El compte d’Instagram de Turisme del Campello és hackejat i exigeixen 500 € de rescat

Ejemplo de shortcode con estilo
El compte d’Instagram de l’Ajuntament del Campello ha sigut hackejat, els hackers han segrestat el compte i exigeixen 500 euros pel seu alliberament. El Consistori va denunciar el divendres davant la Guàrdia Civil el heckeig del seu compte «@campelloturismo», per a l’alliberament del qual els delinqüents exigeixen com a rescat el pagament d’una quantitat econòmica: 500 euros. […]

El compte d’Instagram de l’Ajuntament del Campello ha sigut hackejat, els hackers han segrestat el compte i exigeixen 500 euros pel seu alliberament. El Consistori va denunciar el divendres davant la Guàrdia Civil el heckeig del seu compte «@campelloturismo», per a l’alliberament del qual els delinqüents exigeixen com a rescat el pagament d’una quantitat econòmica: 500 euros.

Atac informàtic

Els pirates informàtics han hackejat el compte, les contrasenyes i l’email, «la qual cosa es tradueix directament en el rapte de més de 15.000 seguidors, als quals s’informa de la situació perquè facen cas omís dels missatges d’este compte fins que el cas es resolga», segons van explicar des de l’Ajuntament en un comunicat este dissabte. D’esta manera El Campello se suma a altres consistoris que han sofert atacs informàtics a la comarca, com Mutxamel en 2020 o este mateix any Xixona, que ha trigat mesos a recuperar la normalitat donat l’abast del bloqueig d’informació que van aconseguir realitzar els pirates.

El rescat no es pagarà

El divendres a la vesprada el compte del Campello apareixia com «no disponible», i l’edil de Turisme, Marisa Navarro (PP), va manifestar este dissabte que «el hackeig no té cabuda en este Ajuntament», va assegurar que no pagaran el rescat i va agregar que la pràctica delictiva que busca comprometre els dispositius digitals, com a ordinadors, telèfons intel·ligents, tauletes i fins i tot xarxes i webs en la seua integritat, «és tan menyspreable com suplantar identitats i intentar beneficis econòmics amb el treball alié».

Es tracta de «una infracció penal que es va cometre dijous passat, quan el compte d’Instagram de Turisme El Campello, que compta amb més de 15.500 seguidors, va ser neutralitzada pels ciberdelinqüents aportant una URL de la qual es van apropiar il·legalment. Els tècnics del departament de Turisme van contactar amb els delinqüents, que reclamen el pagament de 500 euros per a alliberar el compte», va explicar el Consistori.

La persona o persones que s’han apropiat de la identitat pública del compte «han transmés sense ambages que alliberaran el compte previ pagament dels diners, al que l’Ajuntament es nega en rotund, denunciant els fets davant la Guàrdia Civil perquè la unitat especialitzada en ciberdelinqüència investigue els fets i actue en conseqüència», van afegir des de la Corporació.

Altres ajuntaments hackejats

Cal recordar que l’any passat l’Ajuntament de Mutxamel va sofrir un atac informàtic molt més greu, ja que va arribar a bloquejar una setmana la gestió de l’Ajuntament en infectar amb un «ransomware» els equips, per a demanar un rescat posterior que no es va abonar, sense que arribés a afectar els tràmits de cara al públic.

I el mes d’abril passat l’Ajuntament de Xixona va sofrir un altre greu atac en el qual es van bloquejar arxius municipals, encara que sense sofrir un robatori d’informació. Això ha generat un gran retard en la gestió municipal, que per fi ha pogut recuperar la normalitat fa a penes unes setmanes.

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.