Celia, una xiqueta de nou anys, lluita per la seua vida: «És un malson i volem despertar»

 

 

La pandèmia del coronavirus ha estat difícil per a tots, però especialment per a la família de Celia, una xiqueta de 9 anys que va descobrir que té un tumor cerebral durant el primer confinament. Ara, la seua família busca fons per a finançar la búsqueda que puga ajudar a la menuda i a altres xiquets i xiquetes amb el mateix problema.

La història de Celia comença en 2020, en ple confinament. Celia, una xiqueta de 9 anys de Granada, va començar a trobar-se malament, amb maldecaps i nàusees. Al principi no li van donar més importància, però la cosa va empitjorar en sentir que li començava a tremolar el braç. Ahí va començar el malson per a Celia i els seus pares, Lola i Ramón.

Després d’uns exàmens mèdics, la xiqueta va rebre el diagnòstic: Glioma difús de la línia mitjana amb mutació H3.3 K27M. Traduït: un tumor estrany allotjat, a més, en una zona de difícil accés i amb un mal pronòstic.

 

Els pares de la menuda no perden l’esperança

«Un no està preparat perquè li diguen que el seu fill té un tumor cerebral», expliquen, «el nom per si sol ja fa mal en escoltar-lo. Però si a més et diuen que és dels rars, està en un lloc difícil i té un mal pronòstic, el món se’t torna del revés i només vols despertar-te d’este mal somni».

Celia va ser sotmesa a una ventriculostomia per a alleujar la hidrocefàlia (aigua en el cervell) que li estava generant el tumor. Després va començar un tractament combinat de radioteràpia i quimioteràpia, i encara que la xiqueta va començar amb molta il·lusió i bona disposició, el seu cos no va acceptar bé la quimioteràpia.

Lola i Ramón són conscients que Celia necessita una alternativa per a mantenir viva l’esperança, i no estan disposats a rendir-se. «Celia necessita temps per a poder accedir a una búsqueda que done esperança per a ella i tots els xiquets del món que com ella pateixen esta terrible malaltia», asseguren.

D’ací naix «Ajuda per a Celia», una campanya destinada a recaptar fons per a costejar el tractament de la menuda i desenvolupar la búsqueda. Els seus pares estan fent front a moltes despeses que no cobreixen ni el sistema públic de salut ni una assegurança privada. Celia necessita recursos per al tractament que la manté amb vida i perquè els científics puguen trobar nous i millors tractaments.

Mentrestant, Celia està demostrant que és una campiona i és la primera que està lluitant sempre amb un somriure en la cara. Els seus pares expliquen que «des de xicoteta s’ha fet de voler per tot el que ha tingut la sort de conéixer-la». La defineixen com a «afectuosa, alegre, generosa i sempre pensant en els altres, especialment en la seua germaneta de 6 anys que l’adora». És Celia i la seua alegria la que els dóna força per a continuar lluitant.

La malaltia que pateix Celia

Celia va néixer el 13 de febrer de 2012 a l’Hospital Sant Cecilio de Granada. «Després d’un llarg part», expliquen els seus pares, «sentirem una immensa emoció i tendresa amb esta nova vida, la nostra primera filla. Des de entonces és, amb la seua germana Sofía, el que més estimem d’este món». La menuda sempre ha tingut bona salut, recorden, fins que va començar a sentir els dolors i els vòmits.

El Glioma difús de línia mitjana és un tumor del sistema nerviós central que s’origina en el cervell o la medul·la espinal. És un tumor poc comú, de tipus cancerós i que creix ràpidament. És una patologia d’origen genètic que afecta sobretot als més menuts, i el seu pronòstic sol ser dolent encara que depén de la zona on es trobe.

El problema d’este tipo de tumors és que creixen molt ràpidament i es disseminen per la resta del sistema nerviós central. Ho fa a través del líquid encefàlic i per això causa hidrocefàlia, que és l’acumulació d’aigua en el cervell.

Se sol presentar amb símptomes com a dolors aguts de cap, visió doble, problemes per a engolir, dolor en un o els dos costats del cos i pèrdua d’equilibri. La hidrocefàlia causa nàusees, vòmits, pressió cranial, ganes de dormir i crisis convulsives. En el cas de Celia, això es va manifestar amb els tremolors al braç.

Els pares de la menuda no es rendeixen: «Des que ens informen que és incurable ens dediquem a les nostres filles per a fer especial cada dia, i al mateix temps lluitem perquè l’angoixa no es convertesca en desesperança buscant tractaments que donen més possibilitats a la nostra filla».

A través de la seua pàgina, llancen un missatge a tots els espanyols: «Ara demanem el teu suport per a les moltes despeses que tenim i que no són coberts. Necessitem la teua ajuda per a dedicar-nos per complet a les nostres filles sense preocupar-nos per si podrem pagar el que siga millor per a Celia».

Últimes notícies

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.

L’exregidora d’Urbanisme del PP demana vendre el seu pis en la polèmica promoció de Les Naus

Rocío Gómez, exregidora d’Urbanisme d’Alacant que va dimitir pel cas de Les Naus, ha comunicat a la cooperativa la seua intenció de vendre el pis adjudicat. La comissió d’investigació de Les Corts ha coneixcut també que l’administrador de la promotora vol desprendres d’un dels àtics.

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.