Condemnen a una asseguradora a pagar 180.000 euros per la mort d’un xiquet en l’hospital de Torrevieja

 

Un jutjat madrileny ha condemnat a una asseguradora a pagar uns 180.000 euros a la mare i a la germana d’un xiquet de dos anys que va morir en 2008 en l’hospital de Torrevieja pels successius errors mèdics en tractar-li un edema cerebral.

 

La sentència, difosa este divendres per l’associació el Defensor del Pacient, condemna a Mapfre al pagament de 150.000 euros més la cotes i interessos, la qual cosa suma uns 180.000 euros segons l’associació.

 

La mare del menor d’edat, representada pel lletrat de l’associació Ignacio Martínez, sol·licitava eixa quantitat en concepte de danys morals patits per la defunció del xiquet «a conseqüència de la inadequada assistència mèdica que li va ser prestada pels servicis sanitaris assegurats en la demandada».

 

«Els símptomes eren evidents»

El jutjat considera acreditat que el menor va morir per un edema cerebral secundari a l’encefalomielitis que patia per no rebre el tractament adequat, a pesar que els símptomes de la malaltia eren evidents, especialment a partir del 26 de novembre de 2018, quan la mare va tornar al centre de salut de Torrevieja perquè el xiquet havia empitjorat, després de tres visites prèvies.

 

A pesar de tindre símptomes de possible atàxia, greu en els xiquets, la pediatra no va parar atenció als concrets i greus símptomes que li va referir la mare i va remetre al menor a l’hospital de Torrevieja per a fer una anàlisi, diagnosticant vòmits i nàusees i sospita de glucèmia.

 

Tampoc va ser conforme l’atenció en l’hospital, a on el mèdic analista li va derivar a urgències cridant personalment per a avisar, una cosa no habitual, a pesar que el metge que li va atendre, que no era pediatre, va fer constar el seu bon estat de salut general.

 

El xiquet tenia dificultats per a caminar

Això contrasta, segons subratlla la sentència, amb els vídeos aportats per la mare en els que es veu al menor caminar subjecte a la mare, confús i descoordinat.

 

Després de ser donat d’alta, el menor va empitjorar, amb nivell de consciència alterat i confusió, i la metge de l’UVI va tornar a fallar.

 

A demés, la jutgessa assenyala que el tractament de l’encefalomielitis aguda disseminada, que patia el menor i no li va ser aplicat, «és molt efectiu i està disponible en tots els hospitals» conseguint la curació sense seqüeles fins a un 90% dels casos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut a València fa més de cent anys

La Policia de la Generalitat ha localitzat en una web de compravenda un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut del Col·legi de l'Art Major de la Seda a inicis del segle XX i lloc en venda per 71.900 euros.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.