22 anys de presó per abusar de les seues dues filles menors d’edat

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a penes que sumen 22 anys de presó a un home per abusar sexualment de forma continuada de les seues dues filles menors d’edat

 

La sentència li imposa també la prohibició d’aproximar-se a menys de 500 metres o comunicar-se per qualsevol mitjà amb cadascuna de les víctimes durant deu anys, una mesura de llibertat vigilada de huit anys i la privació de la pàtria potestat. 

 

Els fets van ocórrer al llarg de 2016 en el domicili que compartien el condemnat, la seua exmuller, de la qual s’havia divorciat dos anys abans, i les dues menors, que tenien llavors 11 i 13 anys i pateixen una discapacitat psíquica

 

El Tribunal ha declarat provat que l’home es va aprofitar d’aqueixa discapacitat, de la seua relació de parentiu i de la “influència i domini” que exercia sobre les xicotetes per a sotmetre-les a diferents pràctiques sexuals

 

La confessió d’una de les menors a una professora

La mare de les xiquetes es trobava per regla general prostrada en el llit i prenia a les nits una medicació molt forta per a poder dormir profundament, segons es relata en la resolució judicial. Els abusos van ser descoberts al desembre de 2016, quan una de les menors li ho va explicar a una professora. 

 

La Sala considera al pare autor de dos delictes continuats d’abusos sexuals comeses contra menors de 16 anys i li imposa per cadascun d’ells una pena d’11 anys de presó. També li condemna a indemnitzar a cada xiqueta amb 10.000 euros per danys morals. La sentència pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.