A casa fins als 30 anys

Espanya continua sent un dels països europeus on més tard els joves abandonen la llar familiar.

La falta de treball estable, els salaris baixos i la carestia dels lloguers els aboquen a romandre a la seua casa de sempre.

I l’Institut Nacional d’Estadística (INE) acaba de ratificar esta tendència amb la publicació de la seua enquesta anual sobre llars espanyoles amb dades de 2020.

El 55% dels joves entre 25 i 29 anys vivia amb els seus pares o amb algun d’ells en 2020, un percentatge que ha crescut 6,5 punts en els set últims anys.

Per sexe, el percentatge de no emancipats va ser del 63% en els homes i del 47% en les dones.

I les coses no milloren massa quan es compleixen més anys. Un de cada quatre persones de 30 a 34 anys vivien amb els seus pares, amb un augment de 5,1 punts des de 2013.

 

Quasi 130.000 llars més que en 2019

L’INE també destaca que el nombre de llars a Espanya va tornar a augmentar durant 2020 i va aconseguir els 18.754.800 com a valor mitjà, la qual cosa va suposar un 0,7% més que l’any anterior (129.100 llars més).

La població resident en habitatges familiars es va incrementar un 0,5%, mentre que la grandària mitjana de les llars es va mantindre en 2,50 persones per llar.

El tipus de llar més freqüent és el format per parelles amb o sense fills, i creix el de les llars amb 5 o més persones

El tipus de llar més freqüent en 2020 va ser el format per parelles, amb o sense fills, que va suposar el 54,0% del total. Li van seguir els unipersonals (26,1%, encara que la població inclosa en estos només va suposar el 10,4% del total).

Per part seua, les llars de cinc o més persones van constituir el 5,8% del total. La seua grandària mitjana va ser de 5,60 persones i van concentrar al 13,1% de la població.

El nombre de parelles que vivien amb tres o més fills es va situar en 562.200, amb un increment del 2,1% respecte a 2019.

Les parelles casades van suposar el 83,8% del total en 2020 i les parelles de fet el 16,2%. El nombre de parelles casades va disminuir un 0,9% respecte a 2019, mentre que el de parelles de fet va augmentar un 2,5%.

 

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.