18.8 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Condemnen dos homes per muntar un laboratori de cocaïna a Castelló

L'Audiència Provincial de Castelló va condemnar ahir a sis i quatre anys de presó respectivament a dos homes d'origen dominicà per haver comés dos presumptes delictes contra la salut pública a l'haver muntat un laboratori de cocaïna clandestí. Segons ha informat 'El Periódico Mediterráneo' els dos homes, que es trobaven en presó provisional, van reconéixer haver-se dedicat a la preparació distribució de cocaïna. Els dos condemnats per la Secció Segona, van arribar a un pacte amb la Fiscalia, que els va imposar a més de les penes de presó un pagament entre els dos que ascendix a un milió d'euros. Segons consta en la sentència els fets van ocórrer el 28 de novembre de 2016 quan un dels homes, va tindre coneixement que havia sigut denunciat per un presumpte delicte de violència de gènere per la qual cosa, tement que els agents es presentaren en sa casa, va desmuntar el laboratori de drogues que tenia en sa casa.

En la vivenda hi havia estupefaents i substàncies de tall, objectes i útils per a pesar la droga i elaborar les dosis. Una vegada desmuntat, es va posar en contacte amb el seu company per a guardar tot el material en un vehicle, estacionat en un garatge del carrer Cardenal Costa. Els agents de la Unitat de Droga i Crim Organitzat (Udico) de la Policia Nacional de Castelló van localitzar el cotxe poc després i van observar a través d'una finestra, unes caixes sospitoses, on hi havia tuppers transparents. Al registrar el vehicle van trobar 2,7 quilograms de cocaïna en diversos embolcalls amb pureses que oscil·laven entre el 48% i el 80%.

  

 

 

La Policia Nacional va incautar a més diversos útils per al tractament de la droga com tres botelles d'aigua destil·lada, una premsa hidràulica, una balança de cuina, una bàscula de precisió, aram verd i film transparent, medicaments, coladors i diverses substàncies per a depurar la cocaïna. En el mercat, esta quantitat de droga hauria arribat segons les estimacions fins als 246.434 euros. Els advocats dels acusats, per altra banda, han advertit al tribunal que els processats no poden fer front a la multa d'un milió d'euros que se'ls demana.

Últimes notícies

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.

Aire net, connexió social i teixits intel·ligents per a ciutats més habitables

Centres tecnològics valencians desenrotllen recobriments que depuren l'aire, tèxtils i mobiliari amb sensors i una plataforma que combat la soledat dels majors.

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.