8.7 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

18 detinguts a Castelló per robar vehicles d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal integrada per 18 membres dedicats al robatori de vehicles d’alta gamma, robatori en habitatges habitades, apropiacions indegudes, estafes i fraus mitjançant simulacions de delicte, falsedats documentals i blanqueig de capitals.

L’envergadura de l’activitat delictiva d’esta organització abastava també delictes comesos contra els drets dels ciutadans estrangers en diverses províncies de la geografia nacional. L’obertura i rescat d’empreses fictícies i fallides respectivament, servien d’instrument i pantalla per facilitar les activitats delictives i donar cobertura als diferents modus operandi detectats.

Operació GAMMA

La investigació va començar a mitjans del mes de setembre de l’any 2020 derivada de sengles robatoris a l’interior d’habitatges ocorreguts en les localitats de Vinaròs i Peníscola on es van sostreure, a més de diners en efectiu, dos vehicles d’alta gamma.

Entre els il·lícits penals destacaven els robatoris a l’interior d’habitatges, simulacions de delicte, fraus a les companyies d’assegurança i estafes a grans empreses del sector rènting, a les que arrendaven vehicles de gamma prèmium que un cop llogats, eren traslladats fora de país i col·locats per a la seua venda en el mercat de segona mà europeu o en tercers països.

Part dels vehicles sostrets eren al seu torn objecte d’especejament selectiu en naus de nord de la província de Castelló, obtenint grans beneficis de la seua venda en els mercats de recanvis de segona mà gràcies a la seua xarxa de contactes i als coneixements mecànics de part dels membres de l’organització.

Amb les empreses pantalla que anaven creant, simulaven solvència patrimonial sota l’emissió de factures falses a terceres empreses col·laboradores. La Guàrdia Civil va poder constatar que més de 300.000 euros van ser derivats als comptes dels investigats, que extreien els diners en diferents caixers automàtics d’entitats bancàries per després retornar-a les empreses col·laboradores (frau d’IVA).

La manipulació de pagarés de diferents empreses afavoria l’obtenció de liquiditat per part de financeres i bancs per activitats comercials que en realitat no es realitzaven, intentant estafar bancs i financeres més de 800.000 euros en pagarés manipulats.

Modus operandi

D’altra banda, també obtenien beneficis simulant contractes laborals falsos a immigrants que es trobaven de forma il·legal a Espanya, els que pagaven entre 4.000 i 5.000 euros a l’organització per aconseguir regularitzar la seua situació. També propiciaven en l’àmbit de la inserció laboral a la contractació de persones vulnerables amb l’objectiu d’obtenir ajudes i subvencions públiques, a les que acomiadaven un cop obtingudes estes.

Així, els passats dies 23 i 24 de març es va procedir a l’explotació de l’operació de forma simultània a les províncies de Castelló, València, Alacant i Albacete. Es van dur a terme 13 registres amb manament judicial en habitatges, tallers, gestories i naus, amb el resultat de 18 persones detingudes i la confiscació de 14 vehicles d’alta gamma valorats en més de 500.000 euros, 3 caps tractores per valor de 120.000 euros, 45.000 euros en metàl·lic, gran quantitat de peces de vehicles sostrets en diferents països d’Europa (Suïssa, França, etc.) i nombrosa documentació que està sent analitzada.

Entre els detinguts hi ha diversos empresaris que des de la cúspide de l’organització eren assessorats per personal de dos gestories i un advocat també detinguts, i diverses persones que s’encarregaven dels viatges a l’estranger, de coordinar les operacions, i de les tasques d’execució dels fets delictius.

També s’han expedit 14 assenyalaments amb el corresponent requeriment a les autoritats de l’Europol a França, Alemanya i Romania per a la confiscació de vehicles d’alta gamma sostrets a Espanya valorats en més de 550.000 euros. D’altra banda, s’han bloquejat 108 comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques investigades.

La investigació ha estat coordinada i impulsada pel Jutjat d’Instrucció número 4 de Vinaròs, qui va ordenar l’ingrés a presó de 6 dels capitostos, quedant en llibertat amb càrrecs la resta de les persones implicades en els fets.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.