Cinc anys i mig de presó per a un indigent que va violar a la dona que el va ajudar

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a cinc anys i mig de presó i huit de llibertat vigilada a un home que exercia la mendicitat en els voltants d’un supermercat de Paterna i que va violar a una dona que habitualment l’ajudava donant-li roba i menjar, just el dia en què aquesta li va obrir les portes de la seua casa per a convidar-li a menjar i perquè l’home poguera descansar.

 

L’ara condemnat per un delicte d’agressió sexual, de 47 anys i nacionalitat polonesa, té problemes d’alcoholisme i aqueix dia va estar bevent al costat de la dona, després que aquesta li convidarà a pujar al seu domicili. A més, «pateix uns certs símptomes relacionats amb l’esquizofrènia paranoide». D’aquí ve que la Secció Quarta de l’Audiència Provincial contemple en la seua sentència les circumstàncies atenuants d’embriaguesa i alteració psíquica.

 

Els fets es van produir l’1 de febrer de 2020. «L’única cosa que volia era ajudar-lo, donar-li menjar, beure i una mica de roba», va explicar la víctima durant la seua declaració en el judici. Després d’estar consumint begudes alcohòliques en l’habitatge, el processament es va quedar adormit durant diverses hores.

 

L’home va aconseguir violar a la dona

Quan l’autor de l’agressió sexual es va despertar va intentar mantindre relacions sexuals amb la dona que l’havia acollit a la seua casa, i quan aquesta es va negar i li va demanar que marxarà, aquest va fer ús de la força per a violar-la.

 

«Lluny d’abandonar l’habitatge, l’home va aconseguir baixar-li les bragues a la seua víctima i immobilitzar-la sobre el sofà», on finalment va consumar la violació. Després de l’agressió, la dona, aprofitant que el seu agressor s’havia tornat a quedar adormit una vegada assaciat el seu apetit sexual, va aconseguir arrossegar-lo fins al replà de l’escala.

 

Durant la vista oral, el testimoniatge de la víctima va ser corroborat pels agents de la Policia Local de Paterna que van acudir al domicili després que la dona alertarà a la seua filla dels fets i demanarà auxili. Així mateix, la sala va confirmar la versemblança del relat de la denunciant, ja que va presentar diferents proves com les lesions que presentava l’agredida després de la violació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.