Condemnen a una asseguradora a pagar 180.000 euros per la mort d’un xiquet en l’hospital de Torrevieja

 

Un jutjat madrileny ha condemnat a una asseguradora a pagar uns 180.000 euros a la mare i a la germana d’un xiquet de dos anys que va morir en 2008 en l’hospital de Torrevieja pels successius errors mèdics en tractar-li un edema cerebral.

 

La sentència, difosa este divendres per l’associació el Defensor del Pacient, condemna a Mapfre al pagament de 150.000 euros més la cotes i interessos, la qual cosa suma uns 180.000 euros segons l’associació.

 

La mare del menor d’edat, representada pel lletrat de l’associació Ignacio Martínez, sol·licitava eixa quantitat en concepte de danys morals patits per la defunció del xiquet «a conseqüència de la inadequada assistència mèdica que li va ser prestada pels servicis sanitaris assegurats en la demandada».

 

«Els símptomes eren evidents»

El jutjat considera acreditat que el menor va morir per un edema cerebral secundari a l’encefalomielitis que patia per no rebre el tractament adequat, a pesar que els símptomes de la malaltia eren evidents, especialment a partir del 26 de novembre de 2018, quan la mare va tornar al centre de salut de Torrevieja perquè el xiquet havia empitjorat, després de tres visites prèvies.

 

A pesar de tindre símptomes de possible atàxia, greu en els xiquets, la pediatra no va parar atenció als concrets i greus símptomes que li va referir la mare i va remetre al menor a l’hospital de Torrevieja per a fer una anàlisi, diagnosticant vòmits i nàusees i sospita de glucèmia.

 

Tampoc va ser conforme l’atenció en l’hospital, a on el mèdic analista li va derivar a urgències cridant personalment per a avisar, una cosa no habitual, a pesar que el metge que li va atendre, que no era pediatre, va fer constar el seu bon estat de salut general.

 

El xiquet tenia dificultats per a caminar

Això contrasta, segons subratlla la sentència, amb els vídeos aportats per la mare en els que es veu al menor caminar subjecte a la mare, confús i descoordinat.

 

Després de ser donat d’alta, el menor va empitjorar, amb nivell de consciència alterat i confusió, i la metge de l’UVI va tornar a fallar.

 

A demés, la jutgessa assenyala que el tractament de l’encefalomielitis aguda disseminada, que patia el menor i no li va ser aplicat, «és molt efectiu i està disponible en tots els hospitals» conseguint la curació sense seqüeles fins a un 90% dels casos.

Últimes notícies

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.

Els taxistes valencians redoblen les protestes i acusen el Consell de precarizar els servicis públics

Uns 1.500 taxistes tornen a col·lapsar el centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar la precarització dels servicis públics.

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.

Diego López demana un València més ambiciós després de l’empat davant el Raig

Diego López reclama que el València tanque bé la temporada i faça un salt competitiu el pròxim curs, després d'un empat davant el Raig que deixa la salvació pendent.

Martínez Mus reafirma que presentarà este mes la nova regulació per a taxis i VTC

Vicente Martínez Mus assegura que la Generalitat manté el compromís de disposar este mes d'una nova regulació del sector, que busca un millor servici públic i preus raonables per als usuaris.

Hisenda pactarà amb la Generalitat una reunió sobre el nou model de finançament autonòmic

El ministre d'Hisenda anuncia que contactarà en breu amb la Generalitat per a abordar el nou model de finançament, que inclou condonació de deute i més recursos per a les autonomies.

Mediterrània Triatló bat rècord a Alacant amb 1.600 participants este cap de setmana

El Mediterrània Triatló d'Alacant reunix prop de 1.600 participants i firma la seua edició més multitudinària, amb proves sprint, olímpica, supersprint i un duatló familiar.