un dels metges va denunciar que, mentres estava en la consulta, el pres li va oferir tres mil euros a canvi que elaborarà un informe favorable a la seua excarceració per motius de salut. El facultatiu es va negar amb rotunditat i va decidir posar en mans de la justícia esta maniobra.

 

L’acusat no es trobava en el seu domicili

Des de l’episodi de la presumpta extorsió fins al moment del judici, el reu va conseguir l’anhelada llibertat, encara que les fonts consultades pel citat mitjà no van poder precisar les circumstàncies del seu alliberament o si estava relacionat amb el seu estat de salut. Només que quan ha arribat la data de la vista oral i el personal judicial ha anat a entregar-li la notificació, l’acusat no es trobava en el seu domicili.

 

La Fiscalia considera que els fets són constitutius d’un delicte de suborn, motiu pel que reclama per a l’acusat una pena de quatre anys de presó. El judici estava assenyalat per a este dimarts, a on estaven citats tant l’acusat com el metge que va denunciar l’intent de suborn.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.