10.5 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

El compte d’Instagram de Turisme del Campello és hackejat i exigeixen 500 € de rescat

El compte d’Instagram de l’Ajuntament del Campello ha sigut hackejat, els hackers han segrestat el compte i exigeixen 500 euros pel seu alliberament. El Consistori va denunciar el divendres davant la Guàrdia Civil el heckeig del seu compte «@campelloturismo», per a l’alliberament del qual els delinqüents exigeixen com a rescat el pagament d’una quantitat econòmica: 500 euros.

Atac informàtic

Els pirates informàtics han hackejat el compte, les contrasenyes i l’email, «la qual cosa es tradueix directament en el rapte de més de 15.000 seguidors, als quals s’informa de la situació perquè facen cas omís dels missatges d’este compte fins que el cas es resolga», segons van explicar des de l’Ajuntament en un comunicat este dissabte. D’esta manera El Campello se suma a altres consistoris que han sofert atacs informàtics a la comarca, com Mutxamel en 2020 o este mateix any Xixona, que ha trigat mesos a recuperar la normalitat donat l’abast del bloqueig d’informació que van aconseguir realitzar els pirates.

El rescat no es pagarà

El divendres a la vesprada el compte del Campello apareixia com «no disponible», i l’edil de Turisme, Marisa Navarro (PP), va manifestar este dissabte que «el hackeig no té cabuda en este Ajuntament», va assegurar que no pagaran el rescat i va agregar que la pràctica delictiva que busca comprometre els dispositius digitals, com a ordinadors, telèfons intel·ligents, tauletes i fins i tot xarxes i webs en la seua integritat, «és tan menyspreable com suplantar identitats i intentar beneficis econòmics amb el treball alié».

Es tracta de «una infracció penal que es va cometre dijous passat, quan el compte d’Instagram de Turisme El Campello, que compta amb més de 15.500 seguidors, va ser neutralitzada pels ciberdelinqüents aportant una URL de la qual es van apropiar il·legalment. Els tècnics del departament de Turisme van contactar amb els delinqüents, que reclamen el pagament de 500 euros per a alliberar el compte», va explicar el Consistori.

La persona o persones que s’han apropiat de la identitat pública del compte «han transmés sense ambages que alliberaran el compte previ pagament dels diners, al que l’Ajuntament es nega en rotund, denunciant els fets davant la Guàrdia Civil perquè la unitat especialitzada en ciberdelinqüència investigue els fets i actue en conseqüència», van afegir des de la Corporació.

Altres ajuntaments hackejats

Cal recordar que l’any passat l’Ajuntament de Mutxamel va sofrir un atac informàtic molt més greu, ja que va arribar a bloquejar una setmana la gestió de l’Ajuntament en infectar amb un «ransomware» els equips, per a demanar un rescat posterior que no es va abonar, sense que arribés a afectar els tràmits de cara al públic.

I el mes d’abril passat l’Ajuntament de Xixona va sofrir un altre greu atac en el qual es van bloquejar arxius municipals, encara que sense sofrir un robatori d’informació. Això ha generat un gran retard en la gestió municipal, que per fi ha pogut recuperar la normalitat fa a penes unes setmanes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts tres narcos després de la ‘bolcada’ d’un carregament d’haixix a Elx

La Policia Nacional ha detingut en Navalcarnero i Fuenlabrada a tres membres d'una banda de narcos després de l'assalt a la seua partida a Elx. Se sospita simulació de delicte i es van confiscar 34.000 euros, cotxes 'llançadora' i dispositius; la investigació seguix oberta per a detindre als assaltants.

El xofer de Mazón diu que quan va sonar l’És-Alert anaven cap al Cecopi

El conductor de Carlos Mazón ha declarat que el primer És-Alert, a les 20.11, els va sorprendre en ruta cap al Cecopi a l'Eliana i que no va percebre la gravetat fins a ser allí. El seu testimoniatge s'emmarca en la investigació judicial sobre la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024.

Passa a disposició judicial el detingut pel doble crim masclista de Xilxes

El sospitós ha entrat en els jutjats de Vila-real per a declarar pel presumpte assassinat de la seua exmuller i la seua filla. La causa està sota secret i s'investiguen el trencament de l'orde d'allunyament i els fets ocorreguts en la vivenda familiar.

Dones de la Comunitat guanyen quasi 5.000 euros menys a l’any que els hòmens malgrat baixar la bretxa

La bretxa salarial en la Comunitat Valenciana ha descendit al 13,1%, 2,6 punts per davall de la mitjana nacional, però les dones continuen guanyant quasi 5.000 euros menys a l'any. EVAP reclama mesures urgents davant factors estructurals, conciliació i complements que amplien la diferència.

El xofer de Mazón ha declarat que l’És-Alert del 29-O va sonar quan anaven cap al Cecopi i encara estaven a València

El conductor ha explicat davant la jutgessa que el primer avís És-Alert els va sorprendre abans d'eixir de València rumb al Cecopi. Ha precisat que va deixar al llavors president en el seu domicili entre la mitjanit i l'una.

Detinguda a València una dona de 68 anys per retindre a dos persones a la seua casa

La Policia Nacional ha detingut a València a una dona de 68 anys per presumptament segrestar un home al qual acabava de conéixer i a una altra dona en la seua vivenda. Les dos víctimes van ser alliberades després d'una entrada forçada amb suport de bombers.

Retencions de prop de 35 quilòmetres a primera hora en les carreteres de València

Les carreteres de la província registren a primera hora retencions que sumen prop de 35 km, amb incidències en V-31, V-30, A-7, A-3, CV-36 i CV-35, sobretot cap a la capital i el port.

El vent s’acomiada i arriba un cap de setmana estable i de cels buidats en la Comunitat Valenciana

El nord de Castelló encara registra ratxes molt fortes este divendres, però el vent amaina i el cap de setmana arriba amb estabilitat, cels buidats i màximes a l'alça.