Condemnat per agredir a un jove i amenaçar-lo amb un tornavís a Xàtiva

Un home serà condemnat a dos anys i mig de presó per amenaçar amb un tornavís i agredir un jove a Xàtiva, a la Costera. El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de queixa interposat pel condemnat. Els fets van ocórrer en 2013 quan l'acusat va protagonitzar un robatori amb violència en el parc de la Glorieta José Espejo de Xàtiva. Segons el relat que va considerar provat l'Audiència Provincial, l'acusat va assaltar a tres joves que es trobaven en el recinte a les 3 de la matinada i els va increpar per a que li donaren la beguda i el tabac que estaven consumint. Al negar-se, el processat li va pegar una galtada a un dels joves i el va amenaçar amb un tornavís, encara que les víctimes van aconseguir alliberar-se i fugir del parc per a després acudir a la Policia Local. A més de la pena de presó, l'Audiència condemna a l'agressor a una multa diària de 6 euros diaris durant 60 dies per una falta de lesions i a que indemnitze l'agredit amb 150 euros. En el judici, la defensa de l'acusat es va oposar al relat dels fets i va al·legar que el processat té una minusvalidesa del 80%.

Malgrat això, l'Audiència no ho va considerar rellevant, ja que es parlava d'una cataracta en un ull i les limitacions en un peu que patix l'agressor. L'argument és que estes mancances no li han impedit cometre nombrosos fets delictius, tal com es desprén dels seus antecedents penals, segons consta en la sentència. La defensa va presentar en juliol una queixa davant del Suprem després que l'Audiència s'oposara a un nou recurs d'apel·lació. Però l'Alt Tribunal l'ha declinat: al seu parer no va haver-hi vulneració de drets fonamentals, ni indefensió ni infracció constitucional.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.