13.6 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

22 anys de presó per abusar de les seues dues filles menors d’edat

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a penes que sumen 22 anys de presó a un home per abusar sexualment de forma continuada de les seues dues filles menors d’edat

 

La sentència li imposa també la prohibició d’aproximar-se a menys de 500 metres o comunicar-se per qualsevol mitjà amb cadascuna de les víctimes durant deu anys, una mesura de llibertat vigilada de huit anys i la privació de la pàtria potestat. 

 

Els fets van ocórrer al llarg de 2016 en el domicili que compartien el condemnat, la seua exmuller, de la qual s’havia divorciat dos anys abans, i les dues menors, que tenien llavors 11 i 13 anys i pateixen una discapacitat psíquica

 

El Tribunal ha declarat provat que l’home es va aprofitar d’aqueixa discapacitat, de la seua relació de parentiu i de la “influència i domini” que exercia sobre les xicotetes per a sotmetre-les a diferents pràctiques sexuals

 

La confessió d’una de les menors a una professora

La mare de les xiquetes es trobava per regla general prostrada en el llit i prenia a les nits una medicació molt forta per a poder dormir profundament, segons es relata en la resolució judicial. Els abusos van ser descoberts al desembre de 2016, quan una de les menors li ho va explicar a una professora. 

 

La Sala considera al pare autor de dos delictes continuats d’abusos sexuals comeses contra menors de 16 anys i li imposa per cadascun d’ells una pena d’11 anys de presó. També li condemna a indemnitzar a cada xiqueta amb 10.000 euros per danys morals. La sentència pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. 

Últimes notícies

Detinguda a València per explotar sexualment a dos dones amb amenaces de bruixeria

La Policia Nacional ha detingut a la propietària d'un centre de massatges per obligar a dos dones a pràctiques sexuals sota coaccions i amenaces de bruixeria. Les víctimes han sigut alliberades.

El Aspar Team salta a la pantalla gran amb la pel·lícula Ídols

El Aspar Team ha participat en Ídols, la primera pel·lícula basada en el Mundial de MotoGP, rodada durant 2024 i amb estrena en cinemes el 23 de gener. L'equip de Moto2 és un dels eixos del relat.

Tárrega fixa l’objectiu davant el Mallorca i promet treball immediat

Tárrega subratlla que el València apunta a guanyar al Mallorca i que el treball comença ja. Advertix de la importància del dol per la taula abans del tancament de l'any.

El València Basket visita al Basket Landes per a reenganxar-se a l’Eurolliga

València Basket es mesura al Basket Landes en la segona ronda de l'Eurolliga femenina amb la necessitat de tornar a guanyar després del 63-70 davant Saragossa. Raquel Carrera seguix de baixa i Queralt Casas torna a la pista on va jugar entre 2016 i 2018.

Carmen Jordá inspira la primera pel·lícula animada de Zag sobre automobilisme femení

L'estudi Zag treballarà amb Carmen Jordá en 'Carmen', la seua primera pel·lícula animada centrada en l'automobilisme femení, amb Jeremy Zag al capdavant i socis de prestigi. L'objectiu és crear una heroïna inspiradora basada en la trajectòria de la pilot

Kiat Lim assenyala el Nou Mestalla com la clau per a l’objectiu de tornar a Europa

Kiat Lim va defendre que el Nou Mestalla serà decisiu perquè el València torne a competir a Europa. Va reclamar suport per a Corberán i va destacar el refinançament del projecte.

Sánchez accepta crear amb la Generalitat una comissió per a la recuperació després de la DANA

Pedro Sánchez ha acceptat crear, al costat de la Generalitat Valenciana, una comissió mixta per a coordinar la recuperació després de la DANA del 29 d'octubre de 2024. En l'òrgan participaran també la Diputació de València i els municipis afectats.

La UMH i el Col·legi de Farmacèutics d’Alacant creen la Càtedra de Farmàcia Assistencial i Sostenible

La UMH i el Col·legi de Farmacèutics d'Alacant han firmat un conveni per a crear la Càtedra de Farmàcia Assistencial i Sostenible. El COFA aportarà 10.000 euros anuals i la direcció recaurà en María del Val Bermejo.