Confiscades 2,5 tones d’haixix d’un iot a Santa Pola

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut als sis integrants d’una organització criminal, que romanien amagats en diverses localitats d’Alacant i Múrcia, després de l’aprehensió, el mes de març passat de 2,5 tones de fardells d’haixix en un iot a Santa Pola.

Fruit de l’anàlisi contínua que realitza la Guàrdia Civil entorn de la infraestructura nàutica de les costes de la província, l’Equip de Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil d’Alacant va detectar el mes de març passat de 2021, l’existència d’una embarcació que va induir a sospites als agents.

Si bé els titulars pretenien fer-la passar per un vaixell pesquer, els agents van poder comprovar que no es dedicava a tal activitat. A conseqüència de les perquisicions, van esbrinar a més que esta embarcació podia haver realitzat, en alta mar, una descàrrega de mercaderia a una altra, possiblement de droga.

Així les coses, el passat 23 de març, la Guàrdia Civil va sol·licitar a l’Autoritat Judicial el registre de l’embarcació, un iot, de bandera espanyola, encallat en el port de Santa Pola.

En el seu interior la Guàrdia Civil va localitzar més de 2.400 quilograms d’haixix, ocults entre 50 bidons de gasoil, de plàstic de color blau, de 50 litres de capacitat cadascun, així com en 23 fardells d’arpillera, unes bosses de tèxtil d’estopa.

Després de diversos mesos d’intensives investigacions, i a través de l’anàlisi de les evidències que anaven obtenint els agents, es va poder constatar l’existència darrere de la localització d’esta embarcació, d’un entramat criminal assentat a les províncies d’Alacant i Múrcia, dedicat al narcotràfic.

Per estos motius, una vegada van estar plenament identificats els membres de la banda, i localitzat el seu parador, ja que després de la confiscació dels 2.400 quilograms d’haixix en el iot, havien tractat d’ocultar-lo, l’Equip de Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil d’Alacant, amb el suport de la Patrulla de Fiscal i Davanteres (PAFIF) de Cap de Pals i força del Lloc de San Javier, de la Regió de Múrcia, van procedir el passat dia 13 de maig a la detenció dels sis integrants de la banda.

Quatre membres van ser detinguts a Cartagena. La resta de detencions es van produir, una a Santa Pola (Alacant), i l’altra en la Mànega de la Mar Menor (Regió de Múrcia).

Han sigut detinguts sis homes d’edats compreses entre 25 i 69 anys. Són cinc espanyols i un albanés, als quals se’ls imputen un delicte contra la salut pública i un altre de pertinença a organització criminal. Alguns dels membres de la banda compten amb múltiples antecedents per tràfic de drogues, pertinença a organització criminal, i fins i tot, a un d’ells, li consta un homicidi en 2007, comés a Espanya.

Es tracta d’una organització considerada perillosa, a la vista del llarg historial i tipologia d’antecedents que li consta als integrants del grup, al que se suma la possessió il·lícita d’armes de foc, adquirides en el mercat negre.

Després de ser posats a la disposició de l’Autoritat, el Jutjat d’Instrucció número 1 d’Elx ha decretat l’ingrés a la presó per a tres dels detinguts, sent un d’ells el líder. La resta, ha quedat en llibertat sota mesures cautelars.

Últimes notícies

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.