Troben una caixa amb explosius en un habitatge de Sumacàrcer

 

El passat dia 26 d’abril, un home va anar a la caserna de Càrcer comunicant l’aparició d’una caixa de supòsits explosius a l’habitatge d’un familiar de la pedania de Sumacàrcer mentre realitzava una neteja.

Un cop coneguts els fets, el Grup Especial de Desactivació d’Explosius de la Guàrdia Civil de València, es va desplaçar al lloc, comprovant que es tractava d’explosius amb els etiquetatges caducats i deteriorats, es tracta de més de 10 kg d’ammonita en format de cartutxos empaquetada dins d’unes maletes i 77 metres de metxa lenta embreada.

Tots estos efectes que es troben en molt mal estat de conservació són retirats per este GEDEX per procedir a la seua destrucció de manera controlada amb mitjans propis de l’especialitat en Pedrera de municipi valencià de Cotes.

Des de la Guàrdia Civil de València es recorda que la manera d’actuar davant la troballa d’algun artefacte explosiu consisteix a no tocar, ni manipular l’objecte i avisar immediatament a la Guàrdia Civil a través del 062.

Últimes notícies

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.