Els acusats de ‘La Manada’ de Callosa d’en Sarrià s’enfronten a dos segles de presó

 

Els quatre membres de la ‘manada de Callosa d’en Sarrià, localitat de la comarca de la Marina Baixa (Alacant), que es troben en presó des de gener de 2019 per la violació grupal d’una xica de 19 anys, s’enfronten a una petició de presó molt superior a la imposada als condemnats per la coneguda agressió sexual múltiple duta a terme en Pamplona en 2016.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información, la Fiscalia i l’acusació particular han sol·licitat que els acusats siguen condemnats a penes que sumen dos segles de presó -201 anys- com a autors de delictes d’agressió sexual i descobriment i revelació de secrets pels vídeos gravats durant la violació grupal.

 

Els presumptes autors de l’agressió sexual continuen a la presó preventiva després de la seua detenció per la Guàrdia Civil i una volta que els advocats presenten els seus escrits de defensa s’assenyalarà la celebració del judici.

 

La condemna a la que s’enfronten els acusats

Les penes de presó demanades per als acusats per la Fiscalia i per l’advocat que exercix l’acusació particular en nom de la víctima, oscil·len entre els 48 anys i mig, en el cas del jove del que la família va alertar a la Policia Local de la violació grupal, i 52 anys de presó. El considerat líder de la manada de Callosa d’en Sarrià, Joffre G.T.B., s’enfronta a una petició de 49 anys de presó.

 

Les acusacions consideren que els quatre reclusos són autors de quatre delictes d’agressió sexual, un com a autor i la resta com a cooperadors necessaris. A demés, els dos implicats que van gravar vídeos durant l‘agressió també estan acusats dels delictes de descobriment i revelació de secrets que afecten a la víctima

 

A demés, la Fiscalia ha sol·licitat que els quatre detinguts no puguen estar prop de l’afectada durant 20 anys. En este sentit, la Justícia demana que indemnitzen a la xica amb 1.820 euros per les seqüeles i 80.000 euros pel mal moral. L’acusació particular ha demanat la mateixa indemnització per les seqüeles d’ansietat i eleva a 160.000 euros la compensació pel mal moral fet a la jove agredida el dia d’Any Nou de 2019 en Callosa d’en Sarrià.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.

1,6 milions per a recuperar l’entorn cremat a la Vall d’Uixó

La Generalitat ha demanat al Govern reorientar 1,64 milions de fons europeus destinats a plans turístics de Castelló per a actuacions de prevenció, mitigació i restauració de l’entorn afectat per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha cremat 9.568 hectàrees, part d’elles al parc natural de la Serra d’Espadà. La petició inclou mesures com plans d’adaptació climàtica, sistemes d’alerta, cortafocs verds, restauració de senderes i reforestació.

Ferran Torres serà imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana

Ferran Torres signarà este divendres al Palau de la Generalitat un protocol per a exercir com a imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana després del gol que ha donat a Espanya el Mundial.

València es prepara per a estrenar el Spain Sail Grand Prix en només un mes

València acollirà per primera vegada el Spain Sail Grand Prix els dies 5 i 6 de setembre, amb 13 equips internacionals competint amb catamarans F50 d’alta velocitat. La ciutat ultima la logística i estrenarà condició de seu de SailGP durant almenys tres temporades.

Un home de 62 anys mata un jove en un local de València i truca a la Policia per a confessar-ho

Un home de 62 anys ha matat este dimecres un jove de 20 en un local de València amb un objecte metàl·lic i ha telefonat ell mateix al 091 per a confessar el crim, segons la Policia Nacional.

La gasolina frega el màxim de 2026 i Vinaròs marca el litre més barat d’Espanya

La gasolina ha tornat a pujar fins als 1,716 euros per litre, molt a prop del màxim de 2026, mentres el litre més barat d’Espanya es troba a Vinaròs, amb 1,429 euros. El dièsel també s’ha encarit amb força i omplir el dipòsit costa ja fins a 17 euros més que fa un mes.
FILMOTECA D'ESTIU