18.5 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Condemnat per agredir a un jove i amenaçar-lo amb un tornavís a Xàtiva

Un home serà condemnat a dos anys i mig de presó per amenaçar amb un tornavís i agredir un jove a Xàtiva, a la Costera. El Tribunal Suprem ha desestimat el recurs de queixa interposat pel condemnat. Els fets van ocórrer en 2013 quan l'acusat va protagonitzar un robatori amb violència en el parc de la Glorieta José Espejo de Xàtiva. Segons el relat que va considerar provat l'Audiència Provincial, l'acusat va assaltar a tres joves que es trobaven en el recinte a les 3 de la matinada i els va increpar per a que li donaren la beguda i el tabac que estaven consumint. Al negar-se, el processat li va pegar una galtada a un dels joves i el va amenaçar amb un tornavís, encara que les víctimes van aconseguir alliberar-se i fugir del parc per a després acudir a la Policia Local. A més de la pena de presó, l'Audiència condemna a l'agressor a una multa diària de 6 euros diaris durant 60 dies per una falta de lesions i a que indemnitze l'agredit amb 150 euros. En el judici, la defensa de l'acusat es va oposar al relat dels fets i va al·legar que el processat té una minusvalidesa del 80%.

Malgrat això, l'Audiència no ho va considerar rellevant, ja que es parlava d'una cataracta en un ull i les limitacions en un peu que patix l'agressor. L'argument és que estes mancances no li han impedit cometre nombrosos fets delictius, tal com es desprén dels seus antecedents penals, segons consta en la sentència. La defensa va presentar en juliol una queixa davant del Suprem després que l'Audiència s'oposara a un nou recurs d'apel·lació. Però l'Alt Tribunal l'ha declinat: al seu parer no va haver-hi vulneració de drets fonamentals, ni indefensió ni infracció constitucional.

Últimes notícies

Pérez Llorca assistix al centenari de la coronació de la patrona de Benidorm

Pérez Llorca ha assistit al centenari de la coronació de la Verge del Sufragi a Benidorm. La romeria i una missa de campanya han tancat el programa commemoratiu.

Un home de 46 anys mor per un tret en les escales d’un edifici de Catarroja

Un home de 46 anys ha mort este diumenge a Catarroja per una ferida d'arma de foc. El CICU i la Guàrdia Civil han rebut avisos i s'ha obert una investigació.

Vila-real i Espanyol se citen per a trencar les seues ratxes i assegurar Europa

Vila-real i Espanyol tanquen la jornada 23 en La Ceràmica amb la necessitat de tornar a guanyar. Els separen huit punts i els dos es juguen les seues places europees.

Espanya cau 2-3 davant Països Baixos: Telgenkamp decidix al final

Espanya va remuntar del 0-2 al 2-2, però un gol de Duco Telgenkamp en el 58 va donar la victòria a Països Baixos en la quarta jornada de la Pro League a València. És la tercera derrota seguida malgrat l'empenyiment després del descans i el bon paper de Revilla.

Marcelino alerta: l’Espanyol és un rival competitiu capaç de sorprendre a qualsevol

Marcelino va valorar a l'Espanyol com un rival directe, competitiu i difícil malgrat la seua mala ratxa. Va reclamar màxim nivell en La Ceràmica per a obrir bretxa en la taula.

Bombers revisen les façanes de la plaça de l’Ajuntament per a les mascletaes

El Servici de Bombers de València ha iniciat la inspecció dels 29 edificis que envolten la plaça de l'Ajuntament per a previndre despreniments durant les mascletaes. Els treballs es prolongaran fins al 22 de febrer i permetran esmenar xicotets desperfectes abans de l'inici de les Falles l'1 de març.

La Policia Nacional deté a un pres escapolit de l’Hospital General de València

La Policia Nacional ha detingut a un intern que s'havia escapolit mitja hora abans de l'Hospital General de València, on havia sigut portat des de Picassent. Va ser localitzat en l'Estació del Nord després d'un dispositiu activat amb avís de la Guàrdia Civil.

La Fe realitza el primer trasplantament renal robòtic de donant viu en la Comunitat Valenciana

La Fe ha realitzat el primer trasplantament renal de donant viu amb el sistema Da Vinci en la Comunitat Valenciana. La pacient, de 37 anys, es va recuperar amb rapidesa i la donant, la seua mare, va rebre l'alta en dia i mig.