11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Condemnen a tres mesos de presó a un brigada per dir-li a una altra guàrdia civil si «portava bragues» a Ourense

 

El Suprem ha condemnat a tres mesos de presó per un delicte d’abús degradant d’autoritat a un brigada de la Guàrdia Civil que, en desembre de 2012, va assetjar en la Comandància d’Ourense a una guàrdia, a la qual va arribar a preguntar si portava bragues. Encara que la pena queda reduïda en aplicar el tribunal la circumstància atenuant de dilacions indegudes, la conducta del brigada condemnat li mereix al tribunal un exprés retret.

La sentència explica que el condemnat va produir en la seua víctima «un tracte degradant i humiliant»

«La conducta del recurrent reunix els caràcters de gravetat precisos per a considerar que va produir en la seua víctima un tracte degradant i humiliant (…) que indubtablement va suposar un atemptat contra la seua integritat moral», diu l’alt tribunal.

  

  

Els fets relaten com, en desembre de 2012, el brigada li deia a la guàrdia coses com que «un home de cinquanta anys és com una dona de trenta», que havia tingut una nóvia model i que havia eixit amb una dona «de la teua edat», sempre mirant cap a ella. Així mateix li deia que feia l’amor tots els dies i que havia estat amb dones de guàrdies que, estant a les seues ordres, anaven de servei de nit. També li deia que «els teus pits em tornen boig» o li va preguntar: «Portes bragues? És que et mire sempre i no veig que portes res, no se’t nota res».

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.