17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Celia, una xiqueta de nou anys, lluita per la seua vida: «És un malson i volem despertar»

 

 

La pandèmia del coronavirus ha estat difícil per a tots, però especialment per a la família de Celia, una xiqueta de 9 anys que va descobrir que té un tumor cerebral durant el primer confinament. Ara, la seua família busca fons per a finançar la búsqueda que puga ajudar a la menuda i a altres xiquets i xiquetes amb el mateix problema.

La història de Celia comença en 2020, en ple confinament. Celia, una xiqueta de 9 anys de Granada, va començar a trobar-se malament, amb maldecaps i nàusees. Al principi no li van donar més importància, però la cosa va empitjorar en sentir que li començava a tremolar el braç. Ahí va començar el malson per a Celia i els seus pares, Lola i Ramón.

Després d’uns exàmens mèdics, la xiqueta va rebre el diagnòstic: Glioma difús de la línia mitjana amb mutació H3.3 K27M. Traduït: un tumor estrany allotjat, a més, en una zona de difícil accés i amb un mal pronòstic.

 

Els pares de la menuda no perden l’esperança

«Un no està preparat perquè li diguen que el seu fill té un tumor cerebral», expliquen, «el nom per si sol ja fa mal en escoltar-lo. Però si a més et diuen que és dels rars, està en un lloc difícil i té un mal pronòstic, el món se’t torna del revés i només vols despertar-te d’este mal somni».

Celia va ser sotmesa a una ventriculostomia per a alleujar la hidrocefàlia (aigua en el cervell) que li estava generant el tumor. Després va començar un tractament combinat de radioteràpia i quimioteràpia, i encara que la xiqueta va començar amb molta il·lusió i bona disposició, el seu cos no va acceptar bé la quimioteràpia.

Lola i Ramón són conscients que Celia necessita una alternativa per a mantenir viva l’esperança, i no estan disposats a rendir-se. «Celia necessita temps per a poder accedir a una búsqueda que done esperança per a ella i tots els xiquets del món que com ella pateixen esta terrible malaltia», asseguren.

D’ací naix «Ajuda per a Celia», una campanya destinada a recaptar fons per a costejar el tractament de la menuda i desenvolupar la búsqueda. Els seus pares estan fent front a moltes despeses que no cobreixen ni el sistema públic de salut ni una assegurança privada. Celia necessita recursos per al tractament que la manté amb vida i perquè els científics puguen trobar nous i millors tractaments.

Mentrestant, Celia està demostrant que és una campiona i és la primera que està lluitant sempre amb un somriure en la cara. Els seus pares expliquen que «des de xicoteta s’ha fet de voler per tot el que ha tingut la sort de conéixer-la». La defineixen com a «afectuosa, alegre, generosa i sempre pensant en els altres, especialment en la seua germaneta de 6 anys que l’adora». És Celia i la seua alegria la que els dóna força per a continuar lluitant.

La malaltia que pateix Celia

Celia va néixer el 13 de febrer de 2012 a l’Hospital Sant Cecilio de Granada. «Després d’un llarg part», expliquen els seus pares, «sentirem una immensa emoció i tendresa amb esta nova vida, la nostra primera filla. Des de entonces és, amb la seua germana Sofía, el que més estimem d’este món». La menuda sempre ha tingut bona salut, recorden, fins que va començar a sentir els dolors i els vòmits.

El Glioma difús de línia mitjana és un tumor del sistema nerviós central que s’origina en el cervell o la medul·la espinal. És un tumor poc comú, de tipus cancerós i que creix ràpidament. És una patologia d’origen genètic que afecta sobretot als més menuts, i el seu pronòstic sol ser dolent encara que depén de la zona on es trobe.

El problema d’este tipo de tumors és que creixen molt ràpidament i es disseminen per la resta del sistema nerviós central. Ho fa a través del líquid encefàlic i per això causa hidrocefàlia, que és l’acumulació d’aigua en el cervell.

Se sol presentar amb símptomes com a dolors aguts de cap, visió doble, problemes per a engolir, dolor en un o els dos costats del cos i pèrdua d’equilibri. La hidrocefàlia causa nàusees, vòmits, pressió cranial, ganes de dormir i crisis convulsives. En el cas de Celia, això es va manifestar amb els tremolors al braç.

Els pares de la menuda no es rendeixen: «Des que ens informen que és incurable ens dediquem a les nostres filles per a fer especial cada dia, i al mateix temps lluitem perquè l’angoixa no es convertesca en desesperança buscant tractaments que donen més possibilitats a la nostra filla».

A través de la seua pàgina, llancen un missatge a tots els espanyols: «Ara demanem el teu suport per a les moltes despeses que tenim i que no són coberts. Necessitem la teua ajuda per a dedicar-nos per complet a les nostres filles sense preocupar-nos per si podrem pagar el que siga millor per a Celia».

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que el confinament del 29-O no hauria evitat morts

Pérez Llorca ha sostingut que confinar a la població durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 no hauria evitat víctimes. També ha reclamat més seguretat en el jutjat pels incidents registrats.

Morant acusa el PP d’iniciar els ‘jocs de la fam’ després de l’acarament per la dana

La líder del PSPV ha acusat el PP de passar de 'tot es va fer bé' a culpar-se per la gestió de la dana i ha demanat la compareixença urgent de Pérez Llorca. També ha assenyalat a la cúpula popular per la 'negligent' actuació i s'ha mostrat disposada a revelar les seues wasaps del dia de la tempesta.

Pradas defén que va donar la cara en la causa de la DANA i retrau que uns altres reinicialitzen els seus mòbils

La exconsellera s'ha ratificat davant la jutgessa en un acarament amb José Manuel Cuenca i ha sostingut que va informar Presidència durant la DANA. Assegura que va trencar la indicació de no cridar al president, va aportar guasaps i crides, i que va actuar segons criteri tècnic.

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la exalcaldesa d’Orihuela i a huit persones més pel contracte d’escombraries

La Secció Sèptima de l'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la peça del contracte d'escombraries d'Orihuela. Entre ells estan la exalcaldesa Mónica Lorente i tres exconcejales, en una segona sentència després de la validació d'escoltes i registres pel Suprem.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i defén que ho ha aportat tot

La exconsellera s'ha dirigit als familiars després de l'acarament amb José Manuel Cuenca, ha defés la seua versió i ha demanat parlar amb ells. Les víctimes l'han increpada i han exigit responsabilitats.

Pradas es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

La exconsellera ha assegurat davant la jutgessa que va percebre pressions des de Presidència per a descartar el confinament durant la dana, en un acarament amb José Manuel Cuenca. La disputa ha girat entorn dels missatges, la cobertura legal i els telèfons mòbils com a prova.

Tosha Schareina, quart en l’etapa, s’allunya del podi del Dakar

El valencià va acabar a 9.47 de Luciano Benavides i és quart de la general de motos, a 20.13 del cap, en una jornada de navegació exigent.

10 detinguts per una estafa de 86.350 euros amb falses inversions en una multinacional

Deu persones han sigut detingudes en set províncies per una estafa que va captar 86.350 euros mitjançant suposades inversions en una gran energètica. La víctima va aportar estalvis i préstecs sota pressió.