Condemnat a set anys i mig de presó per matar a son pare perquè no li agradava com tractava a sa mare

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a set anys i mig de presó per un delicte d’homicidi a un home que va matar a son pare perquè no li agradava com tractava últimament a sa mare, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La sentència arreplega el veredicte emés per un jurat popular i aplica els agreujants de parentiu i abús de superioritat, però també una eximent incompleta d’alteració psíquica.

 

L’homicida patia en el moment de cometre el crim un funcionament intel·lectual límit, pròxim a l’oligofrenia lleu, a demés d’un trastorn de personalitat caracteritzat per un escàs control dels impulsos davant situacions d’estrés ambiental.

 

Tres anys dels fets

Els fets es van produir el 22 de juny de 2017 en el domicili familiar, situat en la ciutat de València, quan el penat, de 35 anys, va atacar a son pare de 73 i afligit d’una greu malaltia que l’obligava a estar sondat, entre altres limitacions.

 

Segons arreplega la resolució, l’acusat, que estava molt «irat» per la manera en què son pare «tractava últimament a sa mare», va alçar a son pare de la butaca a on estava assentat, el va estampar contra una taula i el va tirar a terra.

 

Després, va intentar matar-lo amb un ganivet japonés, però no ho va conseguir per l’oposició de la víctima i l’escàs tall de l’arma. Tot seguit, va arrossegar a son pare fins a una altra estada, li va donar una puntada en el cap i el va degollar amb un altre ganivet.

 

L’Audiència de València ha imposat també al condemnat una mesura de llibertat vigilada durant cinc anys que haurà de complir després de la pena de presó. La sentència pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.