Condemnat per agredir a un jove i amenaçar-lo amb un tornavís a Xàtiva

Un home serà condemnat a dos anys i mig de presó per amenaçar amb un tornavís i agredir un jove a Xàtiva, a la Costera. El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de queixa interposat pel condemnat. Els fets van ocórrer en 2013 quan l'acusat va protagonitzar un robatori amb violència en el parc de la Glorieta José Espejo de Xàtiva. Segons el relat que va considerar provat l'Audiència Provincial, l'acusat va assaltar a tres joves que es trobaven en el recinte a les 3 de la matinada i els va increpar per a que li donaren la beguda i el tabac que estaven consumint. Al negar-se, el processat li va pegar una galtada a un dels joves i el va amenaçar amb un tornavís, encara que les víctimes van aconseguir alliberar-se i fugir del parc per a després acudir a la Policia Local. A més de la pena de presó, l'Audiència condemna a l'agressor a una multa diària de 6 euros diaris durant 60 dies per una falta de lesions i a que indemnitze l'agredit amb 150 euros. En el judici, la defensa de l'acusat es va oposar al relat dels fets i va al·legar que el processat té una minusvalidesa del 80%.

Malgrat això, l'Audiència no ho va considerar rellevant, ja que es parlava d'una cataracta en un ull i les limitacions en un peu que patix l'agressor. L'argument és que estes mancances no li han impedit cometre nombrosos fets delictius, tal com es desprén dels seus antecedents penals, segons consta en la sentència. La defensa va presentar en juliol una queixa davant del Suprem després que l'Audiència s'oposara a un nou recurs d'apel·lació. Però l'Alt Tribunal l'ha declinat: al seu parer no va haver-hi vulneració de drets fonamentals, ni indefensió ni infracció constitucional.

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.