Condemnat per agredir a un jove i amenaçar-lo amb un tornavís a Xàtiva

Un home serà condemnat a dos anys i mig de presó per amenaçar amb un tornavís i agredir un jove a Xàtiva, a la Costera. El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de queixa interposat pel condemnat. Els fets van ocórrer en 2013 quan l'acusat va protagonitzar un robatori amb violència en el parc de la Glorieta José Espejo de Xàtiva. Segons el relat que va considerar provat l'Audiència Provincial, l'acusat va assaltar a tres joves que es trobaven en el recinte a les 3 de la matinada i els va increpar per a que li donaren la beguda i el tabac que estaven consumint. Al negar-se, el processat li va pegar una galtada a un dels joves i el va amenaçar amb un tornavís, encara que les víctimes van aconseguir alliberar-se i fugir del parc per a després acudir a la Policia Local. A més de la pena de presó, l'Audiència condemna a l'agressor a una multa diària de 6 euros diaris durant 60 dies per una falta de lesions i a que indemnitze l'agredit amb 150 euros. En el judici, la defensa de l'acusat es va oposar al relat dels fets i va al·legar que el processat té una minusvalidesa del 80%.

Malgrat això, l'Audiència no ho va considerar rellevant, ja que es parlava d'una cataracta en un ull i les limitacions en un peu que patix l'agressor. L'argument és que estes mancances no li han impedit cometre nombrosos fets delictius, tal com es desprén dels seus antecedents penals, segons consta en la sentència. La defensa va presentar en juliol una queixa davant del Suprem després que l'Audiència s'oposara a un nou recurs d'apel·lació. Però l'Alt Tribunal l'ha declinat: al seu parer no va haver-hi vulneració de drets fonamentals, ni indefensió ni infracció constitucional.

Últimes notícies

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.