Busquen a un reclús acusat de tractar de subornar a un metge en la presó de Fontcalent

 

Les autoritats busquen a un home que en desembre de 2017 va ingressar a la presó de Fontcalent, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), per diferents fets delictius. L’home va aprofitar el seu pas pel centre penitenciari per a intentar subornar a un metge de la presó, amb la finalitat que li fera un informe favorable per a la seua excarceració per raons de salut.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, el funcionari es va oposar a les pretensions de l’acusat i va presentar la corresponent denúncia. Ara, quan ha arribat la data del judici, l’Audiència Provincial d’Alacant ha hagut de suspendre el judici, ja que el sospitós que actualment estava en llibertat, es troba en parador desconegut. Per este motiu, la sala no ha pogut citar al presumpte autor dels fets per a acudir a la vista oral.

 

Tal com pareix, els fets es van produir el 15 de desembre de 2017 en el centre penitenciari d’Alacant. Un dels metges va denunciar que, mentres estava en la consulta, el pres li va oferir tres mil euros a canvi que elaborarà un informe favorable a la seua excarceració per motius de salut. El facultatiu es va negar amb rotunditat i va decidir posar en mans de la justícia esta maniobra.

 

L’acusat no es trobava en el seu domicili

Des de l’episodi de la presumpta extorsió fins al moment del judici, el reu va conseguir l’anhelada llibertat, encara que les fonts consultades pel citat mitjà no van poder precisar les circumstàncies del seu alliberament o si estava relacionat amb el seu estat de salut. Només que quan ha arribat la data de la vista oral i el personal judicial ha anat a entregar-li la notificació, l’acusat no es trobava en el seu domicili.

 

La Fiscalia considera que els fets són constitutius d’un delicte de suborn, motiu pel que reclama per a l’acusat una pena de quatre anys de presó. El judici estava assenyalat per a este dimarts, a on estaven citats tant l’acusat com el metge que va denunciar l’intent de suborn.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.