Confiscades 2,5 tones d’haixix d’un iot a Santa Pola

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut als sis integrants d’una organització criminal, que romanien amagats en diverses localitats d’Alacant i Múrcia, després de l’aprehensió, el mes de març passat de 2,5 tones de fardells d’haixix en un iot a Santa Pola.

Fruit de l’anàlisi contínua que realitza la Guàrdia Civil entorn de la infraestructura nàutica de les costes de la província, l’Equip de Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil d’Alacant va detectar el mes de març passat de 2021, l’existència d’una embarcació que va induir a sospites als agents.

Si bé els titulars pretenien fer-la passar per un vaixell pesquer, els agents van poder comprovar que no es dedicava a tal activitat. A conseqüència de les perquisicions, van esbrinar a més que esta embarcació podia haver realitzat, en alta mar, una descàrrega de mercaderia a una altra, possiblement de droga.

Així les coses, el passat 23 de març, la Guàrdia Civil va sol·licitar a l’Autoritat Judicial el registre de l’embarcació, un iot, de bandera espanyola, encallat en el port de Santa Pola.

En el seu interior la Guàrdia Civil va localitzar més de 2.400 quilograms d’haixix, ocults entre 50 bidons de gasoil, de plàstic de color blau, de 50 litres de capacitat cadascun, així com en 23 fardells d’arpillera, unes bosses de tèxtil d’estopa.

Després de diversos mesos d’intensives investigacions, i a través de l’anàlisi de les evidències que anaven obtenint els agents, es va poder constatar l’existència darrere de la localització d’esta embarcació, d’un entramat criminal assentat a les províncies d’Alacant i Múrcia, dedicat al narcotràfic.

Per estos motius, una vegada van estar plenament identificats els membres de la banda, i localitzat el seu parador, ja que després de la confiscació dels 2.400 quilograms d’haixix en el iot, havien tractat d’ocultar-lo, l’Equip de Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil d’Alacant, amb el suport de la Patrulla de Fiscal i Davanteres (PAFIF) de Cap de Pals i força del Lloc de San Javier, de la Regió de Múrcia, van procedir el passat dia 13 de maig a la detenció dels sis integrants de la banda.

Quatre membres van ser detinguts a Cartagena. La resta de detencions es van produir, una a Santa Pola (Alacant), i l’altra en la Mànega de la Mar Menor (Regió de Múrcia).

Han sigut detinguts sis homes d’edats compreses entre 25 i 69 anys. Són cinc espanyols i un albanés, als quals se’ls imputen un delicte contra la salut pública i un altre de pertinença a organització criminal. Alguns dels membres de la banda compten amb múltiples antecedents per tràfic de drogues, pertinença a organització criminal, i fins i tot, a un d’ells, li consta un homicidi en 2007, comés a Espanya.

Es tracta d’una organització considerada perillosa, a la vista del llarg historial i tipologia d’antecedents que li consta als integrants del grup, al que se suma la possessió il·lícita d’armes de foc, adquirides en el mercat negre.

Després de ser posats a la disposició de l’Autoritat, el Jutjat d’Instrucció número 1 d’Elx ha decretat l’ingrés a la presó per a tres dels detinguts, sent un d’ells el líder. La resta, ha quedat en llibertat sota mesures cautelars.

Últimes notícies

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.

Les crítiques del PP a Zapatero després de la imputació de les seues filles pel cas Plus Ultra

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha assegurat a Alacant que la imputació de les filles de José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus Ultra el retrata com a persona i polític, i ha vinculat també Pedro Sánchez amb la suposada trama de comissions.

Tellado demana ajornar el congrés del PPCV i prioritzar la gestió de la Generalitat

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha remarcat a Alacant que el congrés del PPCV continua sense data perquè considera que ara s'ha de prioritzar la gestió del Govern de la Generalitat.

La cinquena setmana de vaga mèdica tanca amb xifres enfrontades a la Comunitat Valenciana

La cinquena setmana de vaga de metges i facultatius en la sanitat pública valenciana acaba amb un seguiment del 80 % segons el sindicat mèdic CESM CV i del 7,47 % segons la Conselleria de Sanitat, amb talls de trànsit davant hospitals de València i concentracions en centres d’Alacant.

Un vianant queda ferit greu en ser atropellat a Elx i el conductor fuig sense ajudar-lo

La Policia Local d'Elx ha detingut el conductor d'una furgoneta comercial acusat d'atropellar greument un vianant en el polígon industrial de Las Saladas i abandonar el lloc sense assistir la víctima.

Pedro Cavadas desmunta la felicitat permanent com un engany comercial

El cirurgià valencià Pedro Cavadas alerta a Saragossa que la promesa de felicitat permanent és un engany comercial i defensa assumir el patiment i la vulnerabilitat humana, mentre la psiquiatra Marian Rojas adverteix d’una crisi profunda d’atenció per la hiperestimulació digital.

L’Elx ja té data per a arrancar la pretemporada amb Martín Anselmi

L’Elx ha fixat l’inici de la pretemporada per al dimecres 1 de juliol sota les ordres del nou entrenador, Martín Anselmi, amb treball al Díez Iborra i una concentració a La Finca Resort.

El Valencia Basket busca igualar la final davant un Barça reforçat pel triomf al Roig Arena

El Valencia Basket afronta dissabte el segon partit de la final de la Lliga Endesa davant el Barça al Roig Arena després de perdre en la pròrroga per 112-113 i cedir el factor pista. L’equip de Pedro Martínez confia en la seua capacitat defensiva per frenar Laprovittola i Clyburn i forçar, com a mínim, un quart partit al Palau Blaugrana.