La Comunitat Valenciana està en risc de no complir la regla de despeses segons Hisenda

 

El Ministeri d’Hisenda s’ha dirigit a deu comunitats autònomes, entre elles la Comunitat Valenciana, per a advertir-los que estan en risc d’incomplir la regla de despesa enguany vista l’evolució dels seus comptes, així que els demana informació de les causes, de les seues previsions per al tancament de l’exercici i de les mesures que pensen prendre. Les cartes, datades el passat 5 de desembre i a les quals s’ha tingut accés, han sigut remeses als interventors generals d’Andalusia, Aragó, Balears, Cantàbria, Castella-la Manxa, Extremadura, Madrid, Navarra i Comunitat Valenciana. També ha sigut enviada a la interventora de la Generalitat de Catalunya, Rosa Vidal; es dóna la circumstància que la gestió de la conselleria catalana d’Hisenda està en mans del propi Ministeri per l’aplicació de l’article 155 de la Constitució.

  

  

 

Últimes notícies

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.