Condemnat a set anys i mig de presó per matar a son pare perquè no li agradava com tractava a sa mare

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a set anys i mig de presó per un delicte d’homicidi a un home que va matar a son pare perquè no li agradava com tractava últimament a sa mare, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

La sentència arreplega el veredicte emés per un jurat popular i aplica els agreujants de parentiu i abús de superioritat, però també una eximent incompleta d’alteració psíquica.

 

L’homicida patia en el moment de cometre el crim un funcionament intel·lectual límit, pròxim a l’oligofrenia lleu, a demés d’un trastorn de personalitat caracteritzat per un escàs control dels impulsos davant situacions d’estrés ambiental.

 

Tres anys dels fets

Els fets es van produir el 22 de juny de 2017 en el domicili familiar, situat en la ciutat de València, quan el penat, de 35 anys, va atacar a son pare de 73 i afligit d’una greu malaltia que l’obligava a estar sondat, entre altres limitacions.

 

Segons arreplega la resolució, l’acusat, que estava molt «irat» per la manera en què son pare «tractava últimament a sa mare», va alçar a son pare de la butaca a on estava assentat, el va estampar contra una taula i el va tirar a terra.

 

Després, va intentar matar-lo amb un ganivet japonés, però no ho va conseguir per l’oposició de la víctima i l’escàs tall de l’arma. Tot seguit, va arrossegar a son pare fins a una altra estada, li va donar una puntada en el cap i el va degollar amb un altre ganivet.

 

L’Audiència de València ha imposat també al condemnat una mesura de llibertat vigilada durant cinc anys que haurà de complir després de la pena de presó. La sentència pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.