13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

A casa fins als 30 anys

Espanya continua sent un dels països europeus on més tard els joves abandonen la llar familiar.

La falta de treball estable, els salaris baixos i la carestia dels lloguers els aboquen a romandre a la seua casa de sempre.

I l’Institut Nacional d’Estadística (INE) acaba de ratificar esta tendència amb la publicació de la seua enquesta anual sobre llars espanyoles amb dades de 2020.

El 55% dels joves entre 25 i 29 anys vivia amb els seus pares o amb algun d’ells en 2020, un percentatge que ha crescut 6,5 punts en els set últims anys.

Per sexe, el percentatge de no emancipats va ser del 63% en els homes i del 47% en les dones.

I les coses no milloren massa quan es compleixen més anys. Un de cada quatre persones de 30 a 34 anys vivien amb els seus pares, amb un augment de 5,1 punts des de 2013.

 

Quasi 130.000 llars més que en 2019

L’INE també destaca que el nombre de llars a Espanya va tornar a augmentar durant 2020 i va aconseguir els 18.754.800 com a valor mitjà, la qual cosa va suposar un 0,7% més que l’any anterior (129.100 llars més).

La població resident en habitatges familiars es va incrementar un 0,5%, mentre que la grandària mitjana de les llars es va mantindre en 2,50 persones per llar.

El tipus de llar més freqüent és el format per parelles amb o sense fills, i creix el de les llars amb 5 o més persones

El tipus de llar més freqüent en 2020 va ser el format per parelles, amb o sense fills, que va suposar el 54,0% del total. Li van seguir els unipersonals (26,1%, encara que la població inclosa en estos només va suposar el 10,4% del total).

Per part seua, les llars de cinc o més persones van constituir el 5,8% del total. La seua grandària mitjana va ser de 5,60 persones i van concentrar al 13,1% de la població.

El nombre de parelles que vivien amb tres o més fills es va situar en 562.200, amb un increment del 2,1% respecte a 2019.

Les parelles casades van suposar el 83,8% del total en 2020 i les parelles de fet el 16,2%. El nombre de parelles casades va disminuir un 0,9% respecte a 2019, mentre que el de parelles de fet va augmentar un 2,5%.

 

Últimes notícies

El València encadena 5 anys sense perdre fora en Copa i més de 20 sense caure davant rivals de menor categoria

El València es va ficar en quarts després d'imposar-se al Burgos en El Cultivable i enllaça cinc anys invicte a domicili en la Copa del Rei. A més, acumula més de dos dècades sense caure davant equips de menor categoria.

Brabec assesta un colp definitiu i recupera el lideratge; Schareina s’aferma tercer

Ricky Brabec es va imposar en l'etapa 12 i va recuperar el lideratge del Dakar mancant una jornada. Tosha Schareina va ser tercer en l'etapa i va amarrar la tercera plaça general.

Marcelino veu en el Betis un examen per a reafirmar la candidatura del Vila-real a la Champions

El tècnic del Vila-real va assegurar que guanyar al Betis suposaria un altre colp sobre la taula i consolidaria la baralla per la Lliga de Campions davant un rival directe.

Detingut a Alacant després d’oblidar en un cotxe robat l’acte judicial que acabava de rebre

Un home de 41 anys ha sigut arrestat a Alacant després de deixar en un vehicle forçat l'acte de llibertat que li havien notificat hores abans. El document i una bossa policial amb les seues pertinences li van vincular a diversos robatoris en cotxes.

L’ocupació turística va marcar rècord en 2025 i la Comunitat Valenciana va liderar el creixement

L'ocupació turística va aconseguir 2,75 milions d'afiliats en 2025, un 2,4% més i el 12,7% del total. La Comunitat Valenciana va encapçalar l'avanç en percentatge.

Segona detenció d’una falsa doctora per teràpies inventades i receptes sense llicència

La Guàrdia Civil ha detingut de nou a Burgos a una dona que es feia passar per metgessa, al costat del seu fill i la seua exparella, per receptar sense llicència i vendre teràpies falses. Almenys deu víctimes a Astúries, Burgos, Guipúscoa i València han denunciat, i la investigació continua oberta.

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.