Condemnat un home per abusar de la seua néta menor d’edat i gravar-ho en vídeo a Castelló

Un home ha sigut condemnat a sis anys de presó per abusar sexualment de la seua néta de tan sols set anys i posteriorment gravar-li vídeos de contingut sexual, segons ha dictat la Secció Primera de l'Audiència Provincial de Castelló. El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha donat a conéixer la sentència, la qual considera provat que l'acusat es quedava assoles amb la menor quan es feia càrrec d'ella i dels seus germans menors d'edat, ja que els pares de tots ells els deixaven en casa d'ell per a, segons ha dit, baixar a banyar-se durant l'estiu. Els fets es remunten a l'estiu de 2010, quan l'home, en diferents ocasions i de manera repetida es clavava amb la menuda en una de les habitacions de la casa i segons la sentència «amb ànim libidinós procedia a acariciar-li el seu cos despullat». De la mateixa manera, la feia adoptar diferents postures perquè s'obrira de cames per poder-li tocar les parts íntimes millor, «inclús obrint-li els llavis vulvars amb la seua pròpia mà mentre la gravava procedint a emmagatzemar totes eixes imatges en un format mini DVD que guardava en el seu domicili i el qual després visionava».

La causa va ser incoada en octubre de 2012 i va estar paralitzada sense avançar en diferents períodes fins a octubre de 2015. La menor va explicar en el judici que era víctima dels abusos, i va assegurar, segons la sentència que accedia als propòsits del seu iaio perquè li oferia diners. Va explicar que aleshores es duia millor amb el seu iaio que amb la seua iaia i que en un determinat moment, ella es va assabentar i ho va contar als seus pares que no la van creure. La menor va contar que va negar els fets en la seua primera declaració davant el jutjat perquè era menuda i tenia por de contar-ho. Els fets són constitutius, per tant d'un delicte d'abusos sexuals i de corrupció de menors, a més de contemplar dilacions indegudes, per la qual cosa la condemna ascén a sis anys i un dia de presó i a una indemnització a la menor de 8.000 euros.

Últimes notícies

El far del Port de València es traslladarà davant de Veles e Vents per a fer-lo accessible

L’Ajuntament de València i l’Autoritat Portuària han acordat traslladar l’antic far al canal d’accés, davant de Veles e Vents, per a acostar-lo a la ciutadania i revaloritzar-lo com a símbol del front marítim.

El nou Centre del Mediterrani d’Intel·ligència Climàtica arrancarà en els pròxims mesos a València

El president Juanfran Pérez Llorca ha avançat que el Centre del Mediterrani d’Intel·ligència Climàtica començarà a funcionar en els pròxims mesos amb seu al Centre d’Investigació Príncep Felip, com a primer centre regional europeu dedicat a anticipar i gestionar riscos climàtics al Mediterrani.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 38,2 graus en pobles de l’interior

La Comunitat Valenciana ha viscut una altra matinada tòrrida, amb fins a 38,2 graus a Cocentaina i Muro d'Alcoi i mínimes molt altes a la costa i l'interior.

El Valencia Basket començarà la temporada el 19 de setembre en la Supercopa de Badalona

El Valencia Basket obrirà el curs 2026-27 el 19 de setembre en una semifinal de la Supercopa de Badalona, davant l’Asisa Joventut o el Barça, i ja coneix les dates clau de la Lliga Endesa i de la Copa del Rei al Roig Arena.

3,4 milions per a reforçar el suport als jóvens afectats per la DANA d’octubre

La Generalitat destinarà 3,4 milions d’euros a reforçar l’atenció psicosocial i la reconstrucció d’espais per a jóvens dels municipis afectats per la DANA d’octubre de 2024, donant continuïtat al treball iniciat per la Fundació Princesa de Girona.

Les platges valencianes acolliran una campanya per a previndre ofegaments aquest estiu

La Fundació Mapfre ha posat en marxa la campanya Prevenidos, listos, ya per a previndre ofegaments en nou ciutats, amb especial presència a Castelló, València i diverses platges d’Alacant, on s’instal·laran carpes informatives amb tallers de prevenció i primers auxilis.

València afronta temperatures de fins a 40 graus amb avís taronja per calor extrema

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dijous l’avís taronja per temperatures de fins a 40 graus a l’interior sud de València i Emergències ha declarat el risc extrem d’incendis en tota la Comunitat Valenciana.

Una investigació valenciana conclou que el Nen del Cerro El Plomo va morir en un sacrifici ritual inca

Un equip internacional liderat per la Universitat de València ha determinat que el Nen del Cerro El Plomo, trobat en 1954 als Andes xilens, no va morir per hipotèrmia sinó en un sacrifici ritual de la cerimònia inca de la Capacocha. L’estudi també revalua el cas de Cerro Esmeralda i aporta nova informació sobre estos rituals d’expansió del Tawantinsuyu.