Els acusats de ‘La Manada’ de Callosa d’en Sarrià s’enfronten a dos segles de presó

 

Els quatre membres de la ‘manada de Callosa d’en Sarrià, localitat de la comarca de la Marina Baixa (Alacant), que es troben en presó des de gener de 2019 per la violació grupal d’una xica de 19 anys, s’enfronten a una petició de presó molt superior a la imposada als condemnats per la coneguda agressió sexual múltiple duta a terme en Pamplona en 2016.

 

Segons ha avançat el diari ‘Información, la Fiscalia i l’acusació particular han sol·licitat que els acusats siguen condemnats a penes que sumen dos segles de presó -201 anys- com a autors de delictes d’agressió sexual i descobriment i revelació de secrets pels vídeos gravats durant la violació grupal.

 

Els presumptes autors de l’agressió sexual continuen a la presó preventiva després de la seua detenció per la Guàrdia Civil i una volta que els advocats presenten els seus escrits de defensa s’assenyalarà la celebració del judici.

 

La condemna a la que s’enfronten els acusats

Les penes de presó demanades per als acusats per la Fiscalia i per l’advocat que exercix l’acusació particular en nom de la víctima, oscil·len entre els 48 anys i mig, en el cas del jove del que la família va alertar a la Policia Local de la violació grupal, i 52 anys de presó. El considerat líder de la manada de Callosa d’en Sarrià, Joffre G.T.B., s’enfronta a una petició de 49 anys de presó.

 

Les acusacions consideren que els quatre reclusos són autors de quatre delictes d’agressió sexual, un com a autor i la resta com a cooperadors necessaris. A demés, els dos implicats que van gravar vídeos durant l‘agressió també estan acusats dels delictes de descobriment i revelació de secrets que afecten a la víctima

 

A demés, la Fiscalia ha sol·licitat que els quatre detinguts no puguen estar prop de l’afectada durant 20 anys. En este sentit, la Justícia demana que indemnitzen a la xica amb 1.820 euros per les seqüeles i 80.000 euros pel mal moral. L’acusació particular ha demanat la mateixa indemnització per les seqüeles d’ansietat i eleva a 160.000 euros la compensació pel mal moral fet a la jove agredida el dia d’Any Nou de 2019 en Callosa d’en Sarrià.

Últimes notícies

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.

El Villarreal perd pólvora: marca la mitat de gols que fa un any

El Villarreal ha reduït a la mitat la seua efectivitat golejadora en les tres primeres jornades respecte a la passada temporada, amb només quatre gols en 19 remats a porta.

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.

Alicant accelera els tràmits per a impulsar més de 10.000 vivendes en nous barris

L’Ajuntament d’Alacant ha avançat en el desbloqueig i tramitació de diversos sectors urbanístics que permetran construir més de 10.000 vivendes en diferents barris, combinant habitatge lliure i protegit. El pla s’emmarca en el nou Pla General Estructural, que preveu fins a 44.000 vivendes noves a la ciutat.

Dinou noves places estructurals al Clínic de València per a reforçar l’assistència en 2026

La Conselleria de Sanitat ha creat des de gener 19 places estructurals al Clínic de València, 17 de facultatius i 2 de zeladors, per a reforçar l’atenció i estabilitzar les plantilles.