Cinc anys i mig de presó per a un indigent que va violar a la dona que el va ajudar

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a cinc anys i mig de presó i huit de llibertat vigilada a un home que exercia la mendicitat en els voltants d’un supermercat de Paterna i que va violar a una dona que habitualment l’ajudava donant-li roba i menjar, just el dia en què aquesta li va obrir les portes de la seua casa per a convidar-li a menjar i perquè l’home poguera descansar.

 

L’ara condemnat per un delicte d’agressió sexual, de 47 anys i nacionalitat polonesa, té problemes d’alcoholisme i aqueix dia va estar bevent al costat de la dona, després que aquesta li convidarà a pujar al seu domicili. A més, «pateix uns certs símptomes relacionats amb l’esquizofrènia paranoide». D’aquí ve que la Secció Quarta de l’Audiència Provincial contemple en la seua sentència les circumstàncies atenuants d’embriaguesa i alteració psíquica.

 

Els fets es van produir l’1 de febrer de 2020. «L’única cosa que volia era ajudar-lo, donar-li menjar, beure i una mica de roba», va explicar la víctima durant la seua declaració en el judici. Després d’estar consumint begudes alcohòliques en l’habitatge, el processament es va quedar adormit durant diverses hores.

 

L’home va aconseguir violar a la dona

Quan l’autor de l’agressió sexual es va despertar va intentar mantindre relacions sexuals amb la dona que l’havia acollit a la seua casa, i quan aquesta es va negar i li va demanar que marxarà, aquest va fer ús de la força per a violar-la.

 

«Lluny d’abandonar l’habitatge, l’home va aconseguir baixar-li les bragues a la seua víctima i immobilitzar-la sobre el sofà», on finalment va consumar la violació. Després de l’agressió, la dona, aprofitant que el seu agressor s’havia tornat a quedar adormit una vegada assaciat el seu apetit sexual, va aconseguir arrossegar-lo fins al replà de l’escala.

 

Durant la vista oral, el testimoniatge de la víctima va ser corroborat pels agents de la Policia Local de Paterna que van acudir al domicili després que la dona alertarà a la seua filla dels fets i demanarà auxili. Així mateix, la sala va confirmar la versemblança del relat de la denunciant, ja que va presentar diferents proves com les lesions que presentava l’agredida després de la violació.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.