Condemnen a una asseguradora a pagar 180.000 euros per la mort d’un xiquet en l’hospital de Torrevieja

 

Un jutjat madrileny ha condemnat a una asseguradora a pagar uns 180.000 euros a la mare i a la germana d’un xiquet de dos anys que va morir en 2008 en l’hospital de Torrevieja pels successius errors mèdics en tractar-li un edema cerebral.

 

La sentència, difosa este divendres per l’associació el Defensor del Pacient, condemna a Mapfre al pagament de 150.000 euros més la cotes i interessos, la qual cosa suma uns 180.000 euros segons l’associació.

 

La mare del menor d’edat, representada pel lletrat de l’associació Ignacio Martínez, sol·licitava eixa quantitat en concepte de danys morals patits per la defunció del xiquet «a conseqüència de la inadequada assistència mèdica que li va ser prestada pels servicis sanitaris assegurats en la demandada».

 

«Els símptomes eren evidents»

El jutjat considera acreditat que el menor va morir per un edema cerebral secundari a l’encefalomielitis que patia per no rebre el tractament adequat, a pesar que els símptomes de la malaltia eren evidents, especialment a partir del 26 de novembre de 2018, quan la mare va tornar al centre de salut de Torrevieja perquè el xiquet havia empitjorat, després de tres visites prèvies.

 

A pesar de tindre símptomes de possible atàxia, greu en els xiquets, la pediatra no va parar atenció als concrets i greus símptomes que li va referir la mare i va remetre al menor a l’hospital de Torrevieja per a fer una anàlisi, diagnosticant vòmits i nàusees i sospita de glucèmia.

 

Tampoc va ser conforme l’atenció en l’hospital, a on el mèdic analista li va derivar a urgències cridant personalment per a avisar, una cosa no habitual, a pesar que el metge que li va atendre, que no era pediatre, va fer constar el seu bon estat de salut general.

 

El xiquet tenia dificultats per a caminar

Això contrasta, segons subratlla la sentència, amb els vídeos aportats per la mare en els que es veu al menor caminar subjecte a la mare, confús i descoordinat.

 

Després de ser donat d’alta, el menor va empitjorar, amb nivell de consciència alterat i confusió, i la metge de l’UVI va tornar a fallar.

 

A demés, la jutgessa assenyala que el tractament de l’encefalomielitis aguda disseminada, que patia el menor i no li va ser aplicat, «és molt efectiu i està disponible en tots els hospitals» conseguint la curació sense seqüeles fins a un 90% dels casos.

Últimes notícies

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.