18 detinguts a Castelló per robar vehicles d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal integrada per 18 membres dedicats al robatori de vehicles d’alta gamma, robatori en habitatges habitades, apropiacions indegudes, estafes i fraus mitjançant simulacions de delicte, falsedats documentals i blanqueig de capitals.

L’envergadura de l’activitat delictiva d’esta organització abastava també delictes comesos contra els drets dels ciutadans estrangers en diverses províncies de la geografia nacional. L’obertura i rescat d’empreses fictícies i fallides respectivament, servien d’instrument i pantalla per facilitar les activitats delictives i donar cobertura als diferents modus operandi detectats.

Operació GAMMA

La investigació va començar a mitjans del mes de setembre de l’any 2020 derivada de sengles robatoris a l’interior d’habitatges ocorreguts en les localitats de Vinaròs i Peníscola on es van sostreure, a més de diners en efectiu, dos vehicles d’alta gamma.

Entre els il·lícits penals destacaven els robatoris a l’interior d’habitatges, simulacions de delicte, fraus a les companyies d’assegurança i estafes a grans empreses del sector rènting, a les que arrendaven vehicles de gamma prèmium que un cop llogats, eren traslladats fora de país i col·locats per a la seua venda en el mercat de segona mà europeu o en tercers països.

Part dels vehicles sostrets eren al seu torn objecte d’especejament selectiu en naus de nord de la província de Castelló, obtenint grans beneficis de la seua venda en els mercats de recanvis de segona mà gràcies a la seua xarxa de contactes i als coneixements mecànics de part dels membres de l’organització.

Amb les empreses pantalla que anaven creant, simulaven solvència patrimonial sota l’emissió de factures falses a terceres empreses col·laboradores. La Guàrdia Civil va poder constatar que més de 300.000 euros van ser derivats als comptes dels investigats, que extreien els diners en diferents caixers automàtics d’entitats bancàries per després retornar-a les empreses col·laboradores (frau d’IVA).

La manipulació de pagarés de diferents empreses afavoria l’obtenció de liquiditat per part de financeres i bancs per activitats comercials que en realitat no es realitzaven, intentant estafar bancs i financeres més de 800.000 euros en pagarés manipulats.

Modus operandi

D’altra banda, també obtenien beneficis simulant contractes laborals falsos a immigrants que es trobaven de forma il·legal a Espanya, els que pagaven entre 4.000 i 5.000 euros a l’organització per aconseguir regularitzar la seua situació. També propiciaven en l’àmbit de la inserció laboral a la contractació de persones vulnerables amb l’objectiu d’obtenir ajudes i subvencions públiques, a les que acomiadaven un cop obtingudes estes.

Així, els passats dies 23 i 24 de març es va procedir a l’explotació de l’operació de forma simultània a les províncies de Castelló, València, Alacant i Albacete. Es van dur a terme 13 registres amb manament judicial en habitatges, tallers, gestories i naus, amb el resultat de 18 persones detingudes i la confiscació de 14 vehicles d’alta gamma valorats en més de 500.000 euros, 3 caps tractores per valor de 120.000 euros, 45.000 euros en metàl·lic, gran quantitat de peces de vehicles sostrets en diferents països d’Europa (Suïssa, França, etc.) i nombrosa documentació que està sent analitzada.

Entre els detinguts hi ha diversos empresaris que des de la cúspide de l’organització eren assessorats per personal de dos gestories i un advocat també detinguts, i diverses persones que s’encarregaven dels viatges a l’estranger, de coordinar les operacions, i de les tasques d’execució dels fets delictius.

També s’han expedit 14 assenyalaments amb el corresponent requeriment a les autoritats de l’Europol a França, Alemanya i Romania per a la confiscació de vehicles d’alta gamma sostrets a Espanya valorats en més de 550.000 euros. D’altra banda, s’han bloquejat 108 comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques investigades.

La investigació ha estat coordinada i impulsada pel Jutjat d’Instrucció número 4 de Vinaròs, qui va ordenar l’ingrés a presó de 6 dels capitostos, quedant en llibertat amb càrrecs la resta de les persones implicades en els fets.

Últimes notícies

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.