El compte d’Instagram de Turisme del Campello és hackejat i exigeixen 500 € de rescat

El compte d’Instagram de l’Ajuntament del Campello ha sigut hackejat, els hackers han segrestat el compte i exigeixen 500 euros pel seu alliberament. El Consistori va denunciar el divendres davant la Guàrdia Civil el heckeig del seu compte «@campelloturismo», per a l’alliberament del qual els delinqüents exigeixen com a rescat el pagament d’una quantitat econòmica: 500 euros.

Atac informàtic

Els pirates informàtics han hackejat el compte, les contrasenyes i l’email, «la qual cosa es tradueix directament en el rapte de més de 15.000 seguidors, als quals s’informa de la situació perquè facen cas omís dels missatges d’este compte fins que el cas es resolga», segons van explicar des de l’Ajuntament en un comunicat este dissabte. D’esta manera El Campello se suma a altres consistoris que han sofert atacs informàtics a la comarca, com Mutxamel en 2020 o este mateix any Xixona, que ha trigat mesos a recuperar la normalitat donat l’abast del bloqueig d’informació que van aconseguir realitzar els pirates.

El rescat no es pagarà

El divendres a la vesprada el compte del Campello apareixia com «no disponible», i l’edil de Turisme, Marisa Navarro (PP), va manifestar este dissabte que «el hackeig no té cabuda en este Ajuntament», va assegurar que no pagaran el rescat i va agregar que la pràctica delictiva que busca comprometre els dispositius digitals, com a ordinadors, telèfons intel·ligents, tauletes i fins i tot xarxes i webs en la seua integritat, «és tan menyspreable com suplantar identitats i intentar beneficis econòmics amb el treball alié».

Es tracta de «una infracció penal que es va cometre dijous passat, quan el compte d’Instagram de Turisme El Campello, que compta amb més de 15.500 seguidors, va ser neutralitzada pels ciberdelinqüents aportant una URL de la qual es van apropiar il·legalment. Els tècnics del departament de Turisme van contactar amb els delinqüents, que reclamen el pagament de 500 euros per a alliberar el compte», va explicar el Consistori.

La persona o persones que s’han apropiat de la identitat pública del compte «han transmés sense ambages que alliberaran el compte previ pagament dels diners, al que l’Ajuntament es nega en rotund, denunciant els fets davant la Guàrdia Civil perquè la unitat especialitzada en ciberdelinqüència investigue els fets i actue en conseqüència», van afegir des de la Corporació.

Altres ajuntaments hackejats

Cal recordar que l’any passat l’Ajuntament de Mutxamel va sofrir un atac informàtic molt més greu, ja que va arribar a bloquejar una setmana la gestió de l’Ajuntament en infectar amb un «ransomware» els equips, per a demanar un rescat posterior que no es va abonar, sense que arribés a afectar els tràmits de cara al públic.

I el mes d’abril passat l’Ajuntament de Xixona va sofrir un altre greu atac en el qual es van bloquejar arxius municipals, encara que sense sofrir un robatori d’informació. Això ha generat un gran retard en la gestió municipal, que per fi ha pogut recuperar la normalitat fa a penes unes setmanes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.