12.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

18 detinguts a Castelló per robar vehicles d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal integrada per 18 membres dedicats al robatori de vehicles d’alta gamma, robatori en habitatges habitades, apropiacions indegudes, estafes i fraus mitjançant simulacions de delicte, falsedats documentals i blanqueig de capitals.

L’envergadura de l’activitat delictiva d’esta organització abastava també delictes comesos contra els drets dels ciutadans estrangers en diverses províncies de la geografia nacional. L’obertura i rescat d’empreses fictícies i fallides respectivament, servien d’instrument i pantalla per facilitar les activitats delictives i donar cobertura als diferents modus operandi detectats.

Operació GAMMA

La investigació va començar a mitjans del mes de setembre de l’any 2020 derivada de sengles robatoris a l’interior d’habitatges ocorreguts en les localitats de Vinaròs i Peníscola on es van sostreure, a més de diners en efectiu, dos vehicles d’alta gamma.

Entre els il·lícits penals destacaven els robatoris a l’interior d’habitatges, simulacions de delicte, fraus a les companyies d’assegurança i estafes a grans empreses del sector rènting, a les que arrendaven vehicles de gamma prèmium que un cop llogats, eren traslladats fora de país i col·locats per a la seua venda en el mercat de segona mà europeu o en tercers països.

Part dels vehicles sostrets eren al seu torn objecte d’especejament selectiu en naus de nord de la província de Castelló, obtenint grans beneficis de la seua venda en els mercats de recanvis de segona mà gràcies a la seua xarxa de contactes i als coneixements mecànics de part dels membres de l’organització.

Amb les empreses pantalla que anaven creant, simulaven solvència patrimonial sota l’emissió de factures falses a terceres empreses col·laboradores. La Guàrdia Civil va poder constatar que més de 300.000 euros van ser derivats als comptes dels investigats, que extreien els diners en diferents caixers automàtics d’entitats bancàries per després retornar-a les empreses col·laboradores (frau d’IVA).

La manipulació de pagarés de diferents empreses afavoria l’obtenció de liquiditat per part de financeres i bancs per activitats comercials que en realitat no es realitzaven, intentant estafar bancs i financeres més de 800.000 euros en pagarés manipulats.

Modus operandi

D’altra banda, també obtenien beneficis simulant contractes laborals falsos a immigrants que es trobaven de forma il·legal a Espanya, els que pagaven entre 4.000 i 5.000 euros a l’organització per aconseguir regularitzar la seua situació. També propiciaven en l’àmbit de la inserció laboral a la contractació de persones vulnerables amb l’objectiu d’obtenir ajudes i subvencions públiques, a les que acomiadaven un cop obtingudes estes.

Així, els passats dies 23 i 24 de març es va procedir a l’explotació de l’operació de forma simultània a les províncies de Castelló, València, Alacant i Albacete. Es van dur a terme 13 registres amb manament judicial en habitatges, tallers, gestories i naus, amb el resultat de 18 persones detingudes i la confiscació de 14 vehicles d’alta gamma valorats en més de 500.000 euros, 3 caps tractores per valor de 120.000 euros, 45.000 euros en metàl·lic, gran quantitat de peces de vehicles sostrets en diferents països d’Europa (Suïssa, França, etc.) i nombrosa documentació que està sent analitzada.

Entre els detinguts hi ha diversos empresaris que des de la cúspide de l’organització eren assessorats per personal de dos gestories i un advocat també detinguts, i diverses persones que s’encarregaven dels viatges a l’estranger, de coordinar les operacions, i de les tasques d’execució dels fets delictius.

També s’han expedit 14 assenyalaments amb el corresponent requeriment a les autoritats de l’Europol a França, Alemanya i Romania per a la confiscació de vehicles d’alta gamma sostrets a Espanya valorats en més de 550.000 euros. D’altra banda, s’han bloquejat 108 comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques investigades.

La investigació ha estat coordinada i impulsada pel Jutjat d’Instrucció número 4 de Vinaròs, qui va ordenar l’ingrés a presó de 6 dels capitostos, quedant en llibertat amb càrrecs la resta de les persones implicades en els fets.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

106-108: Hezonja decidix amb dos triples i fica al Reial Madrid en la final

El croat va firmar 25 punts i va rematar amb dos triples en l'últim minut un dol que el València havia encarrilat amb el xou final de Jean Montero. El Reial Madrid va remuntar 17.

106-108. Hezonja apaga el xou de Montero i fica al Reial Madrid en la final

Dos triples de Mario Hezonja en l'últim minut van voltejar un partit que Jean Montero havia incendiat amb 19 punts en l'últim quart. El Reial Madrid, que va arribar a anar 17 a baix, disputarà la final en el Roig Arena.

Campazzo: final de bojos i avís després de la patida semifinal de Copa

Campazzo va celebrar l'agònica victòria en semifinals davant València Basket i va subratllar que el Reial Madrid va creure fins al final. Així i tot, va advertir que han de corregir errors per a optar al títol.

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.