18 detinguts a Castelló per robar vehicles d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal integrada per 18 membres dedicats al robatori de vehicles d’alta gamma, robatori en habitatges habitades, apropiacions indegudes, estafes i fraus mitjançant simulacions de delicte, falsedats documentals i blanqueig de capitals.

L’envergadura de l’activitat delictiva d’esta organització abastava també delictes comesos contra els drets dels ciutadans estrangers en diverses províncies de la geografia nacional. L’obertura i rescat d’empreses fictícies i fallides respectivament, servien d’instrument i pantalla per facilitar les activitats delictives i donar cobertura als diferents modus operandi detectats.

Operació GAMMA

La investigació va començar a mitjans del mes de setembre de l’any 2020 derivada de sengles robatoris a l’interior d’habitatges ocorreguts en les localitats de Vinaròs i Peníscola on es van sostreure, a més de diners en efectiu, dos vehicles d’alta gamma.

Entre els il·lícits penals destacaven els robatoris a l’interior d’habitatges, simulacions de delicte, fraus a les companyies d’assegurança i estafes a grans empreses del sector rènting, a les que arrendaven vehicles de gamma prèmium que un cop llogats, eren traslladats fora de país i col·locats per a la seua venda en el mercat de segona mà europeu o en tercers països.

Part dels vehicles sostrets eren al seu torn objecte d’especejament selectiu en naus de nord de la província de Castelló, obtenint grans beneficis de la seua venda en els mercats de recanvis de segona mà gràcies a la seua xarxa de contactes i als coneixements mecànics de part dels membres de l’organització.

Amb les empreses pantalla que anaven creant, simulaven solvència patrimonial sota l’emissió de factures falses a terceres empreses col·laboradores. La Guàrdia Civil va poder constatar que més de 300.000 euros van ser derivats als comptes dels investigats, que extreien els diners en diferents caixers automàtics d’entitats bancàries per després retornar-a les empreses col·laboradores (frau d’IVA).

La manipulació de pagarés de diferents empreses afavoria l’obtenció de liquiditat per part de financeres i bancs per activitats comercials que en realitat no es realitzaven, intentant estafar bancs i financeres més de 800.000 euros en pagarés manipulats.

Modus operandi

D’altra banda, també obtenien beneficis simulant contractes laborals falsos a immigrants que es trobaven de forma il·legal a Espanya, els que pagaven entre 4.000 i 5.000 euros a l’organització per aconseguir regularitzar la seua situació. També propiciaven en l’àmbit de la inserció laboral a la contractació de persones vulnerables amb l’objectiu d’obtenir ajudes i subvencions públiques, a les que acomiadaven un cop obtingudes estes.

Així, els passats dies 23 i 24 de març es va procedir a l’explotació de l’operació de forma simultània a les províncies de Castelló, València, Alacant i Albacete. Es van dur a terme 13 registres amb manament judicial en habitatges, tallers, gestories i naus, amb el resultat de 18 persones detingudes i la confiscació de 14 vehicles d’alta gamma valorats en més de 500.000 euros, 3 caps tractores per valor de 120.000 euros, 45.000 euros en metàl·lic, gran quantitat de peces de vehicles sostrets en diferents països d’Europa (Suïssa, França, etc.) i nombrosa documentació que està sent analitzada.

Entre els detinguts hi ha diversos empresaris que des de la cúspide de l’organització eren assessorats per personal de dos gestories i un advocat també detinguts, i diverses persones que s’encarregaven dels viatges a l’estranger, de coordinar les operacions, i de les tasques d’execució dels fets delictius.

També s’han expedit 14 assenyalaments amb el corresponent requeriment a les autoritats de l’Europol a França, Alemanya i Romania per a la confiscació de vehicles d’alta gamma sostrets a Espanya valorats en més de 550.000 euros. D’altra banda, s’han bloquejat 108 comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques investigades.

La investigació ha estat coordinada i impulsada pel Jutjat d’Instrucció número 4 de Vinaròs, qui va ordenar l’ingrés a presó de 6 dels capitostos, quedant en llibertat amb càrrecs la resta de les persones implicades en els fets.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.