A casa fins als 30 anys

Espanya continua sent un dels països europeus on més tard els joves abandonen la llar familiar.

La falta de treball estable, els salaris baixos i la carestia dels lloguers els aboquen a romandre a la seua casa de sempre.

I l’Institut Nacional d’Estadística (INE) acaba de ratificar esta tendència amb la publicació de la seua enquesta anual sobre llars espanyoles amb dades de 2020.

El 55% dels joves entre 25 i 29 anys vivia amb els seus pares o amb algun d’ells en 2020, un percentatge que ha crescut 6,5 punts en els set últims anys.

Per sexe, el percentatge de no emancipats va ser del 63% en els homes i del 47% en les dones.

I les coses no milloren massa quan es compleixen més anys. Un de cada quatre persones de 30 a 34 anys vivien amb els seus pares, amb un augment de 5,1 punts des de 2013.

 

Quasi 130.000 llars més que en 2019

L’INE també destaca que el nombre de llars a Espanya va tornar a augmentar durant 2020 i va aconseguir els 18.754.800 com a valor mitjà, la qual cosa va suposar un 0,7% més que l’any anterior (129.100 llars més).

La població resident en habitatges familiars es va incrementar un 0,5%, mentre que la grandària mitjana de les llars es va mantindre en 2,50 persones per llar.

El tipus de llar més freqüent és el format per parelles amb o sense fills, i creix el de les llars amb 5 o més persones

El tipus de llar més freqüent en 2020 va ser el format per parelles, amb o sense fills, que va suposar el 54,0% del total. Li van seguir els unipersonals (26,1%, encara que la població inclosa en estos només va suposar el 10,4% del total).

Per part seua, les llars de cinc o més persones van constituir el 5,8% del total. La seua grandària mitjana va ser de 5,60 persones i van concentrar al 13,1% de la població.

El nombre de parelles que vivien amb tres o més fills es va situar en 562.200, amb un increment del 2,1% respecte a 2019.

Les parelles casades van suposar el 83,8% del total en 2020 i les parelles de fet el 16,2%. El nombre de parelles casades va disminuir un 0,9% respecte a 2019, mentre que el de parelles de fet va augmentar un 2,5%.

 

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.

Deting a València un dels fugitius txecs més buscats per un frau de dos milions d’euros

La Policia Nacional ha detingut a València un dels fugitius més buscats de República Txeca, reclamat per un frau greu vinculat a una operació comercial de combustible amb un perjudici de més de dos milions d’euros.