Condemnen a tres mesos de presó a un brigada per dir-li a una altra guàrdia civil si «portava bragues» a Ourense

 

El Suprem ha condemnat a tres mesos de presó per un delicte d’abús degradant d’autoritat a un brigada de la Guàrdia Civil que, en desembre de 2012, va assetjar en la Comandància d’Ourense a una guàrdia, a la qual va arribar a preguntar si portava bragues. Encara que la pena queda reduïda en aplicar el tribunal la circumstància atenuant de dilacions indegudes, la conducta del brigada condemnat li mereix al tribunal un exprés retret.

La sentència explica que el condemnat va produir en la seua víctima «un tracte degradant i humiliant»

«La conducta del recurrent reunix els caràcters de gravetat precisos per a considerar que va produir en la seua víctima un tracte degradant i humiliant (…) que indubtablement va suposar un atemptat contra la seua integritat moral», diu l’alt tribunal.

  

  

Els fets relaten com, en desembre de 2012, el brigada li deia a la guàrdia coses com que «un home de cinquanta anys és com una dona de trenta», que havia tingut una nóvia model i que havia eixit amb una dona «de la teua edat», sempre mirant cap a ella. Així mateix li deia que feia l’amor tots els dies i que havia estat amb dones de guàrdies que, estant a les seues ordres, anaven de servei de nit. També li deia que «els teus pits em tornen boig» o li va preguntar: «Portes bragues? És que et mire sempre i no veig que portes res, no se’t nota res».

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.