Cinc anys i mig de presó per a un indigent que va violar a la dona que el va ajudar

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a cinc anys i mig de presó i huit de llibertat vigilada a un home que exercia la mendicitat en els voltants d’un supermercat de Paterna i que va violar a una dona que habitualment l’ajudava donant-li roba i menjar, just el dia en què aquesta li va obrir les portes de la seua casa per a convidar-li a menjar i perquè l’home poguera descansar.

 

L’ara condemnat per un delicte d’agressió sexual, de 47 anys i nacionalitat polonesa, té problemes d’alcoholisme i aqueix dia va estar bevent al costat de la dona, després que aquesta li convidarà a pujar al seu domicili. A més, «pateix uns certs símptomes relacionats amb l’esquizofrènia paranoide». D’aquí ve que la Secció Quarta de l’Audiència Provincial contemple en la seua sentència les circumstàncies atenuants d’embriaguesa i alteració psíquica.

 

Els fets es van produir l’1 de febrer de 2020. «L’única cosa que volia era ajudar-lo, donar-li menjar, beure i una mica de roba», va explicar la víctima durant la seua declaració en el judici. Després d’estar consumint begudes alcohòliques en l’habitatge, el processament es va quedar adormit durant diverses hores.

 

L’home va aconseguir violar a la dona

Quan l’autor de l’agressió sexual es va despertar va intentar mantindre relacions sexuals amb la dona que l’havia acollit a la seua casa, i quan aquesta es va negar i li va demanar que marxarà, aquest va fer ús de la força per a violar-la.

 

«Lluny d’abandonar l’habitatge, l’home va aconseguir baixar-li les bragues a la seua víctima i immobilitzar-la sobre el sofà», on finalment va consumar la violació. Després de l’agressió, la dona, aprofitant que el seu agressor s’havia tornat a quedar adormit una vegada assaciat el seu apetit sexual, va aconseguir arrossegar-lo fins al replà de l’escala.

 

Durant la vista oral, el testimoniatge de la víctima va ser corroborat pels agents de la Policia Local de Paterna que van acudir al domicili després que la dona alertarà a la seua filla dels fets i demanarà auxili. Així mateix, la sala va confirmar la versemblança del relat de la denunciant, ja que va presentar diferents proves com les lesions que presentava l’agredida després de la violació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.