8.1 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Condemnat a 13 anys de presó per abusar sexualment d’una discapacitada a Xàbia

Condemnat a 15 anys de presó per matar a l'empleada de l'assessoria del seu cunyat i furtar 11.000€

Condemnat a 13 anys de presó per abusar sexualment d’una discapacitada a Xàbia | Europa Press

 

L’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a un home a 13 anys de presó com a autor d’un delicte d’agressió sexual sobre una dona discapacitada, al març de 2018 a Xàbia, a la comarca de la Marina Alta, a la qual haurà d’indemnitzar amb 240 euros per les lesions patides i amb 40.000 euros pels danys morals.

   

La sentència de la Secció Primera de l’Audiència, a la qual ha tingut accés Europa Press, també imposa al condemnat una ordre d’allunyament de 300 metres sobre la víctima durant 15 anys. Una vegada complida la pena, establix el règim de llibertat vigilada per cinc anys, així com l’obligació de presentar-se en el seu jutjat de forma mensual i participar en programes d’educació sexual.

La va agafar del braç i la va entrar a un garatge

  

La Sala conclou que l’home sabia que la víctima patia una discapacitat psíquica, estipulada per un informe mèdic del 69 %, i que el 10 de març de 2018 —quan ella es dirigia, com tots els dies, a un bar de Xàbia— la va agarrar del braç i la va introduir en un garatge sense porta, on li va mostrar un bitllet de 10 euros i li va dir que volia mantenir relacions sexuals.        

 

La víctima va patir lesions per la força en que la va agafar el detingut

 

En negar-se la víctima, el condemnat la va subjectar i va abusar sexualment d’ella. Com a conseqüència d’aquests fets, la víctima va patir lesions constants en el braç i en el maluc.            

    

El tribunal ha considerat en la seua part dispositiva cap al condemnat l’agreujant d’agressió sexual sobre persona d’intel·ligència límit i trastorn mental per psicosi. La part dispositiva és ferma i, per tant, no cap recurs.

 

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.