El compte d’Instagram de Turisme del Campello és hackejat i exigeixen 500 € de rescat

El compte d’Instagram de l’Ajuntament del Campello ha sigut hackejat, els hackers han segrestat el compte i exigeixen 500 euros pel seu alliberament. El Consistori va denunciar el divendres davant la Guàrdia Civil el heckeig del seu compte «@campelloturismo», per a l’alliberament del qual els delinqüents exigeixen com a rescat el pagament d’una quantitat econòmica: 500 euros.

Atac informàtic

Els pirates informàtics han hackejat el compte, les contrasenyes i l’email, «la qual cosa es tradueix directament en el rapte de més de 15.000 seguidors, als quals s’informa de la situació perquè facen cas omís dels missatges d’este compte fins que el cas es resolga», segons van explicar des de l’Ajuntament en un comunicat este dissabte. D’esta manera El Campello se suma a altres consistoris que han sofert atacs informàtics a la comarca, com Mutxamel en 2020 o este mateix any Xixona, que ha trigat mesos a recuperar la normalitat donat l’abast del bloqueig d’informació que van aconseguir realitzar els pirates.

El rescat no es pagarà

El divendres a la vesprada el compte del Campello apareixia com «no disponible», i l’edil de Turisme, Marisa Navarro (PP), va manifestar este dissabte que «el hackeig no té cabuda en este Ajuntament», va assegurar que no pagaran el rescat i va agregar que la pràctica delictiva que busca comprometre els dispositius digitals, com a ordinadors, telèfons intel·ligents, tauletes i fins i tot xarxes i webs en la seua integritat, «és tan menyspreable com suplantar identitats i intentar beneficis econòmics amb el treball alié».

Es tracta de «una infracció penal que es va cometre dijous passat, quan el compte d’Instagram de Turisme El Campello, que compta amb més de 15.500 seguidors, va ser neutralitzada pels ciberdelinqüents aportant una URL de la qual es van apropiar il·legalment. Els tècnics del departament de Turisme van contactar amb els delinqüents, que reclamen el pagament de 500 euros per a alliberar el compte», va explicar el Consistori.

La persona o persones que s’han apropiat de la identitat pública del compte «han transmés sense ambages que alliberaran el compte previ pagament dels diners, al que l’Ajuntament es nega en rotund, denunciant els fets davant la Guàrdia Civil perquè la unitat especialitzada en ciberdelinqüència investigue els fets i actue en conseqüència», van afegir des de la Corporació.

Altres ajuntaments hackejats

Cal recordar que l’any passat l’Ajuntament de Mutxamel va sofrir un atac informàtic molt més greu, ja que va arribar a bloquejar una setmana la gestió de l’Ajuntament en infectar amb un «ransomware» els equips, per a demanar un rescat posterior que no es va abonar, sense que arribés a afectar els tràmits de cara al públic.

I el mes d’abril passat l’Ajuntament de Xixona va sofrir un altre greu atac en el qual es van bloquejar arxius municipals, encara que sense sofrir un robatori d’informació. Això ha generat un gran retard en la gestió municipal, que per fi ha pogut recuperar la normalitat fa a penes unes setmanes.

Últimes notícies

El Villarreal se’n va del Bernabéu sense premi després d’un gran partit

El Villarreal ha perdut 1-0 davant el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’un partit seriós, cosa que Íñigo Pérez ha qualificat de frustrant. L’entrenador creu que l’equip ha merescut més però admet la manca d’encert en els metres finals.

Foyth avala l’expulsió de Vinícius per l’agressió a Saliba

Juan Foyth, defensa del Villarreal, considera correcta l’expulsió de Vinícius per agarrar del cabell Saliba en el partit de LALIGA EA Sports.

Diomande dona la victòria al Madrid i Vinícius acaba expulsat contra el Vila-real

El Real Madrid ha guanyat 1-0 al Vila-real amb un gol de Yan Diomande validat pel VAR en la segona part, en un partit marcat per l’expulsió directa de Vinícius per agarrar del cabell Saliba quan encarrilava el 2-0.

Reoberta la V-21 cap a València i Puçol després d’un dia tallada per un incendi

La V-21 ha sigut reoberta este dissabte de vesprada en els dos sentits entre València i Port Saplaya, després d’estar tallada tot el dia per la caiguda de cables elèctrics a causa d’un incendi de vegetació. El tall ha provocat retencions d’hasta cinc quilòmetres en direcció València i desviaments per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Nicolas Pepe es perd la visita al Bernabéu per una cirurgia ocular

L’extrem del Villarreal Nicolas Pepe no ha pogut jugar contra el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’haver sigut sotmés a una cirurgia ocular programada. La seua absència se suma a la de l’extrem canadenc Tajon Buchanan, lesionat després d’anar amb la seua selecció.

Diomande envia Vinícius a la banqueta en el Real Madrid-Villarreal

Vinícius Júnior ha perdut la titularitat contra el Villarreal, on Yan Diomande ocuparà l’esquerra i tornaran Valverde i Mbappé a l’onze inicial.

Tall total de la V-21 entre València i Port Saplaya fins, com a mínim, les 21.00 hores

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.