Condemnat per agredir a un jove i amenaçar-lo amb un tornavís a Xàtiva

Un home serà condemnat a dos anys i mig de presó per amenaçar amb un tornavís i agredir un jove a Xàtiva, a la Costera. El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de queixa interposat pel condemnat. Els fets van ocórrer en 2013 quan l'acusat va protagonitzar un robatori amb violència en el parc de la Glorieta José Espejo de Xàtiva. Segons el relat que va considerar provat l'Audiència Provincial, l'acusat va assaltar a tres joves que es trobaven en el recinte a les 3 de la matinada i els va increpar per a que li donaren la beguda i el tabac que estaven consumint. Al negar-se, el processat li va pegar una galtada a un dels joves i el va amenaçar amb un tornavís, encara que les víctimes van aconseguir alliberar-se i fugir del parc per a després acudir a la Policia Local. A més de la pena de presó, l'Audiència condemna a l'agressor a una multa diària de 6 euros diaris durant 60 dies per una falta de lesions i a que indemnitze l'agredit amb 150 euros. En el judici, la defensa de l'acusat es va oposar al relat dels fets i va al·legar que el processat té una minusvalidesa del 80%.

Malgrat això, l'Audiència no ho va considerar rellevant, ja que es parlava d'una cataracta en un ull i les limitacions en un peu que patix l'agressor. L'argument és que estes mancances no li han impedit cometre nombrosos fets delictius, tal com es desprén dels seus antecedents penals, segons consta en la sentència. La defensa va presentar en juliol una queixa davant del Suprem després que l'Audiència s'oposara a un nou recurs d'apel·lació. Però l'Alt Tribunal l'ha declinat: al seu parer no va haver-hi vulneració de drets fonamentals, ni indefensió ni infracció constitucional.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.