Busquen a un reclús acusat de tractar de subornar a un metge en la presó de Fontcalent

 

Les autoritats busquen a un home que en desembre de 2017 va ingressar a la presó de Fontcalent, en la comarca de l’Alacantí (Alacant), per diferents fets delictius. L’home va aprofitar el seu pas pel centre penitenciari per a intentar subornar a un metge de la presó, amb la finalitat que li fera un informe favorable per a la seua excarceració per raons de salut.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información’, el funcionari es va oposar a les pretensions de l’acusat i va presentar la corresponent denúncia. Ara, quan ha arribat la data del judici, l’Audiència Provincial d’Alacant ha hagut de suspendre el judici, ja que el sospitós que actualment estava en llibertat, es troba en parador desconegut. Per este motiu, la sala no ha pogut citar al presumpte autor dels fets per a acudir a la vista oral.

 

Tal com pareix, els fets es van produir el 15 de desembre de 2017 en el centre penitenciari d’Alacant. Un dels metges va denunciar que, mentres estava en la consulta, el pres li va oferir tres mil euros a canvi que elaborarà un informe favorable a la seua excarceració per motius de salut. El facultatiu es va negar amb rotunditat i va decidir posar en mans de la justícia esta maniobra.

 

L’acusat no es trobava en el seu domicili

Des de l’episodi de la presumpta extorsió fins al moment del judici, el reu va conseguir l’anhelada llibertat, encara que les fonts consultades pel citat mitjà no van poder precisar les circumstàncies del seu alliberament o si estava relacionat amb el seu estat de salut. Només que quan ha arribat la data de la vista oral i el personal judicial ha anat a entregar-li la notificació, l’acusat no es trobava en el seu domicili.

 

La Fiscalia considera que els fets són constitutius d’un delicte de suborn, motiu pel que reclama per a l’acusat una pena de quatre anys de presó. El judici estava assenyalat per a este dimarts, a on estaven citats tant l’acusat com el metge que va denunciar l’intent de suborn.

Últimes notícies

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.