Confiscades 2,5 tones d’haixix d’un iot a Santa Pola

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut als sis integrants d’una organització criminal, que romanien amagats en diverses localitats d’Alacant i Múrcia, després de l’aprehensió, el mes de març passat de 2,5 tones de fardells d’haixix en un iot a Santa Pola.

Fruit de l’anàlisi contínua que realitza la Guàrdia Civil entorn de la infraestructura nàutica de les costes de la província, l’Equip de Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil d’Alacant va detectar el mes de març passat de 2021, l’existència d’una embarcació que va induir a sospites als agents.

Si bé els titulars pretenien fer-la passar per un vaixell pesquer, els agents van poder comprovar que no es dedicava a tal activitat. A conseqüència de les perquisicions, van esbrinar a més que esta embarcació podia haver realitzat, en alta mar, una descàrrega de mercaderia a una altra, possiblement de droga.

Així les coses, el passat 23 de març, la Guàrdia Civil va sol·licitar a l’Autoritat Judicial el registre de l’embarcació, un iot, de bandera espanyola, encallat en el port de Santa Pola.

En el seu interior la Guàrdia Civil va localitzar més de 2.400 quilograms d’haixix, ocults entre 50 bidons de gasoil, de plàstic de color blau, de 50 litres de capacitat cadascun, així com en 23 fardells d’arpillera, unes bosses de tèxtil d’estopa.

Després de diversos mesos d’intensives investigacions, i a través de l’anàlisi de les evidències que anaven obtenint els agents, es va poder constatar l’existència darrere de la localització d’esta embarcació, d’un entramat criminal assentat a les províncies d’Alacant i Múrcia, dedicat al narcotràfic.

Per estos motius, una vegada van estar plenament identificats els membres de la banda, i localitzat el seu parador, ja que després de la confiscació dels 2.400 quilograms d’haixix en el iot, havien tractat d’ocultar-lo, l’Equip de Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil d’Alacant, amb el suport de la Patrulla de Fiscal i Davanteres (PAFIF) de Cap de Pals i força del Lloc de San Javier, de la Regió de Múrcia, van procedir el passat dia 13 de maig a la detenció dels sis integrants de la banda.

Quatre membres van ser detinguts a Cartagena. La resta de detencions es van produir, una a Santa Pola (Alacant), i l’altra en la Mànega de la Mar Menor (Regió de Múrcia).

Han sigut detinguts sis homes d’edats compreses entre 25 i 69 anys. Són cinc espanyols i un albanés, als quals se’ls imputen un delicte contra la salut pública i un altre de pertinença a organització criminal. Alguns dels membres de la banda compten amb múltiples antecedents per tràfic de drogues, pertinença a organització criminal, i fins i tot, a un d’ells, li consta un homicidi en 2007, comés a Espanya.

Es tracta d’una organització considerada perillosa, a la vista del llarg historial i tipologia d’antecedents que li consta als integrants del grup, al que se suma la possessió il·lícita d’armes de foc, adquirides en el mercat negre.

Després de ser posats a la disposició de l’Autoritat, el Jutjat d’Instrucció número 1 d’Elx ha decretat l’ingrés a la presó per a tres dels detinguts, sent un d’ells el líder. La resta, ha quedat en llibertat sota mesures cautelars.

Últimes notícies

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.

Juny es tanca amb 59 morts per calor a la Comunitat Valenciana, 17 d’elles a la província de València

El mes de juny ha registrat 59 morts atribuïdes a les altes temperatures a la Comunitat Valenciana, 54 d’elles concentrades en l’última setmana de l’episodi de calor extrema.

Mompó diu al jutjat que no recorda l’avís de la batlessa de Torrent sobre el desbordament

Vicent Mompó ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda la telefonada en què la batlessa de Torrent li hauria advertit del desbordament del barranc de l’Horteta durant la DANA.

Recuperat l’entorn del riu Buñol i reforçada la seguretat davant noves avingudes

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha completat obres d’emergència al riu Buñol i altres afluents del Magre amb 3,5 milions d’euros per a reduir el risc d’inundacions i recuperar espais naturals i d’ús públic.

El Suprem qüestiona a Europa la regularització massiva d’immigrants a Espanya

El Tribunal Suprem ha obert la porta a consultar el Tribunal de Justícia de la Unió Europea sobre si la regularització extraordinària d’estrangers a Espanya xoca amb el dret comunitari i el Pacte de Migració i Asil.