14.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Confiscades 2,5 tones d’haixix d’un iot a Santa Pola

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut als sis integrants d’una organització criminal, que romanien amagats en diverses localitats d’Alacant i Múrcia, després de l’aprehensió, el mes de març passat de 2,5 tones de fardells d’haixix en un iot a Santa Pola.

Fruit de l’anàlisi contínua que realitza la Guàrdia Civil entorn de la infraestructura nàutica de les costes de la província, l’Equip de Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil d’Alacant va detectar el mes de març passat de 2021, l’existència d’una embarcació que va induir a sospites als agents.

Si bé els titulars pretenien fer-la passar per un vaixell pesquer, els agents van poder comprovar que no es dedicava a tal activitat. A conseqüència de les perquisicions, van esbrinar a més que esta embarcació podia haver realitzat, en alta mar, una descàrrega de mercaderia a una altra, possiblement de droga.

Així les coses, el passat 23 de març, la Guàrdia Civil va sol·licitar a l’Autoritat Judicial el registre de l’embarcació, un iot, de bandera espanyola, encallat en el port de Santa Pola.

En el seu interior la Guàrdia Civil va localitzar més de 2.400 quilograms d’haixix, ocults entre 50 bidons de gasoil, de plàstic de color blau, de 50 litres de capacitat cadascun, així com en 23 fardells d’arpillera, unes bosses de tèxtil d’estopa.

Després de diversos mesos d’intensives investigacions, i a través de l’anàlisi de les evidències que anaven obtenint els agents, es va poder constatar l’existència darrere de la localització d’esta embarcació, d’un entramat criminal assentat a les províncies d’Alacant i Múrcia, dedicat al narcotràfic.

Per estos motius, una vegada van estar plenament identificats els membres de la banda, i localitzat el seu parador, ja que després de la confiscació dels 2.400 quilograms d’haixix en el iot, havien tractat d’ocultar-lo, l’Equip de Delinqüència Organitzada i Antidroga (EDOA) de la Guàrdia Civil d’Alacant, amb el suport de la Patrulla de Fiscal i Davanteres (PAFIF) de Cap de Pals i força del Lloc de San Javier, de la Regió de Múrcia, van procedir el passat dia 13 de maig a la detenció dels sis integrants de la banda.

Quatre membres van ser detinguts a Cartagena. La resta de detencions es van produir, una a Santa Pola (Alacant), i l’altra en la Mànega de la Mar Menor (Regió de Múrcia).

Han sigut detinguts sis homes d’edats compreses entre 25 i 69 anys. Són cinc espanyols i un albanés, als quals se’ls imputen un delicte contra la salut pública i un altre de pertinença a organització criminal. Alguns dels membres de la banda compten amb múltiples antecedents per tràfic de drogues, pertinença a organització criminal, i fins i tot, a un d’ells, li consta un homicidi en 2007, comés a Espanya.

Es tracta d’una organització considerada perillosa, a la vista del llarg historial i tipologia d’antecedents que li consta als integrants del grup, al que se suma la possessió il·lícita d’armes de foc, adquirides en el mercat negre.

Després de ser posats a la disposició de l’Autoritat, el Jutjat d’Instrucció número 1 d’Elx ha decretat l’ingrés a la presó per a tres dels detinguts, sent un d’ells el líder. La resta, ha quedat en llibertat sota mesures cautelars.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.