11.4 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Cinc anys i mig de presó per a un indigent que va violar a la dona que el va ajudar

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a cinc anys i mig de presó i huit de llibertat vigilada a un home que exercia la mendicitat en els voltants d’un supermercat de Paterna i que va violar a una dona que habitualment l’ajudava donant-li roba i menjar, just el dia en què aquesta li va obrir les portes de la seua casa per a convidar-li a menjar i perquè l’home poguera descansar.

 

L’ara condemnat per un delicte d’agressió sexual, de 47 anys i nacionalitat polonesa, té problemes d’alcoholisme i aqueix dia va estar bevent al costat de la dona, després que aquesta li convidarà a pujar al seu domicili. A més, «pateix uns certs símptomes relacionats amb l’esquizofrènia paranoide». D’aquí ve que la Secció Quarta de l’Audiència Provincial contemple en la seua sentència les circumstàncies atenuants d’embriaguesa i alteració psíquica.

 

Els fets es van produir l’1 de febrer de 2020. «L’única cosa que volia era ajudar-lo, donar-li menjar, beure i una mica de roba», va explicar la víctima durant la seua declaració en el judici. Després d’estar consumint begudes alcohòliques en l’habitatge, el processament es va quedar adormit durant diverses hores.

 

L’home va aconseguir violar a la dona

Quan l’autor de l’agressió sexual es va despertar va intentar mantindre relacions sexuals amb la dona que l’havia acollit a la seua casa, i quan aquesta es va negar i li va demanar que marxarà, aquest va fer ús de la força per a violar-la.

 

«Lluny d’abandonar l’habitatge, l’home va aconseguir baixar-li les bragues a la seua víctima i immobilitzar-la sobre el sofà», on finalment va consumar la violació. Després de l’agressió, la dona, aprofitant que el seu agressor s’havia tornat a quedar adormit una vegada assaciat el seu apetit sexual, va aconseguir arrossegar-lo fins al replà de l’escala.

 

Durant la vista oral, el testimoniatge de la víctima va ser corroborat pels agents de la Policia Local de Paterna que van acudir al domicili després que la dona alertarà a la seua filla dels fets i demanarà auxili. Així mateix, la sala va confirmar la versemblança del relat de la denunciant, ja que va presentar diferents proves com les lesions que presentava l’agredida després de la violació.

Últimes notícies

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del jugat

La Comunitat Valenciana ha sumat 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% dels 425,4 milions jugats. La Grossa no ha tocat, però els premis s'han repartit en múltiples localitats, amb especial pes a Alacant.

Pérez Llorca destaca que la nova gestora del PPCV aglutina totes les sensibilitats

El nou president del PPCV subratlla una transició ràpida i sense soroll i perfila un equip integrador. Carlos Gil assumix la secretaria general i es mantenen òrgans clau.

La Comunitat Valenciana gana 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del jugat

En un sorteig sense Grossa a la regió, la Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions, el 11,13% del gastat. Teulada-Moraira, Alcoi i Elda concentren premis.