Condemnat a set anys i mig de presó per matar a son pare perquè no li agradava com tractava a sa mare

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a set anys i mig de presó per un delicte d’homicidi a un home que va matar a son pare perquè no li agradava com tractava últimament a sa mare, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La sentència arreplega el veredicte emés per un jurat popular i aplica els agreujants de parentiu i abús de superioritat, però també una eximent incompleta d’alteració psíquica.

 

L’homicida patia en el moment de cometre el crim un funcionament intel·lectual límit, pròxim a l’oligofrenia lleu, a demés d’un trastorn de personalitat caracteritzat per un escàs control dels impulsos davant situacions d’estrés ambiental.

 

Tres anys dels fets

Els fets es van produir el 22 de juny de 2017 en el domicili familiar, situat en la ciutat de València, quan el penat, de 35 anys, va atacar a son pare de 73 i afligit d’una greu malaltia que l’obligava a estar sondat, entre altres limitacions.

 

Segons arreplega la resolució, l’acusat, que estava molt «irat» per la manera en què son pare «tractava últimament a sa mare», va alçar a son pare de la butaca a on estava assentat, el va estampar contra una taula i el va tirar a terra.

 

Després, va intentar matar-lo amb un ganivet japonés, però no ho va conseguir per l’oposició de la víctima i l’escàs tall de l’arma. Tot seguit, va arrossegar a son pare fins a una altra estada, li va donar una puntada en el cap i el va degollar amb un altre ganivet.

 

L’Audiència de València ha imposat també al condemnat una mesura de llibertat vigilada durant cinc anys que haurà de complir després de la pena de presó. La sentència pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.

Sis onades d’aire saharià des de maig calfen un inici d’estiu extrem a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat sis onades intenses d’aire saharià des de maig, amb nits boiroses, mar a quasi 30 graus i anomalies de temperatura que obliguen a extremar la vigilància de cara a la tardor.

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.