Troben una caixa amb explosius en un habitatge de Sumacàrcer

 

El passat dia 26 d’abril, un home va anar a la caserna de Càrcer comunicant l’aparició d’una caixa de supòsits explosius a l’habitatge d’un familiar de la pedania de Sumacàrcer mentre realitzava una neteja.

Un cop coneguts els fets, el Grup Especial de Desactivació d’Explosius de la Guàrdia Civil de València, es va desplaçar al lloc, comprovant que es tractava d’explosius amb els etiquetatges caducats i deteriorats, es tracta de més de 10 kg d’ammonita en format de cartutxos empaquetada dins d’unes maletes i 77 metres de metxa lenta embreada.

Tots estos efectes que es troben en molt mal estat de conservació són retirats per este GEDEX per procedir a la seua destrucció de manera controlada amb mitjans propis de l’especialitat en Pedrera de municipi valencià de Cotes.

Des de la Guàrdia Civil de València es recorda que la manera d’actuar davant la troballa d’algun artefacte explosiu consisteix a no tocar, ni manipular l’objecte i avisar immediatament a la Guàrdia Civil a través del 062.

Últimes notícies

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.