Condemnen a una asseguradora a pagar 180.000 euros per la mort d’un xiquet en l’hospital de Torrevieja

 

Un jutjat madrileny ha condemnat a una asseguradora a pagar uns 180.000 euros a la mare i a la germana d’un xiquet de dos anys que va morir en 2008 en l’hospital de Torrevieja pels successius errors mèdics en tractar-li un edema cerebral.

 

La sentència, difosa este divendres per l’associació el Defensor del Pacient, condemna a Mapfre al pagament de 150.000 euros més la cotes i interessos, la qual cosa suma uns 180.000 euros segons l’associació.

 

La mare del menor d’edat, representada pel lletrat de l’associació Ignacio Martínez, sol·licitava eixa quantitat en concepte de danys morals patits per la defunció del xiquet «a conseqüència de la inadequada assistència mèdica que li va ser prestada pels servicis sanitaris assegurats en la demandada».

 

«Els símptomes eren evidents»

El jutjat considera acreditat que el menor va morir per un edema cerebral secundari a l’encefalomielitis que patia per no rebre el tractament adequat, a pesar que els símptomes de la malaltia eren evidents, especialment a partir del 26 de novembre de 2018, quan la mare va tornar al centre de salut de Torrevieja perquè el xiquet havia empitjorat, després de tres visites prèvies.

 

A pesar de tindre símptomes de possible atàxia, greu en els xiquets, la pediatra no va parar atenció als concrets i greus símptomes que li va referir la mare i va remetre al menor a l’hospital de Torrevieja per a fer una anàlisi, diagnosticant vòmits i nàusees i sospita de glucèmia.

 

Tampoc va ser conforme l’atenció en l’hospital, a on el mèdic analista li va derivar a urgències cridant personalment per a avisar, una cosa no habitual, a pesar que el metge que li va atendre, que no era pediatre, va fer constar el seu bon estat de salut general.

 

El xiquet tenia dificultats per a caminar

Això contrasta, segons subratlla la sentència, amb els vídeos aportats per la mare en els que es veu al menor caminar subjecte a la mare, confús i descoordinat.

 

Després de ser donat d’alta, el menor va empitjorar, amb nivell de consciència alterat i confusió, i la metge de l’UVI va tornar a fallar.

 

A demés, la jutgessa assenyala que el tractament de l’encefalomielitis aguda disseminada, que patia el menor i no li va ser aplicat, «és molt efectiu i està disponible en tots els hospitals» conseguint la curació sense seqüeles fins a un 90% dels casos.

Últimes notícies

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.
FILMOTECA D'ESTIU