Condemnen a tres mesos de presó a un brigada per dir-li a una altra guàrdia civil si «portava bragues» a Ourense

 

El Suprem ha condemnat a tres mesos de presó per un delicte d’abús degradant d’autoritat a un brigada de la Guàrdia Civil que, en desembre de 2012, va assetjar en la Comandància d’Ourense a una guàrdia, a la qual va arribar a preguntar si portava bragues. Encara que la pena queda reduïda en aplicar el tribunal la circumstància atenuant de dilacions indegudes, la conducta del brigada condemnat li mereix al tribunal un exprés retret.

La sentència explica que el condemnat va produir en la seua víctima «un tracte degradant i humiliant»

«La conducta del recurrent reunix els caràcters de gravetat precisos per a considerar que va produir en la seua víctima un tracte degradant i humiliant (…) que indubtablement va suposar un atemptat contra la seua integritat moral», diu l’alt tribunal.

  

  

Els fets relaten com, en desembre de 2012, el brigada li deia a la guàrdia coses com que «un home de cinquanta anys és com una dona de trenta», que havia tingut una nóvia model i que havia eixit amb una dona «de la teua edat», sempre mirant cap a ella. Així mateix li deia que feia l’amor tots els dies i que havia estat amb dones de guàrdies que, estant a les seues ordres, anaven de servei de nit. També li deia que «els teus pits em tornen boig» o li va preguntar: «Portes bragues? És que et mire sempre i no veig que portes res, no se’t nota res».

Últimes notícies

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.