14 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Confiscades 2,5 tones d’haixix d’un iot a Santa Pola

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut als sis integrants d’una organització criminal, que romanien amagats en diverses localitats d’Alacant i Múrcia, després de l’aprehensió, el mes de març passat de 2,5 tones de fardells d’haixix en un iot a Santa Pola.

Fruit de l’anàlisi contínua que realitza la Guàrdia Civil entorn de la infraestructura nàutica de les costes de la província, l’Equip de Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil d’Alacant va detectar el mes de març passat de 2021, l’existència d’una embarcació que va induir a sospites als agents.

Si bé els titulars pretenien fer-la passar per un vaixell pesquer, els agents van poder comprovar que no es dedicava a tal activitat. A conseqüència de les perquisicions, van esbrinar a més que esta embarcació podia haver realitzat, en alta mar, una descàrrega de mercaderia a una altra, possiblement de droga.

Així les coses, el passat 23 de març, la Guàrdia Civil va sol·licitar a l’Autoritat Judicial el registre de l’embarcació, un iot, de bandera espanyola, encallat en el port de Santa Pola.

En el seu interior la Guàrdia Civil va localitzar més de 2.400 quilograms d’haixix, ocults entre 50 bidons de gasoil, de plàstic de color blau, de 50 litres de capacitat cadascun, així com en 23 fardells d’arpillera, unes bosses de tèxtil d’estopa.

Després de diversos mesos d’intensives investigacions, i a través de l’anàlisi de les evidències que anaven obtenint els agents, es va poder constatar l’existència darrere de la localització d’esta embarcació, d’un entramat criminal assentat a les províncies d’Alacant i Múrcia, dedicat al narcotràfic.

Per estos motius, una vegada van estar plenament identificats els membres de la banda, i localitzat el seu parador, ja que després de la confiscació dels 2.400 quilograms d’haixix en el iot, havien tractat d’ocultar-lo, l’Equip de Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil d’Alacant, amb el suport de la Patrulla de Fiscal i Davanteres (PAFIF) de Cap de Pals i força del Lloc de San Javier, de la Regió de Múrcia, van procedir el passat dia 13 de maig a la detenció dels sis integrants de la banda.

Quatre membres van ser detinguts a Cartagena. La resta de detencions es van produir, una a Santa Pola (Alacant), i l’altra en la Mànega de la Mar Menor (Regió de Múrcia).

Han sigut detinguts sis homes d’edats compreses entre 25 i 69 anys. Són cinc espanyols i un albanés, als quals se’ls imputen un delicte contra la salut pública i un altre de pertinença a organització criminal. Alguns dels membres de la banda compten amb múltiples antecedents per tràfic de drogues, pertinença a organització criminal, i fins i tot, a un d’ells, li consta un homicidi en 2007, comés a Espanya.

Es tracta d’una organització considerada perillosa, a la vista del llarg historial i tipologia d’antecedents que li consta als integrants del grup, al que se suma la possessió il·lícita d’armes de foc, adquirides en el mercat negre.

Després de ser posats a la disposició de l’Autoritat, el Jutjat d’Instrucció número 1 d’Elx ha decretat l’ingrés a la presó per a tres dels detinguts, sent un d’ells el líder. La resta, ha quedat en llibertat sota mesures cautelars.

Últimes notícies

Pérez Llorca pren este dimarts possessió com president de la Generalitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca pren possessió davant Les Corts després de la seua investidura amb els vots de PP i Vox i el relleu de Carlos Mazón. L'acte inclou jurament, Proposició del programa i un minut de silenci per José Luis Olivas.

Pérez Llorca pren este dimarts possessió com president de la Generalitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca pren possessió davant el ple de Les Corts després de la seua investidura amb els vots de PP i Vox. L'acte tanca el tràmit iniciat amb el seu nomenament en el BOE.

Pérez Llorca pren este dimarts possessió com president de la Generalitat Valenciana

Pérez Llorca pren possessió davant Les Corts com a nou president després de la seua investidura amb els vots de PP i Vox. Després de jurar el càrrec, presentarà el seu programa.

Desarticulada una banda que va robar més de 420.000 euros en bicicletes d’alta gamma en robatoris fulgurants

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional detenen tres integrants relacionats amb 11 assalts en diversos punts del país

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets