Condemnen a una asseguradora a pagar 180.000 euros per la mort d’un xiquet en l’hospital de Torrevieja

 

Un jutjat madrileny ha condemnat a una asseguradora a pagar uns 180.000 euros a la mare i a la germana d’un xiquet de dos anys que va morir en 2008 en l’hospital de Torrevieja pels successius errors mèdics en tractar-li un edema cerebral.

 

La sentència, difosa este divendres per l’associació el Defensor del Pacient, condemna a Mapfre al pagament de 150.000 euros més la cotes i interessos, la qual cosa suma uns 180.000 euros segons l’associació.

 

La mare del menor d’edat, representada pel lletrat de l’associació Ignacio Martínez, sol·licitava eixa quantitat en concepte de danys morals patits per la defunció del xiquet «a conseqüència de la inadequada assistència mèdica que li va ser prestada pels servicis sanitaris assegurats en la demandada».

 

«Els símptomes eren evidents»

El jutjat considera acreditat que el menor va morir per un edema cerebral secundari a l’encefalomielitis que patia per no rebre el tractament adequat, a pesar que els símptomes de la malaltia eren evidents, especialment a partir del 26 de novembre de 2018, quan la mare va tornar al centre de salut de Torrevieja perquè el xiquet havia empitjorat, després de tres visites prèvies.

 

A pesar de tindre símptomes de possible atàxia, greu en els xiquets, la pediatra no va parar atenció als concrets i greus símptomes que li va referir la mare i va remetre al menor a l’hospital de Torrevieja per a fer una anàlisi, diagnosticant vòmits i nàusees i sospita de glucèmia.

 

Tampoc va ser conforme l’atenció en l’hospital, a on el mèdic analista li va derivar a urgències cridant personalment per a avisar, una cosa no habitual, a pesar que el metge que li va atendre, que no era pediatre, va fer constar el seu bon estat de salut general.

 

El xiquet tenia dificultats per a caminar

Això contrasta, segons subratlla la sentència, amb els vídeos aportats per la mare en els que es veu al menor caminar subjecte a la mare, confús i descoordinat.

 

Després de ser donat d’alta, el menor va empitjorar, amb nivell de consciència alterat i confusió, i la metge de l’UVI va tornar a fallar.

 

A demés, la jutgessa assenyala que el tractament de l’encefalomielitis aguda disseminada, que patia el menor i no li va ser aplicat, «és molt efectiu i està disponible en tots els hospitals» conseguint la curació sense seqüeles fins a un 90% dels casos.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.