Condemnat a set anys i mig de presó per matar a son pare perquè no li agradava com tractava a sa mare

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a set anys i mig de presó per un delicte d’homicidi a un home que va matar a son pare perquè no li agradava com tractava últimament a sa mare, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La sentència arreplega el veredicte emés per un jurat popular i aplica els agreujants de parentiu i abús de superioritat, però també una eximent incompleta d’alteració psíquica.

 

L’homicida patia en el moment de cometre el crim un funcionament intel·lectual límit, pròxim a l’oligofrenia lleu, a demés d’un trastorn de personalitat caracteritzat per un escàs control dels impulsos davant situacions d’estrés ambiental.

 

Tres anys dels fets

Els fets es van produir el 22 de juny de 2017 en el domicili familiar, situat en la ciutat de València, quan el penat, de 35 anys, va atacar a son pare de 73 i afligit d’una greu malaltia que l’obligava a estar sondat, entre altres limitacions.

 

Segons arreplega la resolució, l’acusat, que estava molt «irat» per la manera en què son pare «tractava últimament a sa mare», va alçar a son pare de la butaca a on estava assentat, el va estampar contra una taula i el va tirar a terra.

 

Després, va intentar matar-lo amb un ganivet japonés, però no ho va conseguir per l’oposició de la víctima i l’escàs tall de l’arma. Tot seguit, va arrossegar a son pare fins a una altra estada, li va donar una puntada en el cap i el va degollar amb un altre ganivet.

 

L’Audiència de València ha imposat també al condemnat una mesura de llibertat vigilada durant cinc anys que haurà de complir després de la pena de presó. La sentència pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.