Condemnat a set anys i mig de presó per matar a son pare perquè no li agradava com tractava a sa mare

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a set anys i mig de presó per un delicte d’homicidi a un home que va matar a son pare perquè no li agradava com tractava últimament a sa mare, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La sentència arreplega el veredicte emés per un jurat popular i aplica els agreujants de parentiu i abús de superioritat, però també una eximent incompleta d’alteració psíquica.

 

L’homicida patia en el moment de cometre el crim un funcionament intel·lectual límit, pròxim a l’oligofrenia lleu, a demés d’un trastorn de personalitat caracteritzat per un escàs control dels impulsos davant situacions d’estrés ambiental.

 

Tres anys dels fets

Els fets es van produir el 22 de juny de 2017 en el domicili familiar, situat en la ciutat de València, quan el penat, de 35 anys, va atacar a son pare de 73 i afligit d’una greu malaltia que l’obligava a estar sondat, entre altres limitacions.

 

Segons arreplega la resolució, l’acusat, que estava molt «irat» per la manera en què son pare «tractava últimament a sa mare», va alçar a son pare de la butaca a on estava assentat, el va estampar contra una taula i el va tirar a terra.

 

Després, va intentar matar-lo amb un ganivet japonés, però no ho va conseguir per l’oposició de la víctima i l’escàs tall de l’arma. Tot seguit, va arrossegar a son pare fins a una altra estada, li va donar una puntada en el cap i el va degollar amb un altre ganivet.

 

L’Audiència de València ha imposat també al condemnat una mesura de llibertat vigilada durant cinc anys que haurà de complir després de la pena de presó. La sentència pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.