A casa fins als 30 anys

Espanya continua sent un dels països europeus on més tard els joves abandonen la llar familiar.

La falta de treball estable, els salaris baixos i la carestia dels lloguers els aboquen a romandre a la seua casa de sempre.

I l’Institut Nacional d’Estadística (INE) acaba de ratificar esta tendència amb la publicació de la seua enquesta anual sobre llars espanyoles amb dades de 2020.

El 55% dels joves entre 25 i 29 anys vivia amb els seus pares o amb algun d’ells en 2020, un percentatge que ha crescut 6,5 punts en els set últims anys.

Per sexe, el percentatge de no emancipats va ser del 63% en els homes i del 47% en les dones.

I les coses no milloren massa quan es compleixen més anys. Un de cada quatre persones de 30 a 34 anys vivien amb els seus pares, amb un augment de 5,1 punts des de 2013.

 

Quasi 130.000 llars més que en 2019

L’INE també destaca que el nombre de llars a Espanya va tornar a augmentar durant 2020 i va aconseguir els 18.754.800 com a valor mitjà, la qual cosa va suposar un 0,7% més que l’any anterior (129.100 llars més).

La població resident en habitatges familiars es va incrementar un 0,5%, mentre que la grandària mitjana de les llars es va mantindre en 2,50 persones per llar.

El tipus de llar més freqüent és el format per parelles amb o sense fills, i creix el de les llars amb 5 o més persones

El tipus de llar més freqüent en 2020 va ser el format per parelles, amb o sense fills, que va suposar el 54,0% del total. Li van seguir els unipersonals (26,1%, encara que la població inclosa en estos només va suposar el 10,4% del total).

Per part seua, les llars de cinc o més persones van constituir el 5,8% del total. La seua grandària mitjana va ser de 5,60 persones i van concentrar al 13,1% de la població.

El nombre de parelles que vivien amb tres o més fills es va situar en 562.200, amb un increment del 2,1% respecte a 2019.

Les parelles casades van suposar el 83,8% del total en 2020 i les parelles de fet el 16,2%. El nombre de parelles casades va disminuir un 0,9% respecte a 2019, mentre que el de parelles de fet va augmentar un 2,5%.

 

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.