20.5 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Cinc anys i mig de presó per a un indigent que va violar a la dona que el va ajudar

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a cinc anys i mig de presó i huit de llibertat vigilada a un home que exercia la mendicitat en els voltants d’un supermercat de Paterna i que va violar a una dona que habitualment l’ajudava donant-li roba i menjar, just el dia en què aquesta li va obrir les portes de la seua casa per a convidar-li a menjar i perquè l’home poguera descansar.

 

L’ara condemnat per un delicte d’agressió sexual, de 47 anys i nacionalitat polonesa, té problemes d’alcoholisme i aqueix dia va estar bevent al costat de la dona, després que aquesta li convidarà a pujar al seu domicili. A més, «pateix uns certs símptomes relacionats amb l’esquizofrènia paranoide». D’aquí ve que la Secció Quarta de l’Audiència Provincial contemple en la seua sentència les circumstàncies atenuants d’embriaguesa i alteració psíquica.

 

Els fets es van produir l’1 de febrer de 2020. «L’única cosa que volia era ajudar-lo, donar-li menjar, beure i una mica de roba», va explicar la víctima durant la seua declaració en el judici. Després d’estar consumint begudes alcohòliques en l’habitatge, el processament es va quedar adormit durant diverses hores.

 

L’home va aconseguir violar a la dona

Quan l’autor de l’agressió sexual es va despertar va intentar mantindre relacions sexuals amb la dona que l’havia acollit a la seua casa, i quan aquesta es va negar i li va demanar que marxarà, aquest va fer ús de la força per a violar-la.

 

«Lluny d’abandonar l’habitatge, l’home va aconseguir baixar-li les bragues a la seua víctima i immobilitzar-la sobre el sofà», on finalment va consumar la violació. Després de l’agressió, la dona, aprofitant que el seu agressor s’havia tornat a quedar adormit una vegada assaciat el seu apetit sexual, va aconseguir arrossegar-lo fins al replà de l’escala.

 

Durant la vista oral, el testimoniatge de la víctima va ser corroborat pels agents de la Policia Local de Paterna que van acudir al domicili després que la dona alertarà a la seua filla dels fets i demanarà auxili. Així mateix, la sala va confirmar la versemblança del relat de la denunciant, ja que va presentar diferents proves com les lesions que presentava l’agredida després de la violació.

Últimes notícies

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.

UGT de Ford exigix que el premi a Almussafes es traduïsca en càrrega de treball i ocupació

El sindicat ha valorat el reconeixement mundial a la factoria valenciana i ha reclamat que es concrete en producció suficient per a mantindre els 4.142 llocs. També ha sol·licitat una reunió amb el president de Ford Europa.

Quatre ferits, entre ells un bebé, en un xoc entre cotxe i furgoneta a València

Quatre persones han resultat ferides amb policontusiones després del xoc entre un cotxe i una furgoneta a València. L'avís va entrar a les 11.20 i els afectats van ser traslladats al Doctor Peset i al Clínic.

Huit ferits en un accident múltiple de set vehicles en l’A-7 al seu pas per Castalla

Un xoc en cadena en l'A-7 a Castalla ha deixat huit ferits, entre ells un motorista atropellat. SAMU, helicòpter i dos SVB van atendre i van traslladar a Elda i Alcoi.

Pérez Llorca defén a Paiporta que no paga els plats trencats i demana coordinació

El president ha defés a Paiporta que no paga els plats trencats i que la seua obligació és fer les coses de manera diferent. Ha reclamat coordinació institucional, un canal directe amb les víctimes i ha defés inversions per a accelerar la reconstrucció a L'Horta Sud.

El PSPV exigix a Pérez Llorca que demane l’acta a Mazón o l’expulse del grup popular

El PSPV ha reclamat al president Juanfran Pérez Llorca que exigisca a Carlos Mazón la seua acta de diputat i, si es nega, ho expulse del grup popular en Les Corts. El grup socialista vincula l'escó a l'aforament de Mazón i demana passar pàgina del 29 d'octubre.