Chocan un submarino nuclear y un buque en Gibraltar

La imagen del submarino nuclear. Foto: AFP

 

Verdemar-Ecologistas en Acción ha exigido a las autoridades españolas que el Consejo de Seguridad Nacional se desplace «inmediatamente» a la Bahía de Algeciras (Cádiz) para hacer un análisis radiológico de la zona tras la colisión este miércoles del submarino nuclear de la Armada Real Británica ‘HMS Ambush’ con un buque mercante en el transcurso de unos ejercicios de entrenamiento en el Estrecho de Gibraltar. 

 

En declaraciones a Europa Press, el portavoz del colectivo ecologista en el Campo de Gibraltar, Antonio Muñoz, ha cuestionado «qué clase de seguridad» tienen las autoridades británicas, máxime teniendo en cuenta que «los submarinos están obligados a ir por encima del agua una zona como el Estrecho», donde existe mucho tráfico marítimo y «no pueden emerger de la nada». Así, ha mostrado su indignación porque «se saltan la normativa a la torera».

 

Los ecologistas reclaman un análisis radiológico de la zona, pues «la radiactividad no se ve como los hidrocarburos» y «desconfían» de la información que ha trasladado Gibraltar relativa a que el ‘HMS Ambush’ no tiene afectada la planta nuclear tras la colisión. Por ello, piden que el Consejo de Seguridad Nuclear se desplace al lugar con medidores Geiger y realicen un informe radiológico a fin de determinar si hay «contaminación radioactiva».

 

El submarino accidentado.

 

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.