La família d’una de les xiquetes mortes al castell inflable decideix donar els seus òrgans

 

La família de la segona xiqueta morta en l’accident d’un castell inflable a Mislata ha publicat un emocionant missatge en xarxes socials. De la tragèdia, han tret forces de flaquesa per a donar els òrgans de la seua filla. La xicoteta Vera, que tenia 4 anys, va morir aquest dilluns després de diversos dies ingressada, després que el vent derrocara la instal·lació en la qual es divertia en plenes vacances de Nadal.

Després de llargues hores de lluita per la seua vida, la xiqueta no va poder superar les greus lesions patides. No obstant això, els seus òrgans han servit perquè cinc persones puguen recuperar la salut i seguir avant.

El seu pare, Iván Pérez, va comunicar la decisió en Twitter acompanyat d’un vídeo en el qual es veia a la cria cantar una nadala poca abans de l’accident patit. Es tracta de ”Ay Dios Mío”, que parla que l’estrela dels Reis s’ha perdut i de la necessitat de trobar una escala per a pintar-la de colors.

 

 

Tinc 4 anys i m’acomiade del món de manera tràgica i injusta. Gràcies per la força que m’heu donat i l’afecte als meus papàs i tetes. I als 5 amiguets als quals ajude a viure amb els meus òrgans, set tan felices com he sigut jo. Us deixe el meu somriure perquè no desaparega. VERA“, recull el missatge.

Vera es trobava hospitalitzada en estat crític a l’Hospital Clínic de València a conseqüència d’un fort traumatisme cranial. La xiqueta de quatre anys “portava dies en situació de mort cerebral en la Unitat de Vigilància intensiva (UCI)” i portava des del quatre de gener a l’hospital. Finalment la seua mort se suma a la de Cayetana, la xiqueta de 8 anys que va morir el mateix dia de l’accident.

Extracció dels òrgans

 

El Jutjat d’Instrucció número 17 de València va autoritzar l’extracció dels òrgans i aquest dilluns a primera hora el pare de la menor va ser al jutjat per a rematar tot el procés. Vera estava en estat crític en l’UCI l’Hospital Clínic de València des del dia 4.

Va patir un sever traumatisme cranial. La seua mort se suma a la de la xicoteta Cayetana, de 8 anys, que també es va veure implicada en l’accident i que va morir unes hores després d’ingressar en La Fe de València. La consternació en la localitat no cessa.

 

 

El castell estava ancorat a un arbre, un banc i un fanal

 

El castell inflable instal·lat en el recinte firal de Mislata va bolcar per una de les fortes ratxes de vent que va haver-hi aquell dia. Com es va explicar en ‘El programa de Ana Roa’ “el vent superava els 38 km/h, no es degué obrir”.

A aquest programa, l’organitzador de la fira va assegurar que tenia “tot en regla“. No obstant això, la Guàrdia Civil està investigant si l’ancoratge a un arbre, un banc i un fanal era l’adequat.

Aquest accident s’ha cobrat la vida d’aquestes dos xiquetes, que estableix en quatre el nombre de menors morts en atraccions d’aquest tipus en els últims cinc anys. En l’accident van resultar ferits altres set menors que van rebre assistència hospitalària, encara que ja no queda cap ingressat.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.