A casa fins als 30 anys

Espanya continua sent un dels països europeus on més tard els joves abandonen la llar familiar.

La falta de treball estable, els salaris baixos i la carestia dels lloguers els aboquen a romandre a la seua casa de sempre.

I l’Institut Nacional d’Estadística (INE) acaba de ratificar esta tendència amb la publicació de la seua enquesta anual sobre llars espanyoles amb dades de 2020.

El 55% dels joves entre 25 i 29 anys vivia amb els seus pares o amb algun d’ells en 2020, un percentatge que ha crescut 6,5 punts en els set últims anys.

Per sexe, el percentatge de no emancipats va ser del 63% en els homes i del 47% en les dones.

I les coses no milloren massa quan es compleixen més anys. Un de cada quatre persones de 30 a 34 anys vivien amb els seus pares, amb un augment de 5,1 punts des de 2013.

 

Quasi 130.000 llars més que en 2019

L’INE també destaca que el nombre de llars a Espanya va tornar a augmentar durant 2020 i va aconseguir els 18.754.800 com a valor mitjà, la qual cosa va suposar un 0,7% més que l’any anterior (129.100 llars més).

La població resident en habitatges familiars es va incrementar un 0,5%, mentre que la grandària mitjana de les llars es va mantindre en 2,50 persones per llar.

El tipus de llar més freqüent és el format per parelles amb o sense fills, i creix el de les llars amb 5 o més persones

El tipus de llar més freqüent en 2020 va ser el format per parelles, amb o sense fills, que va suposar el 54,0% del total. Li van seguir els unipersonals (26,1%, encara que la població inclosa en estos només va suposar el 10,4% del total).

Per part seua, les llars de cinc o més persones van constituir el 5,8% del total. La seua grandària mitjana va ser de 5,60 persones i van concentrar al 13,1% de la població.

El nombre de parelles que vivien amb tres o més fills es va situar en 562.200, amb un increment del 2,1% respecte a 2019.

Les parelles casades van suposar el 83,8% del total en 2020 i les parelles de fet el 16,2%. El nombre de parelles casades va disminuir un 0,9% respecte a 2019, mentre que el de parelles de fet va augmentar un 2,5%.

 

Últimes notícies

Educació i sindicats encaren la seua sèptima reunió per a atallar la vaga docent en la Comunitat

Educació i els sindicats docents celebren la seua sèptima reunió per a intentar desconvocar la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària valenciana, amb el focus en plantilles i infraestructures.

El Mediterrani més fresc retarda les nits tropicals en el sud-est peninsular

L'inici de les nits tropicals en el sud-est peninsular es retarda en 2026 perquè el Mediterrani manté temperatures una mica inferiors a l'habitual a la fi de maig.

Dos detinguts a Benetússer després d’una transacció amb 8 quilos de cocaïna i 87.000 euros

La Guàrdia Civil va detindre a Benetússer a dos hòmens de 44 i 50 anys després d'interceptar una transacció en la qual es van intervindre 8 quilos de cocaïna i 87.150 euros en efectiu.

El València Basket assalta Zaragoza i fica en dificultats al Casademont

El València Basket es va imposar al Casademont Zaragoza (86-98), fa un pas avant cap a la segona plaça de la Lliga Endesa i deixa als aragonesos pendents d'una final per la permanència a Lugo.

La vaga docent aconseguix 13 dies amb nova negociació i protesta a València

La vaga indefinida del professorat de l'educació pública no universitària suma 13 dies amb una nova reunió negociadora i una manifestació a València que conclourà davant la Conselleria d'Educació.

El paper essencial dels cuidadors de persones majors en una societat cada vegada més envellida

Descobreix la importància de cuidar les persones majors i com el suport professional pot millorar la seva qualitat de vida.

Lleuger ascens de temperatures a l’interior i estabilitat en el litoral de la Comunitat

La Comunitat Valenciana manté cels poc nuvolosos o buidats, amb lleuger ascens de temperatures a l'interior, estabilitat en el litoral i vent fluix de component este en les hores centrals.

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.