Chocan un submarino nuclear y un buque en Gibraltar

La imagen del submarino nuclear. Foto: AFP

 

Verdemar-Ecologistas en Acción ha exigido a las autoridades españolas que el Consejo de Seguridad Nacional se desplace «inmediatamente» a la Bahía de Algeciras (Cádiz) para hacer un análisis radiológico de la zona tras la colisión este miércoles del submarino nuclear de la Armada Real Británica ‘HMS Ambush’ con un buque mercante en el transcurso de unos ejercicios de entrenamiento en el Estrecho de Gibraltar. 

 

En declaraciones a Europa Press, el portavoz del colectivo ecologista en el Campo de Gibraltar, Antonio Muñoz, ha cuestionado «qué clase de seguridad» tienen las autoridades británicas, máxime teniendo en cuenta que «los submarinos están obligados a ir por encima del agua una zona como el Estrecho», donde existe mucho tráfico marítimo y “no pueden emerger de la nada”. Así, ha mostrado su indignación porque «se saltan la normativa a la torera».

 

Los ecologistas reclaman un análisis radiológico de la zona, pues «la radiactividad no se ve como los hidrocarburos» y «desconfían» de la información que ha trasladado Gibraltar relativa a que el ‘HMS Ambush’ no tiene afectada la planta nuclear tras la colisión. Por ello, piden que el Consejo de Seguridad Nuclear se desplace al lugar con medidores Geiger y realicen un informe radiológico a fin de determinar si hay «contaminación radioactiva».

 

El submarino accidentado.

 

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.