22 anys de presó per abusar de les seues dues filles menors d’edat

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a penes que sumen 22 anys de presó a un home per abusar sexualment de forma continuada de les seues dues filles menors d’edat

 

La sentència li imposa també la prohibició d’aproximar-se a menys de 500 metres o comunicar-se per qualsevol mitjà amb cadascuna de les víctimes durant deu anys, una mesura de llibertat vigilada de huit anys i la privació de la pàtria potestat. 

 

Els fets van ocórrer al llarg de 2016 en el domicili que compartien el condemnat, la seua exmuller, de la qual s’havia divorciat dos anys abans, i les dues menors, que tenien llavors 11 i 13 anys i pateixen una discapacitat psíquica

 

El Tribunal ha declarat provat que l’home es va aprofitar d’aqueixa discapacitat, de la seua relació de parentiu i de la “influència i domini” que exercia sobre les xicotetes per a sotmetre-les a diferents pràctiques sexuals

 

La confessió d’una de les menors a una professora

La mare de les xiquetes es trobava per regla general prostrada en el llit i prenia a les nits una medicació molt forta per a poder dormir profundament, segons es relata en la resolució judicial. Els abusos van ser descoberts al desembre de 2016, quan una de les menors li ho va explicar a una professora. 

 

La Sala considera al pare autor de dos delictes continuats d’abusos sexuals comeses contra menors de 16 anys i li imposa per cadascun d’ells una pena d’11 anys de presó. També li condemna a indemnitzar a cada xiqueta amb 10.000 euros per danys morals. La sentència pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. 

Últimes notícies

El centre de dia de Ruzafa es consolida com a referent en el dany cerebral adquirit

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reafirmat el compromís del Consell amb una atenció especialitzada a les persones amb dany cerebral adquirit durant una visita al centre de dia de l’IVASS al barri de Ruzafa, a València, considerat un model referent en rehabilitació i inclusió.

El Real Madrid iguala l’oferta del València Basket i reté Eli John Ndiaye

El Real Madrid ha igualat dins de termini l’oferta del València Basket per Eli John Ndiaye, exercint el dret de tanteig i recuperant els seus drets en competicions nacionals. El pivot hispano-senegalés, format a la cantera blanca, es convertix així en la quarta incorporació del nou projecte i queda pendent de saber si entrarà en la plantilla o eixirà cedit.

El maître Casto Copete rep el Premi Nacional de Gastronomia 2026 per la sala

Casto Copete, històric cap de sala del restaurant Nou Manolín d'Alacant, ha sigut distingit amb el Premi Nacional de Gastronomia 2026 a la Millor Direcció de Sala, atorgat per la Real Academia de Gastronomía.

Barrachina retreu a Compromís que pose el focus en viatges privats i no en els pagats amb diners públics

Miguel Barrachina ha defensat que el viatge del president Juanfran Pérez Llorca a la final del Mundial va ser privat i ha instat Compromís a centrar-se en els desplaçaments pagats amb diners públics, citant casos anteriors de càrrecs de la coalició i del PSOE.

El Consell denuncia que la Comunitat Valenciana perd una quarta part dels reforços judicials

La consellera de Justícia, Nuria Martínez, acusa el Govern central d’obligar la Comunitat Valenciana a assumir la pèrdua de 18 dels 72 reforços judicials suprimits a tot Espanya i alerta del colp als drets dels valencians.

El Consell exigeix a Diana Morant perdó a les víctimes del nazisme i la seua dimissió

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha reclamat que la ministra Diana Morant demane perdó per haver comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler i que dimitisca si Pedro Sánchez no la cessa. Barrachina l’ha acusada de banalitzar el nazisme i ha criticat també les seues decisions internes al PSPV-PSOE.

Cinc jugadores del València Basket, clau en la preparació del Mundial amb Espanya

La selecció espanyola femenina ha cridat cinc jugadores del Valencia Basket per a la gira de preparació del Mundial d’Alemanya, que es jugarà del 4 al 13 de setembre.

El Valencia vol mantindre les bones sensacions en el amistós contra el Castelló a Paterna

El Valencia CF rep este dissabte el Castelló a l’estadi Antonio Puchades, en un nou amistós de pretemporada on vol confirmar el bon rendiment mostrat davant l’Eldense. El conjunt albinegre afronta la prova per calibrar el seu nivell davant un rival de categoria superior.